Poprawne działanie przepływomierza – 626 GD
Strona 1 z 1
czy wogóle działa? odłącz i jak nie będziesz mógł dodać gazu to znaczy, że jakoś działa ;p
Ale jeżeli chcesz sprawdzić czy działa poprawnie, to raczej w Polsce Ci się to nie uda – no chyba, że podmieniając na sprawny! Bo nie ma w Polsce tunelu – komory – któraby mieżyła ilość przepływającego powietrza – tylko tak dałoby się sprawdzić czy działa prawidłowo w całym zakresie...
Ale jeżeli chcesz sprawdzić czy działa poprawnie, to raczej w Polsce Ci się to nie uda – no chyba, że podmieniając na sprawny! Bo nie ma w Polsce tunelu – komory – któraby mieżyła ilość przepływającego powietrza – tylko tak dałoby się sprawdzić czy działa prawidłowo w całym zakresie...
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
no to za bardzo niczego więcej nie sprawdzisz, na pewno jakoś działa, a jak już pisałem wyżej w Polsce raczej nikt nie ma maszyny do sprawdzania przepływek... chociaż coś takiego znalazłem, obrazków wklejać mi się nie chce :p ale widać na nich, że przyrost jest wprost proporcjonalny, więc na jednym kablu powinieneś mieć wartość, powiedzmy od 2V do 4,5V, która się zmienia wraz z dodawaniem gazu... musisz teraz tylko znaleźć opis wejść na komputer do 8V i tam będziesz miał dokładnie napisane jakie to powinny być wartości
cyt." Przepływomierze klapowe
Schemat przepływomierza klapowego
Przepływomierz klapowy, spotykany jeszcze w starszych modelach samochodów, mierzy objętość przepływającego przezeń powietrza. Przepływające powietrze przez czujnik powoduje wychylenie ruchomej klapy połączonej z ramieniem potencjometru – rysunek powyżej. Powoduje to zmianę rezystancji czujnika a przez to zmianę napięcia wyjściowego, proporcjonalnego do wydatku objętościowego powietrza przepływającego przez ten czujnik – rysunek poniżej. Dodatkowo przepływomierz posiada kompensacyjny czujnik temperatury przepływającego powietrza – rysunek poniżej.
Charakterystyka przepływomierza klapowego
Przepływomierz klapowy
Schemat budowy i działania przepływomierza powietrza firmy Bosch
Na powyższym rysunku przedstawiono budowę przepływomierza klapowego firmy Bosch. Siła wytworzona strumieniem przepływającego powietrza działa na przesłonę spiętrzającą przepływomierza i powoduje odchylenie przesłony o określony kąt, zależny od wielkości natężenia strumienia powietrza, pokonując opór sprężyny powrotnej. Dla stałej wartości natężenia strumienia kąt odchylenia przesłony jest stały. Wartość tego kąta, zmierzona przez potencjometr sprzężony z przesłoną, jako informacja o położeniu przesłony, zostaje przesłana do urządzenia sterującego w postaci sygnału elektrycznego. W celu wyeliminowania wpływu zmian temperatury oraz starzenia się potencjometru urządzenie sterujące wartościowuje jedynie odpowiednie proporcje rezystancji.
Ilość zasysanego powietrza jest odwrotnie proporcjonalna do sygnalizowanego napięcia potencjometru. Trwale połączona z przesłoną spiętrzającą przesłona kompensacyjna ma za zadanie kompensować ewentualne wahania przeciwciśnienia. Z tego powodu jej powierzchnia dokładnie odpowiada powierzchni przesłony spiętrzającej. Dzięki temu wahania przeciwciśnienia nie mają wpływu na pomiar ilości powietrza. Objętość tłumiąca wokół przesłony kompensacyjnej w znacznym stopniu pozwala na wyeliminowanie wahań sygnału pomiarowego. W przesłonie spiętrzającej umieszczono zawór zwrotny otwierający się pod wpływem wystąpienia wzrostu podciśnienia w kolektorze. Zadaniem zaworu zwrotnego jest ochrona przesłony spiętrzającej w przypadku wystąpienia zapłonu mieszanki w kolektorze dolotowym."
cyt." Przepływomierze klapowe
Schemat przepływomierza klapowego
Przepływomierz klapowy, spotykany jeszcze w starszych modelach samochodów, mierzy objętość przepływającego przezeń powietrza. Przepływające powietrze przez czujnik powoduje wychylenie ruchomej klapy połączonej z ramieniem potencjometru – rysunek powyżej. Powoduje to zmianę rezystancji czujnika a przez to zmianę napięcia wyjściowego, proporcjonalnego do wydatku objętościowego powietrza przepływającego przez ten czujnik – rysunek poniżej. Dodatkowo przepływomierz posiada kompensacyjny czujnik temperatury przepływającego powietrza – rysunek poniżej.
