Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.
Mieczyslaw napisał(a):z zajezdzonym silnikiem za 8 tysi?
narazie tylko wy o tym wiecie
- Od: 8 gru 2008, 16:12
- Posty: 40
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda 323F 1.6 16V 92' lpg
Hazu napisał(a):Bo rozglądałem się z GW ale wszystkie są bardzo skorodowane jak an swój wiek.
Twoja też ma korozaje na dole drzwi klapie z tyłu i nadkolach?
to pytanie do mnie? jeśli tak to nie ma korozji. trochszke ja bierze pod spojlerem ale to nic takiego:)
- Od: 8 gru 2008, 16:12
- Posty: 40
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda 323F 1.6 16V 92' lpg
Nie do Ciebie Ty nie masz GF-ki
Z resztą nawet 626 z lat 92-97 są o niebo w lepszym stanie blacharskim niż nowsze modele i to jest niewiarygodne że jakość mazd tak się psuła z wiekiem.
Z resztą nawet 626 z lat 92-97 są o niebo w lepszym stanie blacharskim niż nowsze modele i to jest niewiarygodne że jakość mazd tak się psuła z wiekiem.
kilka dni temu gadalem ze smirnoffem na temat czesci do operacji wymiany pierscieni i uszczelniaczy i za czesci kwotowo sie to zamyka w okolicach 2kzl, wyglada to mniej wiecej tak:
pierscienie olejowe 6 sztuk – RIKen – 380zl
uszczelniacze 24 sztuki – Tacoma 5zl szt
uszczelka pod glowice x 2 – ori Mazda – 220zl szt
uszczelki pod pokrywy zaworow x 2 – ori Mazda 65zl
zaworek w pompie olejowej – ori Mazda 60zl komplet
komplet panewek – zamiennik 100-120zl, ori 300-350zl
2x uszczelka pod dolot – 55zl ori, 26zl tacoma
uszczelki pod wydech za wstepny katalizator – 10zl x 2 szt
sprezynki na walki rozrzadu 2 sztuki – ori Mazda 37zl
uszczelniacze na walki rozrzadu 4 sztuki – ori Mazda 40zl przedni
oring aparatu zaplonowego – ori 14zl
termostat – ori powyzej 100zl
tylny uszczelniacz walu korbowego 100 kilkanascie zl
planowanie i regeneracja glowicy 100zl (samo planowanie) i 300zl (regeneracja) x2 = 800zl
za same czesci (z kilkoma dodatkowymi pierdolami, ktore planuje kupic – termostat, sprezynki, zaworek pompy oleju) okolo 2k zl do tego trzeba doliczyc koszt planowania + ewentualnie regeneracji glowic + robocizna... takze ladna sumka sie zaczyna
pierscienie olejowe 6 sztuk – RIKen – 380zl
uszczelniacze 24 sztuki – Tacoma 5zl szt
uszczelka pod glowice x 2 – ori Mazda – 220zl szt
uszczelki pod pokrywy zaworow x 2 – ori Mazda 65zl
zaworek w pompie olejowej – ori Mazda 60zl komplet
komplet panewek – zamiennik 100-120zl, ori 300-350zl
2x uszczelka pod dolot – 55zl ori, 26zl tacoma
uszczelki pod wydech za wstepny katalizator – 10zl x 2 szt
sprezynki na walki rozrzadu 2 sztuki – ori Mazda 37zl
uszczelniacze na walki rozrzadu 4 sztuki – ori Mazda 40zl przedni
oring aparatu zaplonowego – ori 14zl
termostat – ori powyzej 100zl
tylny uszczelniacz walu korbowego 100 kilkanascie zl
planowanie i regeneracja glowicy 100zl (samo planowanie) i 300zl (regeneracja) x2 = 800zl
za same czesci (z kilkoma dodatkowymi pierdolami, ktore planuje kupic – termostat, sprezynki, zaworek pompy oleju) okolo 2k zl do tego trzeba doliczyc koszt planowania + ewentualnie regeneracji glowic + robocizna... takze ladna sumka sie zaczyna
Firer *DG* napisał(a):Mieczyslaw napisał(a):z zajezdzonym silnikiem za 8 tysi?
narazie tylko wy o tym wiecie
Juz nie
Bardzo dużo osób chcąc kupić dobrego xeda tu zagląda. A ktoś kto sie nie zna powie ci że zwariowałeś ze chcesz 8 tyś za auto z 93 roku bo on ma passata z 96. Na takie auto musisz znaleźć zapaleńca a oni tu często zaglądają. Po za tym jest to oszustwo takie samo jak cofanie licznika zarobisz parę zeta więcej ale jeśli sprzedasz komuś upartemu to możesz mieć kłopoty.
