Strona 1 z 1

Wersje silnikowe-potrzebne kompendium

PostNapisane: 18 sie 2010, 23:56
przez Simo
Witam!
Na wstępie przepraszam z góry za post poruszający temat wersji silników do 626 GD, bo pewnie w tym dziale każdy jest dobrze z tym obeznany. Na swoje usprawiedliwienie dodam, że sprawdzałem i w Wikipedii (niestety, niektóre silniki nie mają podanych mocy) i w Autocentrum (często są tam pomyłki i brak niektórych silników), no i oczywiście w dziale GD/GV/GC i w różnych innych miejscach...Zajrzałem też do działu opinii o GD, ale tam są niestety dyskusje o wymianach filtrów, poszczególnych części itp. .
Ale na temat...przymierzam się do kupna GD i w ogłoszeniu jest podane: rocznik 1992, silnik 2000 benzyna, 115KM <co?> Z tego co wiem z serii FE nie było wersji 115KM...przynajmniej w budzie GD. Dlatego proszę was o oświecenie mnie w tej kwestii. Tak naprawdę przydałby się, moim zdaniem, przyklejony krótki temat z listą silników, ich kodami, mocami i ewentualne plusy i minusy, też krótko, w punktach, bez OT. Dla Was powinna to być gratka :)
Co do postu "Opinie dot. GD", dla mnie okazał się zupełnie nieprzydatny (jako laikowi) co napisałem wyżej i może dobrze byłoby go wyczyścić/odświeżyć bez OT.. Uff tyle na razie z mojej strony. Proszę modów o wyrozumiałość.
Howgh!

Re: Wersje silnikowe-potrzebne kompendium

PostNapisane: 19 sie 2010, 00:05
przez lucek_lukasz
Ja mogę się wypowiedzieć o mojej :

1998cm ( 2.0 ) silnik 12 zaworowy na gaźniku ma 112km – co do 12 to chodzą opinie o ich bardzo małej awaryjności

Re: Wersje silnikowe-potrzebne kompendium

PostNapisane: 19 sie 2010, 14:56
przez Wodzu
A ja sie wypowiem co do F2 2.2i 12V. Mimo przebiegu 250tkm trzymał serię i nie palił oleju. Bdb silniki

Re: Wersje silnikowe-potrzebne kompendium

PostNapisane: 20 sie 2010, 11:37
przez Kzik
2.0 12V na gaźniku ma 107 koni, 115 konny silnik to 2.2 12V ale już wersja F2, wiec zaszła pewnie jakaś pomyłka w opisie

Re: Wersje silnikowe-potrzebne kompendium

PostNapisane: 20 sie 2010, 17:55
przez Szyna
Mój 2.0 8V 90km, jest jeszcze 2.0i 16V 140 km ;)
Wiec ogólnie chyba są tylko 3 wersje 2.0

Re: Wersje silnikowe-potrzebne kompendium

PostNapisane: 23 sie 2010, 09:11
przez adam626
silniki o jakich wiem w GD
benzynowe
F6 1.6 80KM wersja na Szwajcarię (lub oprócz szwajcarii prawdopodobnie odziedziczony po GC
F8 1.8 ??KM Gaźnik ciekawe czy był taki na wtrysku
F8 1.8 12V 89KM Gaźnik taki miałem
FE 2.0 101 KM Gaźnik
FE 2.0 12V ??KM Gaźnik kiedyś myślałem że takich nie ma ale są
FE 2.0i 90/115KM
FE 2.0i DOHC ??KM
FE3 20i DOHC 140KM
FE3N 2.0i DOHC Turbo ???KM
F2 2.2 12V ???KM Gaźnik z takim też się spotkałem
F2 2.2i 12V 115KM
F2T 2.2 12V Turbo 145KM

diesel
RF 65KM o dieslach nic nie wiem
RF comprex ???KM

Re: Wersje silnikowe-potrzebne kompendium

PostNapisane: 6 wrz 2010, 13:43
przez Cosma
dobry temat bo sama żyłam w niewiedzy parę dni ;)
Szyna napisał(a):Mój 2.0 8V 90km

Jak się okazało też mam ten motor pod machą, kupiłam parę dni temu i nie robiłam rozeznania ilu zaworowe wychodzą z iloma KM bo byłam przekonana że nie będzie w tej Maździe 8zaworówki :) W ogłoszeniu było podane 16V – 115KM ( w wielu tak było podawane) a był to mój pierwszy taki szybki zakup auta na teraz potrzebnego od ręki a nawet nie pomyślałam że to 8V może być a przy Mazdach nigdy nic nie robiłam więc nawet na oko nie podpadło nic
Mam oznaczenie FE silnika ( FE6E chyba, nie pamiętam już) czyli jak poszukałam wychodzi te nędzne 90 KM... to już wiem dlaczego to nie jedzie :D <rotfl> Muszę jeszcze poszukać jaki to ma moment obrotowy. A motor wydaje się że lubi wysokie obroty dlatego myślałam że to 16tka, słabsza bo słabsza ale 16 :)
Tylko nie wiem nadal jak to jest z z tymi silnikami 115 konnymi, były w ogóle w 626 seria III?

Re: Wersje silnikowe-potrzebne kompendium

PostNapisane: 6 wrz 2010, 19:08
przez Kzik
Tak byly, 2.2 12V to 115-konny motor

Re: Wersje silnikowe-potrzebne kompendium

PostNapisane: 6 wrz 2010, 21:03
przez Szyna
Nie pamiętam jaki ma moment obrotowy ale wiem na pewno ze max uzyskuje już przy 2,5 tys obrotów ;) a czy trzeba go kręcić wysoko nie sadze :D tak od tych 2,5 tys zaczyna iść ale przy 5 się kończy :P :D A u kumpla w mx3 dopiero od 5 zaczyna jechać xD

Re: Wersje silnikowe-potrzebne kompendium

PostNapisane: 6 wrz 2010, 21:06
przez lucek_lukasz
U mnie 2.0 12V ( gaźnik ) też zaczyna iść od 2500 do mniej więcej 5000- 5500 czyli moment podobnie rozłożony

Re: Wersje silnikowe-potrzebne kompendium

PostNapisane: 15 wrz 2010, 09:05
przez steven
Cosma napisał(a):Jak się okazało też mam ten motor pod machą, kupiłam parę dni temu i nie robiłam rozeznania ilu zaworowe wychodzą z iloma KM bo byłam przekonana że nie będzie w tej Maździe 8zaworówki :)Tylko nie wiem nadal jak to jest z z tymi silnikami 115 konnymi, były w ogóle w 626 seria III?

Nie spotkałem się, tym bardziej z 1992 roku :) zrób fotkę silnika podaj VIN i postaramy się go przydzielić do jakieś kategorii :D

Re: Wersje silnikowe-potrzebne kompendium

PostNapisane: 25 wrz 2010, 09:09
przez PLaster

Re: Wersje silnikowe-potrzebne kompendium

PostNapisane: 28 wrz 2010, 18:18
przez Cosma
PLaster napisał(a):http://www.mazdaspeed.pl/index.php?id=221

czyli się zgadza:
1987–1992 2.0 l I4 8/OHC – 90 KM FE
bo mam FE oznaczenie na silniku