Silnik gaśnie na wolnych obrotach – różne przypadki GD

Postprzez D4r3k » 22 lut 2007, 00:22

murzyn napisał(a):Witam
Mam nastepujący problem.
Kiedy odpalam samochód na bezynie załapie i momentalnie gaśnie, kiedy zaswiece kontrolki odczekam pare sekund (jak w starym dieslu) odpalam- chodzi, przy czym przy gwaltownym dodawaniu gazu dławi sie przy spokojnym gasnie (również na ssaniu) Na bezynie jest strasznie mulowaty. Na LPG wszystko jest OK.Dodam ze na LPG zrobilem okolo20tys. km.Zawsze starałem sie minimalnie rozgrzewac samochod na bezynie zanim przelaczalem na gaz.Jeszcze jedno jakos sporo paliwa mi spalil na te rozgrzewanie odkad mam w/w problemy.
Czy ktoś mi może powiedzieć co to jest?

Pozdrawiam.
murzyn


Przeplywomierz, mam to samo :)
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2006, 08:55
Posty: 50
Skąd: Jarosław
Auto: Mazda 6 06' 2.0

Postprzez vego » 22 lut 2007, 00:33

MAM MIANOWITY PROBLMEM....MADZIA POPRASTU WARIUJE NA OBROTACH PO ZAPALENIA MA OD1.5 TYS DO 2.TYS PO CHWILI SPADA DO 800 I ZNOWU WSKAKUJE NA 1.5TYS-2TYS. PO CHWILI TAKIEGO WACHANIA GASNIE :/. JAK PRÓBOWALEM JEJ DODAC GAZU NP. BO 4-5 TYS TO POTEM TEZ GASNIE W CZYM MOZE BYC PROBLEM MECHANIOR POWIEDZLA ZE MOZE TY BYS SIOLNICZEK KROKOWY :/ ALE WOLE ZACZERPNAC WASZEGO SPRAWDZONEO ZRÓDLA .... DODAM ZE WSZYSTKIE TE PRZYPADKI KTÓRE OPISALEM NIE SA PODCZAS JAZDY BO JAK JUZ PRÓBUJE RUSZYC TO OCZYWISCIE MI GASNIE ((((((((( pomózcie cos bo jutro ja oddaje do mechaniora i mu powiem w czym moze byc ewentualny problem (za bledy ort. z góry sory) i dzieki za ino pozdr i do zoo na zlocie :) jak ja rusze :)
Początkujący
 
Od: 18 sty 2007, 03:52
Posty: 6
Skąd: wawa

Postprzez pablo604 » 15 mar 2007, 16:21

ja mam oboty tak w stanie jalowym okolo 700 , 800 rpm i na benzynie troche ta wskazowka skaka ale nie gasnie.wczesniej na gazie czy na bezynie jak tylko przegazowalem madzie to gasla mi ale moj problem byl w zaplonie.wyregolowalem i jest ok.wyjezdzilem sie po mechanikach az wkoncu sam doszedlem.pozdro
Pablo:Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2007, 15:37
Posty: 51
Skąd: Ostrowiec Św./Okół
Auto: Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP

Postprzez paulo » 17 mar 2007, 20:19

vego mialem to samo ale jak oddalem auto do mechanika to wymienil mi tyle rzeczy ze sam nie byl w stanie powiedziec co bylo zepsute metoda prob i bledow tylko ze mnie to kosztowalo okolo 800zl. mam pytanie moja madzia no pb chodzi idealnie lecz po przelaczeniu na gaz jest zle mianowicie silnik zaczyna gubic obroty jadac 60 na godz i wyrzucajac na luz gasnie moze ma ktos pojecie w czym rzecz
paulo
 

Postprzez pablo604 » 19 mar 2007, 17:06

byłeś u gazownika i wyregolowal ci ten gaz i dalej gasl?mi tez przy predkosci 50 km jak na gazie wrzucam na luz to gasnie ale mysle ze to kwestia wyregolowania.moze mikser ktory w dolot masz wstawiaony ma mala srednice a powinien miec tak nie mniej jak 41mm.Jeżeli po regulacji dalej będzie gasnął przy jeżdzie na luzie na próbę zdemontuj tą rurę nad chłodnicą .trzeba probowac roznych rzeczy:–).
Pablo:Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lut 2007, 15:37
Posty: 51
Skąd: Ostrowiec Św./Okół
Auto: Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP

Postprzez Heniek » 20 mar 2007, 02:22

Ja mam mazde z gazem holendra i wiem na pewno że trzeba wlot powietrza zalepić, bo przy większej predkosci wlatuje wiecej powietrza a mieszalnik, czy mikser jest w dolocie i zdmuchuje gaz, nie mówiąc już o stożkowym co by sie działo. W holendrach wlot jest zatykany i dziury są wiercone od dołu wlotu paulo sprawdz czy nie masz, jak nie to nawierć i zatkaj wlot.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 00:39
Posty: 110
Skąd: Wołomin
Auto: 626 GE 2.0i 16v LPG hol 92r

Postprzez Gość » 20 mar 2007, 23:26

1.8 16V, gaz Koltec I generacji. wymiana świec pomogła i na gazie nie gaśnie na wolnych obrotach . średnie spalanie 10l/100km.

