Przegrzany silnik ? Problem z termostatem – GD

Postprzez Jaksa » 20 sie 2004, 19:23

jak jest w GF
Też nie.... :(
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Globy » 20 sie 2004, 21:34

W GC mialem podswietlane :D Patrze, ze Mazda sie z deka cofnela w rozwoju, ale domyslam sie (a raczej wiem, bo wlasnie mi sie przypomnialo), ze w 6 sa podswietlone tak samo jak w Mondeo (plus automatyczne domykanie na wszystkich drzwiach, mam nadzieje). Co dziwne, w Cronosie mialem tylko automatyczne otwieranie szyby kierowcy w dol, zas w Protege mam szybe kierowcy z funkcja automatycznego domykania zarowno do gory, jak i do dolu (nizszy i starszy model :P
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Rokoś » 3 wrz 2004, 18:31

Pozwolilem sobie kontynuowac temat , gdyz nie bede nowego zakladac

Ogolnie zakonczylo sie to tym , ze chlodnica nie miala odpowiedniej droznosci , przez to uszkodzeniu ulegla uszczelka pod glowica – pojawil sie olej w chlodzeniu, nastepstwem bylo zdjecie glowicy, wymiana uszczelki ,sprawdzenie glowicy...

proba odkamienienia chlodnicy przyniosla rezultat , ale nie taki do konca, czesciej wlacza sie wiatrak, zime przejezdze ze wzgledu na zimniejsze powietrze jednak na wiosne bede musial kupic chlodnice, chyba ze ta jakims cudem sie wyrobi, chociaz i tak w to nie wierze...

szkoda ze troche kasy w krzyz ....
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2004, 21:39
Posty: 30
Skąd: Ciechanów
Auto: sprzedany

Postprzez VIP » 8 wrz 2004, 00:16

ja mam inny problem


wiem ze co jakis czas plynu brakuje w obiegu bo parownik mam wyzej niz silnik i co jakis czas jak nei doleje to nei dochodzi plyn i zamarza wtedy widze ze plyn przybyl w wyruwnqwczym ! czemu go nie zaciaga ? albo jak sprawdzic czy zaciaga ? mam powoli dosyc tego i co jaksiz czas wlewam mu plyn ale on po jakims czasie dochdozi do wyrownwczego az jest tam ponad stan :)

masci w plynie nie ma w oleju zadnych plam nie ma dymu bialego na analizatorze tez nei wykazuje ze uszczalka co to mzoe byc termostat ?

nie wiem sam juz

a moze ze wyzej jest parownik niz silnik ale nie duzo wyzej


aha wiem kiedys mam dolac plynu wtedy gdy zamarza a wtedy gdy zamarza nie grzeje mi tez mocno cieple powietrze !! wiec co sie dzieje ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 09:39
Posty: 249
Skąd: żory
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat

Postprzez Martinek » 9 wrz 2004, 00:09

a propo tych dywagacji na temat chlodnic termostatow i ty mpodobnych
jak sposcic caly plyn chlodzacy takze z bloku silnika no po prostu caly??
strucel po wielu transplantacjach ale udanych
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2004, 13:54
Posty: 79
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626GV 1991 2.0d

Postprzez Jaksa » 9 wrz 2004, 17:36

caly??
Zapomnij o takiej operacji.....chyba że wymontujesz cały zespół napędowy.... <lol> . W chłodnicy jest korek spustowy ( hehe ktory potrafi się spierniczyc ) i tylko tam....w bloku tez "niby" ale tego to ryzyko ruszac.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Tomasz760 » 9 wrz 2004, 17:52

VIP napisał(a): co jakis czas plynu brakuje w obiegu bo parownik mam wyzej niz silnik i co jakis czas jak nei doleje to nei dochodzi plyn i zamarza wtedy widze ze plyn przybyl w wyruwnqwczym ,co jaksiz czas wlewam mu plyn ale on po jakims czasie dochdozi do wyrownwczego az jest tam ponad stan :)



nie znam się ,

ale ja miałem podobnie że brakowało mi wody w układzie a w zbiorniku poziom wody był ponad stan. U mnie okazłao sie ze jest to nieszczelny korek i zarazem pękniety pod tym korkeim plastik(mały wyciek był z pod korka ) ,. Pojechałem na Rydygiera kupiłem korek , element już metalowy (bo tych palstików już nie robią ) i problem się rozwiazał . Teraz poziom cieczy stały a poziom w zbiorniku wyruwnawczym jest w normie
Biuro Podróży Okapi Travel zaprasza na wycieczki jednodniowe dla dzieci www.okapitravel.pl

gadzety i upominki www.gadzetolandia.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2004, 04:05
Posty: 265
Skąd: Warszawa
Auto: astraII-najlepsza bo służbowa

Postprzez VIP » 9 wrz 2004, 22:33

wiesz ja korek patrzyklem wizualnie i stawialbym ze jest dobry

Dzisiaj wpierdzielilem parownik wszeregowo w uklad chlodzenia i wiecie co lepiej jest !! podczas tego zauwazylem ze mialem nie podociagane opaski metalowe na przewodach wiec moze tam uciekalo cisnienie :) do tego uklasd szeregowo to mam pewnosc ze woda krazy w obiegu i nie chcrzani sie :) a wtey przez ten wpiety szeregowo nigdy nei wiedizalem czy czasem nei jest zapowietrzony gdzies na trojniku hehe :)

dzisiaj wylalem caly plyn z wyrownawczego wlalem go z powrotem do obiegu i patrzylem na wezyk z dyfuzora czy wypycha plyn i chyba zaczyna sie dobrze robic :)

czas pokaze :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 09:39
Posty: 249
Skąd: żory
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat

