Czujnik włączający wentylator, czujnik temperatury. 626 GD

Postprzez adusja » 15 cze 2008, 23:47

To jest czujnik temp. płynu chłodzącego. Pod wpływem zwiekszania się temperatury płynu zwiększa sie przewodzenie do masy czujnika (masa czujnika=masa silnika=calego pojazdu) i wskaznik pokazuje wyzszą temperaturę to jest ten pojedynczy. Podwójny jest dla sterownia aby mogł dobrac odpowiednią dawkę paliwa i kat wyprzedzenia zapłonu. Jeśli go odepniesz, to bedziesz miał problem z uruchomieniem silnika na gorąco, a jesli on sie zewrze, to bedziesz miał problem z uruchomieniem silnika na zimno. W skodzie octavii 1,9 TDI (110KM) znajduje on się z tyłu wkręcony do bloku. Czujnik dla wentylatora znajduje się w chłodnicy.

Jeśli chodzi o gazowanie baku, to zaworek w baku ma wpuszczac powietrze do baku, ktore ma iść w miejsce ubywającego paliwa. Nadciśnienie jest spowodowane złym odpowietrzeniem zbiornika (to akurat musiałem zrobic w mojej madzi bo wypadła dziura w przelewie i nie mogłem tankowac do pełna). Do tego dochodzi filtr węglowy par paliwa i zaworki do niego. pzdr
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 cze 2008, 00:42
Posty: 6
Skąd: Krosno
Auto: 626 GD 2,2i liftback

Postprzez tomom » 16 cze 2008, 07:58

adusja napisał(a):To jest czujnik temp. płynu chłodzącego. Pod wpływem zwiekszania się temperatury płynu zwiększa sie przewodzenie do masy czujnika (masa czujnika=masa silnika=calego pojazdu) i wskaznik pokazuje wyzszą temperaturę to jest ten pojedynczy. Podwójny jest dla sterownia aby mogł dobrac odpowiednią dawkę paliwa i kat wyprzedzenia zapłonu. Jeśli go odepniesz, to bedziesz miał problem z uruchomieniem silnika na gorąco, a jesli on sie zewrze, to bedziesz miał problem z uruchomieniem silnika na zimno. W skodzie octavii 1,9 TDI (110KM) znajduje on się z tyłu wkręcony do bloku. Czujnik dla wentylatora znajduje się w chłodnicy.

Jeśli chodzi o gazowanie baku, to zaworek w baku ma wpuszczac powietrze do baku, ktore ma iść w miejsce ubywającego paliwa. Nadciśnienie jest spowodowane złym odpowietrzeniem zbiornika (to akurat musiałem zrobic w mojej madzi bo wypadła dziura w przelewie i nie mogłem tankowac do pełna). Do tego dochodzi filtr węglowy par paliwa i zaworki do niego. pzdr

Ten podwójny chyba nie za bardzo ma zastosowanie w samochodzie z gaźnikiem
Początkujący
 
Od: 13 maja 2008, 07:36
Posty: 21
Auto: Mazda 626 1.8 91r

Postprzez adusja » 1 lip 2008, 16:09

Sorry nie zauwazylem ze to gaznik..moj blad, punkt dla Ciebie. Ale tak jest w pojazdach z wtryskiem...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 cze 2008, 00:42
Posty: 6
Skąd: Krosno
Auto: 626 GD 2,2i liftback

Postprzez PLaster » 22 kwi 2009, 20:53

Przypadkiem uszkodził mi się czujnik. Tak po prostu pękł, może ze starości – nie ważne.
I tu mam pytanie, jaki to czujnik? Jakieś symbole?

Obrazek
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Siw-y » 22 kwi 2009, 21:12

Mi to wygląda na czujnik temp, bo miejsce gdzie siedzi przypomina obudowę termostatu, jak tak to prawdopodobnie daje sygnał na wskaźnik na desce
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez PLaster » 22 kwi 2009, 21:16

Siw-y napisał(a):czujnik temp

tak to jest czujnik temperatury, ale czy ma on jakieś symbole, numery itp oznaczenia?
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Siw-y » 22 kwi 2009, 21:30

PLaster napisał(a):czy ma on jakieś symbole, numery itp oznaczenia?