Charakterystyka przepływomierza klapowego
Przepływomierz klapowy
Schemat budowy i działania przepływomierza powietrza firmy Bosch
Na powyższym rysunku przedstawiono budowę przepływomierza klapowego firmy Bosch. Siła wytworzona strumieniem przepływającego powietrza działa na przesłonę spiętrzającą przepływomierza i powoduje odchylenie przesłony o określony kąt, zależny od wielkości natężenia strumienia powietrza, pokonując opór sprężyny powrotnej. Dla stałej wartości natężenia strumienia kąt odchylenia przesłony jest stały. Wartość tego kąta, zmierzona przez potencjometr sprzężony z przesłoną, jako informacja o położeniu przesłony, zostaje przesłana do urządzenia sterującego w postaci sygnału elektrycznego. W celu wyeliminowania wpływu zmian temperatury oraz starzenia się potencjometru urządzenie sterujące wartościowuje jedynie odpowiednie proporcje rezystancji.
Ilość zasysanego powietrza jest odwrotnie proporcjonalna do sygnalizowanego napięcia potencjometru. Trwale połączona z przesłoną spiętrzającą przesłona kompensacyjna ma za zadanie kompensować ewentualne wahania przeciwciśnienia. Z tego powodu jej powierzchnia dokładnie odpowiada powierzchni przesłony spiętrzającej. Dzięki temu wahania przeciwciśnienia nie mają wpływu na pomiar ilości powietrza. Objętość tłumiąca wokół przesłony kompensacyjnej w znacznym stopniu pozwala na wyeliminowanie wahań sygnału pomiarowego. W przesłonie spiętrzającej umieszczono zawór zwrotny otwierający się pod wpływem wystąpienia wzrostu podciśnienia w kolektorze. Zadaniem zaworu zwrotnego jest ochrona przesłony spiętrzającej w przypadku wystąpienia zapłonu mieszanki w kolektorze dolotowym."
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
To ja się podzielę swoimi spostrzeżeniami.
Jak założyłem gaz jakieś 4 lata temu w międzyczasie miałem strzał gazu. Zaczęły mi falować obroty i na gazie i na benzynie jeździłem do gazowników i nic. W końcu postanowiłem wymienić przepływomierz.
Wczoraj poszedłem sprawdzić błędy, wyszło 10(czujnik temperatury powietrza zasysanego) i 17(układ sprzężenia zwrotnego). Zresetowałem kompa i podłączyłem nowa przepływkę na szybko pod rurę i kabel. Odpaliłem, sprawdzam błędy, nic nie ma. Z racji tego ze nie miałem podłączonego filtra nie moglem przełączyć na gaz bo w puszcze zamontowana jest redukcja do której podłączony jest LPG. Zauważyłem jeszcze że w tym nowym przepływomierzu są urwane 2 śruby wiec i tak nici z montażu. Podłączyłem wszytko po staremu przejechałem się kawałek, sprawdzam błędy, znowu 17 albo bez 10 Co najlepsze układ sprzężenia zwrotnego chyba nie ma nic wspólnego z niedziałającym przepływomierzem ? Albo mi się tak wydaje bo to w końcu EGR
Jak założyłem gaz jakieś 4 lata temu w międzyczasie miałem strzał gazu. Zaczęły mi falować obroty i na gazie i na benzynie jeździłem do gazowników i nic. W końcu postanowiłem wymienić przepływomierz.
