Jak wyregulować luzy zaworowe ? – GD
a gdzie przy górnym wałku rozrządu są popychacze 
Czyli Walus to cos z tego co Ty mowisz? nie zadne popychacze? bo znajomy mechanik tez mi cos mowil o popychaczach tylko ja nie wiem czy mozna mu ufac bo nie zna sie za dobrze na tym silniku
kupie części do gd, najchętniej karoserii(białe)
- Od: 22 wrz 2009, 20:40
- Posty: 21
- Skąd: Kraków
- Auto: 626 gd 2.0i 16v lpg hb
same popychacze kojarzą mi się z laskami w silniku z dolnym wałkiem rozrządu. Mówiąc o hydraulicznych popychaczach mam na myśli cały układ czyli popularne HLA. Układ ten steruje za pomocą odpowiedniego przepływu oleju i jego ciśnienia luzami zaworowymi między dźwigienkami a zaworami. Jako takich popychaczy w układzie nie ma. Mamy wałek, dźwigienki zaworowe i zawory. Ciśnieniem w układzie steruje zaworek u dołu silnika który często puszcza ciśnienie, ale z reguły mamy doczynienia z klekotaniem całego układu czyli zaworów, choć u mnie tez napierniczał tylko jeden ale tylko przez chwile zaraz po odpaleniu silnika. Pomogła wtedy zmiana oleju na inny mimo że tamten miał ledwo 3000 przebiegu.
Jeśli stuka ci non stop jeden zawór trzeba by zdjąć dekiel i zobaczyć najpierw czy przypadkiem nie jest cos uszkodzone mechanicznie (może pęknięta dźwigienka lub wyrobiony wałek w jednym miejscu) po prostu trzeba to sprawdzić organoleptycznie
EDIT
aha i o ile pamiętam ten układ można też zapowietrzyć przez nieprawidłowy montaż nap przy zdejmowaniu głowicy lub po prostu demontażu wałka, co również będzie dawało stukanie i klepanie zaworów lub np jednego
Jeśli stuka ci non stop jeden zawór trzeba by zdjąć dekiel i zobaczyć najpierw czy przypadkiem nie jest cos uszkodzone mechanicznie (może pęknięta dźwigienka lub wyrobiony wałek w jednym miejscu) po prostu trzeba to sprawdzić organoleptycznie
EDIT
aha i o ile pamiętam ten układ można też zapowietrzyć przez nieprawidłowy montaż nap przy zdejmowaniu głowicy lub po prostu demontażu wałka, co również będzie dawało stukanie i klepanie zaworów lub np jednego
Mi na prawde pomogla wymiana hydraulicznych popychaczy, mam silnik 12 zaworowy i wymienilem 12 popychaczy. Zamowilem od pana z forum (CARSPEED) zamiennik seryjnie montowany przez KIA, jak reka odjal 
EDIT:
A u mnie tez zaczelo sie od delikatnego klekotania zaraz po odpaleniu, ale myslalem ze to z racji temperatur poniewaz byla zima, silnik zlapal troche temperatury i ustawalo. Przyszedl czerwiec i od odpalenia do zgaszenia klekotalo jak cholera. Znachor zdjal klawiature i stwierdzil ze to stukaja popychacze
EDIT:
A u mnie tez zaczelo sie od delikatnego klekotania zaraz po odpaleniu, ale myslalem ze to z racji temperatur poniewaz byla zima, silnik zlapal troche temperatury i ustawalo. Przyszedl czerwiec i od odpalenia do zgaszenia klekotalo jak cholera. Znachor zdjal klawiature i stwierdzil ze to stukaja popychacze
- Od: 4 paź 2009, 19:49
- Posty: 24
- Auto: Mazda 626 GD/FE 2.0 12V '89 B+LPG
w sumie po zagłębieniu schematu i obejrzeniu kilku fotek o rzeczywiście układ elementu kasującego luz na zaworach w zasadzie mógłby zostać nazwany popychaczem, więc skoro mechanicy używają takich nazw to i niech będzie że mają rację, dla mnie to zawór hydrauliczny, a dla innych może być to popychacz, więc ok 
F**ck...
Myslalem ze mam to juz za soba...
Silnik po remoncie, w sumie na dotarciu.
Robiona byla glowica, zalozona uzywana, z innej Mazdy GD + wałek rozrzadu ktory wypadl lepiej "pod okiem znachora" i z Castrola GTX'a 15W40 zeszlismy na General Motors 10W40. Pojezdzilem nia troche po odebraniu na niskich obrotach: 2 tyś max. Po czasie zauwazylem ze klekocze, nie jest to jakis glosny dzwiek, ktory mialem jeszcze z pol roku temu(przed wymiana popychaczy), dzwiek ewidentnie wydobywa sie spod klawiatury, w samochodzie go nie slychac, trzeba stac przy masce zeby uslyszec
no ale jest i mnie wkurza! Co tu robic?
Co moze byc tego powodem?
Zmiana oleju na polsyntetyk?
Albo zalozony na glowice walek, ktory pierwotnie w niej nie pracowal?
Myslalem ze mam to juz za soba...
Silnik po remoncie, w sumie na dotarciu.
Robiona byla glowica, zalozona uzywana, z innej Mazdy GD + wałek rozrzadu ktory wypadl lepiej "pod okiem znachora" i z Castrola GTX'a 15W40 zeszlismy na General Motors 10W40. Pojezdzilem nia troche po odebraniu na niskich obrotach: 2 tyś max. Po czasie zauwazylem ze klekocze, nie jest to jakis glosny dzwiek, ktory mialem jeszcze z pol roku temu(przed wymiana popychaczy), dzwiek ewidentnie wydobywa sie spod klawiatury, w samochodzie go nie slychac, trzeba stac przy masce zeby uslyszec
Co moze byc tego powodem?
Zmiana oleju na polsyntetyk?
Albo zalozony na glowice walek, ktory pierwotnie w niej nie pracowal?
- Od: 4 paź 2009, 19:49
- Posty: 24
- Auto: Mazda 626 GD/FE 2.0 12V '89 B+LPG
może wpierw porównaj z jakimś bratnim silnikiem
nawet najcichszy silnik słychać z jakiejś odległości
może za dużo oczekujesz
albo po remoncie znikł jakiś inny hałas który wcześniej zagłuszał zawory
ps:
była kiedyś taka anegdota
jak właściciel rolls royce'a po jakiejś drobnej naprawie zgłosił do serwisu
że słyszy jakiś dziwny dźwięk w kabinie
po badaniu przez specjalistów usłyszał
to zegar, słychać go po wymianie silnika który był za głośny więc został wymieniony
nawet najcichszy silnik słychać z jakiejś odległości
może za dużo oczekujesz
albo po remoncie znikł jakiś inny hałas który wcześniej zagłuszał zawory
ps:
była kiedyś taka anegdota
jak właściciel rolls royce'a po jakiejś drobnej naprawie zgłosił do serwisu
że słyszy jakiś dziwny dźwięk w kabinie
po badaniu przez specjalistów usłyszał
to zegar, słychać go po wymianie silnika który był za głośny więc został wymieniony
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6