2. Jak sie dostac do pompy olejowej i ja sprawdzic
Jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju ?
Strona 1 z 1
1.Posiada moze ktos informacje jakie powinne byc cisnienie oleju przy rozgrzanym silniku 
2. Jak sie dostac do pompy olejowej i ja sprawdzic
2. Jak sie dostac do pompy olejowej i ja sprawdzic
- Od: 16 lut 2006, 21:56
- Posty: 470
- Skąd: wlodawa
- Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600
Pomiar cisnienia wykonuje sie wkrecajac w miejsce czujnika cisnienia monometr. Na cieplym silniku przy 1000 obr cisnienie powinno zawierac sie w granicach 147-245 kPa, przy 3000 obr 294-392 kPa.
Pompa zamontowana jest z przodu silnika i napedzana pasem zebatym. Wg manuala jej demontaz wymaga oczywiscie zdjecia pasa zebatego i miski olejowej. Strasznie duzo babrania. Z rysunkow wynika, ze zawor upustowy wymaga zdjecia tylko miski olejowej. Jest dostepny od dolu i jest zabezpieczony pierscieniem segera.
Pompa zamontowana jest z przodu silnika i napedzana pasem zebatym. Wg manuala jej demontaz wymaga oczywiscie zdjecia pasa zebatego i miski olejowej. Strasznie duzo babrania. Z rysunkow wynika, ze zawor upustowy wymaga zdjecia tylko miski olejowej. Jest dostepny od dolu i jest zabezpieczony pierscieniem segera.
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
dzieki za odpowiedz juz wiem ze mam za slabe cisnienie bo wynosi okolo 100kPa na wolnych obrotach jak silnik jest nagrzany , teraz pytanko czy to pompa dala juz du... a moze panewki jak to sprawdzic z gory dzieki za odp 
- Od: 16 lut 2006, 21:56
- Posty: 470
- Skąd: wlodawa
- Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600
Manuala zostawilem w pracy, wiec odpowiedzi moge poszukac dopiero jutro. Na dzis mam tylko jedno pytanie – tak na oko panewki, ktore powoduja znaczy ubytek cisnienia oleju powoduja rowniez slyszalne stukanie (gulgotanie) slyszalne z dolu silnika. Sama pompa jest tak prosta, ze chyba nie zniszczalna. Moze to przeslawny zawor upustowy?
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
zaworek juz zmienilem i nie ma poprawy wiec szukam dalej , myslalem nad pompa albo panewkami tylko nie wiem jak to sprawdzic panewek chyba raczej nie slychac , ale z tego co pamietam chyba byly lekko porysowane moze to przez to
ok bede wdzieczny dzieki
es napisał(a):Manuala zostawilem w pracy, wiec odpowiedzi moge poszukac dopiero jutro.
ok bede wdzieczny dzieki
- Od: 16 lut 2006, 21:56
- Posty: 470
- Skąd: wlodawa
- Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600
W manualu nic nowego nie pisza. Sugeruja uszkodzenie panewek glownych, pompy oczywiscie. Z ciekawych rzeczy masz jeszcze zabrudzony smok w misce olejowej.
Jezeli zechcesz rozbierac pompe, to masz wymiary: odstep pomiedzy wierzcholkami zebow 0,18 mm, odstep pomiedzy zewnetrzna zebatka a obudowa 0,20 mm (mierzone w pozycji na plasko oczywiscie).
Jezeli zechcesz rozbierac pompe, to masz wymiary: odstep pomiedzy wierzcholkami zebow 0,18 mm, odstep pomiedzy zewnetrzna zebatka a obudowa 0,20 mm (mierzone w pozycji na plasko oczywiscie).
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
dzieki za informacje 
- Od: 16 lut 2006, 21:56
- Posty: 470
- Skąd: wlodawa
- Auto: 626 coupe 2.2
mazda 3 2.0 TOPSPORT
audi A4 1.6
Transalp 600
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6