Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.

Postprzez Czege » 12 kwi 2009, 18:36

sq2jul napisał(a):
Czege napisał(a):No wymiana uszczlniaczy, pierścieni i panewek to nie jest generalny remont:)

a kto i gdzie tak napisal?

łysy83 napisał(a):
Czege napisał(a):"mini remont"

nie taki mini,kapitalny to dobre slowo,podobno do 1000km po remoncie musi brac olej a pozniej trzeba zrobic wymiane,widocznie cos w tym jest :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez sq2jul » 12 kwi 2009, 18:57

Czege napisał(a):sq2jul
Powiedz, jeśli możesz ile wyniosło Cię wszystko. Części + robocizna. Oczywiście o ile to nie tajemnica:P


czesci troszke ponad 2000zl, robocizna+planowanie glowic, sprawdzenie szczelnosci zaworow itd 1500zl. W sumie okolo 3,5k zl. Tzn w sumie wyjdzie mniej niz 2k zl za czesci bo ja dodatkowo sobie zamowilem termostat ori (nie cale 100zl), komplet do montazu klockow ham z przodu x2 (32zl/szt), sprezynki na walki rozrzadu(okolo 100zl za 2 sprezynki), zaworek pompy oleju itd (okolo 60zl komplet). Jezeli chodzi o uszczelki to staralem sie kupowac tylko ori, pierscienie olejowe RIKen(380zl komplet), uszczelniacze zaworowe Tacoma (5zl/szt), panewki TDC (albo TRC, juz nie pamietam – cos kolo 150zl za komplet).
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Czege » 12 kwi 2009, 19:55

no to standard. Gdyby nie to, że remont robiłem sam, to też by mi tyle wyszło. Ale udało się urwać koszty robocizny w większości. Oby teraz działało jak należy. Tylko potestować nie można jeszcze:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez sq2jul » 12 kwi 2009, 19:59

Czege napisał(a):Tylko potestować nie można jeszcze:)

czemu? Z powodu okresu dotarcia? :) Moj silnik po 'remoncie' ma juz prawie 400 km (od wczoraj :P) jeszcze 2-3 dni i zmieniam olej :D
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Czege » 12 kwi 2009, 20:10

No z powodu dotarcia:) Widzę, że ostro pracujesz nad silnikiem. Ja niestety 400 w tydzień. Ale przyjdzie czas i na wymianę u mnie. Ja jeszcze walcze z przerywaniem prz około 2000 obr. Musze wymienić kopułkę i palec, bo oprocz tego i cewki wymienione wszystko...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez sq2jul » 12 kwi 2009, 20:23

Czege napisał(a):No z powodu dotarcia:) Widzę, że ostro pracujesz nad silnikiem. Ja niestety 400 w tydzień. Ale przyjdzie czas i na wymianę u mnie. Ja jeszcze walcze z przerywaniem prz około 2000 obr. Musze wymienić kopułkę i palec, bo oprocz tego i cewki wymienione wszystko...


No to walcz walcz :) Ja chce miec dotarty silnik na zlot w Koninie :) Mnie az korci, zeby nacisnac porzadnie na gaz :P To co mam do 3k rpm dobrze rokuje na gorny zakres obrotow... :)
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Czege » 12 kwi 2009, 21:10

U mnie również czuć, że jest różnica. Zbiera się dużo sprawniej. Co do kilometrażu – mam 640, a nie 400 <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez sq2jul » 13 kwi 2009, 00:32

Czege napisał(a):mam 640, a nie 400 <glupek2>


spoko, jutro tez bede mial tyle <diabełek> :P
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez sq2jul » 17 kwi 2009, 16:13

no i stalo sie :) pierwszy 1000km zrobiony, oliwa juz zmieniona na elf SXR 5w30 :] Przez pierwszy tysiac na dotarciu wziela mniej niz 200ml :D (powyzej 3/4 na miarce – prawie full). Jestem baaaaardzo zadowolony :D
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez wloczykij » 17 kwi 2009, 23:24

cie sze sie ze wam sie udal remont i wam nie bierze oleju


ale poczekam jak zroicie jakies 5 tys km lub wiecej

to i ja moze sie zdecyduje na plkanke i remont


ale i tak uwazam ze nie oplaca sie robic remontu wole dolewac olej taniej mnie to wyjdzie a jak sie zatrze silnik w co watpie (bo to mazda) pomysli sie wtedy


pozdrwiam i trzymam kciuki
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2009, 21:39
Posty: 41
Skąd: gliwice
Auto: mazda 626 2.0 115K kM benzyn