PZDR
Gość
 

Postprzez Kovac » 14 kwi 2007, 13:02

Witam.
Dolaczam sie do grona nieszczesliwcow z szlenczymi obrotami ;).
Otoz od jakiegos tygodnia zaczely obroty mi wskakiwac rowno na 1500 i tak sie trzymaja przewaznie, (dojezdzam do skrzezowania na luz i obroty sa na 1500 i tak sobie pracuja), ale czasem sadaja dobrze na ok. 800, lecz rowniez ponizej ok. 700 i wtedy czuje drgania na kierownicy, drazku. (Plyny juz sprawdzalem, posprawdzam wszystkie przewody jeszcze...).

Z tego co tutaj wyczytalem , analezy przeczscic, bypass oraz przepustnice – czy napewno mam sie za to zabrac ?

Poza tym drugi problem to spalanie ale to juz od dluzszego czasu, z miesiac moze wiecej, magdalena zwiekszyla swe pragnienia na okolo 11-12 l nie ukrywam ze czesto jezdze po autostradach okolo150-180 km/h wiec spalanie bedzie wyzsze, ale nawet kiedy jezdze do pracy w tygodniu robie jakies 400 km spalanie i tak jest w okolicach 11 litrach...
Czy tutaj wina prawdopodobnie mozna obarczyc sonde lambde ? jesli tak to co i jak z nia zrobic, ewentualnie inne pomysly...

Dziekuje z gory za zainteresowanie i odpowiedzi, pomoc...
Początkujący
 
Od: 17 gru 2006, 20:29
Posty: 6
Skąd: Lodz - Liverpool
Auto: Mazda 626 GE 1.8

Postprzez GofNet » 14 kwi 2007, 13:22

     Po pierwsze pisz proszę bardziej zrozumiale, bo mam problem z deszyfracją:
Kovac napisał(a):czasem sadaja dobrze
Kovac napisał(a):analezy przeczscic
Po drugie sprawdź najpierw stan styków przy czujniku temperatury. Takie objawy pojawiają się, gdy styki zaśniedzieją albo przewód od czujnika temperatury silnika ulegnie przetarciu.
     Sonda LAMBDA mogłaby odpowiadać za spalanie, ale czy oby na pewno za wysokie obroty...? Zawsze możesz ją(je) odpiąć i zobaczyć, czy obroty spadną.

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PS. Uzupełnij profil, bo za chiny nie wiem, jaki masz statek. Mazdę 626 GD, może Mazdę 6 GY...?
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Grzyby » 14 kwi 2007, 15:18

Kovac napisał(a):Plyny juz sprawdzalem

jak i gdzie? bo to istotne.
Zawsze zostaje jeszcze odpowietrzenie układu chłodzenia.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez samurajpiotr1 » 19 gru 2008, 18:56

Witam wszystkich serdecznie, mam nastepujacy problem:
Podczas jazdy zauważyłem, że obroty wolne sa na 1500/min,pomyslałem, ze może w związku z tym, iż dośc długo stała, to coś chwilowo zaszalało, wdusiłem sprzegło i zgasiłem silnik, przekreciłem ponownie na rozruch i prąd zniknął, a że był wieczór wiec puściłem sprzegło i pojawiło sie napięcie z tym, że ledwo co i jakoś na pobocze zjechałem,cos zaśmierdziało pod maską, okazało sie, że minusowa klema sie poluzowała, dokreciłem i odpalam, a tu odpala i momentalnie gasnie, na obrotach od 2000 jest ok , ale musze wiadomo trzymac wciśniety troche gaz, może ktos wie co to za usterka.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 18:46
Posty: 82
Skąd: Poznan
Auto: Xedos 2.0 V6

Postprzez samurajpiotr1 » 28 gru 2008, 21:25

Czy czujnik EGR moze byc przyczyną braku wolnych obrotów?? :|
Nic nie starzeje się tak szybko jak nowoczesność.
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 18:46
Posty: 82
Skąd: Poznan
Auto: Xedos 2.0 V6

Postprzez dyszel » 28 gru 2008, 21:56

U mnie też były podobne objawy: Zapalam ciepły silnik – około 500 obr/min, pomogło wkręcenie silnika na dwójce do 6 RPM i puszczenie gazu aby swobodnie wytracił prędkość i wszystko wróciło do normy :D Dwa razy tak miałem w swoim FS-ie
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 17:39
Posty: 1388 (0/1)
Skąd: Łańcut
Auto: była 626 GE FS Pb95 only
jest gowno wort MKIII napędzany bajurą
& 7KM made in PRL/japan power CB 450N

