Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.

Postprzez Hoyrac » 6 kwi 2008, 13:26

U mnie świece był zużyte ale suche jedynie na pierweszym cylindrze świeca byłą okopcona ale to była wina przedmuchu na kolektorze... już po problemie.
Wiecicie kto potrafi wymienić uszczelniacze bez ściągania głowicy na terenie śląska ?? Pytam na wszelki wypadek <diabełek> Jest szansa że mogą to być tylko uszczelniacze .... ??
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2008, 10:49
Posty: 23
Skąd: Zabrze
Auto: MAZDA 626 2.016V `96

Postprzez Hazu » 6 kwi 2008, 13:33

Jest szansa ale w tedy oleju ubywało by nie więcej niz 2l na 10 000km
a dym olejowy pojawiał by się czasem w róznych sytuacjach przy odpalaniu nie tylko na zimnym silniku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez qbass » 6 kwi 2008, 14:59

Hoyrac napisał(a): Praktycznie bezobsługowy nie sprawiający kłopotów samochód JAPOŃCA MNIE SIĘ ZACHCIAŁO PSIA KREW :/

Nie wrzucaj wszystkiego do jednego worka :| To, że kupiłeś padakę, nie znaczy, że każda mazda/japoniec taka jest...
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Hoyrac » 6 kwi 2008, 15:31

Słuchaj qbass SAM JESZCZE NIE WIEM W JAKIM ONA JEST DOKŁADNIE STANIE !!! WIĘC PO CZYM WNOSISZ ŻE JEST TO PADAKA ?? <killer> Jeżdziłeś nią, zaglądałeś pod maskę żeby dawać takie osądy ?? Narazie ją sprawdzam, mam ją od tygodnia i pisze na forum to co zauważyłem podczas tego KRÓTKIEGO okresu. Mam dla porównaia swój drugi samochód, poza tym pisząc o JAPOŃCU miałem na myśli własny samochód jak bym wrzucał wszystko do jednego wora to pisał bym w liczbie mnogiej panie qbassie wrażliwy :]
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2008, 10:49
Posty: 23
Skąd: Zabrze
Auto: MAZDA 626 2.016V `96

Postprzez qbass » 6 kwi 2008, 16:57

A co się tak bulwersujesz od razu? <lol> Piszesz
Hoyrac napisał(a):JAPOŃCA MNIE SIĘ ZACHCIAŁO PSIA KREW :/
, więc można to potraktować, że każdy japoniec jest z reguły olejożercą. Kupiłbyś niemca chlającego olej, to też byś pisał "niemca mi się zachciało psia krew :/"? <lol>
Hoyrac napisał(a): Jeżdziłeś nią, zaglądałeś pod maskę żeby dawać takie osądy

Nie trzeba zaglądać po maskę, wystarczy poczytać Twoje użalania... A skoro jeździsz jeszcze na oryginalnym rozrządzie, to gratuluję dbałości o auto :] Nawet nie zastanawiałbym się, tylko dawno zmieniał rozrząd.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Hoyrac » 6 kwi 2008, 17:56

Dawno to znaczy kiedy w/g Ciebie miesiąc temu, dwa miesiące pół roku temu ??? <lol> Samochód mam od tygodnia, i chyba masz świadomość tego, że jak ktoś go zaniedbał to w jeden dzień a nawet TYDZIEŃ go nie wyprostuje ... no chyba, że wychowałeś sie na programach typu PIMP MY RIDE i wierzysz że w ciągu 30 minutowego odcinka zrobioą Ci nówke furke nawet z wózka TESCOwego... chyba że tak :] ... to już wiecej pytań nie mam hahaha
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2008, 10:49
Posty: 23
Skąd: Zabrze
Auto: MAZDA 626 2.016V `96

Postprzez qbass » 6 kwi 2008, 18:57

Hoyrac napisał(a):Dawno to znaczy kiedy w/g Ciebie miesiąc temu, dwa miesiące pół roku temu ?

Hmmm, od razu po kupnie auta? W dodatku mając na uwadze to, że stało ono bardzo długo i części takie jak paski mogą być już sparciałe...

Twoja ironia wobec mnie nie trafiona. :] Auto robię sobie sam, nigdzie go nie prowadzam, bo osobiście wiem, że zrobię to najlepiej...

