Czujnik włączający wentylator, czujnik temperatury. 626 GD
Ja jeszcze tylko powiem dla ciekawostki – nie dawalo mi to spokoju i dzisiaj odlaczylem ten czujnik znajdujacy sie na dole chlodnicy... no i wentylator juz mi sie przestal zalaczac
Po podlaczeniu wszystko wrocilo do normy. No ale faktycznie – F2 moze (a nawet pewnie ma) inny układ chłodzący autko. Ale przy okazji naprowadziliście mnie na trop jakich czujnikow szukac i w ktorych miejscach grzebac 
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
Hehe. Już wiem które są do czego z tych 3 które mam, ale nadal nie wiem do czego jest ten 4, ten obok tego siwego do załączania wiatraka ysz
widzicie, ten czarny na lewo od tego siwego

widzicie, ten czarny na lewo od tego siwego
I sie wyjaśniło
dzięki chłopakom z forum probe
<a href="http://republika.pl/walus1/grafiki/czujnik.jpg">to jest schemat</a>
Czujnik od albo drugiego wiatraka, albo od szybszego biegu przy wolnej jeździe
dzięki chłopakom z forum probe
<a href="http://republika.pl/walus1/grafiki/czujnik.jpg">to jest schemat</a>
Czujnik od albo drugiego wiatraka, albo od szybszego biegu przy wolnej jeździe
Ostatnio edytowano 11 sty 2005, 13:42 przez Waluś, łącznie edytowano 1 raz
Czy ktoś sie oriętuje jakie powinno być prawidłowe napięcie na czujniku temperatury w momencie normalnej temp. pracy silnika. Mierzył ktoś coś kiedyś
U mnie czujka pokazuje normalną temp pracy(wskazówka na środku) przy 6,2 V ale i tu jest problem przy napięciu 4,82 V załącza sie wiatrak i wyłącza sie przy 6,0 V. Niby ładnie piknie, tyle że w zakresie od 4,8 do 6,0 V wskazówka nadal pokazuje stan właściwy (połowa skali) i sie właśnie zastanawiam czy przypadkiem nie jest coś nie tak z moim wskaźnikiem
Jakieś sugestie
U mnie czujka pokazuje normalną temp pracy(wskazówka na środku) przy 6,2 V ale i tu jest problem przy napięciu 4,82 V załącza sie wiatrak i wyłącza sie przy 6,0 V. Niby ładnie piknie, tyle że w zakresie od 4,8 do 6,0 V wskazówka nadal pokazuje stan właściwy (połowa skali) i sie właśnie zastanawiam czy przypadkiem nie jest coś nie tak z moim wskaźnikiem
Jakieś sugestie
Ja tak tylko
z nudy
Nic sie nie psuje to robie różne dziwne pomiary. Np. alternator już mieżyłe, tylko nie zapisałem i już nie pamiętam
jeszcze sąde lambda musze zmirzyć hihi
A teraz ide zakładać moje nowe białe zegarki do madzi hihi

Nic sie nie psuje to robie różne dziwne pomiary. Np. alternator już mieżyłe, tylko nie zapisałem i już nie pamiętam

