Kłopoty z odpalaniem nagrzanego silnika

Postprzez Wodzu » 16 lis 2006, 21:09

Juz wszystko rozumiem chyba czyli mostkuje zielona kostke 1 pinowa do masy (ta z fotki Walusia) a poniej wpinam sie w duza zielona z led-em w kostke przy podszybiu i wsio :)
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Przemo » 16 lis 2006, 23:03

Wodzu napisał(a):wpinam sie w duza zielona z led-em w kostke przy podszybiu


Wodzu nie ledem tylko zrobionym testerem, lub miernikiem analogowym.


Waluś napisał(a):być może ABS

Kostka od ABS jest pod fotelem kierowcy. Powiedzcie mi czy macie też tą kostkę czarną jedno pinową od której idzie przewód czarno-żółty??
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Wodzu » 16 lis 2006, 23:06

Przemo napisał(a):Wodzu nie ledem tylko zrobionym testerem, lub miernikiem analogowym.

Przemo czepiasz sie szczegółów tester posiada jeszcze rezystor zeby sie dioda nie przepalila. No aż taką lamą nie jestem :P
Pozdro
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez grze_zam » 18 lis 2006, 18:35

fachura napisał(a):Panowie jakie kable jakie świece litości czy wy naprawę zaczynacie od wymiany kabli i swiec?


Szanowny Panie "fachura". Nikt nie powiedział ze jeśli ktoś sprawdzi kable czy świece pędzi do sklepu, wywala 300zł od tak sobie i zmiania kable. To są tylko sugestie co warto bylo by sprawdzić i gdzie szukać problemu, fakt może nie zawsze trafne ... sory ale nie kazdy jest mechanikiem, (swoja drogą jak mam się udać do jakiegokolwiek warsztatu to mnie ciarki przechodzą – takich mam fachowców w mieście – ludzie wychowani na szczytach osiagnieć polskiej mysli technicznej "polonez" itp. I daj tu takiemu do auta sie dotknąc, jak jeden z drugim zna tylko młotek i przecinak hehe ... lepiej posiedziec na forum, poczytać w innych źródłach i samemu w miare umiejetności i posiadanej wiedzy dojść w czym problem.

Pozdr 4 All
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2004, 12:42
Posty: 25
Skąd: Zamość
Auto: 626 GE 1,8 16V 94r.

Postprzez japan » 31 gru 2006, 19:07

wracam do tematu,poneważ nie został rozwiązany :( Wymieniłem czujnik temp.jak radził mi FACHURA i sytuacja nie uległa zmianie.Już szlak mnie trafia.Jade ostatnio na lotnisko zgasilem na moment i za cholere nie moglem odpalić-o mało nie dostałem mandatu !! co się dzieje z tym silnikiem.Moc też pozostawia sporo do życzenia...to 2.2 a jedzie jak 1.8.Wcześniej to była rakieta.Pomóżcie bo już niemam siły,a na diagnostyke komputerem mnie niestać :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez Wodzu » 1 sty 2007, 14:19

a na diagnostyke komputerem mnie niestać

Ale diodowo napewno koszt ok 3zl :)
Obrazek
A to mój tester :D z podłączeniem nie ma problemów

japan napisał(a):Już szlak mnie trafia.Jade ostatnio na lotnisko zgasilem na moment i za cholere nie moglem odpalić-o mało nie dostałem mandatu !

Chyba ze coś jest nie tak z aparatem zapłonowym <co?> obstawiał bym modół, który sie w aparacie nagrzewa i może gdy już jest gorący to odłącza iskrę lub jest za słaba. Jak ja wymianialem modół to dostałęm odrazu do niego paste przwodzącą ciepło taką samą jak dostaje się do komputerowego procka
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez japan » 1 sty 2007, 20:24

aparat rozbierałem na części pierwsze.wszystko wygląda ok,nie ma śladów przpaleń żadnych elementów,żadnych nalotów,nagaru,rdzy itd.Wszystkie elementy są czyste i suche.a gdzie w tym modelu znajduje się moduł ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez Wodzu » 1 sty 2007, 21:06

japan napisał(a):a gdzie w tym modelu znajduje się moduł

Pod nadbiegunnikeim obrokowym taka gwiazdka ze stali, ściągasz ją i wtedy zobaczysz moduł wygląda jak takie czarne prostokątne pudełko przykręcone na 2 śrubki do aparatu z przyczepioną cewką
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez japan » 2 sty 2007, 18:38

a da się jakoś zdjagnozawać moduł?? np cos zmierzyć,obejrzeć... ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez Wodzu » 2 sty 2007, 18:53

japan napisał(a):a da się jakoś zdjagnozawać moduł??

Mi padniety moduł objawiał sie brakiem iskry i nie moznoscia odpalenia.

obejrzeć

Jest on nie rozbieralny
Jedynie podmianka i sprawdzenie na innym czy objawy sie powtarzają.

