dzisiaj jak silnik nei byl jeszcze goracy tylko letni to odkrecilem korek nad pompa i wlalem plyn jak go wlalem to zauwazylem ze woda zaczela lekko krazyc i zaczela sie tworzyc piana tak jak by sie odpowietrzal
Jak sprawdzić termostat czy działa poprawnie ? – GD
Strona 1 z 1
wydaje mi sie ze moj termek nie zamyka dokonca obiegu duzego i dlatego sie dluzej grzeje silnik
dzisiaj jak silnik nei byl jeszcze goracy tylko letni to odkrecilem korek nad pompa i wlalem plyn jak go wlalem to zauwazylem ze woda zaczela lekko krazyc i zaczela sie tworzyc piana tak jak by sie odpowietrzal
pomyslalem se przeciesz to ejst duzy obiek a on nie powinien miec ruchow bo przeciesz termek trzyma na malym czyz nie ?
dzisiaj jak silnik nei byl jeszcze goracy tylko letni to odkrecilem korek nad pompa i wlalem plyn jak go wlalem to zauwazylem ze woda zaczela lekko krazyc i zaczela sie tworzyc piana tak jak by sie odpowietrzal
- Od: 9 lip 2004, 09:39
- Posty: 249
- Skąd: żory
- Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat
dobrą metodą jest wyjęcie termostatu i wstawienie go na gaz w garnuszku z wodą
najlepiej z termometrem
na termostacie masz cechę 82 lub 88 lub 92 stopnie
przy takiej temperaturze powinien się otworzyć
niektóre termostaty ulegają uszkodzeniu po zagotowaniu wody więc trzeba uważać
najlepiej z termometrem
na termostacie masz cechę 82 lub 88 lub 92 stopnie
przy takiej temperaturze powinien się otworzyć
niektóre termostaty ulegają uszkodzeniu po zagotowaniu wody więc trzeba uważać
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
sluchaj powiedz mi czy on otwiera sie dopiero przy X temeperaturze czy juz predzej zanim dojdzie to tej temepreatury to zacdzyna sie otwierac
dokladnie to chodzi mi o to czy np
w tenmperaturze 50 st. zaczyna juz przepsuzaczac zeby dochodzac do temp X otworzyl sie caly
czy to jest tak ze caly czas trzyma dopiro jak X temp otwiera i puszcza a predzej nic nie puszcza
nie wiem czy mnie zrozumiales
dokladnie to chodzi mi o to czy np
w tenmperaturze 50 st. zaczyna juz przepsuzaczac zeby dochodzac do temp X otworzyl sie caly
czy to jest tak ze caly czas trzyma dopiro jak X temp otwiera i puszcza a predzej nic nie puszcza
nie wiem czy mnie zrozumiales
- Od: 9 lip 2004, 09:39
- Posty: 249
- Skąd: żory
- Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat
zauważalnie otwiera sie w odpowiedniej temperaturze
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
pytam bo jak silnik zimny a ja odkrece korek nad pompa to widze ze woda nie jest stala tylko cos lekko krazy ale w ten sposob ze eca bpombelki i se mysle czy czasem nie powinna stac skoro termek trzyma maly obieg ale bede musial wyciagnac i zrobic jak mowisz
dzieki
dzieki
- Od: 9 lip 2004, 09:39
- Posty: 249
- Skąd: żory
- Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat
u mnie nie widać wnętrza chłodnicy przez korek,
termostat odcina tylko wypływ płynu z głowicy na chłodnicę
przewód powrotny jest cały czas połączony z pompą wodną
która pracuje przez cały czas i to może powodować falowanie poziomu w chłodnicy
czuć wyraźnie temperaturę na obudowie termostatu i wężu łaczącym go z chłodnicą
jest moment kiedy obudowa termostatu jest już wyraźnie ciepła a wąż jeszcze nie
bo termostat jeszcze się nie otworzył
jeżeli tego momentu nie da się wyczuć to prawdopodobnie termostat jest otwarty
lub go wcale nie ma co się zdarza w używanych samochodach
a co do bombelków w chłodnicy
wydaje się trafny pomysł z uszczelką pod głowicą
jeszcze jedno sprawdź korek od chłodnicy
korek jest układem podwójnego zaworu cisnieniowego
o dużym ciśnieniu otwarcia na zewnatrz i niskim ciśnieniu na powrocie
jest kluczowym elementem odpowietrzania układu chłodzenia
przy wysokim ciśnieniu (wysoka temperatura )wypycha zgromadzone
powietrze w górze układu chłodzenia do zbiornika wyrównawczego
a w przy spadku temperatury (podciśnienie w układzie) zasysa ze zbiornika wyrównawczego
płyn na miejsce wypchniętego powietrza
sam obieg płynu gwarantuje cyrkulacje powietrza wenątrz układu tak aby się zbierało pod korkiem
termostat odcina tylko wypływ płynu z głowicy na chłodnicę
przewód powrotny jest cały czas połączony z pompą wodną
która pracuje przez cały czas i to może powodować falowanie poziomu w chłodnicy
czuć wyraźnie temperaturę na obudowie termostatu i wężu łaczącym go z chłodnicą
jest moment kiedy obudowa termostatu jest już wyraźnie ciepła a wąż jeszcze nie
bo termostat jeszcze się nie otworzył
jeżeli tego momentu nie da się wyczuć to prawdopodobnie termostat jest otwarty
lub go wcale nie ma co się zdarza w używanych samochodach
a co do bombelków w chłodnicy
wydaje się trafny pomysł z uszczelką pod głowicą
jeszcze jedno sprawdź korek od chłodnicy
korek jest układem podwójnego zaworu cisnieniowego
o dużym ciśnieniu otwarcia na zewnatrz i niskim ciśnieniu na powrocie
jest kluczowym elementem odpowietrzania układu chłodzenia
przy wysokim ciśnieniu (wysoka temperatura )wypycha zgromadzone
powietrze w górze układu chłodzenia do zbiornika wyrównawczego
a w przy spadku temperatury (podciśnienie w układzie) zasysa ze zbiornika wyrównawczego
płyn na miejsce wypchniętego powietrza
sam obieg płynu gwarantuje cyrkulacje powietrza wenątrz układu tak aby się zbierało pod korkiem
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
wiesz chyba jzu jest okey wtedy musialem zalac go jeszcze raz bo w peirwszy dzien wlalem otpowiwetrzylem i spoko ale na drugi dzien musiala sie ciecz rozprowadzic i znowu brakwoale teraz odpowietrzylem alewajac go i chyba jest dobrze co do termka to dziala prwidlowo bo jak odkrece korek zaraz przy wylocie z bloku do chloodnicy to widze ze nei ma cieczy w nim a silnik chodzi i jest moment kiedy termostat sieotwioera i wtedy mi ciecz wybija do gory
czyli mozna uzna za post zamkniety sprawa rozwaizana a ja dowiedizalem sie jak spraw2daic temrek
Z góry dziekuje
Z góry dziekuje
- Od: 9 lip 2004, 09:39
- Posty: 249
- Skąd: żory
- Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat
Jak po odpaleniu silnika rownomiernie łapią temperaturę oba przewody ( gorny i dolny ) to termostat jest otwarty i to jest zle.....ogolnie diesle się dlugo nagrzewają ale wolno stygną...... 

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6