Problem z odpalaniem

Postprzez Briareos » 25 wrz 2005, 14:48

tadziol napisał(a):zwiększa ilość cząsteczek powietrza w układzie dolotowym silnika

Tak... magicznie, tak? Z powietrza, że tak powiem? hahaha
Wyjaśnij mi w takim razie, znawco tematu, jakim cudem ci wyszło że dołożenie turbo nie zmienia ilości powietrza zasysanego i w związku z tym odczytów z przepływomierza. Zarzuciłeś mi też nieznajomość praw fizyki – poproszę więc też o wykładnię tej mądrości.

PS. Podoba mi się twoja nowa sygnaturka. Dopisz jeszcze "A Ziemia jest płaska i basta".
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez tadziol » 25 wrz 2005, 15:48

Briareos napisał(a):Tak... magicznie, tak? Z powietrza, że tak powiem?

niekoniecznie....
Standartowe turbo wykorzystuje energię spalin,które napędzają łopatki sprężarki w części wydechowej,poprzez oś wirnika napęd przekazywany jest na drugą część,gdzie znajdują się łopatki części powietrznej.Wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika,stopnia obciążenia oraz ilości podawanego paliwa następuje wzrost prędkości obrotowej wałka sprężarki,co powoduje w części powietrznej wytworzenie ciśnienia w kolektorze ssacym silnika.
Wiadomo,że cisnienie jest miarą wyrażaną jako stosunek masy do powierzchni tj.kg/cm2;aby więc mogło wzrosnąć przy niezmiennej powierzchni-musi wzrosnąć masa.Aby masa mogła wzrosnąć w niezmiennej objętości,musi wzrosnąc ilość cząsteczek danego medium.Tym samym ilość powietrza mierzonego przez przepływomierz rośnie,co jednak nie jest adekwatne do stanu panującego w kolektorze ssącym,dlatego stosuje się czujniki wartości doładowania,podawające info do ECU.
W jakim celu,to myślę,że wiesz....tak samo jak wiesz w jakim celu w ogóle stosuje się turbo....


P.S a może faktycznie jest płaska? dlatego A-4 stanęła w Gliwicach.... <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Briareos » 25 wrz 2005, 18:45

tadziol napisał(a):Tym samym ilość powietrza mierzonego przez przepływomierz rośnie

No widzisz, nie bolało.
Jako że od przepływki temat wyszedł to na niej chciałbym zakończyć (szczególnie że problem już rozwiązany). Z mojej strony EOT.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez tadziol » 25 wrz 2005, 19:16

Briareos napisał(a):(szczególnie że problem już rozwiązany).

A najśmieszniejsze jest to,że nie rozumiem jak się rozwiązał?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6