Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.
Rafaelo nie przesadzaj z tym braniem oleju mam v6 i spokojnie od zmiany do zmiany więcej niz litr nie dolewam a troche mi wycieka spod przedniej kapy zaworowej przebieg w tej chwili 225 tyś km
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
Dokładnie tak jak piszesz – znam tez takie V6-tki ktore praktycznie nic nie biorą oleju , te ktore łykają litr na tysiąc nadaja sie do remontu.pawelc napisał(a):nie przesadzaj z tym braniem oleju mam v6 i spokojnie od zmiany do zmiany więcej niz litr nie dolewam
Bo masz autentyczny przebieg.....a licznik mozna kręcic jak chceszpawelc napisał(a): w tej chwili 225 tyś km

Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
ja ostatnio miałem rozkminke
sprawdzam olej a tu ubytek i to tak połowa miarki
podcieło mnie to trochu dolałem za jakies 500km sprawdzam i to samo
załamka ogladałem silnik suchutki pogodziłem sie z tym i dolewałem jak baran nie przyznajac sie nikomu
az kiedys na kanale patrze na czujnik oleju a tu wyciek
buu wymieniłem i po problemie i juz po generalnym remoacie,czasem sa braki a niekoniecznie musza byc spowodowane złym stanem silnikia 


Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
- Od: 29 cze 2004, 12:09
- Posty: 1033
- Skąd: Krakow
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.
Chyba zle mnie zrozumiałes , miałem na mysli ze kolega "pawelc" moze miec oryginalny przebieg i dlatego motor jest w dobrej kondycji......
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
2l/10kkm – mało nie jest.PageUp napisał(a):czy 0.5 litra na 2,5tys km to duzo
Wygląda więc na to, że olej jest winien tego. Zmień następnym razem na taki, jaki zalewałeś do tej pory. Obejrzyj również, czy nie ucieka Ci gdzieś z silnika.PageUp napisał(a):nie brala przed wymiana oleju
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
GofNet napisał(a):2l/10kkm – mało nie jest.PageUp napisał(a):czy 0.5 litra na 2,5tys km to duzoWygląda więc na to, że olej jest winien tego. Zmień następnym razem na taki, jaki zalewałeś do tej pory. Obejrzyj również, czy nie ucieka Ci gdzieś z silnika.PageUp napisał(a):nie brala przed wymiana oleju
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Nie wiem co bylo wczesniej!
troszke cieknie spod pokrywy zaworow...powiedzmy ze 400ml na 2500km bierze (niech bedzie ze te 100ml to poszlo przez kape...)
The Jimi Hendrix experience 
- Od: 4 mar 2007, 16:21
- Posty: 24
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 626 2.0i Kombi :)
XEDOS6 napisał(a):chlopaki mazdy biora olej... no ale bez przesady......ja zrobilem juz prawie 5000 i okolo l wziela...ale ja ma V i one tak maja katalogowo...pozdrawiam i radze zapoznac sie z ksiazkami serisowymi waszych aut..
Katalogowo to każde auto ma normę 1l-1.5L/1000km co nie znaczy że wszystko jest ok. Dane z katalogu to taki dupochron aby serwis nie musiał co chwile generalek robić.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
GofNet napisał(a):Katalogowo to każde auto ma normę 1l-1,5L/1.000km
Coś tu chyba nie tak – może 1-1,5 na 10 000km. Inaczej po 10tyś km musiałbym dolać 10 – 15 litrów oleju
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej
Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Tak na 1000 km – 1.0 L oleju podają nieraz niektóre książki obsługi , jest tak na przyklad u mojego kolegi w lagunie książka podaje 1L na – 1000Km ale to nie jest powiedziane że ma wogle brać , przed wczoraj akurat mogliśmy ją przetestować otóż byłem laguną pomoją nową mazdeczke i odrazu sprawdziliśmy ile wzieła laguna oleju , przejechaliśmy dokładnie 1080 Km i stan po powrocie był identyczny jak przed wyjazdem 1/2 na skali ps. no może spalił jakieś gramy ale tego nie mielismy jak sprawdzić p
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Skoro książka podaje 1l na 1000km to chyba się w ten sposób jakoś zabezpiecza na wypadek roszczeń gwarancyjnych – gdyby nowy samochód mi brał tyle oleju – w życiu bym takim nie jeżdził – a jeżeli taki silnik może niebrać wogóle ale może i 1l/1000 to coś tu chyba jest nie tak – to jaką powtarzalność w jakości silników mają tacy producenci.
