Zerwany pasek rozrzadu. Czy silnik bezkolizyjny? Co teraz?

Postprzez obibook » 1 lis 2007, 00:16

Panowie, co za pech!!!
Glowica po planowaniu, auto przejechalo 1km i urwal sie pasek.
Czy mogly sie pokrzywic zawory?
Czy miedzy tlokiem a otwartym zaworem jest na tyle miejsca zeby nie stanely sobie na drodze?
Nie slyszalem zadnego uderzenia, stukniecia, wydaje mi sie ze nic sie nie stalo mozliwe to?

Prosze o szybka odpowiedz bo nie wiem czy zalozyc pasek czy sciagac glowice :( :( :(
Ostatnio edytowano 1 lis 2007, 17:37 przez obibook, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2006, 00:47
Posty: 15
Skąd: Wioska Galów - Piechowice
Auto: 626 coupe 2.2i Sunrise Red

Postprzez waldii » 1 lis 2007, 00:28

obibook napisał(a):wydaje mi sie ze nic sie nie stalo mozliwe to?

yyyyyy,mozliwe,ze twoj silnik jest tez bezkolizyjny i wtedy zakladasz pasek i jazda.Nie masz nic do stracenia,zakladaj pasek no i smigaj.Wiecej juz nie stracisz.jesli bedzie oki to pomykaj a jak nie to .......
mazda i jazda :P
radze sprawdzic stan rolek i kupic dobry pasek,bo one tak bez przyczyny nie pekaja,czyba ze maja 28 lat i wygladaja jak 49 smutków :]
waldii
 

Postprzez Grzyby » 1 lis 2007, 00:29

waldii napisał(a):zakladaj pasek no i smigaj.

a ustawienie rozrządu to co?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez waldii » 1 lis 2007, 01:03

Grzyby napisał(a):waldii napisał:
zakladaj pasek no i smigaj.

a ustawienie rozrządu to co?


no to raczej jest czynność,ktorą wykonuje sie przy zakladaniu paska :P
waldii
 

Postprzez obibook » 1 lis 2007, 01:57

załozylem pasek ... nie chce zagadac ... nie pali ... :(
poczekam do rana, juz na dzis brak sil .... :(

:( :( :(
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2006, 00:47
Posty: 15
Skąd: Wioska Galów - Piechowice
Auto: 626 coupe 2.2i Sunrise Red

Postprzez PARTYBOY » 1 lis 2007, 11:23

najlepiej zapytaj @Jaksy, on jest specem z ASO Mazdy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez qbass » 1 lis 2007, 13:48

obibook napisał(a):załozylem pasek ... nie chce zagadac ... nie pali ...

Dobrze ustawiłeś rozrząd?
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez Grzyby » 1 lis 2007, 14:47

obibook, proszę o poprawienie nazwy tematu
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez obibook » 1 lis 2007, 17:29

qbass napisał(a):
obibook napisał(a):załozylem pasek ... nie chce zagadac ... nie pali ...

Dobrze ustawiłeś rozrząd?


– kolo górne na znaki i dolne od walu korbowego ... co wiecej?
kolo zamachowe jest ukryte, brak jest okienka zeby zobaczyc znak, od spodu jest blacha miedzy silnikiem a skrzynia, nie mozna jej odkrecic gdyz jest na calym obwodzie ...

krecilem silnikiem "na sucho" kluczem, niby nic sie nie dzieje, nie stuka, kompresja jest....
ale wczoraj po zalozeniu glowicy mialem duzy problem z odpaleniem, nawet jak juz po dluuuugim czasie odpalil to nawet jak sie zagrzal to po zgaszeniu nadal byl problem z odpaleniem ... ?? :( : ( :(

o co com'on ??
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2006, 00:47
Posty: 15
Skąd: Wioska Galów - Piechowice
Auto: 626 coupe 2.2i Sunrise Red

Postprzez pro-fusion » 1 lis 2007, 19:44

witam, mam pytanie do wszystkich czy silniki z mazdy 1.8 GE 105KM 92r. jest bezkolizyjny ? jak sprawdzić rodzaj silnika ?

Pozdrawiam
Są samochody i jest MAZDA :)
Poprzednio :
626 GE FP 92r. 1,8 105KM 16V
Mazda Xedos 6 95r. 2.0i V6 24V 140KM
Początkujący
 
Od: 29 paź 2007, 00:57
Posty: 20
Skąd: Tychy

Postprzez pro-fusion » 1 lis 2007, 20:33

pro-fusion napisał(a):witam, mam pytanie do wszystkich czy silniki z mazdy 1.8 GE 105KM 92r. jest bezkolizyjny ? jak sprawdzić rodzaj silnika ?

