Jaki alternator wybrać ? – GD

Postprzez andrewx85 » 15 sie 2010, 10:15

czesc znalazłem alternatory od forda probe, czy ktos by mogl mi pomuc czy te alternatory beda pasowały do mojego auta??
Ford Probe I 2.2 GT alternator

ALTERNATOR FORD PROBE 2.2 1999

prosił bym o szybka odp.
z gory dziex
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 09:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez Waluś » 15 sie 2010, 19:08

od zwykłego 2,2 na pewno, ale czy od GT ?? być może również ale na tych zdjęciach wyglądają chyba inaczej
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez andrewx85 » 15 sie 2010, 20:32

Waluś napisał(a):ale czy od GT ??


wyglada identycznie jak u mnie to zostaje mi szukać... czemu tak mało jest na szrotach 2.2 :P tylko same 2.0
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 09:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez adam626 » 16 sie 2010, 10:20

we wszystkich benzyniakach GD tak więc i w Probe I gen alternatory były takie same
dokładniej były różne wersje ale będą pasowały zamiennie
jedynie w silniku DOHC jest inaczej wyprowadzony zacisk prądowy
ale i on będzie pasował do pozostałych wersji
niestety nie wiem w którym roku zmieniła się wersja Probe z II alternator na pewno nie pasuje
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Waluś » 16 sie 2010, 19:19

niestety nie wiem w którym roku zmieniła się wersja Probe z II alternator na pewno nie pasuje

jak w GE czyli w 1992 -93
Mam u siebie alternator od GC 1,6 jak by ktoś chciał to oddam za grosze. Kurna Adam przypomniało mi się – wiatrach się kręci, ale brzęczy, ma luz na ułożyskowaniu, wiem już czemu zmieniłem <lol>. Podaj adres na PW to wyślę ci ten przewód od turba. Masz za free :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez adam626 » 17 sie 2010, 09:39

kiedyś jak szukałem alternatora to było pełno od GE a nie mogłem dostać do GD
w GE jest inny rozmiar dolnego mocowania
chyba węższy o około 1cm niż w GD
ale może z całą podstawą do bloku silnika będzie pasował tego już nie sprawdzałem
bloki silników są bardzo podobne pomiędzy GD i GC
FS w GE pewnie tez niewiele się różni
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Waluś » 17 sie 2010, 22:41

no tak, ale ten od GC wysyłałem juz komus i oddał, bo nie pasuje. Ale dałbym łapy poobcinac że blok wygląda tak samo, dobrze że jednak tych łap nie dałem <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez adam626 » 18 sie 2010, 09:01

tak mi się przypomniało
czy w GC alternator nie był przed silnikiem
w miejscu gdzie w GD jest kompresor klimatyzacji??
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez andrewx85 » 18 sie 2010, 11:38

jak by tak było to wyjecie alternatora zajeło by mi 2 minuty a nie jak teraz 5 ale za to wlozenie go:P to trzeba
sie nabawic <rotfl> ale mysle ze dało by rade go wlozyc na przod ale czy pasek co napedza pompe wody pasował by na kolo od altrnatora hmmm nie sprawdzałem, dzis sprawdze czy tak mozna :P jak cos to pozamieniam :P i bede mial jak vw passat; <rotfl>
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 09:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez Waluś » 18 sie 2010, 18:50

Adam, już nie pamiętam, ale możesz mieć rfację
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez adam626 » 19 sie 2010, 15:17

Andrew ty masz przecież GD
pompa wody napędzana jest paskiem rozrządu
alternator ma sam własny pasek
drugi pasek napędza resztę
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez max » 19 sie 2010, 20:05

ale mysle ze dało by rade go wlozyc na przod ale czy pasek co napedza pompe wody pasował by na kolo od altrnatora hmmm nie sprawdzałem, dzis sprawdze czy tak mozna :P jak cos to pozamieniam :P i bede mial jak vw passat; <rotfl>


ale po co kombinować przeróbki są do <dupa> pomęcz się i załóż tak jak powinien być <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 21:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez damianos » 9 sie 2011, 17:08