Postprzez samurajpiotr1 » 29 gru 2008, 03:48

Ja w ogólenie mam wolnych, nie idzie nawet utrzymac 2500, albo są wyskie, albo nie ma nic, po diagnostyce wyskoczył kod 16, czyli EGR, czy on może być winien?? :|
Nic nie starzeje się tak szybko jak nowoczesność.
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 18:46
Posty: 82
Skąd: Poznan
Auto: Xedos 2.0 V6

Postprzez Karolek » 29 gru 2008, 17:38

Witam serdecznie. Jestem świeży i zielony w temacie motoryzacji, dlatego od razu sorry, jeżeli będę wyrażał się niejasno. Posiadam Mazdę 626 1.8 z 1992 roku. Mam następujący problem. Po ostatnim tankowaniu na Orlenie z silnikiem zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Otóż po odpaleniu na zimnym silniku obroty bardzo szybko spadają z 1500 na 750. Wskazówka temp stoi w miejscu, silnik się trzęsie. Po dodaniu na chwilę gazu wskazówka obrotomierza płynnie opada do 1000, a potem gwałtownie spada na 750, silnik się trzęsie i pracuje nie równo. Wcześniej obroty opadały stopniowo wraz ze wzrostem temperatury. Podczas jazdy (silnik rozgrzany) i po wrzuceniu biegu jałowego obroty potrafią spaść do 650, a po chwili podnieść się, do 750 ale słychać, że silnik pracuje nie tak jak powinien. Dodatkowo podczas jazdy przy dodawaniu i odejmowaniu gazu samochód szarpie (na każdym biegu). Płyny sprawdzałem i jest ok. Pomóżcie :(
Początkujący
 
Od: 29 gru 2008, 16:24
Posty: 11
Skąd: Tuczno
Auto: 626 GE 1.8 1992

Postprzez Hugo » 29 gru 2008, 18:55

Karolek przepustnica wyczyszczona?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez Karolek » 29 gru 2008, 20:57

Nie wytrzymałem i dzisiaj zaprowadziłem mazdę do mechanika. Sprawdził płyn w chłodnicy i pod korkiem było pusto. Dziwne, bo miesiąc temu dolałem 0, 5 litra i wydawało mi się, że jest git. Koleś jeszcze stwierdził, że szumi jakieś łożysko najprawdopodobniej od pompy wodnej, ale czy to może być przyczyna za niskich obrotów? No i tak jak mówisz Hugo w pierwszej kolejności kolo zabiera się za przepustnicę. Dam znać, co i jak. Dzięki i pozdro.
Początkujący
 
Od: 29 gru 2008, 16:24
Posty: 11
Skąd: Tuczno
Auto: 626 GE 1.8 1992

Postprzez Hugo » 29 gru 2008, 23:04

Karolek napisał(a):Sprawdził płyn w chłodnicy i pod korkiem było pusto.
To jest zazwyczaj powód wariacji wolnych obrotów.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez samurajpiotr1 » 30 gru 2008, 09:21

Poziomwody może mieć wpływ na pracę wolnych obrotów, wiem że jest zalężność między czujnikiem temperatury.
A POWIE MI KTOŚ W KOŃCU CO Z TYM EGR'em????Wyświetla mi kod 16 i nie mam wolnych w ogóle! :[

Sprawa załatwiona, wymiana przepustnicy bez specjalnego wnikania co w niej padło, koszt w fachowym warsztacie w Poznaniu 350zł :)
Ostatnio edytowano 7 lut 2009, 16:26 przez samurajpiotr1, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 18:46
Posty: 82
Skąd: Poznan
Auto: Xedos 2.0 V6

Postprzez Karolek » 14 sty 2009, 17:02

Czołem. Przepustnica wyczyszczona. Uszczelka wymieniona – były przedmuchy. Ale kurcze pieczone problem został :( Obroty gwałtownie spadają z 1000 na 750 i silnik zachowuje się tak jak by pracował na 3 cylindry – trzęsawki i nierówna praca. Podczas jazdy przy dodawaniu i odejmowaniu gazu samochód szarpie. Dodatkowo, kiedy dodaję gazu na jałowym słychać jak przelewa się jakiś płyn tuż pod kokpitem, bulgocze i chlupocze. Nie wydaje mi się, żeby było to normalne. Wcześniej tego nie słyszałem. Może coś się zapowietrzyło? Wyczytałem na forum, że przyczyną nierównych obrotów może być padnięta sonda. Która to sonda i jak to sprawdzić? Z góry dzięki. i
Początkujący
 
Od: 29 gru 2008, 16:24
Posty: 11
Skąd: Tuczno
Auto: 626 GE 1.8 1992

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6