Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.

Postprzez Grzyby » 23 maja 2007, 14:46

asyriusz napisał(a):Dobra panowie a jak zrobić tą płukankę

kupujesz np. w Makro płykankę firmy STP (poszukaj przez szukajkę na forum bo już o tym pisałem a w tamtym temacie było chyba nawet zdjęcie puszki)
Rozgrzewasz silnik do normalnej temp. (tak żeby choć raz załączył się wentylator).
Gasisz. Przez wlew oleju wlewasz zawartość puszki do silnika.
Odpalasz silnik i ma pracować ok. 15 minut na wolnych ob rotach. NIE robisz przegazówek, NIE jeździsz.
Po 15 minutach gasisz silnik i spuszczasz olej z silnika.
Wymieniasz filtr, wlewasz nowy olej i jeździsz.

Jednak uważam że przy takim apetycie na olej to raczej wiele nie da.


asyriusz napisał(a):wczoraj jechałem po mieście i po zatrzymaniu się zauwarzyłem że z pod auta coś cieknie ale to dosłownie cieknie. jak się okazało jest to woda i teraz pytanie czy ta woda może być od klimatyzacji jakieś oszronienie czy coś?

tak, to od klimy
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez XsiX » 23 maja 2007, 14:55

u mnie nawet przy włączonej klimie nie widać za bardzo żeby coś ciekło ;P
kiedyś jak już pociekło to okazało sie że chłodnica do wymiany hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Grzyby » 23 maja 2007, 15:07

XsiX napisał(a):u mnie nawet przy włączonej klimie nie widać za bardzo żeby coś ciekło

bo ci nie chłodzi :P
a poważnie to jest faktycznie dziwne – czasami ledwie kapie a kiedy indziej leci prawie* jak z kranu

*prawie robi różnicę :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez asyriusz » 23 maja 2007, 15:14

Sądzę że to jakoś tam się rosi i dlatego kapie a tczoraj było naprawdę duszno i klima chodziła z godzinę non stop. więc chyba to normalne że tak sporo kapało.
Zapraszam na moją stronkę z rękodziełami www.asyriusz.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2007, 17:01
Posty: 85
Skąd: Łódź, Belchatów
Auto: Mazda 323S BA 1994r

Postprzez bazakbal » 23 maja 2007, 15:19

asyriusz napisał(a):on sobie jakoś tak białym dymem kopci.

moze jakiś uczciwy człowiek odłączył sondy lambda. w sumie całkiem dobry patent przy nabijaniu w butelkę.

asyriusz napisał(a):to podobno jak się nie wie jaki był olej wcześniej to nie leje się syntetyku

zalej go na początek dobrym mineralem i obserwuj co się będzie działo
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez asyriusz » 23 maja 2007, 15:25

już teraz nie wiem kogo mam słuchać każdy pisze coś innego.
Zapraszam na moją stronkę z rękodziełami www.asyriusz.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2007, 17:01
Posty: 85
Skąd: Łódź, Belchatów
Auto: Mazda 323S BA 1994r

Postprzez bazakbal » 23 maja 2007, 15:32

jeżeli nie wiesz na jakim oleju jeździł wcześniej samochód i dodatkowo jest podejrzenie, że bierze olej to zalewasz dobrego minerala w niczym to nie zaszkodzi. pojeździsz z tysiąc kilometrów i jeśli się okaże, że nie bierze oleju to możesz zalać go półsyntetykiem. i taki właśnie olej w naszej strefie klimatycznej zaleca fabryka. i dobrze jest trzymać się tego.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez Grzyby » 23 maja 2007, 15:42

bazakbal napisał(a):i taki właśnie olej w naszej strefie klimatycznej zaleca fabryka

zauważ że z reguły masz podane 2 wersje :)
a co powiesz na np. 5W30 ? To z instrukcji do GE :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez bazakbal » 23 maja 2007, 15:49

Grzyby napisał(a):a co powiesz na np. 5W30 ? To z instrukcji do GE

ty chyba nie czytasz tego co piszę. napisałem wyraźnie w naszej strefie klimatycznej. 5w 30 dotyczy strefy klimatycznej bardzo chłodnej.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2006, 12:36
Posty: 204
Auto: xedos 6 V6