Postprzez sq2jul » 17 kwi 2009, 23:43

wloczykij napisał(a):cie sze sie ze wam sie udal remont i wam nie bierze oleju


ale poczekam jak zroicie jakies 5 tys km lub wiecej

to i ja moze sie zdecyduje na plkanke i remont


ale i tak uwazam ze nie oplaca sie robic remontu wole dolewac olej taniej mnie to wyjdzie a jak sie zatrze silnik w co watpie (bo to mazda) pomysli sie wtedy


pozdrwiam i trzymam kciuki


kazdy robi to co lubi – ja wole miec sprawny silnik niz ciagle dolewac oliwe ;)
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez centaurea » 19 kwi 2009, 23:58

wstępne wyniki eksperymentu:
na syntetyku przejechane ponad 1000 km – zeżarł ok litr oleju, zimny silnik czasami puści dymek, czego wczesniej nie zauwazyłem.

przejade ok 5000 km i chyba znowu naleje 15w40
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2008, 23:55
Posty: 34
Auto: Mazda 626 GE 2.0 '93

Postprzez Czege » 20 kwi 2009, 08:38

sq2jul napisał(a):pierwszy 1000km zrobiony, oliwa juz zmieniona na elf SXR 5w30


A ja też mam 1000 za sobą, ale jeszcze jeżdże, bo z kumplem z którym robiłem remont, stwierdziliśmy, że 1000 to za mało. Tak 3000 km i wymiana na 5w30. Ale nie wybiorę ELF SXR 5w30. Ja raczej Motul:P

wloczykij napisał(a):ale i tak uwazam ze nie oplaca sie robic remontu wole dolewac olej taniej mnie to wyjdzie


Też wychodziłem z tego założenia, ale w momencie gdy palił mi 3 l/10000km, ale jak zaczął 1l/600km to stwierdziłem, że się nie opłaca. A że nie lałem byle jakiego oleju lotos czy orlen aby tylko był, tylko wlewałem castrol magnatec to wydawanie 33 zł dodatkowo przy każdym tankowaniu byłoby głupotą.

sq2jul
Czy po zmianie na 5w30 jeździsz już "normalnie"? Czy nadal tryb "z głową przy docieraniu"?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez sq2jul » 20 kwi 2009, 10:11

Czege napisał(a):sq2jul
Czy po zmianie na 5w30 jeździsz już "normalnie"? Czy nadal tryb "z głową przy docieraniu"?


Powiem tylko, ze bralem udzial w wyscigach na 1/4 mili w Koninie i w swojej klasie zajalem 4 miejsce (do podium zabraklo mi 0,1s) :) takze chyba jest dobrze... :P
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Czege » 20 kwi 2009, 11:00

Ach:) Wszystko jasne:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez Czege » 20 kwi 2009, 14:09

wloczykij napisał(a):ale poczekam jak zroicie jakies 5 tys km lub wiecej


ja bym na Twoim miejscu potestował myk z naftą na początek. To na jakiś czas może pomóc. Oczywiście może też nic nie zmienić. Ale zawsze warto spróbować. W końcu silnik R to nie V więc łatwiej to zrobić.


Debil, debil, debil <glupek2>
Sorry za dublet... <glupek2> <jelen>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez r4obo » 21 kwi 2009, 15:31

A ja chciałbym zapytać, bo postów w tym temacie jest całe stado i przeczytać wszystkie dokładnie trudno. Czy ktoś zrobił górę (głowice) nie robiąc dołu i jakie były tego efekty? Bo o tych co robili dół bez góry to się naczytałem. Czy ktoś zrobił dół bez efektu i potem zrobił górę i czy to pomogło?
Forumowicz
 
Od: 4 sie 2008, 22:41
Posty: 29
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GW '99 2.0 16v FS

Postprzez Czege » 21 kwi 2009, 15:36

Efekty będą takie, że będziesz miał szczelne i dobre głowice ;) . Ale jeśli bierze olej, to samo zrobienie głowic nic nie da :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez łysy83 » 21 kwi 2009, 18:11

r4obo napisał(a):Czy ktoś zrobił górę (głowice) nie robiąc dołu i jakie były tego efekty?

Ja tak zrobiłem i nikomu nie polecam bo nie dość,że na branie oleju to nic nie pomogło to jeszcze zaczął tak kopcić,że mógłbym robić mgłę na planie "Krzyżaków" <lol> po wszystkim mechanik musiał znów wszystko rozbierać a wiadomo koszty wzrosły <glupek2>
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=314&t=59617&hilit=%C5%82ysy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2008, 20:26
Posty: 439
Skąd: ノヴィ・ソンチ KNS
Auto: CA B6 95'+gazBRC Blos
Subaru OBK EJ251 01'

Postprzez sq2jul » 28 kwi 2009, 15:53

ja juz zrobilem prawie kolejny tysiąc, z tym ze juz na full syntetyku (czyli lacznie juz jakies 2k km od 'remontu') i przez ostatni tysiac na oleju elf SXR 5w30 mazda pobrala...

0 (slownie zero!!) :D

Mam wrazenie, ze silnik sie dotarl definitywnie na 1/4 mili – od tamtego czasu nie widze juz zadnego ubytku.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6