Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.
2 litry na 10 kkm to jak dla mnie jeszcze norma i nie przejmowałbym się 
mam mazde z 97 roku GE 1,8 benzyna – nie oszczedzam jej ani troszke
bierze okolo litra na tysiąć km – leje polsyntetyk z tesco ( 43 zl za 4 litry ) uwazam ze nie jest to duzy wydatek – porownujac do wymiany uszczelniaczy – ponad 2 tysiace
niech sobie pije olej
pije bo musi
niech sobie pije olej
- Od: 24 wrz 2008, 23:29
- Posty: 150
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Xedos V6, wcześniej 626 GE 97
Kumpel również ma 626 1.8 co prawda '94 i również wypija ok 1l na 1kkm, wymian nie robi bo ciągle dolewa, sam nią czasem jeżdżę wiec wiem, że chodzi cichutko i nie dymi praktycznie. Otóż, ów kumpel przesiadł się z półsyntetyku na mineralny i stwierdził ... że jest taniej bo olej tańszy, a jak litr brała wcześniej tak bierze dalej tyle samo tylko, że tańszego oleju. Więc jak ktoś się zastanawia nad przesiadką na minerał to raczej nic nie da. Dodam, że na blacie ponad 200 kkm (ile cofnięte nie wiadomo), remontu nie robi, bo tylko w weekendy jeździ, i tak od 4 lat.
Także, na pytanie: warto remontować czy nie? Każdy musi sobie sam odpowiedzieć, gdyż trzeba uwzględnić zbyt wiele różnych czynników w większości mało od nas zależnych.
Także, na pytanie: warto remontować czy nie? Każdy musi sobie sam odpowiedzieć, gdyż trzeba uwzględnić zbyt wiele różnych czynników w większości mało od nas zależnych.
Ostatnio edytowano 30 mar 2009, 08:45 przez i9i, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 9 lis 2008, 12:20
- Posty: 27
- Skąd: Oleśnica
- Auto: Cronos FS/Astra 1.6 8V '95 LPG / Carisma GDI
Po najnowszym cenniku z www.carspeed.pl koszt części podstawowych do mini remontu to trochę ponad 1600zł na dobrych zamiennikach uszczelek pod glowice, a reszta taka jak należy.
Do tego dochodzi spory koszt robocizny.... dlatego robię w większości sam. Jedynie glowice oddałem do zrobienia (wymiana uszczelniaczy).
Do tego dochodzi spory koszt robocizny.... dlatego robię w większości sam. Jedynie glowice oddałem do zrobienia (wymiana uszczelniaczy).
A panewki i robienie głowicy są konieczne przy tym mini-remoncie pierścieni w V6?
Firer *DG* napisał(a):dodam ze wlewalem juz jakiegos moto doktora do oleju i nic sie nie zmienilo.



Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
- Od: 29 cze 2004, 12:09
- Posty: 1033
- Skąd: Krakow
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.
Globy napisał(a):A panewki i robienie głowicy są konieczne przy tym mini-remoncie pierścieni w V6?
No moim zdaniem, wymieniając pierścienie, warto wymienić panewki, bo to mało wydajne, aby wkładać te same. Co do głowicy, to wymieniając pierścienie warto wymienić uszczelniacze:) Tak, aby wszystko było jak trzeba:P
Ja wymieniłem panewki główne i korbowodowe, a w głowicy uszczelniacze (dodatkowo planowanie bo okazało się, że uszczelka poszła). Rozbierając silnik, warto zadbać o wszystko.
co poniektórzy mogą mnie zlinczować ale po ivtecu Hondy mój 1.8 105 koni uważam za najlepszy silnik (w tym przedziale pojemnościowym i w R4 )za dynamikę i ten drugi kop przy 4 tyś obrotów i spalanie, pogadajcie z ludźmi co latają na tym ponad 300 tyś bez dymku i z książkowym braniem oleju – cały czas na syntetyku, moja zjada 1l na 1000 auto bardzo zadbane właściciel dbał ale co z tego jak mechanik dureń, nie wierzycie zróbcie test i popytajcie się ich czym zalać swoje madzie a na marginesie dodam Ford Sierra 2.0i OHC 100km jak mechanik autoryzowanego zFORD serwis w Tarnowskich Górach (GKG czy jakoś tak) przekonał mnie do minerału przy 180tyś przebiegu tak się zaczęły problemy z silnikiem w końcu miałem go dość i się pozbyłem, w Nissanie Sunny 2.0D 129tyś ori przebiegu mechanik sięga mi po minerał po dłuższej zwadzie powiedziałem że mu wywalę z lewarka jak kapke minerału mi tam wleje, mam teraz 626 na mobil 10w40 zero stukania, cicha praca tylko ten dym i branie oleju spróbuje jeszcze czy coś pomoże ten elf 05 30 a powoli zbieram na remoncik bo wiem że wieki tym pojeżdżę po nim. Oczywiście jeden mechanik mi powiedział lej do tej 626 minerał hehe – no coments, ostatnio gadałem z super mechanikiem i rzekł mi tak nie zna lepszych silników jak japońskie i nie zna bardziej wymagających jak japońskie, powiedział zadbasz jak książka karze będziesz jeździł aż się znudzisz autem
PS. służbowa meriwa 4 letnia na trasie frankfurt nad manem gliwice 2 litry oleju, co tam leją super mechole – minerał
PS. służbowa meriwa 4 letnia na trasie frankfurt nad manem gliwice 2 litry oleju, co tam leją super mechole – minerał
ujek chce kl-ze !!