Jak nie mogłeś odpalic sprawdzales czy jest iskra?
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez piotrek929 » 2 sty 2007, 19:31

japan, masz popsuty silnik, a jaj mam 2,2 na szprycy do sprzedania, 136 kucyków, będziesz mial najszybsze mx-6 w okolicy.

a tak wracając do tej tajemniczej awarii, po rozgrzaniu najczęściej wysiadają czy\ujniki halotronowe, czyli klasyczne czujniki polozenia wału, koła zamachowego etc. może gdzieś tam tkwi problem. ja mialem tak ze speedometerem, po rozgrzaniu( jakieś 5 do 10 min. przestawał podawać sygnał do kompa i siadały mi odczyty prędkości i licznika.
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 21:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez japan » 3 sty 2007, 15:47

a na ile go wyceniasz ??
a co do tych czujników to gdzie one się znajdują i drogie są?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez piotrek929 » 3 sty 2007, 15:55

potrzebowałbyś chyba tylko głowice( a może i nawet nie) z dolotem i osprzętem( przeplywka, czujnik podciśnienia, ECU itp) a cena? może koledzy pomogą? ile to może być warte.silnik nie jeżdzony na gazie, nie smrodzi. silnik F2, 2.2 L
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 21:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez Mako_626 » 3 sty 2007, 18:21

Ja dalem w Japan Carze 1500zl za sprawny silnik bez osprzetu z przebiegiem 140 kkm :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 6 paź 2006, 14:28
Posty: 7
Skąd: Łódź / Bełchatów

Postprzez piotrek929 » 3 sty 2007, 20:15

a ja chciałem cały motor sprzedać za minimum 1000 na allegro w całości z osprzętem elektrycznym + rozrusznik +pompa wspomagania, ale dzownili mi tylko po glowice, przebieg ma 300 kkm ale o dziwo nic mu nie jest, przyjechal z niemiec i jest o dziwo w dobrym stanie, trzeba uszczelnić dekiel zaworowy tylko, ale mysle że za samą głowice z osprzętem mogłbym dostać 700 ? wtedy zostałby mi dół jeszcze do spzredania i kilka paści z dołu. może byłoby kilku chętnych. 15 stycznia mam urlop i napewno wyjme go z auta i odstawie na bok, wtedy będzie można go kupować na kawałki, pozdrawiam wszystkich z działu 626 – piotrek929
moja mazda nie widziala od trzech lat mechanika, bo sam przy niej robie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2005, 21:39
Posty: 426
Skąd: krakow
Auto: mazda 929 S 3.0 V6 24V DOHC

Postprzez japan » 8 sty 2007, 18:11

Wodzu napisał(a):Jak nie mogłeś odpalic sprawdzales czy jest iskra?

a jak sprawdzić iskrę?osłonki na końcach przewodów są na tyle długie,że nie mam do czego przytknąć żeby sprawdzić.Jak inaczej sprawdzić czy jest iskra?palca tam nie włożę :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez otiks » 5 lis 2008, 23:10

Szukałem na forum ale takiego problemu nie udało mi się znaleźć.
A tak wygląda sytuacja. Jakiś czas temu podczas jazdy auto nagle po prostu zgasło i nie chciało już odpalić. Zostało na drodze, po kilku godzinach podjechałem do auta i odpaliłem bez problemu ale auto przejechało w korku zaledwie 300m i znowu to samo. Po sprawdzeniu okazało się że nie ma iskry, aparat zapłonowy wyglądał ok więc padło na martwą cewkę, kupiłem używaną i wymieniłem, odpaliło od strzału i pojeździło dobry miesiąc i 3 dni temu znowu ten sam problem, zgasło w czasie jazdy i nie chciało już zapalić.
Dzisiaj rozebrałem kopułkę rozdzielacza i przeczyściłem wszystkie styki drobnym papierem ściernym, to samo z gniazdem w cewce oraz rozdzielaczu i końcówką kabla cewka-rozdzielacz. Po poskładaniu wszystkiego auto odpaliło natychmiast, przejechało w normalnym ruchu jakieś 3km, silnik się rozgrzał i znowu w trakcie jazdy zgasło i nie dało się uruchomić.
Silnik gaźnikowy identyczny jak w 626GC, żadnej elektroniki, ale nie wiem już czego szukać dlaczego traci iskrę tylko na rozgrzanym silniku a na zimnym jest ok?
To pierwszy raz kiedy to auto nie dowiozło mnie do celu, a miałem nadzieję że dociągnie bez awarii do 300tyś km...zabrakło tylko 20tyś.
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez tadziol » 5 lis 2008, 23:29

nie zastanawiaj się...wymieniaj moduł zapłonowy w aparacie
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez otiks » 5 lis 2008, 23:33

ale jaki moduł, tam jest prosty palec rozdzielacza w kopułce, zamocowany na wałku spiętym z wałkiem rozrządu. To silnik gaźnikowy a nie wtryskowy.
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez tadziol » 5 lis 2008, 23:37

otiks napisał(a):ale jaki moduł


ten,który znajdziesz po zdjęciu palca rozdzielacza i pokrywki z tworzywa sztucznego
jutro mogę Ci podać numer tej części w JC
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6