Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.
Branie dużych ilości oleju to nie przez pierścienie, uszczelniacze czy czujnik cisnienia oleju tudzież przez aparat zapłonowy. To na 99% zaciąga olej przez głowicę i nieszczelny któryś zawór. Miałem taki problem i zanim się zorientowałem (mechanicy?) najwpierw wymieniłem uszczelniacze, pierscienie, dotarcie zaworów – wszystko elegancko i co – dalej 1l/100 km zużycia. Kupiłem drugi silnik i jest 0,5l / 10000 km – to są uszczelniacze. Miałem nieszczelny drugi zawór ssący przez wyrobioną (zdeformowaną) prowadnicę w głowicy (prawdopodobnie przegrzanie). Szklanki też wtedy stukają bo temperatura oleju jest podwyższona. Zamierzam rozebrać stary silnik i zobaczyć co się stało po przebiegu około 100000 km.
- Od: 10 maja 2006, 22:47
- Posty: 4
- Auto: Mazda626GE
3 dni temu skonczylem remoncik w swojej madzi i jestem bardzo mile zaskoczony. Jak wczesniej codziennie rano mialem chmure dymu przy odpaleniu ze nie moglem z garazu wyjechac bo nic nie widzialem to teraz wreszcie jest tak jak powinno byc. CO tydzien musialem dolewac z 0,5 l oleju.
Wyniosło mnie wszystko 1100 zł, myslalem ze wyjdzie duzo drożej (mam spore znizki na czesci + moja robota)
Pierscienie RIK 190zł
Remont głowicy- wszystkie nowe zawory wydechowe, szlif, uszczelniacze, regulacja zaworow itp 550zł (po znajomosci)
do remontu głowicy moge smialo polecic warsztat w Białymstoku ul Kujawska
Uszczelka pod glowice erling 100zł
uszczelniacze pod wałki erling 2x20zł
uszczelki pod kolektor ssacy i wydech ok 50zł
olej shell 10w40 + filterek 110zł
poswiecony czas oraz wrazenia po naprawie bezcenne!!
Wyniosło mnie wszystko 1100 zł, myslalem ze wyjdzie duzo drożej (mam spore znizki na czesci + moja robota)
Pierscienie RIK 190zł
Remont głowicy- wszystkie nowe zawory wydechowe, szlif, uszczelniacze, regulacja zaworow itp 550zł (po znajomosci)
do remontu głowicy moge smialo polecic warsztat w Białymstoku ul Kujawska
Uszczelka pod glowice erling 100zł
uszczelniacze pod wałki erling 2x20zł
uszczelki pod kolektor ssacy i wydech ok 50zł
olej shell 10w40 + filterek 110zł
poswiecony czas oraz wrazenia po naprawie bezcenne!!
- Od: 8 paź 2008, 13:17
- Posty: 18
- Skąd: Bialystok
- Auto: 626 GF 2.0i Exclusive
Witam wszystkich kierowców mazd. Jestem posiadaczem xedosa 6 od ponad pół roku i od tego czasu straciłem juz włosy
trzy miesiące po zakupie auta wymieniłem silnik na mniej zużyty. Poprzedni koleś zalewał go mobilem 5W-50, tak też zrobiłem. Zrobiłem na nim już 4 tyś. km. i zauważyłem minimalne zużycie oleju (ok.0,8l) Mechanik z mazdy polecił mi przejście na pósyntetyk mobil s 10W-40. Po wymianie na ten olej zaczął puszczać mi dymka na zimnym silniku. Na tym oleju zrobiem dopiero jakieś 400 km. Czytając Wasze posty koledzy, postanowiłem przejśc na elfa 5W-30, olej o takich parametrach zalecają w książce obsługi fachowcy z mazdy. Pytanie tylko, czy przed zalaniem tego oleju muszę robić płukankę silnika??Pozdrawiam
- Od: 15 wrz 2008, 18:55
- Posty: 19
- Auto: Xedos 6 1,6 rok. prod.95+LPG
"Rzadkość" oleju nie ma tu nic do rzeczy. Chodzi o właściwości jakie Elf posiada, a które są zbliżone parametrami do Dexelii – oleju, który Japończycy zalecają do naszych silników.
A te znaki to chyba szerokie kieszenie chciwych mechaników, którzy zalecają minerał do silników zaprojektowanych do eksploatacji na o niebo ( nomen omen ) lepszym oleju Elf. Płukanka nigdy nie zaszkodzi, koszt niewielki a pożytek dla silnika. Powodzenia.
Według wszelkich znaków na niebie i ziemi
A te znaki to chyba szerokie kieszenie chciwych mechaników, którzy zalecają minerał do silników zaprojektowanych do eksploatacji na o niebo ( nomen omen ) lepszym oleju Elf. Płukanka nigdy nie zaszkodzi, koszt niewielki a pożytek dla silnika. Powodzenia.