W Sienie 1.6 na 10000km dolewałem ok 0.5l do 1 litra przy częstrzym ciągnięciu przeyczepki.
W Lancerze 2.0 do 1l na 10000km
Mazda 6 2.3l – 1l plus minus 0.2l na 10000km.
Gdybym miał między wymianami oleju dolewać dwa razy więcej niż ilość oleju potrzebna na wymienę byłbym conajmniej niezadowolony.
Może są samochody które nie pobierają
oleju w sposób zauważalny ale na pewno go trochę jedzą. No ale do 1.5l na 1000 – to przesałbym mówić że tankuję benzynę a zacząłem tankować olej silnikowy.
Nie to że się czepiam oczywiście
W Sienie 1.6 na 10000km dolewałem ok 0.5l do 1 litra przy częstrzym ciągnięciu przeyczepki.
W Lancerze 2.0 do 1l na 10000km
Mazda 6 2.3l – 1l plus minus 0.2l na 10000km.
Gdybym miał między wymianami oleju dolewać dwa razy więcej niż ilość oleju potrzebna na wymienę byłbym conajmniej niezadowolony.
Może są samochody które nie pobierają
Nie to że się czepiam oczywiście
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej
Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
NieeeeeGofNet, czepiasz się
XEDOS6 napisał(a):nie ma auta ktore nie bierez oleju.
Jak to nie ma?
drobną przepychankę, którą nie koniecznie na poważnie (czytaj: z drobnym przejaskrawieniem) chciałem rozładować. Niestety jak widać nie wyszłoRedoo napisał(a):no kolega ma racje oj Jaksa szkoła sie kłania
A na poważnie. 1l na 1kkm to jest granica, po przekroczeniu której silnik w/g producenta nadaje się do remontu. Nie oznacza to jednak, że 0,5l na 1kkm jest OK. Jest daleko od stanu idealnego, ale nie jest jeszcze stadium wymuszającym remont jednostki napędowej. Jedynie tylko syngałem, że zbliża się w/w moment i wartu już zacząć odkładać pieniądzę...
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
A tu się zgodzę – jeżeli silnik ma już swój przebieg i zbliża się nieuchronny remoncik to jak najbardziej. Ale skoro nowy samochód bierze takie ilości to coś już jest nie tak – a nawet jak ma 100 000 to dalej jest coś nie tak – i trzeba się tym zająć.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej
Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Ten przebieg to śmiech w biały dzień. Moja Madzia ma prawie 200000 i od wymiany do wymiany nie dolewam. Polecam serwis. Na moje oko silnik swoje przeszedł i pierścienie a może i uszczelniacze do wymiany.
BO PRZYJACIOŁOM SIĘ UFO
- Od: 5 maja 2007, 17:43
- Posty: 25
- Skąd: Jastrzębie Zdrój
- Auto: Mazda 626, 1840 DOHC, HB, '94r
Karwoś napisał(a):Nie widziałęm jeszcze silnika który spalałby 1l/1000km
Fiat seicento, silnik 1,1 – od wymiany do wymiany oleju (20kkm wg książki) nie trzeba było dolać ani grama. A było pół miarki między max a min.
Moje DiTD – na 10 tys na dolewki mam zostawione 300ml. Starcza...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Właśnie o to mi chodzi – ja jeszcze nie spotkałem silnika który spaliłby 1l oleju na 1000km – w rodzinie siena ma 95000 – dolewam w niej olej zapobiegawczo jak stan spanie z połowy do 1/3 – jakbym przez 10tyś nic nie dolewał to i tak nie spadnie poniżej minimum. Jeżeli silnik w takich ilośćiach bierze olej (1l) to nadaje się tylko do wizyty w np. Auto Jaksa celem ustalenia usterki – bo takie "branie" na pewno nie jest normalne i na pewno nie mieści się w żadnych danych producenta samochodu.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej
Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Dlatego w/g producenta nadaje się do remontu...Karwoś napisał(a):bo takie "branie" na pewno nie jest normalne i na pewno nie mieści się w żadnych danych producenta samochodu.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Moja 626 na dychę nic nie potrzebuje , to samo BJ.xANDy napisał(a):Moje DiTD – na 10 tys na dolewki mam zostawione 300ml
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6