Juz Panowie wszystko jasne.
Odstawiłem do starego mechanika ktory zna sie na starszych autach ale ma dobre sposoby sprawdzanaia na nowszych.
Pojechałem do niego auto stygło ponad 2 godziny.
Chciał sprawdzić cisnienie na zimnym silniku.
Zmierzył i okzało się ze na wszystkich cylindrach jest prawie równe cisnienie od ...
... 6-6.5 bara czy czegoś tam.
Zeby sprawdzić ze nie myli sie co do pierscieni zastosował test z olejem.
Wlał do kazdego z cylindrów troche oleju oliwiarką nastepnie kazał mi obrocić rozrusznikiem kilka razy tłoki.
Nastepnie przeszedł do sprawdzania ciśnienia.
Wskazało od 6,5-7,5 czyli lepiej.Ale to miał być test na szczelnośc i...
Diagnoza.
Silnik zurzty równomiernie z racji przejechania bardzo duzej ilosci kilometrów.To ze na liczniku jest 211000 to stwierdził ze nie jest prawdą.
Uszkodzone nie tylko pierścienie olejowe ale i jescze jakies powiedzial chyba te pierwsze ale nie wyklucza ze wszystkie.
Dlaczego nie kopcił wczesniej i mało brał oleju?Zadałem pytanie.
Odpowiedz zastosowany jakiś srodek na krótką mete z czasem zaczęło go ubywac wraz z olejem w chwili kiedy dolałem świerzego oleju srodek został jeszcze bardziej rozrzedzony i zaczyna szybko brać olej i kopci teraz prawie cały czas.
Stwierdził ze w mojej okolicy jedynie szlifowanie czy honowanie jak to nazwał wykonuję w Łodzi jesli dobrze bedzie złozone na dobrych lub oryginalnych częsciach bedzie wszystko dobrze a nawet bardzo dobrze na kilka set tysięcy kilometrów.
Ale koszt całosci części,szlifowania i robocizna wyliczył na koszt od 2000-2500 zł.
Tak wiec wkładam inny silnik od kolegi ktory dostaje fifti fifti.
Teraz tylko trzeba dać datek na wsparcie Radia Maryja zeby był lepszy od mojego obecnego.
Wiem ze tamten ma przejechane 175000 przez 12 lat.Licznik nie przekreceny bo auto po wypadku.

!
Tak więc dziękuje Wszystkim za pomoc i czas jaki poświęcili mnie i mojemu problemowi.
Moze komuś się coś z tego mojego tematu przyda.
Pozdrawiam Wszystkich.
Dziękuje.
