Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.

Postprzez chudy » 19 sie 2008, 22:32

klub3 napisał(a):Ponieważ temat dymu powraca

... a na ten temat jest milion dwieście innych wątków nie wiem po co istnieje kolejny? :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Hazu » 19 sie 2008, 22:59

Czyli kosz – moderatorze. <głaszcze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez dcc69 » 19 sie 2008, 23:01

Dlatego czas zakończyć te przepychanki.
Koniec teraz kazda odpowiedz inna niz pomoc z olejem ktory i tak juz był wiele razy opisywany idzie do kosza.
A jeszcze jedna przepychanka słowna i koniec z tym tematem.

Tu masz mój wątek o tym samym problemie:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez chudy » 19 sie 2008, 23:07

dcc69 napisał(a): teraz kazda odpowiedz inna niz pomoc z olejem ktory i tak juz był wiele razy opisywany idzie do kosza

To ja pomogę – trzeba zmienić olej na mineralny i wszystko będzie dobrze :)
dcc69 napisał(a): jeszcze jedna przepychanka słowna i koniec z tym tematem

ObrazekObrazekObrazek
sorry dcc69 ale ciężko było się powstrzymać :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Jaksa » 19 sie 2008, 23:08

dcc69 napisał(a):Koniec teraz kazda odpowiedz inna niz pomoc z olejem ktory i tak juz był wiele razy opisywany idzie do kosza.
Dzięki Ci Panie.....Moderatorze <prosze> ( ile mozna do tego wracac ? )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Thomasz_85 » 6 wrz 2008, 17:38

Witam, jestem nowym forumowiczem i niedawno kupilem sobie Xedosa 2.0. Okazuje sie, ze bierze dosc znaczne ilosci oleju i kopci na jasno. Zastanawiam sie czy go nie "popchnac" dalej :) Zaznacze, ze zalalem go Castrolem 10W40, a spalanie po miescie (benzyny oczywiscie) to ok 10-12 litrow!!!
Thomasz_85
 

Postprzez flashmaniac » 7 wrz 2008, 00:05

Redoo napisał(a):ja ostatnio miałem rozkminke :D sprawdzam olej a tu ubytek i to tak połowa miarki :( podcieło mnie to trochu dolałem za jakies 500km sprawdzam i to samo :D załamka ogladałem silnik suchutki pogodziłem sie z tym i dolewałem jak baran nie przyznajac sie nikomu <lol> az kiedys na kanale patrze na czujnik oleju a tu wyciek <glupek2> buu wymieniłem i po problemie i juz po generalnym remoacie,czasem sa braki a niekoniecznie musza byc spowodowane złym stanem silnikia :D



Redoo to ubywalo Ci oleju w ilosc okolo 1 Litra na 1000km z pod czujnika cisnienia oleju ??
:)
Moze ja mam podobnie bo zre 1 litr na 1 tys km a wogole nie dymi ....heh
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Postprzez domingez » 7 wrz 2008, 20:08

Moja Madzia chleje ok. 1 litra na 7000 km :| . Trochę ch...owo prawdę mówiąc. Myślałem, że motorek jest jeszcze w niezłej kondycji a tu widać już końcówka dla niego :(
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez chudy » 7 wrz 2008, 20:30

Myślałem, że motorek jest jeszcze w niezłej kondycji a tu widać już końcówka dla niego

To że silnik bierze olej nie musi być oznaką jego nadchodzacej śmierci, lecz jedynie świadczy o zużyciu pewnych elementów.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez MarianK » 7 wrz 2008, 20:37

jesli chodzi o cieknacy czujnik cisnienia oleju to dlaczego przy ubytku 1l oleju na 1000km silnik jak tu jeden z kolegow pisze jest suchy czy nie zostawia za soba plam po oleju w miejscach postoju.Chcialbym rowniez zapytac ometode ruszenia pirscieni poprzez wlewanie nafty do gniazd swiec.Czy 300 a lacznie 1200ml (stosojac przez 3 dni)splynie do miski olejowej.Mechanik z ASO mazdy w BRD gdy mu o takiej metodzie powiedzilem stwierdzil ze rownie dobrze mozna wlac plyn chamulcowy bo tez ma wlasciwosci czyszczace,ale stosujac te metody nalezaloby odkrecic katalizator wstawic kawalek rury i dopiero po przepaleniu nafty z powrotem wstawic kata bo w przeciwnym razie mozna go spalic.
pozdrawiam
p.s moja niestety tez lyka.nie dymi a silnik suchutki
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 sty 2008, 21:15
Posty: 8
Skąd: Lennestadt
Auto: Mazda 6,Exclusive GH 2.0

Postprzez Hazu » 7 wrz 2008, 20:55

MarianK napisał(a):Mechanik z ASO mazdy w BRD gdy mu o takiej metodzie powiedzilem stwierdzil ze rownie dobrze mozna wlac plyn chamulcowy bo tez ma wlasciwosci czyszczace,ale stosujac te metody nalezaloby odkrecic katalizator wstawic kawalek rury i dopiero po przepaleniu nafty z powrotem wstawic kata bo w przeciwnym razie mozna go spalic.

No ja bym jeszcze do tego koniecznie wymienił olej.

W sumie jezeli ta nafta miała by uratowac silnik to na dobrą sprawę można by było ją zalać i do oleju pod korek (do wys uszczelki pod głowicą)

a później wszystko spuścić .

Ale szczerze wątpie aby takie bajery miały pomóc.