Ostatnio edytowano 23 lut 2009, 10:24 przez domingez, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 28 kwi 2008, 14:48
- Posty: 112
- Skąd: łódzkie
- Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi
Mi pomógł.kizior napisał(a):czy rzeczywiście rzadszy olej tu pomoże
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Płukanki są różne i dostaniesz je w każdym większym markecie lub na Alledrogo. Wlewasz do silnika przed wymianą oleju, pozostawiasz włączony silnik na kilkanaście minut po czym spuszczasz olej, zalewasz Elfa i jazda. Płukanka ma właśnie rozpuścić wszelkie nagary i szlamy w silniku. Czy nowe silniki są składane z elementów pokrytych nagarem
http://moto.allegro.pl/item562145109_li ... a_hit.html
http://moto.allegro.pl/item556441122_st ... e_011.html
do wyboru do koloru.
![](./urlscreenshots/5b23278ea4120b5fd295d44d3b4559e26703212b.jpg)
![](./urlscreenshots/d322181895bfec69b67f268040977e14ea2ea748.jpg)
do wyboru do koloru.
- Od: 28 kwi 2008, 14:48
- Posty: 112
- Skąd: łódzkie
- Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi
Panowie tylko nie mówcie mi, że na poprzednim silniku, który mi brał 1l/1000 km. oleju, również mogłem przeprowadzić zabieg z płukanką i przejściem na efla z pozytywnym efektem. W tamtym silniku po wymianie samych uszczelniaczy, bo jak mechanik stwierdził jest kompresja, to pierścienie są wporzo, zaczął mi brać 2l/1000km.a kopcił,że świata nie było widać. Na próżno próbowałem odzyskać wtopioną kasę.Następny mechanik, który go rozebrał stwierdził,że wszystko jest oki i nie ma pojęcia dlaczego jest takie duże zużycie oleju. Pierścienie były ok, cylindry nie miały owalu, a mimio to tłoki były zrysowane. Zdecydowałem sie wtedy na wymianę silnika, bo na tamtego nie miałem juz zdrowia. Dlatego mam tez pewne obawy co do wyczyszczenia silnika z nagarów, czy nie spowoduje to jego rozszczelnienia. Sorki za takie elaboraty.
- Od: 15 wrz 2008, 18:55
- Posty: 19
- Auto: Xedos 6 1,6 rok. prod.95+LPG
spowoduje to jego rozszczelnienia
Do uszczelniania silnika służą uszczelki a nie nagar. Poczytaj dokładnie ten watek, dałem namiary na artykuł o olejach. Daje do myślenia tym co nie boją się wysilić mózgownicy. Mój znajomy po lekturze zmienił zdanie i olej. Jest zadowolony i ma gdzieś opinię niedouczonych pseudomechaników. Ja zresztą także.
- Od: 28 kwi 2008, 14:48
- Posty: 112
- Skąd: łódzkie
- Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi
W takim razie domingez w piątek po wypłacie kupuje co trzeba i do dzieła
Dam Ci znać jakie przyniosło to efekty. Żałuję, że zamiast wypróbować na początek prostych metod wtopiłem tyle kasy, ale kobiety mówią,że łysy jestem przystojniejszy
. Dzięki
![! !!](./images/smilies/wykrzyknik.gif)
- Od: 15 wrz 2008, 18:55
- Posty: 19
- Auto: Xedos 6 1,6 rok. prod.95+LPG
LUDZISKA-- jak czytam wasze posty to zdebiałem to po ile wy macie przejechane ze wam siniki padaja w mazdach
jestem przerazony ja ma przejechane 165 tys rok 98 i mam nadzieje jeszcze pojezdzic jakies 2 lata mazda
ale jak poczytałem to mazda nie jest wcale takim super japonczykiem jak swiat to zachwala
pozdrawiam
jestem przerazony ja ma przejechane 165 tys rok 98 i mam nadzieje jeszcze pojezdzic jakies 2 lata mazda
ale jak poczytałem to mazda nie jest wcale takim super japonczykiem jak swiat to zachwala
pozdrawiam
- Od: 6 sty 2009, 21:39
- Posty: 41
- Skąd: gliwice
- Auto: mazda 626 2.0 115K kM benzyn
To wiedzą tylko sprzedający, którzy cofali liczniki kolegowloczykij napisał(a):jak czytam wasze posty to zdebiałem to po ile wy macie przejechane ze wam siniki padaja w mazdach
![łoł <lol>](./images/smilies/lol.gif)
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Pewnie coś koło tego, ale nie schodźmy z tematu.wloczykij napisał(a):mam wrażenie, ze poprzeczytaniu waszych postow wiekszos z nas jak kupuje 10 lotka to ma przejechane jakies 300 tys –
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6