Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.

Postprzez zielusX6 » 21 paź 2006, 15:33

a czy może być przyczyną źle dobrany olej?? mój nie kopcił ale po wymianie oleju zakopci na zimnym silniku
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2006, 11:50
Posty: 31
Skąd: stalowa wola
Auto: XEDOS 2.0 V6 96r.
mazda 6 2.2 2011

Postprzez Jaksa » 21 paź 2006, 17:39

zielusX6 napisał(a):czy może być przyczyną źle dobrany olej
Nie
zielusX6 napisał(a):mój nie kopcił ale po wymianie oleju zakopci na zimnym silniku
Winna jest temu temperatura ktora jest w okolicach zera. Zbieraj kaskę na pólremont lub wymianę silnika ( o ile trafisz jeszcze w dobrym stanie , samochody mają juz swoje lata i cięzko o dobry motor V6 )
piotrek0077 napisał(a):JAKSA dzieki za pomoc i wsparcie FACHOWE
Nie ma sprawy , polecam sie ......zawsze pomogę.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Puhcio » 21 paź 2006, 17:50

Jaksa napisał(a):Zbieraj kaskę na pólremont


Czyli ile w przypadku V6 ?
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez Jaksa » 21 paź 2006, 18:05

Kazdy przypadek jest inny , nie mozna tak poprostu strzelic kwoty.....wszystko zalezy od stanu np. rozrządu ( jest po czy przed wymianą , czasami rozbierasz motor i okazuje sie ze nie dasz rady zrobic tego silnika w danej kwocie bo np. trzeba wymienic tłoki , zrobic cylindry i t d ......w ogole V6 jest bardzo drogim silnikiem , szkoda ze nie wszyscy wiedzą w co się pakują. Udzielam takich informacji kazdemu kto napisze na PW , tu na forum nie chcę strzelac cenami bo zaraz znajdzie sie ktoś kto napisze ze przesadzam czy cos w tym stylu . Ja znam temat i wiem co z czym aby było dobrze. Auta sa coraz tansze i nie zawsze opłaca sie to robic.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Puhcio » 21 paź 2006, 19:17

Spoko :)
Pozdrawiam,
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2005, 17:08
Posty: 2553
Skąd: Katowice
Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG

Postprzez toms » 24 paź 2006, 07:28

Z tym własnym remontem to miałeś fart . Ja kiedyś przerabiałem ten temat i w moim przypadku niewypalił . Po zrobieniu głowicy i wymianie pierścieni także kopcił i pił olej . Przyczyną był owal na cylindrach . Bez szlifowania cylindrów nie było szans na pozytywne efekty , dlatego kupiłem drugi motorek .
Forumowicz
 
Od: 25 lis 2003, 21:13
Posty: 89
Skąd: wawa
Auto: mx 6 1993 2,0 16V

Postprzez Mielcar80 » 1 lis 2006, 16:26

Dla zainteresowanych. Ja po wymianie pierscieni RIK, uszczelniaczy takoma, uszczelki pod głowicą ori zrobiłem swoją madzią 15tyś i jest <spoko> polecam wszystkim ten zestawik, no chyba ze kogoś stać na komplet ori. :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2006, 12:11
Posty: 30
Skąd: Koszalin
Auto: mazda 626 2.016v GE FS LPG 93r

Postprzez mtaranti » 2 lis 2006, 00:11

Ja juz mam 43 tys na RIK a cały przebieg madzi to 305 tys.
oczywiście wszystko jest OK zuzycie oleju b. małe w normie
Po wielu nieskutecznych walkach z "mechanikami" wziąłem w swoje ręce i od tej chwili nic oprócz drobnych elementów zawieszenia nie robiłem!
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2004, 00:15
Posty: 277
Skąd: zamość
Auto: 3 BK 1,6 CITD 119 km
B2500 1997r. 79km
SIGNUM FL 1,9 150km

Postprzez vergilhd » 3 lis 2006, 02:48

na wiosnę kupiłem 626 z 1996 roku. objawy miała identyczne jak twoja. przebieg rzekomo 135 kkm. jak była zimna po nocy w garażu kopciła jak parowóz białobłękitnym dymem i rozsiewała za sobą swąd spalonego oleju.
myślałem tak jak ty że to może uszczelniacze na zaworach, więc pojechałem do mecchanika,wymienił je i dalej kopciła. pojechałem drugi raz i co się okazało, w jednym cylindrze pierścień uszczelniający zapiekł się w tłoku,i nie uszczelniał.docelowo wymieniłem w niej wszystkie pierścienie na nowe i teraz mam spokój.
a poza tym że nie grzeje mi w kabinie, ale to inna para kaloszy.
pozdro.
Mazda jest Bogiem,a wiara w Boga – nałogiem
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 lis 2006, 02:18
Posty: 26
Skąd: Świecie

Postprzez marek.kasia » 20 lis 2006, 09:42

cze moja madzia na starcie kopci ale tylko na lpg (nie za zawsze) na benz jest ok.
marek.kasia
 

Postprzez vergilhd » 20 lis 2006, 12:54

marek.kasia napisał(a):cze moja madzia na starcie kopci ale tylko na lpg (nie za zawsze) na benz jest ok.

