Z drugiej strony pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów jest sprzegło...jego stan techniczny ma wpływ na stosunek obroty/prędkość.
Obroty a prędkość ?
no co Ty
bardzo dobrze że o tym piszesz
to że o czymś nie wiemy nie znaczy że nie istnieje.
I swiadomość istnienia pewnych zjawisk bardzo się nam tu wszystkim przyda.
Np u mnie założenie spojlera na tylna klapę zmniejszyło V-max prawie o 10km/h i zwiekszyło spalanie.
Mam tego swiadomość ale bardziej mi się podoba ze spojlerem i jak zmieniałem klapę to ponownie go założyłem.
Tak samo z oponami. Jeżdzę na szerszych które gorzej się prowadzą w koleinach, samochód więcej pali, ale za to lepiej hamuje i lepiej trzyma w zakrętach.
kwestia swiadomego wyboru.
bardzo dobrze że o tym piszesz
to że o czymś nie wiemy nie znaczy że nie istnieje.
I swiadomość istnienia pewnych zjawisk bardzo się nam tu wszystkim przyda.
Np u mnie założenie spojlera na tylna klapę zmniejszyło V-max prawie o 10km/h i zwiekszyło spalanie.
Mam tego swiadomość ale bardziej mi się podoba ze spojlerem i jak zmieniałem klapę to ponownie go założyłem.
Tak samo z oponami. Jeżdzę na szerszych które gorzej się prowadzą w koleinach, samochód więcej pali, ale za to lepiej hamuje i lepiej trzyma w zakrętach.
kwestia swiadomego wyboru.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
adam626 napisał(a): przy 4800 jest 160km/h
rzeczywiście zastanawiające. Wczoraj Jechałem znów tą samą trasą i wskazania zgodnie z przewidywaniami 170km/h 4250obroty.
NIe znam sie aż tak,ale az taka różnica?? MOże dlatego kręcisz do 6500 obr.i nie przeszkadza Ci to zbytnio, u mnie by było coś ok.5300 obr.(opony185/80/r13- Apropos jak znalazłeś felgi 15 na nasze 4 szpilki i nasz rozmiar?
Jesteś lepszym fachowcem, może cos wymyślisz. Wczoraj wymieniłem parownik po 7 latach- to dopiero jest różnica w mocy
- Od: 13 maja 2006, 11:23
- Posty: 149
- Skąd: Poznań
- Auto: 626 GD F8 1.8 12V+LPG
hmmm
mam dwa obrotomierze z GD
jeden luzem jeden w szafie
(tego luzem używam w czasie regulacji aby nie zaglądać do środka)
oba pokazują tak samo
może jednak przełożenia w szkrzyni i na dyfrze są inne
co do felg
4x114,3
stary Nissan, Hyunday, Mitsubichi, Mazda :D
różnice są w otworach centralnych ale od tego sa pierscienie
mam dwa obrotomierze z GD
jeden luzem jeden w szafie
(tego luzem używam w czasie regulacji aby nie zaglądać do środka)
oba pokazują tak samo
może jednak przełożenia w szkrzyni i na dyfrze są inne
co do felg
4x114,3
stary Nissan, Hyunday, Mitsubichi, Mazda :D
różnice są w otworach centralnych ale od tego sa pierscienie
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Jest jeszcze jeden fajny sposób sprawdzenia stosunku prędkość/obroty. trochę się trzeba pobawić ale można mieć w miarę wiarygodny odczyt.
Problemem nie jest pomiar obrotów tylko prędkości. obrotomierz pobiera dane z układu zapłonowego lub(rzadziej z alternatora) i jego wskazania są wiarygodne.
Swego czasu (jak jeszcze byłem piękny i młody) z kumplami bawiliśmy się w precyzyjne pomiary prędkości naszych pojazdów. Do tego celu wykorzystywaliśmy elektroniczne liczniki rowerowe. Miały one taki +, że można było ustawić w nich dokładny obwód koła (można to zrobić także w nowych licznikach). Problemem było zamocowanie czujnika i magnesu...ale, doszliśmy do wniosku, że magnes można zamocować na wewnętrznej stronie koła, tak samo jak mocuje się ciężarki do wyważenia koła. Dodam, że najlepiej się to robi na tylnym kole. Czujnik mocowało się na kawałku blachy zamocowanej gdzie się dało (oczywiście na nieruchomej części zawieszenia), aby była tylko stabilna i aby czujnik nie drgał (dla domowego majsterkowicza nie będzie na pewno to problemem).
Wystarczyło dobrze wpisać dane do licznika i zobaczyć różnice pomiaru pomiędzy licznikiem rowerowym a samochodowym. wyniki są bardzo zaskakujące. Zachęcam do doświadczeń.... Dodam, że robiłem to w Fordzie, na Madzię nie miałem za bardzo czasu.
Problemem nie jest pomiar obrotów tylko prędkości. obrotomierz pobiera dane z układu zapłonowego lub(rzadziej z alternatora) i jego wskazania są wiarygodne.
Swego czasu (jak jeszcze byłem piękny i młody) z kumplami bawiliśmy się w precyzyjne pomiary prędkości naszych pojazdów. Do tego celu wykorzystywaliśmy elektroniczne liczniki rowerowe. Miały one taki +, że można było ustawić w nich dokładny obwód koła (można to zrobić także w nowych licznikach). Problemem było zamocowanie czujnika i magnesu...ale, doszliśmy do wniosku, że magnes można zamocować na wewnętrznej stronie koła, tak samo jak mocuje się ciężarki do wyważenia koła. Dodam, że najlepiej się to robi na tylnym kole. Czujnik mocowało się na kawałku blachy zamocowanej gdzie się dało (oczywiście na nieruchomej części zawieszenia), aby była tylko stabilna i aby czujnik nie drgał (dla domowego majsterkowicza nie będzie na pewno to problemem).
Wystarczyło dobrze wpisać dane do licznika i zobaczyć różnice pomiaru pomiędzy licznikiem rowerowym a samochodowym. wyniki są bardzo zaskakujące. Zachęcam do doświadczeń.... Dodam, że robiłem to w Fordzie, na Madzię nie miałem za bardzo czasu.
- Od: 10 gru 2005, 13:12
- Posty: 415
- Skąd: Świdnik
- Auto: Mazda 626 GE FS 93`& KL 92`
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6