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
- Od: 26 lut 2007, 12:53
- Posty: 130
- Skąd: Bełchatów
- Auto: XEDOS 6 2.0 V6
sq2jul załamałeś mnie poprostu
nie stać mnie na remont silnika
arni0000 nie oburzaj sie tak. pożartować nie można?
arni0000 nie oburzaj sie tak. pożartować nie można?
- Od: 8 gru 2008, 16:12
- Posty: 40
- Skąd: Dąbrowa Górnicza
- Auto: Mazda 323F 1.6 16V 92' lpg
Firer *DG* – podalem tutaj cennik w miare najlepszych czesci + kilka rzeczy ktoreg moglbys sobie odpuscic (zaworek pompy olejowej, termostat, oring aparatu zaplonowego), Smirnoff jeszcze oferowal dobre zamienniki uszczelek, takze jezeli on tak mowil, to mysle, ze mozna by z nich skorzystac. Wtedy koszta bylyby troche mniejsze. Podejzewam, ze jakbys sie uparl to jezeli chodzi o czesci zamknalbys sie w 1500zl.
Mi tez zaczela lykac troche wiecej oleju... Po naradach z kolega, ktory tez jezdzi xedosem i przerabial juz pierscionki ja na razie bede robil tylko uszczelniacze zaworowe (koszt czesci to jakies 500zl) – bez zwalania glowic. Jak to nie pomoze, to dozbieram potrzebne pieniadze i zrobie reszte.
Mi tez zaczela lykac troche wiecej oleju... Po naradach z kolega, ktory tez jezdzi xedosem i przerabial juz pierscionki ja na razie bede robil tylko uszczelniacze zaworowe (koszt czesci to jakies 500zl) – bez zwalania glowic. Jak to nie pomoze, to dozbieram potrzebne pieniadze i zrobie reszte.
Nie oburzam się ale sprzedasz komuś auto a ten ktos powie że xed to syf. Sam kupiłem xeda na 3 miesiące przejściowo. Kupiłem okazyjnie uszkodzonego blacharko naprawiłem i został już trzeci rok. Jakoś szkoda mi go sprzedać. Zrobiłem ok 65 tyś wymieniając tylko regularnie płyny i klocki czasami jakiś tłumik musiałem kupić używany alternator za jakieś śmieszne 150 zł i nowe łączniki stabilizatora oraz gumy za ok 140 zł. Zona ma megane II i tam to dopiero są koszty za nową kartę musiałem zapłacić 400zł alternator używany ok 300zł, blokada elektryczna kierownicy nowa ok 1200zł ale udało się kupić używkę i wymienić mechanizm po ok 130 000 padły wtryski (1.5 DCi ) koszt regeneracji ok 600zł za sztukę nie liczę oczywiście robocizny bo wszystko robiłem sam. Jednym słowem masakra teraz czeka mnie turbina. Autem od nowości jeździła tylko zona. więc koszty remontu silnika w kwocie ok 4000zł to pikuś. Tylko auta japońskie do roku 1996-97 były naprawdę japońskie później to "tandetne bloszoki" produkowane w europie nowy nissan to renault, volvo to nie volvo.
Pomijając to wszystko poszukaj anglika z dobrym motorem można takie auto znaleźć i kupić motor za ok 1200 – 1500zł wymień i ciesz sie jazdą dobrym autem.
Pomijając to wszystko poszukaj anglika z dobrym motorem można takie auto znaleźć i kupić motor za ok 1200 – 1500zł wymień i ciesz sie jazdą dobrym autem.
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
- Od: 26 lut 2007, 12:53
- Posty: 130
- Skąd: Bełchatów
- Auto: XEDOS 6 2.0 V6
Panowie – nie róbcie tutaj Kupię/Sprzedam...
w mojej GW jest to samo (2000 rocznik...
)
czy temat kopcenia i remontów tego silnika nie był już poruszany?
Hazu napisał(a):Bo rozglądałem się z GW ale wszystkie są bardzo skorodowane jak an swój wiek.
