Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.

Postprzez Kwachu » 19 mar 2008, 11:02

Witam Wszystkich,
Od października jestem szczęśliwym posiadaczem mojej 6teczki,jak wielu z nas miałem problem z porannym kopceniem FSa.Ale pragne podzielić się z wami dziwną sytuacją... Gdy już szykowałem sie na ściąganie góry, wymianą pierścieni, uszczelniaczy etc. Zalałem ceramix(40zł), samochód stał 2 dni(delegacja) ku mojemu wielkiemu zaskoczeniu kopcenia nie ma od około tysiaczka.... Prosze wyjaśnijcie mi to?? Może dr. Jaksa pomoże?Czyżby pierścionki się odpiekły...Wcześniej ok.3tysi temu zalałem znany nam wszystkim ceramizer – nic nie pomógł
Początkujący
 
Od: 19 mar 2008, 09:31
Posty: 19
Skąd: Żychlin/Kutno
Auto: 626 2.0 1995

Postprzez barren » 20 mar 2008, 12:20

Kwachu może tak zasyfiłes olej i komore spalania dodatkami że silnik się tym syfem sam uszczelnił ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2007, 11:24
Posty: 297 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: 626 GE FP '93/Efini MS-6
MX-6 GE FS

Postprzez dcc69 » 20 mar 2008, 19:19

Panowie.
Jest mozliwość zakupienia tego rodzaju pierscieni RIK lub NPR tyle ze w USA.
Jesli bysmy zamówili tego wiecej to moznaby zamówic i ...
Tylko cholerka nie wiem czy nie wchodzi wtedy w gre jakies dodatkowe cło.
Mam kolege w NY i dla siebie bede zamawiał. Tym bardziej ze w czerwcu przypływa tu jego zony Madzia 323 Protege.
Tu link do stronki z pierscionkami NPR:
http://www.autopartswarehouse.com/detai ... 10380.html
:D
DC CARS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez zlociutki 626 » 21 mar 2008, 00:21

Kolego dcc69 kupujesz tylko jedną sztuke czy jak?
Bo zaczynam sie gubic,potrzebny jest tylko jeden pierścień żeby nie kopciło czy więcej?
Czyli za pierścienie zapłacisz 75.95 $ tak?

Bo byłbym bardzo zainteresowany.
LoL
Początkujący
 
Od: 22 sty 2008, 22:55
Posty: 11
Skąd: Kłobuck, śląskie
Auto: 626 hatchback 1.8 16V 1993r.

Postprzez qbass » 21 mar 2008, 09:54

zlociutki 626 napisał(a):potrzebny jest tylko jeden pierścień żeby nie kopciło czy więcej?

Wymienia się wszystkie pierścienie, więc cena jest za komplet.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez dcc69 » 21 mar 2008, 13:02

Dokładnie za komplet i wymienia sie wszystkie. :D
Do tej ceny nalezałoby doliczyc jeszcze przesyłke :D
Jakies 25$ :P

To i tak daje jakies 220 zł a w jednym ze sklepów jak mi gostek zaśpiewał ze w jednej hurtowni sa 2 ostatnie komplety i u nich kosztuje 330 zł to w sklepie krzyknąłby około 400 zł. <killer>
Ostatnio edytowano 28 mar 2008, 15:02 przez dcc69, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez puma » 27 mar 2008, 20:26

witam mam ten sam problem z kopceniem wymieniłem uszczelniacze nistety na gorsze kopci jeszce gorzej chyba będzie remont silnika czy same pierścienie usczelniaiące nie rozwiązą problemu co wy na to pozdro.
Początkujący
 
Od: 27 mar 2008, 20:04
Posty: 5

Postprzez dcc69 » 28 mar 2008, 08:58

Raczej nie.
Bo nie kupisz nigdzie samych uszczelniajacych.

Zwłaszcza w oryginalne czy bardzo dobrych zamiennikach.
Jak masz wyjety tłok to czy wymienisz 1 czy wszystkie 3 to zalezy od Ciebie samego.
Ale kupic to i tak kupujesz komplet.