626 jest | 323 jest | 626 MPS jak Bóg do to bydzie :)
SPRZEDAM ELF 5W30 5l za 100zł, możliwość obioru w Katowicach, Bytomiu, Gliwicach, TG, Lublińcu ...
626 jest | 323 jest | 626 MPS jak Bóg do to bydzie :)
SPRZEDAM ELF 5W30 5l za 100zł, możliwość obioru w Katowicach, Bytomiu, Gliwicach, TG, Lublińcu ...
- Od: 1 lut 2009, 00:55
- Posty: 68
- Skąd: SLU
- Auto: Były 323 BG B3 && 626 GE FP
homan napisał(a):spróbuje jeszcze czy coś pomoże ten elf 05 30
Spróbuj, a zpewnością nie pożałujesz. Remont silnika sporo będzie Cię kosztował, musisz go zrobić na oryginalnych częściach, bo na zamiennikach nie ma sensu (same części to koszt ok. 3500zł). Zanim wymienisz olej zrób płukankę.
- Od: 15 wrz 2008, 18:55
- Posty: 19
- Auto: Xedos 6 1,6 rok. prod.95+LPG
jest sens bo są dobre zamienniki a 3500 w życiu bym nie dał za remont 
ujek chce kl-ze !!
626 jest | 323 jest | 626 MPS jak Bóg do to bydzie :)
SPRZEDAM ELF 5W30 5l za 100zł, możliwość obioru w Katowicach, Bytomiu, Gliwicach, TG, Lublińcu ...
626 jest | 323 jest | 626 MPS jak Bóg do to bydzie :)
SPRZEDAM ELF 5W30 5l za 100zł, możliwość obioru w Katowicach, Bytomiu, Gliwicach, TG, Lublińcu ...
- Od: 1 lut 2009, 00:55
- Posty: 68
- Skąd: SLU
- Auto: Były 323 BG B3 && 626 GE FP
lukix napisał(a):Witam
Mam dosc powazny problem z moja mazda. Dotyczy tego ze slychac w niej zawory i bierze mi olej ok 1l oleju na 1000km. Dynamika jest ok.
Co do zaworow to czasami jest ok i jest bardzo cicha, czesto na zimnym silniku jest wlasnie dobrze na cieplym sie odzywaja.
Przebieg auta to 220k km i jest autentyczny na 100%. Nie bylo nigdy udezone.
Olej to Mobil1 pol syntetyk 10w40.
Dodam ze dokonalem w niej napraw. tzn. wymienile:
Pompa wodna
Uszczelka pod glowice
Pierscienie
Uszczelniacze zaworow
1szklanka
Wymienialem z powodu brania wodu (przyczyna pompa wodna) i juz wymienilem all zeby bylo wszystko wporzadku. niestety efektu poza tym ze na poczatku nie bylo slychac zaworow (przez tydzien) potem coraz czesciej. I olej brala:((
Spalanie auta jest wg. mnie dobre tj. 7.5l/100km srednio.
Jeszcze na czystej benzynie. (nigy nie posiadala gazu)
Rok to 1996 wersja SPECIAL USA.
JA MIAŁEM DOKŁADNIE TO SAMO, TE SAME WYMIANY, TE SAME OBJAWY, TAKI SAM REZULTAT NAPRAWY – MAM PYTANIE JAKIEJ FIRMY WSADZIŁES PIERŚCIENIE?
- Od: 21 gru 2008, 23:55
- Posty: 34
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 '93
To może i ja się wypowiem
Otóż mój Cronos również ma kaca na olej – w granicach 0,6 l na 2k km. Rano po odpaleniu silnika nie ma dymu. Nie wiem co mu jest. Silnik po wymianie zaworka upustowego, popychacze i tak delikatnie klekoczą – w zasadzie na zimnym i ciepłym tak samo. Co do wymian to wymieniłem uszczelkę pod deklem na oryginał,miskę olejową,czujnik ciśnienia oleju. Mam dwa pytania:
1. Czy daje się uszczelkę czy tylko silikon przy misce oleju?
2. Zauważyłem ostatnio mokre miejsce z oleju na łączeniu silnika i skrzyni – czy jest możliwość,że auto jednak nie ma kaca tylko po prostu jest tam wyciek? Sprawdzam co jakiś czas czy nie ma plam po oleju ale nie ma – były dopóki nie wymieniłem czujnika ciśnienia oleju.
