Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.

Postprzez Globy » 20 mar 2009, 14:20

2 litry na 10 kkm to jak dla mnie jeszcze norma i nie przejmowałbym się <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez ZipperPL » 20 mar 2009, 15:57

Globy napisał(a):2 litry na 10 kkm to jak dla mnie jeszcze norma i nie przejmowałbym się <usmiech>


To się cieszę :) Też tak uważam , ale wolałem to usłyszeć od kogoś "z branży" ;)
www.osk-karo.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez Andrzejw » 20 mar 2009, 22:37

mam mazde z 97 roku GE 1,8 benzyna – nie oszczedzam jej ani troszke :) bierze okolo litra na tysiąć km – leje polsyntetyk z tesco ( 43 zl za 4 litry ) uwazam ze nie jest to duzy wydatek – porownujac do wymiany uszczelniaczy – ponad 2 tysiace :D


niech sobie pije olej :) pije bo musi
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2008, 23:29
Posty: 150
Skąd: Olsztyn
Auto: Xedos V6, wcześniej 626 GE 97

Postprzez i9i » 21 mar 2009, 00:35

Kumpel również ma 626 1.8 co prawda '94 i również wypija ok 1l na 1kkm, wymian nie robi bo ciągle dolewa, sam nią czasem jeżdżę wiec wiem, że chodzi cichutko i nie dymi praktycznie. Otóż, ów kumpel przesiadł się z półsyntetyku na mineralny i stwierdził ... że jest taniej bo olej tańszy, a jak litr brała wcześniej tak bierze dalej tyle samo tylko, że tańszego oleju. Więc jak ktoś się zastanawia nad przesiadką na minerał to raczej nic nie da. Dodam, że na blacie ponad 200 kkm (ile cofnięte nie wiadomo), remontu nie robi, bo tylko w weekendy jeździ, i tak od 4 lat.

Także, na pytanie: warto remontować czy nie? Każdy musi sobie sam odpowiedzieć, gdyż trzeba uwzględnić zbyt wiele różnych czynników w większości mało od nas zależnych.
Ostatnio edytowano 30 mar 2009, 08:45 przez i9i, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 lis 2008, 12:20
Posty: 27
Skąd: Oleśnica
Auto: Cronos FS/Astra 1.6 8V '95 LPG / Carisma GDI

Postprzez Czege » 22 mar 2009, 00:22

Po najnowszym cenniku z www.carspeed.pl koszt części podstawowych do mini remontu to trochę ponad 1600zł na dobrych zamiennikach uszczelek pod glowice, a reszta taka jak należy.
Do tego dochodzi spory koszt robocizny.... dlatego robię w większości sam. Jedynie glowice oddałem do zrobienia (wymiana uszczelniaczy).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez Globy » 22 mar 2009, 02:11

A panewki i robienie głowicy są konieczne przy tym mini-remoncie pierścieni w V6?
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez Redoo » 22 mar 2009, 10:45

Firer *DG* napisał(a):dodam ze wlewalem juz jakiegos moto doktora do oleju i nic sie nie zmienilo.

hahaha hahaha hahaha to właśnie upalasz sobie motor do końca nie wlewa się tego syfu.Dodam ze na twoim miejscu nie siał bym aż takiej paniki!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez Czege » 22 mar 2009, 11:05

Globy napisał(a):A panewki i robienie głowicy są konieczne przy tym mini-remoncie pierścieni w V6?


No moim zdaniem, wymieniając pierścienie, warto wymienić panewki, bo to mało wydajne, aby wkładać te same. Co do głowicy, to wymieniając pierścienie warto wymienić uszczelniacze:) Tak, aby wszystko było jak trzeba:P

Ja wymieniłem panewki główne i korbowodowe, a w głowicy uszczelniacze (dodatkowo planowanie bo okazało się, że uszczelka poszła). Rozbierając silnik, warto zadbać o wszystko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2007, 23:29
Posty: 378 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: był CA KF '94 5N
była BK Z6 '04 29Y
jest Kocur XE '18 Prestige