Ja w swoim zamiarzam narazie kupic i niech lezą.
U mnie obserwuje jakby mniejsze zuzycie oleju a to dlatego ze dolałem bardziej gestego Liqui Molly.
Wczesniej zaczałem wlewac do silnika srodków do czyszczenia a to zaworów a to wtryskiwaczy zwłaszcza firmy STP.
I myse ze to było przyczyną.
Ale jak napisałem na wszelki wypadek kupie i niech sobie czekaja :D
DC CARS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez Kwachu » 28 mar 2008, 09:20

dcc69 napisał(a):dolałem bardziej gestego Liqui Molly

Jakiego??Ja też zauważyłem po zmianie na midlanda 10w40 (poprzednio mobil) mniejsze zużycie.
Początkujący
 
Od: 19 mar 2008, 09:31
Posty: 19
Skąd: Żychlin/Kutno
Auto: 626 2.0 1995

Postprzez Kwachu » 28 mar 2008, 09:23

dcc69 napisał(a):Wczesniej zaczałem wlewac do silnika srodków do czyszczenia a to zaworów a to wtryskiwaczy zwłaszcza firmy STP

Widze,że ratowałeś się jak mogłeś....skąd to ja znam ja też stosowałem ceramizer, ceramix efekt był zawsze taki sam kopcenie powracało <killer>
Początkujący
 
Od: 19 mar 2008, 09:31
Posty: 19
Skąd: Żychlin/Kutno
Auto: 626 2.0 1995

Postprzez dcc69 » 28 mar 2008, 14:45

Nie. To nie tak.
Miałem zapchane wtryski a pozniej zaczeło lac mnie sie paliwo układem podciśnienia.
Były własciciel jezdził tylko na gazie. Pompa była odłaczona ale jak jest pomoa odłaączona to z czasem padaja wtryskiwacze.
I jak zaczałem wlewac STP do czyszczenia układu wymieniłem olej na Lotosa to zaczęło mi go w zastraszajacym tępie ubywac.
Okazuje sie ze Lotos jest bardzo dobrym olejem ma duze własciwosci smarne ale i tez czyszczace.
Jedno z drugim miało wpływ na zuzycie oleju a raczej jego ubytkami.
Kolega Smirnoff podpowiedział mi własnie o oleju Liqui Molly i zastosowałem 15W40 w technologii MoS2i obseruje jak narazie stan pomalutku ubywa ale nie tak jak wczesniej.
Jak przejade 1000 km to bede miał porównanie.
Wczesniej brał mi juz 0,3l na 1000km
A kopcic tez juz mniej kopci. Zima to wiadomo jak sie jezdzi na LPG musi kopcic na biało teraz juz to prawie ustępuje.
Powiem ze zamiast wymiany oleju mozna zastosowac sobie srodki Liqui lub Valvolaina poprawiajace gestość oleju i sprawdzac czy zmniejszyło sie branie oleju czy nie !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez Kwachu » 28 mar 2008, 16:05

dcc69 napisał(a):zastosowałem 15W40


Spotkałem się z różnymi opiniami, ale większości twierdzi że japońce nie lubią minerałów, a jak u ciebie??
A z tym zagęszczeniem oleju to coś musi być, bo jak wlałem ceramix(puszka 0,1)to przez 1500km przy odpalaniu nawet dymku nie puściła...
Początkujący
 
Od: 19 mar 2008, 09:31
Posty: 19
Skąd: Żychlin/Kutno
Auto: 626 2.0 1995

Postprzez dcc69 » 28 mar 2008, 17:47

A po 1500 co sie działo ?? :D
U mnie tez jest lepiej.
Co do tego czy lubia czy nie to nie wiem ale...
... ale moja Mazda od pocztku jezdziła na takim jak była w 1997 przyprowadzona do kraju tyle ze chodziła na Texaco Havoline 15W40.
A wczesniej miałem Toyotke Corolle i tez smigałem na Lotosie i było oki.
Teraz Mazde postanowiłem też zalac Lotosem i troche wyczysciło silnik troche poszło STP i zaczeło sie !!!! <killer>
Teraz jest troche lepiej ale ocnie jak to bedzie kiedy przejade 1000 km a to juz za jakies 400 km :D
Tez miałem podlac jej Ceramixa ale postanowiłem isc na całośc i zastosowac olej zeby był szybszy efekt.
Kolega z USA przylatuje do kraju pod koniec maja tak wiec do tego czasu musze wiedziec czy ma zamawiac mi pierscienie czy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez dcc69 » 28 mar 2008, 17:51