1. Czy daje się uszczelkę czy tylko silikon przy misce oleju?
2. Zauważyłem ostatnio mokre miejsce z oleju na łączeniu silnika i skrzyni – czy jest możliwość,że auto jednak nie ma kaca tylko po prostu jest tam wyciek? Sprawdzam co jakiś czas czy nie ma plam po oleju ale nie ma – były dopóki nie wymieniłem czujnika ciśnienia oleju.
- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
Sam silikon.zibi626 napisał(a):1. Czy daje się uszczelkę czy tylko silikon przy misce oleju?
Cieknie z uszczelniacza wału korbowego. Jak nie ma plam pod autem to nie jest przyczyna ubytków oleju.zibi626 napisał(a):Zauważyłem ostatnio mokre miejsce z oleju na łączeniu silnika i skrzyni – czy jest możliwość,że auto jednak nie ma kaca tylko po prostu jest tam wyciek?
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Jest sens jeśli remont zrobisz na pierścieniach RIK-ena i uszczelniaczach TACOMA. Natomiast jeśli masz owal na cylindrach to wymiana pierścieni nic nie da, musisz zrobić szlif cylindrów. Jakie masz zużycie oleju? Możesz mieć tylko zapieczone pierścienie przez niewłaściwy olej w silniku. Mazda zaleca olej o parametrach 5W-30. Zrób płukanke i zalej olejem o takich parametrach, koszt nie duży, a efekt murowany. Pozdro
- Od: 15 wrz 2008, 18:55
- Posty: 19
- Auto: Xedos 6 1,6 rok. prod.95+LPG
Jaki olej stosujesz? (typ i marka)
No to ja dodam swoje 3gr po chyba dwoch tygodniach testow odkad zwalczylem szelejace obr na ssaniu (teraz przy starcie silnika mam 1200-1500obr) nie wystapilo ani razu ani troszkie kopcenie silnika
co do motodoktorow hmn jestem na nie choc przy zakupie mazdy jak kopcila pomolg mi dodatek Niebieski STP od kopcenia ale mysle ze podstawa byl wtedy rzadki olej bylo ok przez dobry rok pozniej NIESTETY wpadlem na pomysl dodac ceramizery ale to jest ZLO
nie polecam po tym na drugi dzien kopcenie i tak przez pol roku nie pomagaly zmiany oleju (zmienialem niestety na gesciejsze) dolewalem wszystko co sie dalo na te kopcenie i bylo tylko gorzej
ostatnio smigam na castrolu pol syntetyk tez kopcilo ale jak by ciut mniej
juz nie dolewalem zadnych wynalazkow MOIM zdaniem mazda lubi tylko i wylacznie do konca zywotnosci auta oleje jak najrzadsze
Jest na forum sporo osob co sie wlasnie przy tym upiera ze po zmianie i plukaniu silnika na pelen syntetyk ustepuje w znaczym i calkowitym stopniu kopcenie silnika
(chyba specyfikacja bardzo dobrze spasowanych cieniutkich pierscieni nie pozwala na wlewanie gesciejszego oleju byc moze wtedy piersionki sie zapiekaja nie pracuja jak ttrza i z tad zaczyna sie kopcenie
i dla sprostowania choc mazda dostaje czasem czadu nie brala nigdy wiecej oleju niz 1l na 10 000km kopcenie bylo tylko i wylacznie na zimnym silniku
a teraz wielki spokoj z tym
co do motodoktorow hmn jestem na nie choc przy zakupie mazdy jak kopcila pomolg mi dodatek Niebieski STP od kopcenia ale mysle ze podstawa byl wtedy rzadki olej bylo ok przez dobry rok pozniej NIESTETY wpadlem na pomysl dodac ceramizery ale to jest ZLO
nie polecam po tym na drugi dzien kopcenie i tak przez pol roku nie pomagaly zmiany oleju (zmienialem niestety na gesciejsze) dolewalem wszystko co sie dalo na te kopcenie i bylo tylko gorzej
ostatnio smigam na castrolu pol syntetyk tez kopcilo ale jak by ciut mniej
juz nie dolewalem zadnych wynalazkow MOIM zdaniem mazda lubi tylko i wylacznie do konca zywotnosci auta oleje jak najrzadsze
Jest na forum sporo osob co sie wlasnie przy tym upiera ze po zmianie i plukaniu silnika na pelen syntetyk ustepuje w znaczym i calkowitym stopniu kopcenie silnika
(chyba specyfikacja bardzo dobrze spasowanych cieniutkich pierscieni nie pozwala na wlewanie gesciejszego oleju byc moze wtedy piersionki sie zapiekaja nie pracuja jak ttrza i z tad zaczyna sie kopcenie
i dla sprostowania choc mazda dostaje czasem czadu nie brala nigdy wiecej oleju niz 1l na 10 000km kopcenie bylo tylko i wylacznie na zimnym silniku
a teraz wielki spokoj z tym
- Od: 8 paź 2006, 11:19
- Posty: 359
- Skąd: Nasielsk
- Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6