Postprzez homan » 22 mar 2009, 21:22

co poniektórzy mogą mnie zlinczować ale po ivtecu Hondy mój 1.8 105 koni uważam za najlepszy silnik (w tym przedziale pojemnościowym i w R4 )za dynamikę i ten drugi kop przy 4 tyś obrotów i spalanie, pogadajcie z ludźmi co latają na tym ponad 300 tyś bez dymku i z książkowym braniem oleju – cały czas na syntetyku, moja zjada 1l na 1000 auto bardzo zadbane właściciel dbał ale co z tego jak mechanik dureń, nie wierzycie zróbcie test i popytajcie się ich czym zalać swoje madzie a na marginesie dodam Ford Sierra 2.0i OHC 100km jak mechanik autoryzowanego zFORD serwis w Tarnowskich Górach (GKG czy jakoś tak) przekonał mnie do minerału przy 180tyś przebiegu tak się zaczęły problemy z silnikiem w końcu miałem go dość i się pozbyłem, w Nissanie Sunny 2.0D 129tyś ori przebiegu mechanik sięga mi po minerał po dłuższej zwadzie powiedziałem że mu wywalę z lewarka jak kapke minerału mi tam wleje, mam teraz 626 na mobil 10w40 zero stukania, cicha praca tylko ten dym i branie oleju spróbuje jeszcze czy coś pomoże ten elf 05 30 a powoli zbieram na remoncik bo wiem że wieki tym pojeżdżę po nim. Oczywiście jeden mechanik mi powiedział lej do tej 626 minerał hehe – no coments, ostatnio gadałem z super mechanikiem i rzekł mi tak nie zna lepszych silników jak japońskie i nie zna bardziej wymagających jak japońskie, powiedział zadbasz jak książka karze będziesz jeździł aż się znudzisz autem :)

PS. służbowa meriwa 4 letnia na trasie frankfurt nad manem gliwice 2 litry oleju, co tam leją super mechole – minerał :)
ujek chce kl-ze !!

626 jest | 323 jest | 626 MPS jak Bóg do to bydzie :)

SPRZEDAM ELF 5W30 5l za 100zł, możliwość obioru w Katowicach, Bytomiu, Gliwicach, TG, Lublińcu ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2009, 00:55
Posty: 68
Skąd: SLU
Auto: Były 323 BG B3 && 626 GE FP

Postprzez kizior » 22 mar 2009, 22:01

homan napisał(a):spróbuje jeszcze czy coś pomoże ten elf 05 30


Spróbuj, a zpewnością nie pożałujesz. Remont silnika sporo będzie Cię kosztował, musisz go zrobić na oryginalnych częściach, bo na zamiennikach nie ma sensu (same części to koszt ok. 3500zł). Zanim wymienisz olej zrób płukankę.
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2008, 18:55
Posty: 19
Auto: Xedos 6 1,6 rok. prod.95+LPG

Postprzez homan » 22 mar 2009, 22:40

jest sens bo są dobre zamienniki a 3500 w życiu bym nie dał za remont :)
ujek chce kl-ze !!

626 jest | 323 jest | 626 MPS jak Bóg do to bydzie :)

SPRZEDAM ELF 5W30 5l za 100zł, możliwość obioru w Katowicach, Bytomiu, Gliwicach, TG, Lublińcu ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2009, 00:55
Posty: 68
Skąd: SLU
Auto: Były 323 BG B3 && 626 GE FP

Postprzez centaurea » 23 mar 2009, 01:17

lukix napisał(a):Witam
Mam dosc powazny problem z moja mazda. Dotyczy tego ze slychac w niej zawory i bierze mi olej ok 1l oleju na 1000km. Dynamika jest ok.
Co do zaworow to czasami jest ok i jest bardzo cicha, czesto na zimnym silniku jest wlasnie dobrze na cieplym sie odzywaja.
Przebieg auta to 220k km i jest autentyczny na 100%. Nie bylo nigdy udezone.
Olej to Mobil1 pol syntetyk 10w40.
Dodam ze dokonalem w niej napraw. tzn. wymienile:
Pompa wodna
Uszczelka pod glowice
Pierscienie
Uszczelniacze zaworow
1szklanka
Wymienialem z powodu brania wodu (przyczyna pompa wodna) i juz wymienilem all zeby bylo wszystko wporzadku. niestety efektu poza tym ze na poczatku nie bylo slychac zaworow (przez tydzien) potem coraz czesciej. I olej brala:((
Spalanie auta jest wg. mnie dobre tj. 7.5l/100km srednio.
Jeszcze na czystej benzynie. (nigy nie posiadala gazu)
Rok to 1996 wersja SPECIAL USA.