Postprzez VIP » 9 wrz 2004, 22:41

aha dodam jeszcze ze podlaczylem szeregowo reduktor ale przed nagrzewnica bo postanowilem postawic pierwszenstwo ciepla parownika przed cieplem w kabinie (nagrzewnica) i chyba dobrze zrobilem bo teraz szybko sie grzeje reduktor a z czym idzie mam b wysoka temeperature i nie wierzylem auto na bardzo goracym reduktorze ma o wiele wiecej mocy wyczytalem ze wtedy sie wytwarza wiecej oktanow w gazie ale nie wiem co w tym prawdy wiem ze zauwazylem naprawde duzo szybsza mazde xedos 6 heheh :)

jednak temepratura jest wazna wiec ja poleclabym szeregowo na pierwszym planie reduktor powiedzcie mi jakie tego sa minusy bo przeciesz musza byc skoro gazownicy tak nie robia hehe :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 09:39
Posty: 249
Skąd: żory
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat

Postprzez Adam626GD » 10 wrz 2004, 12:55

Chłodnice kupisz w auto-sosulski
Ja tam kupilem wlasnie do FE4 12v – za okolo 420pln. NIe kupuj tylko uzywek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez Rokoś » 10 wrz 2004, 18:32

no i chyba sie naprawila chlodnica, byla ostro czyszczona...... :)
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2004, 21:39
Posty: 30
Skąd: Ciechanów
Auto: sprzedany

Postprzez Waluś » 30 mar 2005, 19:34

Hejka.
Dzisiaj wymieniłem sobie termostat, bo mój został przezemnie zdiagnozowany jako uszkodzony. Więc zabrałem sie za roboty, wymontowałem ten stary (był made in USA jeszcze :D) i tradycyjnie poszedłem przetestować nowy termostacik, jak również stary, ten wymontowany i tradycyjnie zrobiłem to w szklance gotowanej wody.
I teraz najważniejsze :
Zauważyłem, że ten nowy sie prawdopodobnie przy właściwej temperaturze, ale ten stary nie chciał sie wogóle otwożyć <szok> więc podwyższyłem temperature w naczyniu na kuchni elektrycznej i mimo że woda już sie gotowała termo było nadaL ZAMKNIĘTE !!!! byłem w szoku.
Czy coś takiego komuś sie zdażyło ??
Od dłuższego czasu miałem problem, przynajmniej tak mi sie zdawało że był to problem, z często załączającym sie wentylatorem chłodnicy, który pracował bardzo długo !! a czasem na wolnych obrotach silnika wogóle nie chciał sie wyłączyć, ale temp na wskaźniku cały czas była prawidłowa.
Mogła zdażyć sie sytuacja taka, że chłodzenie odbywało sie powiedzmy od "pupy strony" czyli od dołu i w pewnym momencie ten termostat sie otwierał pod wpływam ciśnienia, które powstawało, a zamykał sie dopiero po ostygnięciu ??
Bardzo mnie to zdziwiło co dzisiaj zobaczyłem :|
co wy na to ??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Achemenid » 30 mar 2005, 20:29

Dziwie sie ze ci nie puscila uszczelka pod glowica . To z tego masz jeden pozytyw,masz nie do przegrzania silnik .Bo jaka wtedy wystepuje temperatura i wysokie cisnienie przy zablokowanym termostacie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2004, 15:39
Posty: 354
Skąd: Wieden/Zamosc
Auto: Mazda 626GW FS 2.0L 98.

Postprzez Waluś » 30 mar 2005, 22:27

Achemenid napisał(a):Dziwie sie ze ci nie puscila uszczelka pod glowica

tysz o tym pomyślałem hihi :D
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez adam626 » 31 mar 2005, 09:10

wszystkie termostaty które wymieniałem u siebie nie otwierały się
nigdy nie zepsuł mi się termostat w taki sposób żeby był otwarty cały czas
ostatnio nawalił mi zimą 2 lata temu
silnik aż dymił bo trochę grzałem po trasie i nie zwracałem uwagi na temperaturę
bardzo się zmartwiłem tym faktem i pogodziłem z koniecznoscią wymiany uszczelek w przegrzanym silniku ale mineły dwa lata i kilkadziesiąt tyś km
i nic się nie dzieje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Waluś » 31 mar 2005, 09:33

ja jeszcze nie przegrzałem, ale w lecie pewnie by do tego doszło hihi <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez panstasio » 31 mar 2005, 12:27

ło kurna ten czesto wlaczajac sie wiatrak jakos znajomo brzmi :|
coś ciekawego?? tylko co??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 paź 2003, 10:07
Posty: 411
Skąd: Legionowo
Auto: myszowate 626-twsknie;MX6 ;)

Postprzez Waluś » 31 mar 2005, 15:28

Stasiu, jako że masz F2 proponuje sprawdzi <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez krzysiek626 » 1 kwi 2005, 22:46

Mój się nie zamykał był cały czas otwarty. Orginalny rozsypał się w części! :)
Mazda 626 coupe z przebiegiem 249000km + nowy nabytek Mitsubishi Galant 95r. z przebiegiem 109000km=Japońska jakość
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sty 2005, 16:03
Posty: 93
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 626coupe 2.0i GD FE6 89r

Postprzez Waluś » 1 kwi 2005, 22:52

krzysiek626 napisał(a):Mój się nie zamykał był cały czas otwarty

W poprzedniej też tak miałem, a tu hmmm coś innego hihi
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6