Twoja też ma korozaje na dole drzwi klapie z tyłu i nadkolach?
w mojej GW jest to samo (2000 rocznik...
czy temat kopcenia i remontów tego silnika nie był już poruszany?
sory ze dlugo nie odpisywalem ale nie miale czasu szczrze mowiac.
ja za swoja GFke dales 13.400 plus oplaty czyli wyszlo ok 15 kafli. pierwsze modele z 97 roku ze wszystkim oprocz skory i tylnej elektryki no i klima reczna.
korozji nie ma nigdzie. ostanio tylko pojawily sie malutkie bable na lewym tylnym nadkolu ale jak bedzie cieplej to papier scierny w lape i sie zedrze, pozniej leciutko zaprawi i bedzie gitara. tak to rdzy nie znajdziesz.
co do takich walkow to jak innaczej sprzedasz samocgod? ja osobiscie bym tak nie zrobil i tego samego bym wymagal od kogos od ktorego bym samochod kupowal. sa sposoby rozne ajk sie chce dobra kase dostac a w remonty nikomu bawic sie nie chce
ja za swoja GFke dales 13.400 plus oplaty czyli wyszlo ok 15 kafli. pierwsze modele z 97 roku ze wszystkim oprocz skory i tylnej elektryki no i klima reczna.
korozji nie ma nigdzie. ostanio tylko pojawily sie malutkie bable na lewym tylnym nadkolu ale jak bedzie cieplej to papier scierny w lape i sie zedrze, pozniej leciutko zaprawi i bedzie gitara. tak to rdzy nie znajdziesz.
co do takich walkow to jak innaczej sprzedasz samocgod? ja osobiscie bym tak nie zrobil i tego samego bym wymagal od kogos od ktorego bym samochod kupowal. sa sposoby rozne ajk sie chce dobra kase dostac a w remonty nikomu bawic sie nie chce

-
Darnok - chlopak na opak
- Od: 3 lut 2008, 16:38
- Posty: 4703 (5/32)
- Skąd: eldoRadom, Kopenhaga
- Auto: 626GF 1.8 97'
ex 323F BA GT Z5 95'
ex Suzuki Swift 06'
6GH 2.0 Sport 11'
Witam
Mam dosc powazny problem z moja mazda. Dotyczy tego ze slychac w niej zawory i bierze mi olej ok 1l oleju na 1000km. Dynamika jest ok.
Co do zaworow to czasami jest ok i jest bardzo cicha, czesto na zimnym silniku jest wlasnie dobrze na cieplym sie odzywaja.
Przebieg auta to 220k km i jest autentyczny na 100%. Nie bylo nigdy udezone.
Olej to Mobil1 pol syntetyk 10w40.
Dodam ze dokonalem w niej napraw. tzn. wymienile:
Pompa wodna
Uszczelka pod glowice
Pierscienie
Uszczelniacze zaworow
1szklanka
Wymienialem z powodu brania wodu (przyczyna pompa wodna) i juz wymienilem all zeby bylo wszystko wporzadku. niestety efektu poza tym ze na poczatku nie bylo slychac zaworow (przez tydzien) potem coraz czesciej. I olej brala:((
Spalanie auta jest wg. mnie dobre tj. 7.5l/100km srednio.
Jeszcze na czystej benzynie. (nigy nie posiadala gazu)
Rok to 1996 wersja SPECIAL USA.
Mam dosc powazny problem z moja mazda. Dotyczy tego ze slychac w niej zawory i bierze mi olej ok 1l oleju na 1000km. Dynamika jest ok.
Co do zaworow to czasami jest ok i jest bardzo cicha, czesto na zimnym silniku jest wlasnie dobrze na cieplym sie odzywaja.
Przebieg auta to 220k km i jest autentyczny na 100%. Nie bylo nigdy udezone.
Olej to Mobil1 pol syntetyk 10w40.
Dodam ze dokonalem w niej napraw. tzn. wymienile:
Pompa wodna
Uszczelka pod glowice
Pierscienie
Uszczelniacze zaworow
1szklanka
Wymienialem z powodu brania wodu (przyczyna pompa wodna) i juz wymienilem all zeby bylo wszystko wporzadku. niestety efektu poza tym ze na poczatku nie bylo slychac zaworow (przez tydzien) potem coraz czesciej. I olej brala:((
Spalanie auta jest wg. mnie dobre tj. 7.5l/100km srednio.
Jeszcze na czystej benzynie. (nigy nie posiadala gazu)
Rok to 1996 wersja SPECIAL USA.
