Wymiana płynu wspomagania
1, 2
Piogron napisał(a):Rozumiem,że można go mieszać z innymi.
Na wszelki wypadek przeczytaj na opakowaniu, najczęściej do wspomagania zalewa się Dextron II lub III
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Czy ktoś wie, czym grozi wymieszanie płynów o różnych kolorach w układzie wspomagania? Po dolaniu ok. 200 ml zielonego mineralnego płynu do zbiorniczka i wymieszaniu się płynów (w układzie był czerwony, a raczej brunatny) konsystencja jest jednolita, oleista i na razie nie zauważyłem zmian w działaniu wspomagania, ale może ktoś miał już z czymś takim do czynienia ![oczko ;)](./images/smilies/oczko.GIF)
- Od: 17 wrz 2008, 08:24
- Posty: 188
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323f BJ '02 ZM
Łącze z tematem o płynie do wspomagania.
-
Padre
- Od: 26 sty 2007, 11:14
- Posty: 1442
- Skąd: Pruszków
- Auto: BA KF->NB BP->FE 13B
Witam
A jaki płyn polecacie do mojego auta?
A jaki płyn polecacie do mojego auta?
- Od: 12 kwi 2009, 10:55
- Posty: 1380 (0/1)
- Skąd: Chełm
- Auto: 323F BJ 2.0 RF4F DiTD '01 Classic Red
Witam, odświeżam temat typu płynu wspomagania i sposobu wymiany w 626 GF.
Ostatnio jak temperatura spadła w nocy poniżej -10 zauważyłem jak po odpaleniu pierwsze obroty kierownicą szły opornie, jakby płyn w układzie wspomagania przymarzał, później po rozgrzaniu problem znika. Sprawdziłem poziom i kolor płynu w zbiorniczku – jest czerwony, nawet brunatny, jak zlałem kilka kropel na białą kartkę nawet wg. mnie wodnity jakiś
. Myślę że już chyba stracił swoje właściwości i pewnie wcześniej nie był wymieniany tylko jeśli to uzupełniany.
I teraz konkretne pytania [model: mazda 626 GF ]
>>> chcę go wymienić – nie uzupełniać tylko wylać cały stary i wlać nowy
> ile go wchodzi?
> i czy jest jakiś zaworek, lub jeśli nie – to który przewód najlepiej odpiąć żeby go zlać i nie upaprać np. pół auta płynem (jeśli dobrze zrozumiałem Bimbaka to 2 węże na maglownicy ?.. )
> odnośnie późniejszego odpowietrzenia to już przedmówcy napisali, na forum jest jakieś info o tym
.
>>> w instrukcji podają że stosować płyn ATF M-III lub Dexron II
> wnioskuję że musi to być płynu tylko i wyłącznie o zabarwieniu czerwonym – czy tak?
> różni producenci takie robią (od hipoli po quaker'y) – czy to są płyny tylko mineralne czy można spotkać półsyntetyki i syntetyki ?
> ponieważ dzisiaj dostać można płyny pod różnymi nazwami i specyfikacjach – doradźcie jaki płyn dobry i odpowiedni będzie żeby nie przedobrzyć lub pogorszyć, oraz czym się kierować przy wyborze .
a tu przykładowy, co wy na to
http://www.olejemidland.pl/sklep/olej-p ... 3-plus/105
Ostatnio jak temperatura spadła w nocy poniżej -10 zauważyłem jak po odpaleniu pierwsze obroty kierownicą szły opornie, jakby płyn w układzie wspomagania przymarzał, później po rozgrzaniu problem znika. Sprawdziłem poziom i kolor płynu w zbiorniczku – jest czerwony, nawet brunatny, jak zlałem kilka kropel na białą kartkę nawet wg. mnie wodnity jakiś
I teraz konkretne pytania [model: mazda 626 GF ]
>>> chcę go wymienić – nie uzupełniać tylko wylać cały stary i wlać nowy
> ile go wchodzi?
> i czy jest jakiś zaworek, lub jeśli nie – to który przewód najlepiej odpiąć żeby go zlać i nie upaprać np. pół auta płynem (jeśli dobrze zrozumiałem Bimbaka to 2 węże na maglownicy ?.. )
> odnośnie późniejszego odpowietrzenia to już przedmówcy napisali, na forum jest jakieś info o tym
>>> w instrukcji podają że stosować płyn ATF M-III lub Dexron II
> wnioskuję że musi to być płynu tylko i wyłącznie o zabarwieniu czerwonym – czy tak?
> różni producenci takie robią (od hipoli po quaker'y) – czy to są płyny tylko mineralne czy można spotkać półsyntetyki i syntetyki ?
> ponieważ dzisiaj dostać można płyny pod różnymi nazwami i specyfikacjach – doradźcie jaki płyn dobry i odpowiedni będzie żeby nie przedobrzyć lub pogorszyć, oraz czym się kierować przy wyborze .
a tu przykładowy, co wy na to
Odssysasz zbiorniczek zapelniasz ...nowy I tak kilka razy w miedzy czasie musisz jezdzic zeby sie mieszal ...
Albo odlaczac linie powrotna do pompy I spuszczasz wszystko zalewasz nowym ....
I po wymianie ...
Sa Mineralne Synetetyczne I PolSyn...
ATF ogulnie jest zadki ... 99% na rynku jest ma Czerwony Barwnik
Dexron albo Dexron kompatybilny dostaniesz bez problemu ....
Sporo uniwersalnych jest Kompatybilne ...
Albo odlaczac linie powrotna do pompy I spuszczasz wszystko zalewasz nowym ....
I po wymianie ...
Sa Mineralne Synetetyczne I PolSyn...
ATF ogulnie jest zadki ... 99% na rynku jest ma Czerwony Barwnik
Dexron albo Dexron kompatybilny dostaniesz bez problemu ....
Sporo uniwersalnych jest Kompatybilne ...
Krisek napisał(a):Odssysasz zbiorniczek zapelniasz ...nowy I tak kilka razy w miedzy czasie musisz jezdzic zeby sie mieszal ...
Nie kumam, czyli przy wymianie trzeba go zalać kilka razy? Potrzebujemy wtedy więcej płynu niż nam na raz wchodzi ?
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
- Od: 1 lis 2007, 11:47
- Posty: 146
- Skąd: zDolny Śląsk
- Auto: 3 BK Y6 '07
Myślę o tym żeby zrobić całościową wymianę, czyli odłączę wąż powrotny i spróbuje wylać cały stary płyn. Narazie muszę poszukać gdzie tam mam te węże i który jest który. Wylać stary, zalać nowy i dobrze odpowietrzyć całość. Teraz trochę jest za zimno, więc odłożę to, ale całościowa wymiana mnie najbardziej interesuje, bo nie wiem jaki mam stary płyn czy minerał czy syntetyk, a nie wiem czy jak zmieszam jeden z drugim to mi jakaś papka nie wyjdzie.
Ewentualnie zastosuje drugi wariant, czyli odessam to co jest w zbiorniczku i uzupełnię nowym. ale z tego co tam wstępnie zaglądałem to i tak w przewodach zostanie mi połowa starej oliwy![ysz :|](./images/smilies/ysz.GIF)
Ewentualnie zastosuje drugi wariant, czyli odessam to co jest w zbiorniczku i uzupełnię nowym. ale z tego co tam wstępnie zaglądałem to i tak w przewodach zostanie mi połowa starej oliwy
![Obrazek](http://img269.imageshack.us/img269/6947/fastdriveermazdayokoham.gif)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6