Podaj mi Vin
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez PLaster » 22 kwi 2009, 21:31

Siw-y napisał(a):Podaj mi Vin

PW
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Siw-y » 22 kwi 2009, 21:59

EPC mówi, że ten czujnik nie występuje jako samodzielna część,
musisz ja zakupić razem z obudową termostatu, której numer jest GMAF20115172B (F201-15-172B)

Zapytaj o to Karola to Ci z ASO ściągnie, sądzę, że w stówce się zmieścisz :)
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez PLaster » 22 kwi 2009, 23:43

Siw-y napisał(a):jak tak to prawdopodobnie daje sygnał na wskaźnik na desce

to się nie piekli, i bez wskaźnika można jeździć
Siw-y napisał(a):w stówce się zmieścisz

a to poszukam jako samodzielny lun czegoś tańszego :|
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Siw-y » 22 kwi 2009, 23:49

PLaster napisał(a):a to poszukam jako samodzielny lun czegoś tańszego

Pisałem o nowym, używkę gdzieś na szrocie pewnie za jakieś 20 zeta trafisz
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez steven » 23 kwi 2009, 13:07

PLaster napisał(a):Przypadkiem uszkodził mi się czujnik. Tak po prostu pękł, może ze starości – nie ważne.
I tu mam pytanie, jaki to czujnik? Jakieś symbole?


No to może to być czujnik, albo od tempratury silnika, który leci do komputera (chyba 3 przewodowy), albo od wskaźnika na desce (1 przewodowy), albo włącznik wentylatora(też 1-przewodowy) ewentualnie jeszcze chyba 2 przewodowy był od klimy ;) i teraz tak. Jeżeli jest 1-przewodowy to jak dotkniesz końcówkę do masy to i na zegarach będzie temperatura na max to właśnie jest od tego :) może być jeszcze włącznik wentylatora, ale to byś zauważył, bo on jest po chińsku zrobiony i jest zwarty na zimnym, i podaje mase a jak się nagrzeje, to ucina masę i włącza się wentylator ;) a podejrzewam, że Ci nie chodzi, bo byś widział:) tak więc na razie się nie przejmuj, pojeździj troszkę bez wskaźnika temperatury ;p a w wolnej chwili podjedź do InerCarsu i za 35,34 zł kup nowy ;) (chyba że chcesz zniżkę, to uderz na priv;P) (nr zwyczajowe: KW 530 211, EPS 1.830.211 – przydadzą się w IC żeby Ci dali odpowiedni:p)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez max » 23 kwi 2009, 18:41

PLaster to jest czujnik od załączania wentylatora na 100% ;) wiem bo jak kupiłem auto to też był uszkodzony , pasuje tez od innych modeli mazdy ja mam z 323 BF
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 21:56
Posty: 470
Skąd: wlodawa
Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600

Postprzez PLaster » 23 kwi 2009, 20:07

oki, dzięki chłopaki za info
po niedzieli się tym zajmę
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez adam626 » 23 kwi 2009, 20:57

jest to termiczny wyłącznik wentylatora chłodnicy, jak się zrobi cieplej ugotujesz silnik. Zwarcie tego kabelka do masy włączy wentylator na stałe.
Zamiennik w intercarsie kosztuje 39 zł chyba jak poszukam to podam później numer
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez steven » 24 kwi 2009, 09:55

to w 2.2 załącza wentylator pa masie a nie odcinając masę??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez PLaster » 24 kwi 2009, 14:07

adam626 napisał(a):jest to termiczny wyłącznik wentylatora chłodnicy

tak, zgadza się
adam626 napisał(a):jak się zrobi cieplej ugotujesz silnik

już dziś to zauważyłem jadąc do pracy i stojąc w korku :|
no ale włącza się ogrzewanie i temperatura silnika spada, ale w kabinie rośnie
steven napisał(a):to w 2.2 załącza wentylator na masie a nie odcinając masę

przetestuje to dziś, bo mam do przejechania 150km
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez adam626 » 25 kwi 2009, 22:44

numer intercars 1.850.189

nie tylko 2.2 włącza po masie, w F8 1.8 miałem tak samo
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez steven » 26 kwi 2009, 12:52

ADAM626 dzięki wielkie ;) – to po co w 2.0 tak to udziwnili ;p japońskie głuptasy! :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez PLaster » 28 kwi 2009, 16:03

dzięki chłopaki, już rozmawiałem z NipponCar na radzymińskiej i dostępne są dwa rodzaje, ponoć oryginalny za 50zł i włoski zamiennik za 38zł.
Jutro będę zamawiał.
Jak sądzicie, czy warto dopłacić 12 zł za oryginał? Wg mnie to chyba część mniej istotna do pracy auta.
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6