Czujnik włączający wentylator, czujnik temperatury. 626 GD

Postprzez Huano » 6 sty 2005, 21:58

Ja jeszcze tylko powiem dla ciekawostki – nie dawalo mi to spokoju i dzisiaj odlaczylem ten czujnik znajdujacy sie na dole chlodnicy... no i wentylator juz mi sie przestal zalaczac :( Po podlaczeniu wszystko wrocilo do normy. No ale faktycznie – F2 moze (a nawet pewnie ma) inny układ chłodzący autko. Ale przy okazji naprowadziliście mnie na trop jakich czujnikow szukac i w ktorych miejscach grzebac :)
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Waluś » 6 sty 2005, 22:05

Hehe. Już wiem które są do czego z tych 3 które mam, ale nadal nie wiem do czego jest ten 4, ten obok tego siwego do załączania wiatraka ysz
Obrazek
widzicie, ten czarny na lewo od tego siwego :|
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Waluś » 9 sty 2005, 23:31

I sie wyjaśniło :)
dzięki chłopakom z forum probe :)
<a href="http://republika.pl/walus1/grafiki/czujnik.jpg">to jest schemat</a>


Czujnik od albo drugiego wiatraka, albo od szybszego biegu przy wolnej jeździe :)
Ostatnio edytowano 11 sty 2005, 13:42 przez Waluś, łącznie edytowano 1 raz
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Waluś » 18 lut 2005, 15:01

Czy ktoś sie oriętuje jakie powinno być prawidłowe napięcie na czujniku temperatury w momencie normalnej temp. pracy silnika. Mierzył ktoś coś kiedyś :)
U mnie czujka pokazuje normalną temp pracy(wskazówka na środku) przy 6,2 V ale i tu jest problem przy napięciu 4,82 V załącza sie wiatrak i wyłącza sie przy 6,0 V. Niby ładnie piknie, tyle że w zakresie od 4,8 do 6,0 V wskazówka nadal pokazuje stan właściwy (połowa skali) i sie właśnie zastanawiam czy przypadkiem nie jest coś nie tak z moim wskaźnikiem
Jakieś sugestie ??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez JACU626 » 18 lut 2005, 23:29

Walus poczekaj do lata, nie męcz sie pytaniami jedzie to dobrze. U mie tez sie wiatrak uruchamia a wskazówka w połowie skali stoi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Waluś » 19 lut 2005, 16:48

Ja tak tylko <lol> z nudy
Nic sie nie psuje to robie różne dziwne pomiary. Np. alternator już mieżyłe, tylko nie zapisałem i już nie pamiętam <glupek2> jeszcze sąde lambda musze zmirzyć hihi
A teraz ide zakładać moje nowe białe zegarki do madzi hihi
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Huano » 20 lut 2005, 00:27

Jak nie masz co robic przy sojej Madzi – zapraszam do mnie :D U mnie zawsze tego pełno. Dzisiaj rozebrałem połowę wnętrza autka i odkryłem kolejne ciekawe rzeczy... I tu pytanie do Ciebie Walus (bo chyba juz podobne rzeczy robiles) – jak zdjąć CAŁY śrdokowy panel (plastik) – tzn. ten element gdzie masz kontrole nawiewów, radio itd. – doszedłem do momentu gdy mam zdjętą całą prawą strone kokpitu (tą ze schowkiem i głośnikiem), wyjęte wszystkie elementy ze srodkowego panela (łącznie z regulatorm nawiewu -fajna rzecz elektroniczny ;) ) i od tylnej strony (konstrukcja metalowa) są 4 śrubki do których za chorobe nie mam dojścia – czy jest na to jakiś patent – bez wyciagania całej konstruckji tnueli nawiweu – bo one mi przeszkadzają :(

Pytanko powtórzę w dziel warsztat :)
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Waluś » 20 lut 2005, 00:34

Wiesz co, ja jeszcze tego nie wyciągałem, chodzi ci o obudowe tego środkowego panelu ?? bo rozumiem że już wybebeszyłeś regulatory nawiewu i radio, półke pod nim i osłone ??
Jeśli chodzi o obudowe środkową, to napoewno będziesz musiał rozebrać lewą strone (tak samo jak z prawej)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Achemenid » 20 lut 2005, 02:22

Nie mam podanych w ksiazce parametrow napiecia przy zmianie temperatury tylko opornosci czujnika wzgledem temperatury.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2004, 15:39
Posty: 354
Skąd: Wieden/Zamosc
Auto: Mazda 626GW FS 2.0L 98.

Postprzez Waluś » 20 lut 2005, 12:16

Achemenid napisał(a):opornosci czujnika wzgledem temperatury

Na jedno wyjdzie. Ja zmierzyłem napięcie, oporu jeszcze nie mierzyłem, ale wszystko przedemną :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Achemenid » 20 lut 2005, 23:42

2,2l (FE-8V/F2)


+84° C 2,11-2,28 ( kilooma)
+91° C 1,70-1,84
+97°C 1,42-1,53
ponizej+84°C 0
powyzej+97°C @

milej zabawy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2004, 15:39
Posty: 354
Skąd: Wieden/Zamosc
Auto: Mazda 626GW FS 2.0L 98.

