Wymiana płynu wspomagania

Postprzez Piogron » 21 sty 2008, 21:53

Panowi ponawiam pytanie, jaki pŁyn można dolać,żeby bezpiecznie się wymieszał z tym co jest w samochodzie.Nie mam pojęcia jaki jest zalany.Co polecacie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2005, 13:11
Posty: 112
Skąd: Inowrocław
Auto: Mazda 6 1,8 2005
W oczekiwaniu na CX-5 2016 2.00 MT

Postprzez brii » 21 sty 2008, 22:38

Dextron II
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8964 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Piogron » 21 sty 2008, 22:44

Dextron II

Rozumiem,że można go mieszać z innymi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2005, 13:11
Posty: 112
Skąd: Inowrocław
Auto: Mazda 6 1,8 2005
W oczekiwaniu na CX-5 2016 2.00 MT

Postprzez brii » 21 sty 2008, 23:02

Piogron napisał(a):Rozumiem,że można go mieszać z innymi.

Na wszelki wypadek przeczytaj na opakowaniu, najczęściej do wspomagania zalewa się Dextron II lub III
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8964 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez JanuszM » 23 cze 2009, 23:06

Czy ktoś wie, czym grozi wymieszanie płynów o różnych kolorach w układzie wspomagania? Po dolaniu ok. 200 ml zielonego mineralnego płynu do zbiorniczka i wymieszaniu się płynów (w układzie był czerwony, a raczej brunatny) konsystencja jest jednolita, oleista i na razie nie zauważyłem zmian w działaniu wspomagania, ale może ktoś miał już z czymś takim do czynienia ;)
Obrazek
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 wrz 2008, 08:24
Posty: 188
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM

Postprzez Krisek » 23 cze 2009, 23:32

Czerwony moim zdaniem to ATF ( Plyn do Automatycznych skrzyni Biegow )
I nie miesza sie go z Plynami normalnymi ...
Sprawdzil bym co zaleca instrukcja i wypluklal uklad odpowiednim

Protege 02 =ATF
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez Don Corleone » 24 cze 2009, 09:35

Łącze z tematem o płynie do wspomagania.
Padre
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2007, 11:14
Posty: 1442
Skąd: Pruszków
Auto: BA KF->NB BP->FE 13B

Postprzez Don Gregorio » 27 cze 2009, 23:03

Witam
A jaki płyn polecacie do mojego auta?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 10:55
Posty: 1380 (0/1)
Skąd: Chełm
Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red

Postprzez fast driveer » 4 sty 2010, 18:29

Witam, odświeżam temat typu płynu wspomagania i sposobu wymiany w 626 GF.
Ostatnio jak temperatura spadła w nocy poniżej -10 zauważyłem jak po odpaleniu pierwsze obroty kierownicą szły opornie, jakby płyn w układzie wspomagania przymarzał, później po rozgrzaniu problem znika. Sprawdziłem poziom i kolor płynu w zbiorniczku – jest czerwony, nawet brunatny, jak zlałem kilka kropel na białą kartkę nawet wg. mnie wodnity jakiś :| . Myślę że już chyba stracił swoje właściwości i pewnie wcześniej nie był wymieniany tylko jeśli to uzupełniany.

I teraz konkretne pytania [model: mazda 626 GF ]

>>> chcę go wymienić – nie uzupełniać tylko wylać cały stary i wlać nowy
> ile go wchodzi?
> i czy jest jakiś zaworek, lub jeśli nie – to który przewód najlepiej odpiąć żeby go zlać i nie upaprać np. pół auta płynem (jeśli dobrze zrozumiałem Bimbaka to 2 węże na maglownicy ?.. )
> odnośnie późniejszego odpowietrzenia to już przedmówcy napisali, na forum jest jakieś info o tym :) .

>>> w instrukcji podają że stosować płyn ATF M-III lub Dexron II
> wnioskuję że musi to być płynu tylko i wyłącznie o zabarwieniu czerwonym – czy tak?
> różni producenci takie robią (od hipoli po quaker'y) – czy to są płyny tylko mineralne czy można spotkać półsyntetyki i syntetyki ?
> ponieważ dzisiaj dostać można płyny pod różnymi nazwami i specyfikacjach – doradźcie jaki płyn dobry i odpowiedni będzie żeby nie przedobrzyć lub pogorszyć, oraz czym się kierować przy wyborze .
a tu przykładowy, co wy na to ;) http://www.olejemidland.pl/sklep/olej-p ... 3-plus/105
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 03:02
Posty: 309 (0/5)
Skąd: zDolnego Śląska
Auto: 私の マツダ
最初 : 323 BG
二番目 : 626 GF
第三 : 6 GH

Postprzez Krisek » 7 sty 2010, 22:34

Odssysasz zbiorniczek zapelniasz ...nowy I tak kilka razy w miedzy czasie musisz jezdzic zeby sie mieszal ...

Albo odlaczac linie powrotna do pompy I spuszczasz wszystko zalewasz nowym ....

I po wymianie ...

Sa Mineralne Synetetyczne I PolSyn...

ATF ogulnie jest zadki ... 99% na rynku jest ma Czerwony Barwnik

Dexron albo Dexron kompatybilny dostaniesz bez problemu ....

Sporo uniwersalnych jest Kompatybilne ...
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez pabl0 » 8 sty 2010, 10:55

Krisek napisał(a):Odssysasz zbiorniczek zapelniasz ...nowy I tak kilka razy w miedzy czasie musisz jezdzic zeby sie mieszal ...


Nie kumam, czyli przy wymianie trzeba go zalać kilka razy? Potrzebujemy wtedy więcej płynu niż nam na raz wchodzi ?
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2007, 11:47
Posty: 146
Skąd: zDolny Śląsk
Auto: 3 BK Y6 '07

Postprzez Krisek » 8 sty 2010, 16:51

zalezy jaka wymiane robisz ....
czy odlaczysz waz powrotny

czy chcesz robic czesciowa wymiane ,,,
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 07:24
Posty: 1353 (0/2)
Skąd: Canada

Postprzez fast driveer » 12 sty 2010, 15:43

Myślę o tym żeby zrobić całościową wymianę, czyli odłączę wąż powrotny i spróbuje wylać cały stary płyn. Narazie muszę poszukać gdzie tam mam te węże i który jest który. Wylać stary, zalać nowy i dobrze odpowietrzyć całość. Teraz trochę jest za zimno, więc odłożę to, ale całościowa wymiana mnie najbardziej interesuje, bo nie wiem jaki mam stary płyn czy minerał czy syntetyk, a nie wiem czy jak zmieszam jeden z drugim to mi jakaś papka nie wyjdzie.
Ewentualnie zastosuje drugi wariant, czyli odessam to co jest w zbiorniczku i uzupełnię nowym. ale z tego co tam wstępnie zaglądałem to i tak w przewodach zostanie mi połowa starej oliwy :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lut 2005, 03:02
Posty: 309 (0/5)
Skąd: zDolnego Śląska
Auto: 私の マツダ
最初 : 323 BG
二番目 : 626 GF
第三 : 6 GH

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6