-
lukix
lukix co do hydraulicznych popychaczy http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... 817#541817 tutaj znajdziesz odpowiedź potwierdzę ze w 90% pomaga ale skoro bierze ci tyle oleju to może nie masz stanu i dlatego one sie tłuką
druga sprawa olej tutaj opinie sa różne ja bym doradził zmianę oleju na MIDLAND (XHD) 15W-40 i zobaczyć co się będzie działo,sa tez tacy na tym forum którzy twierdzą ze zniana na olej o mniejszej lepkości pomaga np.5W-40 ja twierdzę inaczej ale możesz pokombinować.niepotrzebnie zmieniałeś ten popychasz hydrauliczny,albo wszystkie albo żaden!
druga sprawa olej tutaj opinie sa różne ja bym doradził zmianę oleju na MIDLAND (XHD) 15W-40 i zobaczyć co się będzie działo,sa tez tacy na tym forum którzy twierdzą ze zniana na olej o mniejszej lepkości pomaga np.5W-40 ja twierdzę inaczej ale możesz pokombinować.niepotrzebnie zmieniałeś ten popychasz hydrauliczny,albo wszystkie albo żaden!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
- Od: 29 cze 2004, 12:09
- Posty: 1033
- Skąd: Krakow
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.
[quote="lukix"] Witam
Mam dosc powazny problem z moja mazda. [quote]
Elo,
1. zaworek pompy olejowej, http://gatinara.prv.pl/auto/madzia/zaworek/zaworek.html
2. filtr oleju, jeżeli masz nie do końca taki jak powinien być, będziesz słyszał szklanki, kwestia zaworków w samym filtrze.
3. olej, to trochę kwestia indywidualna, ja leję QuakerState 5W40 Deluxe (na 100% półsyntetyk) i przestał dymić z rana.
--
Pozdr.
Hubi
Mam dosc powazny problem z moja mazda. [quote]
Elo,
1. zaworek pompy olejowej, http://gatinara.prv.pl/auto/madzia/zaworek/zaworek.html
2. filtr oleju, jeżeli masz nie do końca taki jak powinien być, będziesz słyszał szklanki, kwestia zaworków w samym filtrze.
3. olej, to trochę kwestia indywidualna, ja leję QuakerState 5W40 Deluxe (na 100% półsyntetyk) i przestał dymić z rana.
--
Pozdr.
Hubi
- Od: 16 lis 2005, 17:12
- Posty: 153
- Skąd: Warszawa
- Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i
Własnie rozwazam zmiane oleju na mineralny. Uwazasz ze ten midland bedzie OK?? Czy wybrac jakis mobil 1/ czy castrol?? Raczej rzadki olej nie pomoze i zmiane z gorszego na lepszy tylko przeciekow narobi.... Wiec sie zastanawiam bo juz zostanie na mineralu. Ale nie mam pojecia jak to mozliwe ze tyle oleju traci. niewidac zeby gdzies byl przeciek. Jak odkrece korek od wlewu oleju to nic nie dymi jest ok, troszke chlapie ale to norma... Ma ktos jeszcze jakies pomysly??
-
lukix
a midland to to samo!hubizx napisał(a):QuakerState
lukix napisał(a):Jak odkrece korek od wlewu oleju to nic nie dymi jest ok, troszke chlapie ale to norma...



Ja polecam midlanda jeżdzę na nim od 5 lat i silniczek w srodku mam czyściutki zmieniam u bespośredniego importera wymiana kosztuje mnie 96zł z filtrem i uszczelką pod spust do misy nieco drożej wychodzi jak zalewa sie z butelki.
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
- Od: 29 cze 2004, 12:09
- Posty: 1033
- Skąd: Krakow
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.
lukix napisał(a):Własnie rozwazam zmiane oleju na mineralny
A moze wysil się i przeczytaj ten cały temat od początku do końca i zobaczymy jakie wtedy będziesz miał do nas pytania.lukix napisał(a):Raczej rzadki olej nie pomoze i zmiane z gorszego na lepszy tylko przeciekow narobi.... Wiec sie zastanawiam bo juz zostanie na mineralu. Ale nie mam pojecia jak to mozliwe ze tyle oleju traci
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Hugo napisał(a):A moze wysil się i przeczytaj ten cały temat od początku do końca i zobaczymy jakie wtedy będziesz miał do nas pytania.



Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
- Od: 29 cze 2004, 12:09
- Posty: 1033
- Skąd: Krakow
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.
Ja mam takie krótkie pytanko: od wymiany oleju zrobiłem c.a. 5500km i musiałem w tym czasie dolać ok. 1l oleju aby stan był full ( taki jak po wymianie ) Przebieg to 245000 km. Czy dużo dużo oleju Waszym zdaniem ? Czy się nie przejmować i jeździć dalej
Dodam, że często jeżdżę na autostradach – obroty ok. 4-4,5 tys... 
www.osk-karo.pl
- Od: 27 wrz 2007, 23:24
- Posty: 116
- Skąd: Libiąż/Skawina
- Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6