Postprzez Waluś » 21 lut 2005, 11:28

To teraz moge wyciągnąć wnioski hihi.
Wraz ze wzrostem temperatury maleje napięcie (V) i maleje oporność (Ohm) :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Janu » 19 kwi 2005, 11:44

Po prawie roku odgrzewam temat włącznika wentylatora chłodnicy :). Chodzi o 626 2.0i 8V FE 1990 r.
Padł i ryzyko jeździć po mieście. W Japparts proponują mi za 90zł :( . I tu mam pytanie do forumowiczów: czy pasują może jakieś tańsze z aut innych marek? Pytam, bo czasem tak się zdarza.
Albo może ktoś ma namiar na sklep z tańszymi zamiennikami. W mojej madzi ten czujnik ma 2 końcówki o okrągłym przekroju, jednak katalogi podają też z inną końcówką. Można je również stosować, są ok 20 zł tańsze. ?
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 14:13
Posty: 53
Skąd: Tczew
Auto: Xedos CA KF '95

Postprzez Waluś » 19 kwi 2005, 19:49

Janu napisał(a):W mojej madzi ten czujnik ma 2 końcówki o okrągłym przekroju

Janu a ty przypadkiem nie mówisz o czujniku który znajduje sie na dole chłodnicy obok węża dolnego ??
Bo jeśli tak to zapewniam sie że to nie ten od wentylatora
Od wentylatora znajduje się na kopółce termostatu, przed termostatem i wygląda dokładnie jak ten ze zdjęcia powyżej i ma tylko jednopinowy wtyk.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez BigBlack » 19 kwi 2005, 21:29

Sa tez 2 pinowe (zdjec juz nie bede wrzucal :> )
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2004, 23:01
Posty: 80
Skąd: Otwock
Auto: 626 GV FE '90

Postprzez Waluś » 19 kwi 2005, 22:01

Sa tez 2 pinowe


do wentylatora ??
Zdawało mi sie że dwupinowe są tylko do komputera :|
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Janu » 20 kwi 2005, 00:01

Waluś, teraz zamieszałeś mi w głowie. Ten obok termostatu to myślałem że jest od wskaźnika temp na kokpicie. :| Objaw w każdym razie jest taki, że nie włącza się wentylator przy otwartym termostacie. Elektryk idąc po kablach stwierdził, że walnięty czujnik temp wody w chłodnicy i dlatego nie załącza. Cholera, nie chciałbym kupować zapasu za 90 zł :)
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 14:13
Posty: 53
Skąd: Tczew
Auto: Xedos CA KF '95

Postprzez BigBlack » 20 kwi 2005, 07:35

Waluś napisał(a):do wentylatora


Tak ...

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2004, 23:01
Posty: 80
Skąd: Otwock
Auto: 626 GV FE '90

Postprzez Waluś » 20 kwi 2005, 20:00

yyyy ten ze zdjęcia drugiego to ten dolny z chłodnicy, ja mam odłączony i wiatrak chodzi i nikt nie wie do czego on jest <lol>
A ten górny wygląda troszke jak ten od sterowania kompem, ale ciut inny :|
Janu, wszystkie czujniki, a masz ich najprawdopodobniej 3 znajdują sie na obudowie termostatu. I tak : od sterowania kompem (dwupinowy, podobny jak na foto powyżej) oraz do wskaźnika temp. na kokpit (malutki jedno pinowy, znajdują sie obok siebie i są zamontowane przed termostatem), natomiast włączający wentylator (jedno, lub jak pisze Big Black dwupinowy, znajduje sie za termostatem, na jego kopółce). U mnie jest jeszcze jeden za termostatem, zdaje sie że czujnik krytycznej temperetury, cokolwiek to znaczy <lol> ale u was chyba powinno być 3.
Ten na dole chłodnicy mam odłączony, ba, nawet nie wisi w jego okolicach żadna kostka, lub drut, jak narazie nikt mi nie wytłumaczył po co i dlaczego tam sie znajduje, ale i bez niego system funkcjonuje :D
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez BigBlack » 20 kwi 2005, 22:08

Az jutro obadam czy na dole mam jakis czujnik czy nie (jak nie zapomne i znajde czas :> ) Z tego wymienialem to termiczny wlacznik wentylatora znajduje sie od przodu na termostacie, a blizej bloku silnika z tylu termostatu jest jeszcze jedna czujka i to jest czujnik temp. do wskaznika (chyba) Wiecej czujnikow nie zauwazylem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2004, 23:01
Posty: 80
Skąd: Otwock
Auto: 626 GV FE '90

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6