hmmm
nie wiem czego to są objawy, moja kopciła baz względu na to czy jeździła na gazie czy na benzie.w twoim przypadku nie mam pojącia czym to jest spowodowane!
może ini koledzy z forum coś więcej na ten temat wiedzą i pomogą??!! pozdrowionka!!
Mazda jest Bogiem,a wiara w Boga – nałogiem
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 lis 2006, 02:18
Posty: 26
Skąd: Świecie

Postprzez Grzyby » 20 lis 2006, 13:13

cze moja madzia na starcie kopci ale tylko na lpg (nie za zawsze) na benz jest ok.

a oleju ile bierze na 10kkm?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez hubizx » 7 gru 2006, 11:28

Witam'
Proponuje osobom z dymiącym problemem aby gasili auto na benzynie a nawet ostatnie 500m czy kilometr przejechać na beznzynie, odpalać też na benzynie.
U mnie pomogło, miesiąc temy zaczeła delikatnie poddymiać rano. Wydedukowałem że jedyne co zmieniło się w aucie to instalacja gazowa i zacząłem gasić na benzynie – problem ustąpił.

ps. każy przypadek może być inny ale spróbować nie zaszkodzi.

--
Pozdr
Hubi
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2005, 17:12
Posty: 153
Skąd: Warszawa
Auto: Było: Mazda 626 GE FS 2.0i
Jest: Alfa Romeo 166 3.0i, E66 4.8i

Postprzez roburex » 8 gru 2006, 17:15

czesc
moze i racja...ale u mnie jest wlasnie tak, ze na ben dymi a na gazie jest ok i nawet silnik pracuje rowniej
ale jak to bywa "co kraj to obyczaj" <ganja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2005, 14:30
Posty: 34
Skąd: Kielce
Auto: mazda 626 GF 2,0 benzin, 136KM, 2000r

Postprzez Intruz » 12 lut 2007, 19:50

a ja wlasnei jestem na etapie wymiany uszczelniaczy i pierscionkow. Nie wiem czy to wina gazu czy nie ale ja juz gazu ani w tym ani w zadnym innym samochodzi enie chce widziec i nie zobacze.....Nie powiem mazdzina ekonomicznie na gazie sie spisywala ale co bezin to benzin...raz zaniedbalem wywaliloprzeplywwke (na LPG rzecz jasna) po wymianie przewodow swiec i kopulki zrobilem moe 3 tys i znowu .Zakrecilem gaz raz na zawsze i jestem zadowolono...na benzynce pracyje rowno fadnei wszytsko cacy...skoncze remont pojezdze trosszke i pomysle o V6 :] Rzecz jasna bez LPG mam juz swoje zdanei na ten temat i to nie tylko w 626
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 12:48
Posty: 79 (0/3)
Skąd: Krakow
Auto: M6 GG 2.0 CiTD 2003r

Postprzez BIGer » 12 lut 2007, 20:56

Mi sie raz zdazylo ze leciutko zakopcila przy starcie ale wtedy bylo -6 stopni, a i jak mocno przygazuje przy zimnym silniku to tez zakopci, ale wydechu okopconego nie mam, olej bede zmienial co 10 tys elfa 10=40 i mam nadzieje ze pierscienie sie nie obraza na mnie:)/
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2005, 19:59
Posty: 294
Skąd: Szczecin
Auto: Audi A4 B5 2.6 V6

Postprzez klub3 » 13 lut 2007, 19:04

Mój mechanik zrobi każdą ilość "dymiących mazd" . Teraz już wie jakie graty ma włożyć tzn. RIK i Tacoma. Cenowo rewelacja. Więcej na PW.
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 16:05
Posty: 125
Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona

Postprzez Grzyby » 13 lut 2007, 19:15

hubizx napisał(a):jedyne co zmieniło się w aucie to instalacja gazowa i zacząłem gasić na benzynie – problem ustąpił

jeszcze jedna rzecz się zmainiła – przebieg :)
Akurat gaz nie ma tutaj nic do rzeczy (do kopcenia)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Intruz » 15 lut 2007, 14:10

klub3 napisał(a):Mój mechanik zrobi każdą ilość "dymiących mazd" . Teraz już wie jakie graty ma włożyć tzn. RIK i Tacoma. Cenowo rewelacja. Więcej na PW.


Tak z ciekawosci ile za czesci zaplaciles?? Ja sie dlugo zastanawialem nad pierscionkami czy JC czy tez TP roznica w cenie byla 160 i wkoncu wzialem TP za 350 mam nadzieje ze to dobry wybor....Mazdzina w chwili obecnej jeszcze w warsztacie ale mysle ze juz dzis bede mial i calosciowo wykosztyuje mnie jakies 1200 z tym ze zmienilem sobie jeszcze przy okazji paski wieloklinowe i swiece...czyli bez tego jakies 1100 za calosc
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sie 2005, 12:48
Posty: 79 (0/3)
Skąd: Krakow
Auto: M6 GG 2.0 CiTD 2003r

Postprzez klub3 » 15 lut 2007, 14:51

Ja tez płaciłem ok. 300 zeta za piescionki ( mam upust w HIPOLU). Ale za robotę dużo mniej.
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 16:05
Posty: 125
Auto: dawniej – dwie zielone 626, GE – obecnie OMEGA MV6 – tez zielona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6