Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.

Postprzez Boris86 » 25 maja 2007, 01:38

asyriusz napisał(a):może być tak że zostają uszkodzone uszczelniacze na zaworach

W takim wypadku Musisz sciągnąc głowice ...koszty to:
Sprawdzenie głowic 50zł x 2
Planowanie 50zł x 2
Uszczelki pod głowice minimum 170zł x 2
Uszczelki pod kolektory (zestaw min 120zł)
Uszczelniacze zaworowe minimum 3zł x 24
Uszczelki pod pokrywy zaworów 40zł x 2
Uszczelki wałka rozrządu kilkanascie zł x 2
Załozenie uszczelniaczy i spiecie zaworów 40zł x 2
+Płyny oczywiście

To tak w miare po kosztach na dośc dobrych zamiennikach przy zniżkach... do tego trzeba by doliczyc duzo robocizny, no chyba ze zrobisz to sam to chociaż na tym zaoszczedzisz...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez sołtys » 25 maja 2007, 05:59

Boris86 napisał(a):To tak w miare po kosztach na dośc dobrych zamiennikach przy zniżkach... do tego trzeba by doliczyc duzo robocizny, no chyba ze zrobisz to sam to chociaż na tym zaoszczedzisz...


a jak już się zdjęło głowice to grzechem jest nie wymienianie, lub przynajmniej kontrola pierścieni, przecież to tylko dochodzi zdjęcie misy olejowej i wyciągnięcie tłoków z korbowodami.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez Boris86 » 25 maja 2007, 09:21

No to chyba kolega sołtys nie grzebał przy fałeczkach mazdy....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 gru 2004, 00:03
Posty: 1154 (0/5)
Skąd: Łódź
Auto: 323 BG KL V6
RX-8 Pandem v12
RX-8 RB25DET Neo
RX-8 R3
300ZX Strosek
Viper GTS
Cuda TT
Crossfire SRT6
Corvette C5
E30 325cabrio, E39 523

Postprzez sołtys » 25 maja 2007, 09:32

Boris86 napisał(a):No to chyba kolega sołtys nie grzebał przy fałeczkach mazdy....


Akurat V-ki mazdy nie miałem na tapecie, oświeć mnie w czym jest problem??
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez asyriusz » 25 maja 2007, 11:22

wczoraj sprawdziłem jak kopci po dolaniu tego doktora. Jak jest zimny i odpale do to kopci faktycznie na niebiesko jak przygazuję to również ale jak się zagrzeje silnik to kopcenir ustaje. a propo tej nafty to rano jak już po nocnym płukaniu będzie to po prostu normalnie odpalić? Nic się nie stanie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2007, 17:01
Posty: 85
Skąd: Łódź, Belchatów
Auto: Mazda 323S BA 1994r

Postprzez arni0000 » 25 maja 2007, 11:40

nie taka ilosc nafty sama odparuje nie zaszkodzi to w niczym.
Posiadam wszystkie części do XEDOSA 6 jeśli czegoś potrzeba proszę o kontakt. Kontakt do kolegi proszę powołać się na forum mazdy tel 793 163 816.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 12:53
Posty: 130
Skąd: Bełchatów
Auto: XEDOS 6 2.0 V6

Postprzez Brt » 25 maja 2007, 14:31

i właśnie widzimy jak asyriusz chce zarżnąć swój samochód...

asyriusz mówią Ci wszyscy zlej to badziewie (motodoktorek, cudów nie ma NIC CI nie pomoże ten olej) a Ty swoje dalej...

i zdiagnozuj silnik i przestań pytać się kumpli tylko podjedź do jakiegoś mechanika,

masz dwie opcje
-pierścienie (gorsza)
– uszczelniacze (lepsza)

w sumie nic innego tu być nie może,

niech mechanik sprawdzi kompresję w cylindrach to się okaże czy trzeba za pierścienie się brać czy nie...

i przestań rzeźbić (motodoktorek, ceramizary i inne gówna) zabierz się za auto bo będziesz za miesiąc musiał swapa robić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 23:13
Posty: 213
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6 (05), 6 MPS

Postprzez nemi » 25 maja 2007, 14:49

Brt napisał(a):niech mechanik sprawdzi kompresję w cylindrach to się okaże czy trzeba za pierścienie się brać czy nie...