Witam wszystkich serdecznie.Z uwagi na to że nie znalazłem nic na interesujący mnie temat musiałem założyć nowy gdyż jest to dla mnie bardzo ważne.
Otóż temat dotyczy alternatora w mojej Magdalence.
Ostatnio się skończył i szukam innego tylko że jest małe ale...
Stary alternator jest Mitsubishi a na jego tabliczce pisze 12V 65A.
Moja wersja silnika to 2.0i GD 90KM FE na wtryskach,a z tego co się w jakimś servisie dowiedziałem to takie alternatory były montowane w silnikach na gaźniku i rzekomo u mnie katalogowo powinien być 70 lub 80A.
Proszę o pomoc gdyż jestem już unieruchomiony drugi tydzień...
Jaki powinienem mieć a jeśli bym wstawił 70A to co by było?
Pozdrawiam
pamiętaj!nawet jeśli uważasz swoje auto za starego grata,to nic...zawsze lepiej jest ch....o jechać jak dobrze iść :):):)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2010, 11:58
Posty: 33
Skąd: Gdańsk
Auto: Magdalenka 626 GD,1992r. 2,0i V8 90KM BP-LPG Hatchback

Postprzez Wojtek » 9 sie 2011, 17:56

damianos napisał(a):Jaki powinienem mieć a jeśli bym wstawił 70A

powinien byc:
alternator – Nippon
regulator – Denso
70A / 14,5V przy 3000rpm
regulacja napiecia pomiedzy – 14,1V do 14,7V
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez damianos » 9 sie 2011, 22:01

Czyli ten mój to jakiś przeszczep?
To dla tego wszystko przygasa przy zamykaniu szyb czy włączaniu długich świateł,nie mówiąc już o spadających obrotach...
pamiętaj!nawet jeśli uważasz swoje auto za starego grata,to nic...zawsze lepiej jest ch....o jechać jak dobrze iść :):):)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2010, 11:58
Posty: 33
Skąd: Gdańsk
Auto: Magdalenka 626 GD,1992r. 2,0i V8 90KM BP-LPG Hatchback

Postprzez Wojtek » 9 sie 2011, 22:27

damianos napisał(a):Czyli ten mój to jakiś przeszczep?
To dla tego wszystko przygasa przy zamykaniu szyb czy włączaniu długich świateł,nie mówiąc już o spadających obrotach...

na to wyglada...
sprawdz jeszcze stan aku... powinien byc niedoladowany (jak robisz krotkie trasy oczywiscie)... ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez damianos » 17 sie 2011, 20:53

aku to po krótkiej trasie był prawie rozładowany...
Zobaczymy co będzie.Jutro odbieram z regeneracji mój alternator.
Ciekawe co było ale też stawiam na regulator albo prostownik..
pamiętaj!nawet jeśli uważasz swoje auto za starego grata,to nic...zawsze lepiej jest ch....o jechać jak dobrze iść :):):)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2010, 11:58
Posty: 33
Skąd: Gdańsk
Auto: Magdalenka 626 GD,1992r. 2,0i V8 90KM BP-LPG Hatchback

Postprzez Szyna » 19 sie 2011, 08:11

damianos napisał(a):aku to po krótkiej trasie był prawie rozładowany...
Zobaczymy co będzie.Jutro odbieram z regeneracji mój alternator.
Ciekawe co było ale też stawiam na regulator albo prostownik..


Mi w weekend padł alternator. Mój majster się trochę z nim namęczył bo nie wiadomo co mu było. Ale okazało się za regulator, ale przestawał działać jak się dobrze samochód rozgrzał :D A na początku wszystko było ok ;) A co do alternatora to powiedział ze te 70A to zdecydowanie za mało jak na taki samochód.
Pozdrawiam
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez damianos » 20 sie 2011, 08:42

Ja swój wczoraj odebrałem z regeneracji.Wymienili mi prostownik i regulator bo obydwa były do d..y...
To wszystko wina zalania olejem bo mi chlapie z doszczelniaczy:P
Teraz wygląda jak nowka:))))Ale to dalej 65A.Ale nic może w przyszłym roku sobie zmienię na mocniejszy.
Ale skoro producent wrzucił 70A to chyba powinien dawać rade co?Przynajmniej w V8 90 konnym...?
pamiętaj!nawet jeśli uważasz swoje auto za starego grata,to nic...zawsze lepiej jest ch....o jechać jak dobrze iść :):):)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2010, 11:58
Posty: 33
Skąd: Gdańsk
Auto: Magdalenka 626 GD,1992r. 2,0i V8 90KM BP-LPG Hatchback

Postprzez Szyna » 20 sie 2011, 13:54

damianos napisał(a):Ale skoro producent wrzucił 70A to chyba powinien dawać rade co?Przynajmniej w V8 90 konnym...?


No u mnie najgorzej jest jak włączę klimę to wtedy napięcie ładowania spada do prawie 13V :P a tak to ok 13,8V wiec tragedii nie ma ;)
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3348 (89/158)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6