Przygasanie świateł w GD 2.0 12V – alternator

Postprzez Kzik » 13 mar 2011, 23:55

Witam,
Mam problem z gatunku elektryki czyli dziedzina zupelnie mi obca. Nie da sie nie zauwazyc, szczegolnie podczas jazdy noca, ze swieczki w mojej Mazdzie swieca marnie. Zastanawiajace jest to ze czasami wchodza na "pelne obroty" i swieca normalnie, wtedy i podswietlenie zegarow swieci jasniej i dmuchawa nawiewow jakby mocniej daje. Nie namierzylem jeszcze zaleznosci czemu czasami przyswieca lepiej a czemu przez wiekszosc czasu jest tragedia, wyglada to jakby na spadki napiec, dodam ze ladowanie alternatora jest odpowiednie. Gdzie szukac usterki?
Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 paź 2009, 19:49
Posty: 24
Auto: Mazda 626 GD/FE 2.0 12V '89 B+LPG

Postprzez steven » 14 mar 2011, 22:27

jeżeli ładowanie masz cały czas w okolicy 14V, to sprawdź sobie masę – czyli ten drugi przewód co idzie od akumulatora...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez adam626 » 17 mar 2011, 14:36

zgodnie z prawem Ohma prąd płynący przez żarówkę jest zależny od jej oporności i od napięcia
im mniejsza oporność tym większa moc świecenia
problem polega na tym że w starym samochodzie żarówka to tylko jeden z oporów w obwodzie
Zaśniedziałe złączki poutleniane kable i powypalane styki przełączników i przekaźników też mają swoje opory. Na każdym z tych oporów następuje spadek napięcia proporcjonalny do płynącego prądu.
Dlatego może być zauważalny efekt jaśniejszego świecenia jednego światła kiedy świeci lub nie świeci drugie. Spadki napięć są dwa razy większe przy dwa razy większym prądzie dwóch żarówek. Więc zamiast 14V z alternatora żarówki dostają 11,5V a jak się jedna przepali to druga dostaje 12,5V i świeci nieco jaśniej. Jednak świeci dalej na przewidzianym napięciu znamionowym i to jej nie szkodzi. Szybkie przepalenie drugiej żarówki następuje zazwyczaj z tego powodu że ona już swoje X godzin przepracowała a nawet w tym czasie padła już jej koleżanka z drugiej lampy.

ps: sprawdź połączenia w instalacji, po rozłączaj kostki popsikaj jakimś sprajem do kontaktów elektrycznych i połącz ponownie, Często korozja nakrętki na alternatorze daje duże spadki napięć
to samo dotyczy masy układu napędowego
W GD lubią podgniwać kontakty przy kostkach lamp, bo dostaje tam się woda z solą z jezdni, jak przegniją konektorki można je zastąpić krajowymi z Zelmotu dosyć dobrze pasują do tych kostek
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Kzik » 23 mar 2011, 16:41

Panowie a gdzie szukac schematu elektrycznego do mojej Mazdy? Chce jakos ulatwic elektrykowi szukanie :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 paź 2009, 19:49
Posty: 24
Auto: Mazda 626 GD/FE 2.0 12V '89 B+LPG

Postprzez steven » 23 mar 2011, 22:24

wg. mnie u Ciebie to jest kwestia ładowania, sprawdź jakie masz ładowanie podczas jazdy, gdy przygasa światło i gdy jest wsio ok, ewentualnie możesz gubić główną masę...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez niedzwiadek833 » 24 mar 2011, 18:03

viewtopic.php?f=304&t=109361
Tu są schematy do Mazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez Kzik » 29 mar 2011, 10:21

Panowie takich rzeczy nie wiedzialem jeszcze...
Na postoju z zapalonymi swiatlami, na luzie byly momenty ze obroty silnika spadaly do 500-700, jakby go cos wyraznie obciazalo a ladowanie skakalo do ponad 17V, gdy oborty przestawaly "falowac" ladowanie spadalo do ok. 15V wiec to chyba ladowanie i sam alternator jest przyczyna przygasania tych swiatel
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 paź 2009, 19:49
Posty: 24
Auto: Mazda 626 GD/FE 2.0 12V '89 B+LPG

Postprzez steven » 29 mar 2011, 12:55

dokładnie alternator do wymiany i to jak najszybciej, bo możesz zjara instalację!

naprawa stabilizatora napięcia 150zł więc proponowałbym kupić używkę za ok. 100zł ;)

Przy okazji zobacz czy silnik jest z tyłu suchy, bo jak pluje olejem na alternator to drugi też długo nie wytrzyma ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez MrShaleck » 27 maja 2012, 20:25

Witam Was,

Otóż mam przewlekły juz problem ze skokami napięcia, a mianowicie, podczas jazdy tak ni z gruchy ni z pietruchy zapalaja mi sie wszystkie kontrolki na desce, mocniej lub slabiej, swiatla z przodu swieca mocniej i nawiew rowneiz dostaje powera.
Tutaj obstawiam na regulator napięcia na alternatorze, nie wiem czy ktos moze tak miał ?

pomozcie prosze bo brak mi sil ;/
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 21:56
Posty: 2518 (10/38)
Skąd: PRAUST
Auto: Lexus GS450h
Mazda 626 Coupe F2T
Roweł Graveł
Roweł Emtebeł

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6