Nie wiem jak w V6, ale w FP/FS kompresja może być świetna, a olej bierze – pierścienie <b>olejowe</b> są do d***, a kompresyjne ok.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez asyriusz » 25 maja 2007, 22:40

zrobię jak mówicie ale muszę poczekać bo nie mam kasy i czekać muszę do wypłaty. Powiedzcie mi jeszcze zrobić tą płukankę???? tak czy tak remont mnie chyba nie ominie. chociaż wycieków nie mam na bank nawet przy odpalonym silniku nic z niego nie cieknie bo sprawdziłem na odpalonym podłożyłem tekturę pod auto i na luzie z 5 min chodził i troszkę pużniej przygazowałem i nic ani kropli. więc jedynie co to albo te olejowe pierścienie albo tylko uszczelniacze na zaworach. Tylko jaki koszt takiej zabawy???? Jak ktoś robił to proszę napisać. Pozdrawiam.
Zapraszam na moją stronkę z rękodziełami www.asyriusz.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2007, 17:01
Posty: 85
Skąd: Łódź, Belchatów
Auto: Mazda 323S BA 1994r

Postprzez czuchus » 29 maja 2007, 00:13

Mam to samo, olej wycieka z pod tylnej pokrywy rozrządu i kapie prosto na wydech. Po dłuższej jeżdzie w mieście nawet dymy idą z pod maski. Wtedy lepiej nadmuch przełączyć na obieg zamknięty to nie leci do kabiny. Ja wymieniłem uszczelki pod obiema pokrywami, niestety myślałem że wystarczą same uszczelki , no i problem się zmniejszył ale jest. Przednią pokrywę już poprawiłem silikonem i dało to pożądany efekt,jeszcze to samo muszę zrobić z tylną. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2007, 23:16
Posty: 4
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 626 Cronos 2.5 V6

Postprzez XsiX » 29 maja 2007, 08:15

czuchus napisał(a): Ja wymieniłem uszczelki pod obiema pokrywami, niestety myślałem że wystarczą same uszczelki

bo wystarczą, tyle że ORYGINALNE <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez tomekrvf » 29 maja 2007, 09:45

XsiX napisał(a):bo wystarczą, tyle że ORYGINALNE

Nawet na oryginalne nakłada się silikon w odpowiednie miejsca
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez czuchus » 29 maja 2007, 10:26

To były najbardziej oryginalne uszczelki dostępne w Intercarsie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 kwi 2007, 23:16
Posty: 4
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 626 Cronos 2.5 V6

Postprzez XsiX » 29 maja 2007, 11:11

ja zmieniłem przednią bez silikonu i od blisko 1.5 roku ani kropelki oleju <glupek2>
(oczywiście uszczelka oryginalna – ASO Lublin) ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez tomekrvf » 29 maja 2007, 11:45

XsiX napisał(a):ja zmieniłem przednią bez silikonu i od blisko 1.5 roku ani kropelki oleju

A ja naprawy wykonuję według Workshop Manual i tam jak byk jest zaznaczone gdzie ma być silikon(FIPG)
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez XsiX » 29 maja 2007, 12:22

tomekrvf napisał(a):A ja naprawy wykonuję według Workshop Manual i tam jak byk jest zaznaczone gdzie ma być silikon(FIPG)

wiem, wiem
wysyłałeś mi przecież kiedyś skan i specyfikacje silikonu <glupek2>
ale kartka sie zagubiła i zdecydowałem się na położenie bez silikonu :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez back » 29 maja 2007, 13:33

mam takie szybkie pytanie czy "to" nazywamy czujnikiem ciśnienia oleju?
http://www.3deko.pl/xedos/czujnik1.2.jpg

http://www.3deko.pl/xedos/czujnik2.1.jpg

Na odpalonym silniku mocno z tego kapie
200km = 0,5l oleju.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2006, 13:43
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 – 2.0 D 136kM 03r

Postprzez sołtys » 30 maja 2007, 05:58

Na pierwszy rzut oka tak to jest to.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez andreass » 30 maja 2007, 19:41

też mi się wydaje że to ten czujnik.
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2006, 17:42
Posty: 234
Skąd: Wrocław
Auto: e46 330xd eMpowered by Jetronik, 6 Mps

Postprzez back » 4 cze 2007, 09:25

Tak- to był czujnik ciśnienia.
Troche kombinowania, ale już wymieniony – ubytki oleju zmniejszone do 0 <jupi>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2006, 13:43
Posty: 20
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 – 2.0 D 136kM 03r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6