Hoyrac napisał(a):chyba masz świadomość tego, że jak ktoś go zaniedbał to w jeden dzień a nawet TYDZIEŃ go nie wyprostuje

Nie widzę, żebym pisał o kapitalnym remoncie auta :P Podstawowe sprawy, czyli rozrząd, olej, płyny, filtry, świece i przewody (pisałeś, że były chyba jeszcze oryginalne) zmieniam jednego dnia, od razu po kupnie auta...
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Hoyrac » 6 kwi 2008, 19:12

Trzymam się tego co mówił mechanik jak już i tak jest po jabłkach to ten dodatkowy 1000 km na sprawdzenie go nie zbaw. Jak mam robić kape to zrobie wszystko na raz ... ale jeśli w/g Ciebie najpierw pasek filtry i cała reszta a potem po miesiącu ewentualny remont całego silnika to GRATULUJE. Albo jeszcze lepiej zrobie rozrząd a po miesiącu kupie nowy silnik :) tak przecież też można... I troche jesteś rozbieżny w tym co piszesz bo najpierw wnioskujesz że samochód padaka (sugerując kape) a potem żenisz tekst o wymianach pasków... Zastanów się czy chcesz wnieść coś konkretnego do tego wątku czy tylko się czepiać ... ??
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2008, 10:49
Posty: 23
Skąd: Zabrze
Auto: MAZDA 626 2.016V `96

Postprzez qbass » 6 kwi 2008, 20:10

Oczywiście, lepiej jeździć samochodem aż do zerwania paska, żeby sprawdzić, czy przypadkiem niepotrzebna będzie kapitalka :D
Hoyrac napisał(a): GRATULUJE.
:]

Hoyrac napisał(a): I troche jesteś rozbieżny w tym co piszesz bo najpierw wnioskujesz że samochód padaka (sugerując kape)

Ja coś sugerowałem? Po tym co pisałeś uznałem, że kupiłeś auto w kiepskim stanie i od razu generalizujesz, że japońce to złoo.
Hoyrac napisał(a):a potem żenisz tekst o wymianach pasków

J.w. Uważam, że jak się kupuje samochód, to wiele rzeczy trzeba w nim wymienić profilaktycznie, nawet jakby sprzedawca zapewniał, że były one wymieniane...

Dobra, koniec OT <lol> Słuchaj swojego mechanika :]
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Hoyrac » 6 kwi 2008, 20:54

Nie genaralizowałem : poczytaj sobie " pisząc o JAPOŃCU miałem na myśli własny samochód jak bym wrzucał wszystko do jednego wora to pisał bym w liczbie mnogiej" pisze to już drugi raz bo za pierwszym widocznie nie załapałeś.....Teksty typu że kupiłem PADAKE pewnie też sobie wymyłśiłem co?? (A MOŻE TO TOWOJE SŁOWA... POCZYTAJ CO WYPISUJESZ WUJKU DOBRA RADA :P :) ?? A teksty typu wymieniam wszystko jak leci to każdy wie ameryki nie odkryłeś, problem w tym że zastanawiam się nad kupnem nowego silnika ale pewnie idąc Twoim tokiem "myslenia" przed wyrzuceniem starego też byś na wszelki wypadek paski zmienił... :]
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2008, 10:49
Posty: 23
Skąd: Zabrze
Auto: MAZDA 626 2.016V `96

Postprzez qbass » 6 kwi 2008, 21:42

Kupujesz nowy z fabryki? Chyba jednak nie, więc też będziesz w nim musiał rozrząd wymienić, co? <lol>
Hoyrac napisał(a): poczytaj sobie " pisząc o JAPOŃCU miałem na myśli własny samochód jak bym wrzucał wszystko do jednego wora to pisał bym w liczbie mnogiej"

Poczytałem... Jeśli napisałbyś to w pierwszym poście, to ok. A skoro napisałeś inaczej, to mogłem to inaczej odebrać. Proponuję też czytać ze zrozumieniem.
Hoyrac napisał(a):Teksty typu że kupiłem PADAKE pewnie też sobie wymyłśiłem co?

Nieee, ja to napisałem po wyczytaniu Twoich żali...

I proszę więcej bez ironii, bo raczej niczemu one nie służą.


A teraz na poważnie. Jeśli myślisz, że wymiana uszczelki pod kolektorem ssącym przyniesie efekt w postaci zredukowania pobierania oleju i kopcenia, to zapewniam Cię- mylisz się.
Sprawdź ile dokładnie bierze tego oleju. Jeśli mało, to pokusiłbym się o wymianę samych uszczelniaczy zaworowych (bez zdejmowania głowicy), jeśli sporo, to niestety, czeka Cię wymiana pierścieni. Drugiego silnika (jak piszesz) nie radziłbym wkładać, bo nigdy nie będziesz wiedział, czy nie chla więcej od poprzedniego. ;)
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Hoyrac » 6 kwi 2008, 22:13