JA MIAŁEM DOKŁADNIE TO SAMO, TE SAME WYMIANY, TE SAME OBJAWY, TAKI SAM REZULTAT NAPRAWY – MAM PYTANIE JAKIEJ FIRMY WSADZIŁES PIERŚCIENIE?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 gru 2008, 23:55
Posty: 34
Auto: Mazda 626 GE 2.0 '93

Postprzez MazDarek » 23 mar 2009, 01:30

centaurea, napraw proszę 'caps lock' ;)
Pozdrawiam,
Darek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Mazdowsze
Auto: DE ZJ

Postprzez zibi626 » 23 mar 2009, 11:34

To może i ja się wypowiem :) Otóż mój Cronos również ma kaca na olej – w granicach 0,6 l na 2k km. Rano po odpaleniu silnika nie ma dymu. Nie wiem co mu jest. Silnik po wymianie zaworka upustowego, popychacze i tak delikatnie klekoczą – w zasadzie na zimnym i ciepłym tak samo. Co do wymian to wymieniłem uszczelkę pod deklem na oryginał,miskę olejową,czujnik ciśnienia oleju. Mam dwa pytania:
1. Czy daje się uszczelkę czy tylko silikon przy misce oleju?
2. Zauważyłem ostatnio mokre miejsce z oleju na łączeniu silnika i skrzyni – czy jest możliwość,że auto jednak nie ma kaca tylko po prostu jest tam wyciek? Sprawdzam co jakiś czas czy nie ma plam po oleju ale nie ma – były dopóki nie wymieniłem czujnika ciśnienia oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez Hugo » 23 mar 2009, 14:00

zibi626 napisał(a):1. Czy daje się uszczelkę czy tylko silikon przy misce oleju?
Sam silikon.
zibi626 napisał(a):Zauważyłem ostatnio mokre miejsce z oleju na łączeniu silnika i skrzyni – czy jest możliwość,że auto jednak nie ma kaca tylko po prostu jest tam wyciek?
Cieknie z uszczelniacza wału korbowego. Jak nie ma plam pod autem to nie jest przyczyna ubytków oleju.
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2008, 07:34
Posty: 1140
Skąd: Wolsztyn
Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan

Postprzez kizior » 23 mar 2009, 14:04

Jest sens jeśli remont zrobisz na pierścieniach RIK-ena i uszczelniaczach TACOMA. Natomiast jeśli masz owal na cylindrach to wymiana pierścieni nic nie da, musisz zrobić szlif cylindrów. Jakie masz zużycie oleju? Możesz mieć tylko zapieczone pierścienie przez niewłaściwy olej w silniku. Mazda zaleca olej o parametrach 5W-30. Zrób płukanke i zalej olejem o takich parametrach, koszt nie duży, a efekt murowany. Pozdro
Początkujący
 
Od: 15 wrz 2008, 18:55
Posty: 19
Auto: Xedos 6 1,6 rok. prod.95+LPG

Postprzez Globy » 23 mar 2009, 14:59

Jaki olej stosujesz? (typ i marka)
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez zibi626 » 23 mar 2009, 15:00

Lotos 10W40 :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2006, 19:54
Posty: 796
Skąd: Kraków
Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24

Postprzez wloczykij » 24 mar 2009, 12:36

kizior

i jak kopci ci czy masz spokoj bo mi ostatnio tak zakopcił ze az szok
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2009, 21:39
Posty: 41
Skąd: gliwice
Auto: mazda 626 2.0 115K kM benzyn

Postprzez organo » 24 mar 2009, 23:56

No to ja dodam swoje 3gr po chyba dwoch tygodniach testow odkad zwalczylem szelejace obr na ssaniu (teraz przy starcie silnika mam 1200-1500obr) nie wystapilo ani razu ani troszkie kopcenie silnika :)

co do motodoktorow hmn jestem na nie choc przy zakupie mazdy jak kopcila pomolg mi dodatek Niebieski STP od kopcenia ale mysle ze podstawa byl wtedy rzadki olej bylo ok przez dobry rok pozniej NIESTETY wpadlem na pomysl dodac ceramizery ale to jest ZLO
nie polecam po tym na drugi dzien kopcenie i tak przez pol roku nie pomagaly zmiany oleju (zmienialem niestety na gesciejsze) dolewalem wszystko co sie dalo na te kopcenie i bylo tylko gorzej

ostatnio smigam na castrolu pol syntetyk tez kopcilo ale jak by ciut mniej
juz nie dolewalem zadnych wynalazkow MOIM zdaniem mazda lubi tylko i wylacznie do konca zywotnosci auta oleje jak najrzadsze
Jest na forum sporo osob co sie wlasnie przy tym upiera ze po zmianie i plukaniu silnika na pelen syntetyk ustepuje w znaczym i calkowitym stopniu kopcenie silnika
(chyba specyfikacja bardzo dobrze spasowanych cieniutkich pierscieni nie pozwala na wlewanie gesciejszego oleju byc moze wtedy piersionki sie zapiekaja nie pracuja jak ttrza i z tad zaczyna sie kopcenie

i dla sprostowania choc mazda dostaje czasem czadu nie brala nigdy wiecej oleju niz 1l na 10 000km kopcenie bylo tylko i wylacznie na zimnym silniku
a teraz wielki spokoj z tym :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6