Jak wyregulować luzy zaworowe ? – GD

Postprzez robertoz » 31 maja 2006, 22:20

Po przeszukaniu forum dowiedziałem się że w tym silniczku[ 8 v ] zaworu reguluje się mechanicznie, ale nie wiem czy na zimno czy na gorąco i jakie są dane regulacyjne?-znalazłem jedynie do mazdy 929 FE z 84 r. in 03\ex.03.-ale to inny motor.Dzieki.
Lubię skośnookie wozy i tyle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2006, 22:16
Posty: 29
Auto: 2.0i 90 KM 8V 4/OHC FE 1990

Postprzez Jaksa » 1 cze 2006, 18:51

Zawory regulujesz na zimno , zrob wszystkie na 0.25 a będzie dobrze.Ustaw koło pasowe wału korbowego na punkt ( tam chyba jest T ) i regulujesz wszystkie luzne nastepnie obracasz jeden obrot wału ( znow na punkt ) i jedziesz nastepne luzne. Deklujesz i odpalasz.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez robertoz » 1 cze 2006, 21:30

Jaksa-dzięki wielkie.Lecę do garażu.
Lubię skośnookie wozy i tyle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2006, 22:16
Posty: 29
Auto: 2.0i 90 KM 8V 4/OHC FE 1990

Postprzez Jaksa » 1 cze 2006, 21:38

robertoz napisał(a):Lecę do garażu.
Tylko zrób to dobrze hahaha
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Polimeraza » 1 wrz 2007, 19:30

Witam bardzo prosze o pomoc bo nigdzie nie moge znalezc danych, jakie wartości mają mieć luzy zaworowe w Maździe 626 rocznik 1999 w silniku 2,0 16V 115KM. Z góry dziękuje za pomoc :)
Polimeraza
 

Postprzez xANDy » 2 wrz 2007, 16:12

A czy przypadkiem tam nie ma HLA..?
:D
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 2 wrz 2007, 18:49

xANDy napisał(a):A czy przypadkiem tam nie ma HLA


W GE (FP FS owszem) :) ale w GF/GW regulujesz zawory płytkami...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez xANDy » 2 wrz 2007, 19:57

Riki napisał(a):W GE (FP FS owszem)
Tak mi coś kolebało się po zakamarkach zwoi mózgowych... słynny zaworek w pompie oleju :]
Riki napisał(a):w GF/GW regulujesz zawory płytkami...
No cóż – znam tylko diesla, i tylko jednego diesla...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Riki » 2 wrz 2007, 19:58

xANDy napisał(a):No cóż – znam tylko diesla, i tylko jednego diesla


Oj... na pewno nie jednego :D :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Polimeraza » 4 wrz 2007, 18:37

Dzieki za dobre checi :)
Znalazlem :) 0,23-0,3mm na wylotowych i wlotowych. Na zimno
Pozdrawiam
Polimeraza
 

Postprzez krueger » 18 cze 2009, 14:14

Witam,

jestem od niedawna posiadaczem 626 GD coupe z silnikiem 2.0 12V 107 km na gaźniku. Czy w tym silniku zawory również reguluje się mechanicznie???

dziękuję i pozdrawiam użytkowników GD;)
krueger
 

Postprzez MazDarek » 18 cze 2009, 14:30

krueger napisał(a):Czy w tym silniku zawory również reguluje się mechanicznie?

W silniku 12V są hydrauliczne popychacze. Mechanicznie reguluje się tylko ośmiozaworowe silniki.
Również pozdrawiam :)
Pozdrawiam,
Darek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Mazdowsze
Auto: DE ZJ

Postprzez steven » 18 cze 2009, 14:36

w 12V są bezobsługowe, samonastawne...

natomiast co do 8V to wg sam naprawiam... zalecają na gorącym silniku to robić:
0,3mm od strony zaworu i 0,2mm od strony krzywki zarówno dla zaworów ssących jak i wydechowych... natmiast z drugiej strony wydaje mi się, że akurat kto jak kto ale Jaksa ma więcej doświadczenia i warto by jego posłuchać... :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez krueger » 18 cze 2009, 15:32

MazDarek & steven

bardzo dziękuję za odpowiedź.

Założyłem instalacje lpg i facet kazał mi się zorientować jaka jest regulacja, bo jeśli jest mechaniczna to co 10 tyś miałem regulować zawory. Brak regulacji grozi ponoć wypalaniem gniazd. Teraz się nie martwię :)

Co do samego silnika to kilka razy było tak że po uruchomieniu na zimno dochodził z niego dziwny odgłos – jakby coś w nim dzwoniło – przez kilka minut, potem cisza. Co może być przyczyną takiego odgłosu?
krueger
 

Postprzez Waluś » 19 cze 2009, 22:20

krueger napisał(a):jakby coś w nim dzwoniło

z opisu wynika że masz 12V więc masz hydraulikę, a więc nie domaga. Pierwszym sposobem uciszenia jest wymiana zaworku w pompie oleju. Jest gdzeiś opis na forum (kolega MAX to opisywał i chyba nawet foty były). Wymiana tylko na oryginał, nie wielki koszt, tyle że miskę oleju trzeba zrzucić.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez robertlodz » 10 lis 2009, 18:45

Czy wie ktoś jak regulować zawory w takim silniku?
Podniosłem dekiel i nie widzę śrub regulacyjnych, czy oznacza to że jest hydraulika?
Wszystkie zawory są ciasne.
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2009, 21:06
Posty: 6
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD 2.2 12v Coupe

Postprzez berserk5 » 10 lis 2009, 21:37

jak nie ma śrób wiec masz hydrauliczne podstawiaja sie same.Na zimno i olej nie jest w obiegu zaczna ci delikatnie klekotac ale jak olej juz zacznie wpływac ucichnie i zawory sie podstawia. Hydraulika 100%.
Pozdrawiam Posiadaczy Mazd yooooouuuuu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2006, 13:41
Posty: 138
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 626 GD 4WD 2,2 i B+G

Postprzez Borys » 22 lis 2009, 15:48

Riki napisał(a):
xANDy napisał(a):A czy przypadkiem tam nie ma HLA


W GE (FP FS owszem) :) ale w GF/GW regulujesz zawory płytkami...


A jak to jest w przypadku silnika FP w BJ ?
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2007, 00:00
Posty: 2063 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: Lancer

Postprzez maciek_j » 28 sie 2010, 12:40

Witam! Ostatnio zaczął mi jeden z zaworów klekotac. Silnik wydaje dzwiek podobny do diesel`a. Co z tym fantem zrobic. Silnik 2.0 16v + lpg. Pozdrawiam
kupie części do gd, najchętniej karoserii(białe)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 wrz 2009, 20:40
Posty: 21
Skąd: Kraków
Auto: 626 gd 2.0i 16v lpg hb

Postprzez Waluś » 31 sie 2010, 07:06

Ten silnik ma hydrauliczne popychacze. Możesz mieś zapowietrzony układ. U mnie np pomogła wymiana oleju z mobila na castrol, u innych pomogła wymiana zaworka na pompie oleju odpowiedzialnego za ciśnienie w układzie.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6