Po uszczelnieniu kopcenie zredukowało się o około 90-95 % . Silnik który ewentualnie bym wkładał ma gwarancje tzn. Facet ma mi go wrzucić robimy płukanke, zalewamy półsyntetykiem i przez miesiąc woże się na "nowym" silniku robimy pomiary i tyle cena to kokło 2 tyś (obejmuje wymiane rozrządu) TAK W TEORII ale jak to będzie w praktyce nie wiem :/ bo jak się nie sprawdzi to co... włoży mi spowrotem stary ?? Nie wiem co robić ile może kosztować kapitalka , znacie jakiś sprawdzone serwisy na śląsku. Ten z Koleś z BOSCHa tani nie jest, a czytałem że nawet po kapitalce potrafi chlac olej (mniej ale zawsze). Dzięki za info :)
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2008, 10:49
Posty: 23
Skąd: Zabrze
Auto: MAZDA 626 2.016V `96

Postprzez qbass » 6 kwi 2008, 22:25

Hoyrac napisał(a): Nie wiem co robić ile może kosztować kapitalka

Od cholery i jeszcze trochę. Moim zdaniem jednak nie trzeba robić kapitalki, zapewne to tylko zwykłe zapieczenie pierścieni.

Pierścienie- ~300 zł (RIK [Teikoku] lub NPR)
Uszczelka pod głowicę- ~150 zł (najlepiej ori mazda, lub dobry zamiennik)
Reszta uszczelek- ~100 zł
Uszczelniacze zaworowe- ~50 zł (TACOMA)
Planowanie głowicy- ~60 zł
W 1000 zł powinieneś się zamknąć (+ ewentualna robocizna).

Jeśli masz klucze, miejsce i trochę wprawy, bez problemu zrobisz to sam.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Hoyrac » 6 kwi 2008, 22:49

Hmmm KUSZĄCE !!! <jupi>
TO CHYBA NAJLEPSZE ROZWIĄZANIE... MUSZE TYLKO ZŁAPAĆ DOBREGO FACHOWCA :)
Dzięk QBASS :)
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2008, 10:49
Posty: 23
Skąd: Zabrze
Auto: MAZDA 626 2.016V `96

Postprzez klosek6 » 9 kwi 2008, 22:19

Witam.Mam pytanie ile kosztują pierścienie tłokowe do xedosa 6 20,V6 wiem że było o tym kiedyś pisane ale niemoge znajsć mam strasznie słabego neta i nic nie mogę znajsć bardzo prosze o info
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2007, 20:25
Posty: 194 (1/1)
Skąd: Ostróda
Auto: Mazda 6 GJ Kombi 2013 rok 2,2 150Km SH01Diesel

Postprzez waldii » 10 kwi 2008, 21:41

klosek6 napisał(a): ile kosztują pierścienie tłokowe do xedosa 6 20,V6

250zl dobre a najlepsze 500zl (RIK ale obecnie niedostepne)
waldii
 

Postprzez Wiciu » 17 kwi 2008, 18:53

Witam
mam podobny problem z dymieniem na zimnym, moja sytuacja różni się nieco od innych zamieszczonych tutaj, dlatego zdecydowałem się napisać prosząc o ewentualne sugestie.

Przy pierwszym zauważeniu dymienia po dłuższym postoju na zimnym silniku, samochód poszedł do mechanika
>Wymienione zostały:
>Pierścienie olejowe
>Uszczelniacze zaworów
>Uszczelki
>Głowica była planowana łącznie ze szlifem gniazd zaworów
>Silnik został zalany świeżym olejem – Mobile 1 Mineralny (większa gęstość)
>Silnik ma równą kompresję na wszystkich cylindrach – 11,5

Mimo to, po odpaleniu po dłuższym postoju znowu zaczął dymić, mniej ale jednak.

Przy przegazowaniu od strony tłumika słychać stukot,
może ktoś ma sugestie co jeszcze może być przyczyną takiego stanu rzeczy.

Mazda 626 GE 2.0 16v 93r.
Początkujący
 
Od: 21 sty 2007, 19:01
Posty: 6
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 626 GE 2.0 93r.

Postprzez qbass » 17 kwi 2008, 19:45

Wiciu, jakich firm części?
Wiciu napisał(a):Silnik został zalany świeżym olejem – Mobile 1 Mineralny

<glupek2> Rób płukankę i zlej ten olej.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Grzyby » 17 kwi 2008, 19:56

qbass napisał(a):Rób płukankę i zlej ten olej

to po pierwsze.
A po drugie – mierzony był owal cylindrów?
Bo możliwe że zrobiłeś "remont" na silniku który się do tego już nie nadawał.....
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Hoyrac » 17 kwi 2008, 20:31

Po takiej operacji zalać minerałem :( ??!!
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2008, 10:49
Posty: 23
Skąd: Zabrze
Auto: MAZDA 626 2.016V `96

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6