Wczoraj poszedłem sprawdzić błędy, wyszło 10(czujnik temperatury powietrza zasysanego) i 17(układ sprzężenia zwrotnego). Zresetowałem kompa i podłączyłem nowa przepływkę na szybko pod rurę i kabel. Odpaliłem, sprawdzam błędy, nic nie ma. Z racji tego ze nie miałem podłączonego filtra nie moglem przełączyć na gaz bo w puszcze zamontowana jest redukcja do której podłączony jest LPG. Zauważyłem jeszcze że w tym nowym przepływomierzu są urwane 2 śruby wiec i tak nici z montażu. Podłączyłem wszytko po staremu przejechałem się kawałek, sprawdzam błędy, znowu 17 albo bez 10 Co najlepsze układ sprzężenia zwrotnego chyba nie ma nic wspólnego z niedziałającym przepływomierzem ? Albo mi się tak wydaje bo to w końcu EGR
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3348 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Wywal go w cholerę i zobaczSzyna napisał(a):Albo mi się tak wydaje bo to w końcu EGR
A co do gazu falowania itd, to słyszalem że to potrafi się dziać przez:
1. tzw. "filterek fazy lotnej gazu" – przynajmniej u nas na to tak mówią, taki mały na pokrywie
2. mikser
Ja niestety na Elpidżi się nie znam, tylko wiem tyle co kolega w Fce coś kombinował
Mazda 626 coupe '90 / Mazda 626 Coupe '89 / Mazda 323 BA GT '94
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Mazda 6 2.0 MZR-CD '04 / Mazda 6 1.8 ELPIDŻI '03 / i inni... :D
------------------------
Marcin / aka Roxygenium
Najpierw ma dobrze chodzić na PB, a potem będziemy myśleć z LPG
A może tego egr'a znowu zaślepić ? bo z tego co wiem to jest on przy montowany do obudowy filtra tak jakby pod nim ?
A może tego egr'a znowu zaślepić ? bo z tego co wiem to jest on przy montowany do obudowy filtra tak jakby pod nim ?
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3348 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Pamiętasz jak mi w czaplinku strzeliło w filtr powietrza i od razu zaczoł lipnie chodzić na Pb wywalało mi też różne błędy ale nie przepływomierza .
Po szukani ponad 3 miesięcznym z Wodzem i wymianie połowy części postanowiliśmy zabrać się za przepływkę pomierzyłem ja ohm i ktoś z fe3n też mi to pomierzył okazało się że przepływka była padnięta dawała złe odczyty a błędu nie waliła
Wywal starą i zamontuj nową zresetuj kompa po przez odłączenie minusowej klemy i przytrzymaj na 30 sekund hamulec nożny. Odpal auto i na postoju przez 2 min przytrzymaj na 2 tys obrotów i sprawdź błędy
Po szukani ponad 3 miesięcznym z Wodzem i wymianie połowy części postanowiliśmy zabrać się za przepływkę pomierzyłem ja ohm i ktoś z fe3n też mi to pomierzył okazało się że przepływka była padnięta dawała złe odczyty a błędu nie waliła
Wywal starą i zamontuj nową zresetuj kompa po przez odłączenie minusowej klemy i przytrzymaj na 30 sekund hamulec nożny. Odpal auto i na postoju przez 2 min przytrzymaj na 2 tys obrotów i sprawdź błędy
-
Patryk
- Od: 31 mar 2008, 00:17
- Posty: 991 (1/0)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r
Pudzian Przecież kilka postów wyżej wszystko ładnie opisałem co robiłem
A w Czaplinku to ja Ci od razu powiedziałem że przepływka będzie do wymiany
Widocznie ten typ tak ma z tymi błędami. Najpierw muszę rozwiercić i wyciągnąć stare śruby z nowego przepływomierza, a potem będę montował go na stale. I chyba zaślepię też tego EGR'a dla spokoju.
A w Czaplinku to ja Ci od razu powiedziałem że przepływka będzie do wymiany
Widocznie ten typ tak ma z tymi błędami. Najpierw muszę rozwiercić i wyciągnąć stare śruby z nowego przepływomierza, a potem będę montował go na stale. I chyba zaślepię też tego EGR'a dla spokoju.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3348 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
ups nie zauważyłem
Najpierw zamontuj i obadaj czy będzie ok na jakiś czas a później zaślepiaj egr
Najpierw zamontuj i obadaj czy będzie ok na jakiś czas a później zaślepiaj egr
-
Patryk
- Od: 31 mar 2008, 00:17
- Posty: 991 (1/0)
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 626 GD FE3N 1989 r
Nowe spostrzeżenia tutaj viewtopic.php?p=2788612#p2788612
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3348 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6