W każdym silniku który bierze olej jest nagar pod pierścieniami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez chudy » 7 wrz 2008, 21:08

MarianK napisał(a):dlaczego przy ubytku 1l oleju na 1000km silnik jak tu jeden z kolegow pisze jest suchy czy nie zostawia za soba plam po oleju w miejscach postoju

Ponieważ taki wyciek może się ujawniać tylko podczas pracy silnika gdy w jego wnętrzu powstaje ciśnienie spowodowane praca pompy olejowej, a w czasie postoju może być widoczne jedynie "spocenie" okolic czujnika ciśnienia oleju – to by wyjaśniało sytuację.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez MarianK » 7 wrz 2008, 21:30

Zgadzam sie z tym.ale odpalajac auto w garazu sladowe iloci oleju na podlodze powinne byc widoczne.Poza tym w trasie zatrzymujac sie na parkingu po odjezdzie jakas plama tez powinna zostac.Jesli chodzi o metode z nafta to przeczytalem o tzm na forum,czy skuteczna musieliby sie wypowiedziec Mazdowicze ktorzy to probowali
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 sty 2008, 21:15
Posty: 8
Skąd: Lennestadt
Auto: Mazda 6,Exclusive GH 2.0

Postprzez bazakbal » 7 wrz 2008, 21:37

Hazu napisał(a):W każdym silniku który bierze olej jest nagar pod pierścieniami

o w tym jest czy go nie ma, czy brał czy nie? ;)
Obrazek

chudy napisał(a):MarianK napisał:
dlaczego przy ubytku 1l oleju na 1000km silnik jak tu jeden z kolegow pisze jest suchy czy nie zostawia za soba plam po oleju w miejscach postoju

Ponieważ taki wyciek może się ujawniać tylko podczas pracy silnika gdy w jego wnętrzu powstaje ciśnienie spowodowane praca pompy olejowej, a w czasie postoju może być widoczne jedynie "spocenie" okolic czujnika ciśnienia oleju – to by wyjaśniało sytuację.

jeżeli spala olej to dlaczego ma zostawiać gdzieś plamy?
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez chudy » 7 wrz 2008, 21:44

bazakbal napisał(a):jeżeli spala olej to dlaczego ma zostawiać gdzieś plamy?

bazakbal przeczytaj całą wypowiedź MarianK a nie tylko cytat – w pytaniu chodziło o wyciek przy czujniku ciśnienia oleju a nie o spalanie i odpowiedź była kierowana do tego właśnie pytania :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2005, 12:07
Posty: 1016
Skąd: Kościerzyna
Auto: Xedos CA KF i Pastuch B3 :)

Postprzez Hazu » 7 wrz 2008, 22:10

bazakbal – misiaczku –
Hazu napisał(a):pod pierścieniami
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez bazakbal » 7 wrz 2008, 22:15

chudy napisał(a):bazakbal przeczytaj całą wypowiedź MarianK a nie tylko cytat – w pytaniu chodziło o wyciek przy czujniku ciśnienia oleju a nie o spalanie i odpowiedź była kierowana do tego właśnie pytania

ok

Hazu napisał(a):bazakbal – misiaczku –
Hazu napisał:
pod pierścieniam

ok. ale co powiesz o załączonym obrazku?(podpowiedź na pw :) )
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez domingez » 7 wrz 2008, 22:41

Hazu napisał(a):W sumie jezeli ta nafta miała by uratowac silnik to na dobrą sprawę można by było ją zalać i do oleju pod korek

Hehe... Ciekawe czy taka kąpiel silnika w nafcie " pod korek " dałaby jakiekolwiek efekty ? Nie wydaje mi się aby mogło zaszkodzić ( silnik oczywiście unieruchomiony ). Jakiś forumowy fachman mógłby spróbować temat rozkminić, choćby teoretycznie.
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez Hugo » 8 wrz 2008, 17:30

klub3 napisał(a):Tylko mazdy nie wytrzymują "cywilnej jazdy" i nie ma szans by silniki wytrzymały rajd w N-grupowym samochodzie
Może się za bardzo nie znam na rajdach, ale co ma wspólnego silnik w "cywilnym" aucie z silnikiem w aucie rajdowym?
klub3 napisał(a):Cywilne silniki np. w Ge są wybitnie mało wysilone w stosunku do Nissana, Toyoty, Hondy
Zgadza się.
klub3 napisał(a):a pomimo tego są mało trwałe
Bzdura. ZUŻYTE PIERŚCIENIE TŁOKOWE TO NIE ZUŻYTY SILNIK! Je można wymienić i jedziesz dalej. Zużyty silnik chodzi jak traktor, kiepsko odpala, korbowód "wyskakuje" bokiem itd. W mojej Maździe mam 224 000 km przebiegu i zapraszam Cię jeśli chcesz posłuchać jak pracuje, choć będzie to trudne (słychać tylko cichutki szmer).
klub3 napisał(a):A w TEMACIE : co wymienić, żeby się pozbyć dymu ?
Odpowiedź : samochód
Jest prostsza odpowiedź: pierścienie!!
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez maciekk82 » 8 wrz 2008, 18:26

Witam wszystkich forumowiczów oraz sympatyków MAZDY 626. Posiadam taką mazde juz jest to siódma mazda w mojej rodzinie. Obecna moja GFka z 97 roku ma przejechane 270000 km i od wymiany do wymiany dolewam 0.5 litra oleju. Wg mnie jest to normalne zuzycie zwlaszcza ze poprzednia mazda rowniez 626 GE pila 0,5 litra na 1000 km. Wymienilem uszczelniacze na zaworach nic to jednak nie dalo. Brat sprzedawal akurat swoja GFke wiec odkupilem od niego a tamta sprzedalem.
Co do VW AUDI owszem Golf II Passat krokodyl i wszystkie VW z ich lat mozna dodac jeszcze Audi B3 moze jeszcze B4 sa to auta naprawde niezawodne lecz zadne nowsze passaty czy a6 juz tak bezawaryjne nie sa.
maciekk82
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6