Postprzez XsiX » 23 maja 2007, 17:35

Grzyby napisał(a):bo ci nie chłodzi

tiaaa – tak sobie tłumasz :P
przedwczoraj zrobiłem 30 minutowy seans z klimą na max
a dziś już mam katar i na dodatek wylazło "zimne" na wardze <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Grzyby » 23 maja 2007, 17:50

bazakbal napisał(a):5w 30 dotyczy strefy klimatycznej bardzo chłodnej.

może w instrukcji do Xeda :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez XsiX » 23 maja 2007, 17:59

Grzyby napisał(a):może w instrukcji do Xeda

nuu, nie chce mi sie skanować ale na stronie 7-37
jest siakieś takie wykresisko na którym jak byk:

temperatur -30 – 0 5W30
temperatur -20 +50 10W30

:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Grzyby » 23 maja 2007, 18:05

ok :)


bazakbal napisał(a):możesz zalać go półsyntetykiem. i taki właśnie olej w naszej strefie klimatycznej zaleca fabryka

ale nie oznacza to że nie można zalać oleju wyższej jakości czyli syntetyka :)
Bo co do minerala to chyba nikt nie ma wątpliwości co mozna z nim zrobić ;)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez asyriusz » 23 maja 2007, 18:53

oki panowie rozmawiałem przed momętem z znajomym i mi powiedział że jak kupiłem auto w niemczech to mogłem się tego spodziewać. Czemu???!!! i tu odpowiedz. Mogło być tak że niemiec jeżdził autem po czym odstawił auto do komisu ( konkretnie do turka bo tam tylko tacy są) auto jak jest non stop urzywane to jak stanie na więcej niż koło miesiąca to może być tak że zostają uszkodzone uszczelniacze na zaworach. Kolo sprowadza auta z niemiec i mówił że miał taki przypadek już nie jeden raz że to bardzo często się tak zdaża. I wtedy mu ałto kopciło jak hol.... a czy brało oleju to nie wie bo on nie jeżdził autem tylko zawsze je odrazu sprzedawał ale napewno mu kopciło. Z tym że u mnie nie kopci tak mocno a w sumie to na niebiesko wogule troszkę taki biały dymek. Nie wiem co z tym moim autkiem sie dzieje. Dolałem dziś doktora może coś się zmieni. Czy po dolaniu doctora reakcja silnika powinna być natychmiastowa czy raczej trzeba troszkę przejechać???? Co wy na to wszystko Pozdrawiam.
Zapraszam na moją stronkę z rękodziełami www.asyriusz.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2007, 17:01
Posty: 85
Skąd: Łódź, Belchatów
Auto: Mazda 323S BA 1994r

Postprzez Grzyby » 23 maja 2007, 19:29

asyriusz napisał(a):Dolałem dziś doktora może coś się zmieni

odsuniesz agonię na niewielki czas – o ile w ogóle.

Takie ilości oleju jakie pochłania to drobne nieszczelności .....

przykro mi
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Wachunio » 23 maja 2007, 21:48

Witam, jak w temacie gdy rano odpalam moja madzie delikatnie kopci na bialo. Po dluzszej jezdzie bywa oleu i smierdzi w kabinie. Co prawda silnik jest ulany od spodu(na kostce oleju nie ma) a w czasie jazdy smierdzi olejem nawet w kabinie.... Dzis ja troche pokatowalem i zrobilem ostra przegazowke – 8 tys pare razy – polecialo troche niebiskawego dymku. Czy to oznacza 100% pierscienie, jej przebieg to 234tys. Na 10tys znika okolo 4 litry oleju. Jezdze na gazie – co z tym zrobic?? Szykuje sie zmiana oleju – co poleciacie, jezdze na 10w 40... Czy jak lyka olej to smierdzi z nadmuchow olejem? Czy to przepalony na silniku olej?
Szybciej niź myślisz...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 mar 2007, 09:06
Posty: 6
Skąd: Tuszyn
Auto: Mx6 2.5 V6 92r

Postprzez SHY » 23 maja 2007, 22:54

Czy ten swad w kabinie nie bierze sie Tobie przypadkiem z wycieku gdzies przy silniku a pozniej sie to spala na wydechu?? Nie wiem jak to wyglada u Ciebie, ale ja mialem cos podobnego (swad oleju) przy uszkodzonym czujniku cisnienia. Poprostu tamtedy wylatywal sobie olej i przypalajac sie wracal do mnie przez nawiew.