Pozdrawiam


Właśnie sprawdziłem po VIN i widze ze mam silnik z oznaczenie FP :) co do bezkolizyjności to czytałem różne opinie ale mam nadzieje ze w praktyce nie bede musiał się przekonać :) zatem następne pytanie jaki jest czas wymiany paska dla tego silnika ?

Pozdrawiam
Są samochody i jest MAZDA :)
Poprzednio :
626 GE FP 92r. 1,8 105KM 16V
Mazda Xedos 6 95r. 2.0i V6 24V 140KM
Początkujący
 
Od: 29 paź 2007, 00:57
Posty: 20
Skąd: Tychy

Postprzez obibook » 1 lis 2007, 22:10

Jak to odczytales i gdzie ? FP oznacze ze jest bezkolizyjny?
Daj mi link gdzie moge sprawdzic moj VIN i bezkolizyjnosc?
Bo cos nie moge odczytac co i jak...
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2006, 00:47
Posty: 15
Skąd: Wioska Galów - Piechowice
Auto: 626 coupe 2.2i Sunrise Red

Postprzez waldii » 1 lis 2007, 22:41

obibook napisał(a):Daj mi link gdzie moge sprawdzic moj VIN i bezkolizyjnosc?
Bo cos nie moge odczytac co i jak...

szukaj na forum


pro-fusion napisał(a):widze ze mam silnik z oznaczenie FP co do bezkolizyjności to czytałem różne opinie

sprawdzone,bezkolizyjny


pro-fusion napisał(a):jest bezkolizyjny ? jak sprawdzić rodzaj silnika ?

odpalasz silnik i przecinasz pasek :P
waldii
 

Postprzez Waluś » 2 lis 2007, 20:10

zdaje sie że Jaksa kiedys pisał że wszystkie silniki serii F... sa bezkolizyjne, a więc FP i F2 również (obibook)
Wiem napewno że mój F2T jest bezkolizyjny :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez obibook » 2 lis 2007, 22:46

Waluś napisał(a):zdaje sie że Jaksa kiedys pisał że wszystkie silniki serii F... sa bezkolizyjne, a więc FP i F2 również (obibook)
Wiem napewno że mój F2T jest bezkolizyjny :P


Bylo by pieknie :)

P.S.
Pozdrowienia ze Szklarskiej Poreby "Waluś" ... byles w szklarskiej przy I.T. podszedlem do Ciebie na chwile pogadac przy mazdzie :D ... wtedy niestey bylem w pracy z kolega i przyjechalismy jego czerwona GE ...
Początkujący
 
Od: 13 kwi 2006, 00:47
Posty: 15
Skąd: Wioska Galów - Piechowice
Auto: 626 coupe 2.2i Sunrise Red

Postprzez Waluś » 3 lis 2007, 00:31

a to ty hehe <spoko> Również pozdrawiam. Świat jest mały hehe
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez magicadm » 4 lis 2007, 16:28

A jak kręci rozrusznik po założeniu paska???
Jak bez oporów to już po zaworkach :( :| <głaszcze>

Ja bym nie szukał informacji o bezkolizyjności silnika – bo są dwa rodzaje – pozorna i faktyczna. Skupiłbym się na pomiarze kompresji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez pro-fusion » 5 lis 2007, 00:35

waldii myślę że zamiast przecinać lepiej włożyć rękę ;–)
Są samochody i jest MAZDA :)
Poprzednio :
626 GE FP 92r. 1,8 105KM 16V
Mazda Xedos 6 95r. 2.0i V6 24V 140KM
Początkujący
 
Od: 29 paź 2007, 00:57
Posty: 20
Skąd: Tychy

Postprzez kierownik » 5 lis 2007, 10:54

magicadm napisał(a):a bym nie szukał informacji o bezkolizyjności silnika – bo są dwa rodzaje – pozorna i faktyczna.

czyli??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez magicadm » 5 lis 2007, 11:13

k.kierownik napisał(a):czyli??

Bezkolizyjność faktyczna (to oczywiście moje nazewnictwo :D ) – nieważne jak ustawisz wałek rozrządu, nigdy zawory nie dotkną tłoków w GMP.
Bezkolizyjność pozorna – zawory stoją w "punktach spoczynkowych" określonych przez wypadkową sił sprężyn zaworowych (nie jest to max wychylenie zaworów) i nie dotykaja się z tłokami w GMP. Ale wystarczy by pasek rozrządu przeskoczył o kilka zębów, lub trafił się "pomysłowy i silny" kowal by zaworki wysunęły się ciut za daleko :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6