W kazdym razie Ceramix to nie to samo co Ceramizer !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez Kwachu » 28 mar 2008, 18:02

dcc69 napisał(a):A po 1500 co sie działo

Znowu się zaczęło...Tylko powiem ci że zauważyłem pewno zależność- gdy oleju jest poniżej połowy bagnetu kopci zdecydowanie mniej, czasami wogóle podczas porannego uruchamiania.Może akurat w moim przypadku jest to wina w największym stopniu uszczelniaczy zaworów??Ale chłopaki piszą,że w każdym przypadku to pierścienie,ale wydaje mi się,że gdyby to były pierścienie to kopciła by również po nagrzaniu??Dzięki za podpowiedź zakupie jeszcze jakiś środek zagęszczający olej może coś pomoże??
Stosowałem ceramizer – efekt ciszej troszku pracował,po 1000 kopcenie wróciło, ceramix to samo.Różnic w przyśpieszaniu,elastyczności, zużyciu nie było....
Początkujący
 
Od: 19 mar 2008, 09:31
Posty: 19
Skąd: Żychlin/Kutno
Auto: 626 2.0 1995

Postprzez Kwachu » 28 mar 2008, 18:07

Dokładnie, ceramix to nie to samo co ceramizer ale mazdalena po ich zastosowaniu zachowywała się tak samo,może przyszłościowo wpłynie to dłuższą żywotność silnika,nie wiem...Testy ceramizera TVN TURBO mówią klapa totalna,moje odczucia też,jednak słyszałem że w Iraku amerykańscy soldiers stosują ceramizery/ceramixy do silników w czołgach... więc może jednak coś one dają??
Początkujący
 
Od: 19 mar 2008, 09:31
Posty: 19
Skąd: Żychlin/Kutno
Auto: 626 2.0 1995

Postprzez dcc69 » 28 mar 2008, 18:15

Dają w Armi USA tylko tam nikt badziewia nie leje.
A ja mam tez tak wlasnie z bagnetem i zastanawiam sie czy nie jest to jakis inny od innego wozu.
Bo po coś jest to maximum nalejesz ponad tą kreche to musi gdzies uciec. :P
U Nas producent trafił w 10 ale koledzy z forum Scorpio pokazali pazur zrobili ściepę i ...
Pokazali co to jest ten Ceramizer.
A ja napisze co bedzie dalej działo sie z moja Madzią jak bede wiecej wiedział.
Teraz czekam na słoneczną wiosnę i zaczynam brac sie za przeglady spodu, hamulców, zawieszenia itp.
:D
Moze z czegoś co bede poprawiał lub wymieniał powstaną nowe foto relacje :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2007, 13:53
Posty: 707 (1/0)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 6 , 2.0 MZR-CD
2009 rok, kombi.

Postprzez hubizx » 28 mar 2008, 23:25

Cze,
Moja madzia czasami potrafi zadymić, przeważnie gdy w nocy było zimno, -5, 0, a o godz.9.00 jest 5 stopni.
Próbowałem kilku 2 olei: midlanda i carlube.
Jakiś 2 miesiące temu zalałem quaker state 10w40 http://www.quakerstate.pl/oleje_silnikowe_oleje.html i do tej pory nie zadymiła ani razu.

Może ktoś jeszcze przetestuje ten olej.


--
Pozdr.
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez zlociutki 626 » 29 mar 2008, 07:16

Moja mazda stała w Niemcach 4 lata wogóle nie używana, może też coś w tym jest z tego kopcenia może coś podrdzewialo , sam nie wiem...

A tak wlaściwie to do 14 letniego ślnika można lac syntetyk?
W warsztacie gośc mówił że tylko półsyntetyk albo mineralny.

No i zalałem półsyntetykiem i dalej kopci.

Ale po przejechaniu paru kilometrów ,rozgrzaniu silnika przestaje wogóle
kopcic ani śladu. Więc jak to jest z tym rozgrzaniem?? <killer>
LoL
Początkujący
 
Od: 22 sty 2008, 22:55
Posty: 11
Skąd: Kłobuck, śląskie
Auto: 626 hatchback 1.8 16V 1993r.

Postprzez puma » 29 mar 2008, 16:44

Słuhajcie od czego to jest to kopcenie od oleiu paliwa bo niewiem dlaczego pierścienie się zapiekaią mi firma w kturej robiłem przegląd zalała olej mineralny 15-40 i zaczeły stukać zawory po 3 miesiącach zmieniłem namobil pułsyntetyk 10-40 stuki ucichły lecz zaczeła kopcićczy to wina tego oleiu niewiem.
Początkujący
 
Od: 27 mar 2008, 20:04
Posty: 5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6