A teraz ide zakładać moje nowe białe zegarki do madzi hihi
Jak nie masz co robic przy sojej Madzi – zapraszam do mnie
U mnie zawsze tego pełno. Dzisiaj rozebrałem połowę wnętrza autka i odkryłem kolejne ciekawe rzeczy... I tu pytanie do Ciebie Walus (bo chyba juz podobne rzeczy robiles) – jak zdjąć CAŁY śrdokowy panel (plastik) – tzn. ten element gdzie masz kontrole nawiewów, radio itd. – doszedłem do momentu gdy mam zdjętą całą prawą strone kokpitu (tą ze schowkiem i głośnikiem), wyjęte wszystkie elementy ze srodkowego panela (łącznie z regulatorm nawiewu -fajna rzecz elektroniczny
) i od tylnej strony (konstrukcja metalowa) są 4 śrubki do których za chorobe nie mam dojścia – czy jest na to jakiś patent – bez wyciagania całej konstruckji tnueli nawiweu – bo one mi przeszkadzają
Pytanko powtórzę w dziel warsztat
Pytanko powtórzę w dziel warsztat
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
Wiesz co, ja jeszcze tego nie wyciągałem, chodzi ci o obudowe tego środkowego panelu
bo rozumiem że już wybebeszyłeś regulatory nawiewu i radio, półke pod nim i osłone
Jeśli chodzi o obudowe środkową, to napoewno będziesz musiał rozebrać lewą strone (tak samo jak z prawej)
Jeśli chodzi o obudowe środkową, to napoewno będziesz musiał rozebrać lewą strone (tak samo jak z prawej)
Achemenid napisał(a):opornosci czujnika wzgledem temperatury
Na jedno wyjdzie. Ja zmierzyłem napięcie, oporu jeszcze nie mierzyłem, ale wszystko przedemną
To teraz moge wyciągnąć wnioski hihi.
Wraz ze wzrostem temperatury maleje napięcie (V) i maleje oporność (Ohm)
Wraz ze wzrostem temperatury maleje napięcie (V) i maleje oporność (Ohm)
Po prawie roku odgrzewam temat włącznika wentylatora chłodnicy
. Chodzi o 626 2.0i 8V FE 1990 r.
Padł i ryzyko jeździć po mieście. W Japparts proponują mi za 90zł
. I tu mam pytanie do forumowiczów: czy pasują może jakieś tańsze z aut innych marek? Pytam, bo czasem tak się zdarza.
Albo może ktoś ma namiar na sklep z tańszymi zamiennikami. W mojej madzi ten czujnik ma 2 końcówki o okrągłym przekroju, jednak katalogi podają też z inną końcówką. Można je również stosować, są ok 20 zł tańsze. ?
Padł i ryzyko jeździć po mieście. W Japparts proponują mi za 90zł
Albo może ktoś ma namiar na sklep z tańszymi zamiennikami. W mojej madzi ten czujnik ma 2 końcówki o okrągłym przekroju, jednak katalogi podają też z inną końcówką. Można je również stosować, są ok 20 zł tańsze. ?
- Od: 27 lis 2004, 14:13
- Posty: 53
- Skąd: Tczew
- Auto: Xedos CA KF '95
Janu napisał(a):W mojej madzi ten czujnik ma 2 końcówki o okrągłym przekroju
Janu a ty przypadkiem nie mówisz o czujniku który znajduje sie na dole chłodnicy obok węża dolnego
Bo jeśli tak to zapewniam sie że to nie ten od wentylatora
Od wentylatora znajduje się na kopółce termostatu, przed termostatem i wygląda dokładnie jak ten ze zdjęcia powyżej i ma tylko jednopinowy wtyk.
Sa tez 2 pinowe
do wentylatora
Zdawało mi sie że dwupinowe są tylko do komputera
Waluś, teraz zamieszałeś mi w głowie. Ten obok termostatu to myślałem że jest od wskaźnika temp na kokpicie.
Objaw w każdym razie jest taki, że nie włącza się wentylator przy otwartym termostacie. Elektryk idąc po kablach stwierdził, że walnięty czujnik temp wody w chłodnicy i dlatego nie załącza. Cholera, nie chciałbym kupować zapasu za 90 zł 
- Od: 27 lis 2004, 14:13
- Posty: 53
- Skąd: Tczew
- Auto: Xedos CA KF '95
yyyy ten ze zdjęcia drugiego to ten dolny z chłodnicy, ja mam odłączony i wiatrak chodzi i nikt nie wie do czego on jest
A ten górny wygląda troszke jak ten od sterowania kompem, ale ciut inny
Janu, wszystkie czujniki, a masz ich najprawdopodobniej 3 znajdują sie na obudowie termostatu. I tak : od sterowania kompem (dwupinowy, podobny jak na foto powyżej) oraz do wskaźnika temp. na kokpit (malutki jedno pinowy, znajdują sie obok siebie i są zamontowane przed termostatem), natomiast włączający wentylator (jedno, lub jak pisze Big Black dwupinowy, znajduje sie za termostatem, na jego kopółce). U mnie jest jeszcze jeden za termostatem, zdaje sie że czujnik krytycznej temperetury, cokolwiek to znaczy
ale u was chyba powinno być 3.
Ten na dole chłodnicy mam odłączony, ba, nawet nie wisi w jego okolicach żadna kostka, lub drut, jak narazie nikt mi nie wytłumaczył po co i dlaczego tam sie znajduje, ale i bez niego system funkcjonuje

A ten górny wygląda troszke jak ten od sterowania kompem, ale ciut inny
Janu, wszystkie czujniki, a masz ich najprawdopodobniej 3 znajdują sie na obudowie termostatu. I tak : od sterowania kompem (dwupinowy, podobny jak na foto powyżej) oraz do wskaźnika temp. na kokpit (malutki jedno pinowy, znajdują sie obok siebie i są zamontowane przed termostatem), natomiast włączający wentylator (jedno, lub jak pisze Big Black dwupinowy, znajduje sie za termostatem, na jego kopółce). U mnie jest jeszcze jeden za termostatem, zdaje sie że czujnik krytycznej temperetury, cokolwiek to znaczy

Ten na dole chłodnicy mam odłączony, ba, nawet nie wisi w jego okolicach żadna kostka, lub drut, jak narazie nikt mi nie wytłumaczył po co i dlaczego tam sie znajduje, ale i bez niego system funkcjonuje
Az jutro obadam czy na dole mam jakis czujnik czy nie (jak nie zapomne i znajde czas
) Z tego wymienialem to termiczny wlacznik wentylatora znajduje sie od przodu na termostacie, a blizej bloku silnika z tylu termostatu jest jeszcze jedna czujka i to jest czujnik temp. do wskaznika (chyba) Wiecej czujnikow nie zauwazylem...
- Od: 10 lip 2004, 23:01
- Posty: 80
- Skąd: Otwock
- Auto: 626 GV FE '90
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6