Duże spalanie – sonda lambda GD

Postprzez Waluś » 1 lip 2007, 21:07

jeszcze jedno pytanie. Jakiego rodzaju przebiegi robisz dziennie ?? Ja przy dojazdach do pracy (około 3 km) mam podobne spalanie i nie narzekam. Poprostu zdaje sobie sprawę że auto praktycznie nonstop pracuje na ssaniu. Jednakże przy normalnej jeździe, gdzie pokonuje kilkadziesiąt km spalanie w normie około 11 litrów na mieście, trasa w granicach 8 – 8,5
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Huano » 2 lip 2007, 10:10

TPS (czujnik położenia przepustnicy) ma jak najbardziej wpływ na spalanie – niestety nie potrafię go ustawiać (ale poszukaj na forum – gdzies ten temat się przewinął). W MX-3 uszkodzony TPS spowodował wzrost spalania o 5 litrów !!!
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez lukasz85 » 2 lip 2007, 10:52

robie raczej małe przebiegi ! ale autko paliło mniej niż teraz (przed wypadaniem zapłonów paliło mniej ) gdy pojawiła sie ta usterka zaczął palić więcej i nie wiem dlaczego ! usterka usunięta a spalanie zostało !! :(

niestety na forum opisano jak sie ustawia TPS w nowszych modelach mazd ! w tym modelu to nie przejdzie ! :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 11:26
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: mazda mx6 ge kl 92 i 626 gd

Postprzez Wodzu » 3 lip 2007, 22:24

niestety na forum opisano jak sie ustawia TPS w nowszych modelach mazd ! w tym modelu to nie przejdzie !

Podpisuje sie pod tym tez jestem ciekaw czy mam dobrze ustawiona.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez lukasz85 » 4 lip 2007, 07:20

dowiedziałem sie od elektryka który zajmuje się mazdami ze na kabelku sygnałowym TPS ma być około 0.5V ale czy to do końca prawda sam nie wiem ??!! :| . WODZU jak możesz to sprawdź ile jest u ciebie ! pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 11:26
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: mazda mx6 ge kl 92 i 626 gd

Postprzez es » 4 lip 2007, 09:46

Postaram sie wrzucic Ci procedure regulacji TPS. Wymaga ona kilku pomiarow oraz wpiecia sie w trojprzewodowa wiazke. Zdecydowanie odradzam krecenie na pale, bez woltomierza, metody pomiarowej oraz danych regulacyjnych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez lukasz85 » 4 lip 2007, 15:43

witaj ES . będę wdzięczny za taką procedurę ! czekam i pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 11:26
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: mazda mx6 ge kl 92 i 626 gd

Postprzez es » 5 lip 2007, 12:28

Oto procedura. Niestety po angliczansku. W razie watpliwosci pisz na pw, to wieczorem powinienem dac rade pomoc.

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez lukasz85 » 5 lip 2007, 19:43

dzięki ES za procedurę ! myślę że sobie poradzę ! gdyby co to napiszę ! pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 11:26
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: mazda mx6 ge kl 92 i 626 gd

Postprzez lukasz85 » 7 lip 2007, 00:26

a mam jeszcze jedno pytanko :) . jak włączę dużo odbiorników prądu (ogrzewanie tylnej szyby, światła, wentylator ogrzewania i wentylator chłodnicy ) to strasznie spadają mi obroty i nie wracają do 850obr/min . dopiero jak wyłączę odbiorniki prądu to wracają do normy ! potrafią spaść o 100-200 obr/min ! ładowanie jest oki już sprawdzone ! co jest przyczyna i jak temu zaradzić ?? :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 11:26
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: mazda mx6 ge kl 92 i 626 gd

Postprzez piotrek2 » 12 lip 2007, 08:44

a może problem tkwi w przewodach podcisnieniowych koło przepustnicy, może ktoś je poprzemieniał albo spadł któryś tam z tyłu za silnikiem ;)
Życie jes piękne
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 18:20
Posty: 51
Skąd: ostrowiec
Auto: mazda 626 2,2 12V GD 88r.

Postprzez lukasz85 » 15 lip 2007, 00:55

tego to nie wiem ale wygląda na to że są oki ! kolory pasują wiec raczej wszystko gra aczkolwiek jak ktoś dysponuje schematem jak je podłączyć chętnie skorzystam ! pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 11:26
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: mazda mx6 ge kl 92 i 626 gd

Postprzez Gość » 15 lip 2007, 07:49

a niech mi ktoś powie ile powinna palić 626 GD 2.0i 8V 90 KM??czytając wasze posty stwierdzam ,że moja pali trochę za dużo...jeżdżę głównie po mieście i spalanie utrzymuje się na poziomie 10,0 – 10,5 l/100km :(
Gość
 

Postprzez Siw-y » 15 lip 2007, 12:15

seremaq napisał(a):a niech mi ktoś powie ile powinna palić 626 GD 2.0i 8V 90 KM??czytając wasze posty stwierdzam ,że moja pali trochę za dużo...jeżdżę głównie po mieście i spalanie utrzymuje się na poziomie 10,0 – 10,5 l/100km :(


z tym silnikiem to i tak niezle ;)
ja mam kombi i ponizej 13 w miescie jeszcze nie udalo mi sie zejsc
a w trasie to mialem niecale 8
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Gość » 15 lip 2007, 13:58

uuuuuuuuuuuu tzn. ,że z moją mazdą nie jest jeszcze tak źle??
ja robiłem już cuda, próbowałem jeździć bardzo oszczędnie....ale rezultat jest taki, że czy jeżdżę jak emeryt czy dosyć dynamicznie i tak pali 10 litrów w mieście :(
Gość
 

Postprzez piotrek2 » 16 lip 2007, 06:51

witam ja mam 2,2 12V i w mieście przy normalnej jezdzie pali 10 gazu a na trasie 8
Życie jes piękne
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 18:20
Posty: 51
Skąd: ostrowiec
Auto: mazda 626 2,2 12V GD 88r.

Postprzez Gość » 16 lip 2007, 10:30

jakby moja mazda paliła 10l gazu to byłbym szczęśliwym człowiekiem!!niestety poki co nie posiadam instalacji i przejechanie 100 km kosztuje mnie obecnie około 50 zł. :(
Gość
 

Postprzez zibi626 » 17 lip 2007, 16:05

mi pali gazu 15 litrow po miescie nie zaleznie od stylu jazdy...za to PB pakli mi przy zwyklej jezdzie po miescie 8,5 litra...a gaz po regulacji i co ja moge zrobic ??:|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez piotrek2 » 18 lip 2007, 14:34

może tankuj się na innej stacji gazowej jest duża różnica w jakości gazu ;)
Życie jes piękne
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2007, 18:20
Posty: 51
Skąd: ostrowiec
Auto: mazda 626 2,2 12V GD 88r.

Postprzez lukasz85 » 1 sie 2007, 23:25

a czy przyczyna wiekszego spalania moze byc wadliwy czujnik temperatury dajacy sygnal do ECU ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 11:26
Posty: 43
Skąd: warszawa
Auto: mazda mx6 ge kl 92 i 626 gd

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6