Pzdr
SHY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2005, 23:16
Posty: 458 (2/2)
Skąd: Gniezno
Auto: Mazda 6 GH 2,2 MZR-CD 163KM

Postprzez Brt » 23 maja 2007, 22:58

jeśli pierścienie to będzie brała olej, test spalin i test kompresji w cylindrach to potwierdzi,
jednak z Twoich objawów wynika, że to raczej uszczelniacze.. grubsza robota ale nie tak kosztowna jak pierścionki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 23:13
Posty: 213
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6 (05), 6 MPS

Postprzez arni0000 » 24 maja 2007, 11:23

Zrobiłeś tak jak ci napisałem?
Przypomnę wykręć wieczorem świece wlej do każdego cylindra ok 100g nafty zakręć świece i zostaw na noc. Często jak auto stoi długo lub jak zbiera się nagar zapiekają się pierścienie i powodują spore spalanie oleju. u mnie colcie gti tak miałem palił 1 litra na 1000km po zalaniu naftą zaczął spalać mniej ok 0.4 na 1500.
Z tym doktorkiem to już przesada rozwalisz motor totalnie to badziewie zagęszcza olej natychmiast zlej to g...o i zalej porządnym syntetykiem może być z beczki byle o wysokiej klasie api np. SJ. Powiem jeszcze tak mam forda mondeo 1.8 DOHC był zalany minerałem i palił 1l na 1500km. Po zalaniu pół syntetykiem spala......0.5 na 2000km w przyszłym miesiącu zalewam go pełnym syntetykiem. Jeśli miałeś zapieczone pierścienie pozapychane kanały olejowe to syntetyk je pięknie wyczyści i pomoże wrócić silnikowi do lepszego stanu. Olej ma znaczenie jak motor już się kończy i ma przedmuchy brakuje mu mocy itp. wtedy zalewa się minerałem i dodaje doktorka i szuka kupca. Ale jak piszesz, że motor jest w niezłej kondycji tzn. nie ma utraty mocy to ja bym wlał lepszy olej. Możesz jeszcze podjechać do dobrego mechanika od V nie ci sprawdzi kompresję i zrobi próbę olejową wtedy będziesz pewien
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 12:53
Posty: 130
Skąd: Bełchatów
Auto: XEDOS 6 2.0 V6

Postprzez sołtys » 24 maja 2007, 11:46

asyriusz

1. Zachowaj spokój.
2. Zlej stary olej motodoktor i inne syfy, bo to tylko pogorszy sytuację,
3. Zalej auto Syntetykiem lub półsyntetykiem (nie musi być najwyższych lotów, proponuje ci syntetyk platinuma)
4. Podczas wymiany oleju niech mechanik poszuka ewentualnych wycieków (zwłaszcza w okolicach czujnika oleju)
5. Jeżeli mechanik od oleju nie będzie tego chciał zrobić to jedz na kanał niech szukają wycieków.
6. Jeżeli nic nie znajdą a silnik jest idealnie suchy to z olejem zalanym na maks użytkuj samochód normalnie kontrolując codziennie stan oleju, zawsze wtym samym miejscu i np po nocnym postoju (to ważne bo stan oleju może być na pół skali po godzinie a ponocy będzie na full) przejedz ta z 1000-2000km i określ przybliżone zużycie oleju. Jak już to zrobisz to powiedz ile go zużywa wartości do 0.5l na 1000km są do przyjęcia pod warunkiem że auto nie dymi, to nie masz sie czym przejmować. V-ki mazdy są znane z wysokiej konsumpcji oleju. Jeżeli pobór będzie nadal tak duży jak twierdzisz to niestety czeka cie remont, lub jeżdzenie i dolewanie.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6