Briareos napisał(a):Tak... magicznie, tak? Z powietrza, że tak powiem?
niekoniecznie....
Standartowe turbo wykorzystuje energię spalin,które napędzają łopatki sprężarki w części wydechowej,poprzez oś wirnika napęd przekazywany jest na drugą część,gdzie znajdują się łopatki części powietrznej.Wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika,stopnia obciążenia oraz ilości podawanego paliwa następuje wzrost prędkości obrotowej wałka sprężarki,co powoduje w części powietrznej wytworzenie ciśnienia w kolektorze ssacym silnika.
Wiadomo,że cisnienie jest miarą wyrażaną jako stosunek masy do powierzchni tj.kg/cm2;aby więc mogło wzrosnąć przy niezmiennej powierzchni-musi wzrosnąć masa.Aby masa mogła wzrosnąć w niezmiennej objętości,musi wzrosnąc ilość cząsteczek danego medium.Tym samym ilość powietrza mierzonego przez przepływomierz rośnie,co jednak nie jest adekwatne do stanu panującego w kolektorze ssącym,dlatego stosuje się czujniki wartości doładowania,podawające info do ECU.
W jakim celu,to myślę,że wiesz....tak samo jak wiesz w jakim celu w ogóle stosuje się turbo....
P.S a może faktycznie jest płaska? dlatego A-4 stanęła w Gliwicach....
