Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.
Kompresja przy wadliwych pierścieniach będzie okej. Współczuję, bo szkoda pracy i pieniążków na remont.
Ja 20 000 km, a wcześniej nie wiem.Redoo napisał(a):Hugo a jak długo jezdziłeś na 10W/40
Pozdrawiam Hubert
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
Mitsubishi Galant EA5A Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Mitsubishi Galant EA2A Sport Edition 2,0 16V '98 A/T sedan (sprzedany)
Mazda 626 GE FS GLE SPECIAL '95 (najbardziej niezawodne auto jakie miałem)
- Od: 17 kwi 2008, 07:34
- Posty: 1140
- Skąd: Wolsztyn
- Auto: Mitsubishi Galant Avance 2,5 V6 '01 A/T sedan
Słuchajcie, miałem podobny problem z tym kopceniem rano"na starcie",ale się z nim uporałem..tylko,że teraz(ok 2500 km później) mam tak,że jak się silnik nagrzeje to z rury wydobywa się dym – biały, nie niebieskawy-lecz nie na postoju tylko w czasie gazowania auta..Czy to wina różnicy temperatur spaliny-atmosfera czy może się czepiam
Miałem GDejke i takiego czegoś nie było – teraz tylko PB leje – brak gazu w aucie 

- Od: 28 gru 2006, 19:54
- Posty: 796
- Skąd: Kraków
- Auto: Były:
Mazda 626 Cronos 2.0 16V '95 LPG BRC24,Mazda Xedos 9 2,5 KL A/T '94 LPG BRC56 :(
Jest
Honda Stream 2.0 iVTEC '01 BRC24
zibi626 napisał(a):Czy to wina różnicy temperatur spaliny
Raczej tak!
kzh600 napisał(a):5w30 po mineralu twierdzą,że roszczelnie silnik i będzie czekał mnie remont...
ja sądzę ze na 89% tak bedzie!Sam jestem mechanikiem co prawda nie praktykującym ale w głowie coś tam zostało żaden mechanik napewno takiej zmiany nie poleci!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
- Od: 29 cze 2004, 12:09
- Posty: 1033
- Skąd: Krakow
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.
centaurea NIE MA co też za bardzo ganić mechanika,Na japońskich silnikach już nie jeden mechanik się przejechał!(ale na pewno tej sprawy nie można tak zostawić może jakoś na spokojnie da się to załatwić) Ile kolego wydałeś na ten remont?no i czy panewki były wymieniane?
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
- Od: 29 cze 2004, 12:09
- Posty: 1033
- Skąd: Krakow
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.
centaurea napisał(a):spróbuje zmierzyc kompresje
a ta bedzie idealna,bo olej super uszczelnia
-
waldii
Redoo napisał(a):centaurea NIE MA co też za bardzo ganić mechanika,Na japońskich silnikach już nie jeden mechanik się przejechał!(ale na pewno tej sprawy nie można tak zostawić może jakoś na spokojnie da się to załatwić) Ile kolego wydałeś na ten remont?no i czy panewki były wymieniane?
panewek nie zmieniałem – tylko pierścienie i głowica – całość wyszła ok. 1800
- Od: 21 gru 2008, 23:55
- Posty: 34
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 '93
centaurea napisał(a):panewek nie zmieniałem
a ten mechanik nie wpadł na pomysł że jak górę uszczelnił to dołem mogła zacząć brać?!
centaurea napisał(a):całość wyszła ok. 1800
no to taka cena w normie
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
- Od: 29 cze 2004, 12:09
- Posty: 1033
- Skąd: Krakow
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.
qbass
a jak nie oj kolego jak masz wyjechane panewki i górę uszczelnioną to dołem nie będzie brał ehhh nie pisz głupot ok!
Panewki mają luzy i co nie ma Tzw. przedmuchów o ciekawe ciekawe!Zużyte panewki (przecierające się)Prowadzą do nadmiernego rozgrzania oleju co za tym idze zmienia sie jego wartość staje sie jak woda i choć by jak była góra zrobiona to olej bedzie brał!można by się tu jeszcze czepiać pompy oleju ale juz mi sie nie chcę rozpisywać!co do panewek jest jeszcze kilka teorii do końca nie potwierdzonych,ale co to za remont gdy na sie wszystko na wierzchu i nie sprawdza sie wału i nie wymienia panewek to nie remont,dodam jeszcze ze pierscienie można sobie zmieniać a wystarczy że bedzie mikro rysa na cylindrze (nie widoczna dla oka i ciężko wyczuwalna pod palcem) i też bedzie brał olej!Silnik to temat rzeka moje zdanie jest takie albo robić całość na jak najlepszych częściach albo nie tykać i dolewać!




Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
- Od: 29 cze 2004, 12:09
- Posty: 1033
- Skąd: Krakow
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.
Redoo ciekawa teoria
...-przedmuchy brak ciśnienia i za długo nie pojeździsz ale co ja tam wiem
...
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
qbass napisał(a):silnik panewkami może brać olej?
niom.Mi w KF zaczal pompa oleju brac spore ilosci oleju ale zakleilem wszystkie wejscia i mam looozik
-
waldii
Hugo napisał(a):A kto napisał o czarnym dymie? Raczej o niebieskim piszemy, prawda?
a wachales kolego ten dym?jest z przepalonego oleju czy to wina zmieszania spalin ze swiezym olejem?czy moze oleju sie nazbieralo gdzies w tlumiku czy katalizatorze i dlatego tak jest?bo przeciez moglo oleju góra wyrzucic, no nie?
przypatrz sie jak czasami dymia inne-nie TD... bo nie o takich pisalem
Hugo napisał(a):Moja Mazda ma najechane 233 000 km, a może 333, albo nawet 433 000 km, kto to wie? Zalałem ją Elf'em 5W 30 (wcześniej Mobil 10W 40) i silnik dostał drugie życie, min. ciszej pracuje, mniej spala oleju i LPG i lepiej przyśpiesza. Co Ty na to?
patrz:Ty przeszedles z polsyntezy i byc moze w ciagu tych 20 tys (o ktorych piszesz pozniej)nic sie nie stalo bo i tak w takim okresie nie powinno sie nic stac.ale nie jestes w stanie powiedziec ze po przewaleniu powiedzmy 100tys na minerale i po przejsciu na 5w30 bedzie wszystko w porzadku.to mniej wiecej jest tak jakbys starej babci kazal zostac sex bomba z playboya i na tą okolicznosc kupil jej kostium od Prady...
a to jak silnik przyspiesza i pracuje to sa twoje subiektywne odczucia
ALE mimo to szanuje twoje zdanie i doceniam wklad w temat, poza tym ciesze sie ze silnik ci chodzi jak trza i oby tak dalej, zycze ci miliona kilometrow Mazda!
Wesolych Swiat !
- Od: 5 maja 2005, 14:30
- Posty: 34
- Skąd: Kielce
- Auto: mazda 626 GF 2,0 benzin, 136KM, 2000r
waldii a to kolega mi powie co sie dzieje jak pompa oleju daje słabe ciśnienie no co?nie za dzień nie za dwa lecz po jakimś czasie kolega waldii mi tu napisze co sie dzieję a nie wyśmiewa oki!co silnieczek po przejechaniu 30tys bedzie elegancki weż mnie chłopie nie rozsmieszaj
a nie zawsze bedziesz otym wiedział i nieświadomka zrobisz sobie remont ooo i co bidusia nie heeeh 


Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
- Od: 29 cze 2004, 12:09
- Posty: 1033
- Skąd: Krakow
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.
roburex napisał(a):nie jestes w stanie powiedziec ze po przewaleniu powiedzmy 100tys na minerale i po przejsciu na 5w30 bedzie wszystko w porzadku
bo nie bedzie zrobi się złom a nie silnik!
roburex napisał(a):to mniej wiecej jest tak jakbys starej babci kazal zostac sex bomba z playboya i na tą okolicznosc kupil jej kostium od Prady...
a to jak silnik przyspiesza i pracuje to sa twoje subiektywne odczucia
Dokładnie!!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
- Od: 29 cze 2004, 12:09
- Posty: 1033
- Skąd: Krakow
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6