Kłopoty z odpalaniem nagrzanego silnika
choroba powiem szczerze ze to naprawde dziwny przypadek bo w pierwszej chwili obstawil bym zalewanie sie silnika ale hmn dziwne ze po zdjeciu tej klemy zaskakuje moze cos faktycznie ze sterowaniem silnika przec CPU
a czy zadne kody beldow nie wyskakuja ?
a czy zadne kody beldow nie wyskakuja ?
- Od: 8 paź 2006, 11:19
- Posty: 359
- Skąd: Nasielsk
- Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)
grze_zam napisał(a):Nowe NGK to koszt około 50zł wiec nie majątek usmiech
za 2 sztuki pozostaje jeszcze 2
organo napisał(a):a czy zadne kody beldow nie wyskakuja ?
nie sprawdzałem:( dla mnie to też dziwne.zciągam kleme,odczekam 1-2 minuty i odpala.swiece jak odkręciłem to niebyły zalane,tak jak już pisałem iskier pod maską niemam.niewiem już gdzie szukać...pomocy
- Od: 31 mar 2006, 19:28
- Posty: 136
- Skąd: Wrocław
- Auto: 121 1.3 16V '91r.
Panowie jakie kable jakie świece litości czy wy naprawę zaczynacie od wymiany kabli i swiec? masz walnięty czujnik temperatury silnika ale nie ten czujnik co ci wskazuje temperaturę na desce tylko ten drugi co daje sygnał do puszki sterującej silnikiem otóż na zimno jest ok bo komputer dostaje sygnał jako silnik zimny i daje wtedy wzbogacenie mieszanki, na ciepło powinien zdjąc ci tę dawkę a nie zdejmuje i wówczas go ci zalewa i stąd masz ten problem z odpaleniem go na ciepło wymien czujnik i po sprawie pozdrawiam.
NIE MA TO JAK PĘDZĄCA GWIAZDA MERCEDES-BENZ
- Od: 10 kwi 2004, 20:26
- Posty: 56
- Skąd: Białystok
Fachura – czy to ten czujnik obok tego wskazującego na desce?jest taki (nieco większy) i mam z nim problem,bo przepuszcza olej i brudzi mi silnik od jakiegoś czasu.Moze zalewa miejsca styku przewodów i nie łączy jak powinien??to byłoby banalne (nie licząc 100zł za czujnik )
a czy przez ten czujnik auto może czasem tracic moc?raz jest słabsze,a innym razem mknie jak rakieta.
a czy przez ten czujnik auto może czasem tracic moc?raz jest słabsze,a innym razem mknie jak rakieta.
- Od: 31 mar 2006, 19:28
- Posty: 136
- Skąd: Wrocław
- Auto: 121 1.3 16V '91r.
japan napisał(a):a czy przez ten czujnik auto może czasem tracic moc
jak zalewa to może
fachura a nie jest przypadkiem tak, że jeśli silnik jest zimny to czujnik faktycznie podaje wzbogaconą miesznaką, tylko że auto chodzi wtedy na ssaniu
A jakoś nie widzę aby japan pisał coś że auto ma wysokie obroty na gorącym silniku
japan sprawdź najpierw błędy kompa. Chyba masz "check engine" na desce obrotomierza więc w twoim wypadku to banał.
Najpierw sprawdź na zgaszonym silniku po przekręceniu zapłonu a potem na zapalonym
mam tą kontrolke i nigdy się nie zapaliła (napewno jest sprawna,bo jakiś czas temu wymieniałem wszystkie kontrolki).obroty mam cały czas ok 800 (na ciepłym),chociaż wczoraj jeździłem dłużej i na wolnych miał 1100 obr.
- Od: 31 mar 2006, 19:28
- Posty: 136
- Skąd: Wrocław
- Auto: 121 1.3 16V '91r.
japan napisał(a):nigdy się nie zapaliła
to dobrze, nie powinna się sama zapalać ale tylko w czasie jazdy.Powinna ci sięzapalać razem z resztą czerwonych kontrolek na desce po zapaleniu zapłonu, po czym powinna zgasnąć po uruchomieniu silnika.
ale o co innego mi chodzi Kontrolka posłuży ci do liczenia mignięć zamiast diody w kostce. Nią sobie sprawdzasz błedy.
Po kolei.
masz tu fotę.
Masz pod maska taka kostkęzieloną jedno pinową jak na focie. Spinasz ją z masą auta. Idziesz do auta, przekręcasz zapłon (nie odpalasz auta) Check zapali ci się na 2/3 sekundy, poczym zgaśnie i zacznie mrygać. Długie mrygnięcie to dziesiętne kodu, krutkie to jednostki (a więc np. jedno długie i 6 krutkich to błąd 16 i tp.) może być kilka błędów na raz, więc patrz i obserwuj. Jak skończy serią to zaczyna od początku, więc po którejś kolejce kapniesz o co chodzi .
Następnie wyłączasz zapłon. I znowu przekręcasz i odpalasz motur. Check znowu się zajarzy i zgaśnie i znowu zacznie walić błędy, tym razem inne kilka serii i już wiesz wyszystko.
a tu masz linka do kodów dla twojego silnika
http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=44
Dzięki Waluś za fotkę i opis-kutro sprawdzę
czujnik też sprawdzę może coś się odpieło albo zalało olejem.Ostatecznie będę go musiał wymienić
tak,czy siak dziękuję za pomoc.bede sie z wami konsultował wrazie dalszych problemów
Pozdrawiam
czujnik też sprawdzę może coś się odpieło albo zalało olejem.Ostatecznie będę go musiał wymienić
tak,czy siak dziękuję za pomoc.bede sie z wami konsultował wrazie dalszych problemów
Pozdrawiam
- Od: 31 mar 2006, 19:28
- Posty: 136
- Skąd: Wrocław
- Auto: 121 1.3 16V '91r.
powinna się zapalić i zgasnąć wraz z odpaleniem silnika, mniejewięcej w tym samym czasie coo kontrolka ładowania i ciśnienia.
Wyjmij deskę i zobacz czy jest podłączona. To taka malutka biała kosteczka na 2 piny przypięta do zewnętrznej płytki
Wyjmij deskę i zobacz czy jest podłączona. To taka malutka biała kosteczka na 2 piny przypięta do zewnętrznej płytki
Wodzu tyle razy już było o tym na forum, a taki stary wyjadacz jak ty jeszcze pyta. Ta biała kostka jest do sprawdzenia pompy paliwa, wystarczy zmostkować oba piny przekręcić kluczyk i nasłuchiwać czy pompa chodni. Do podpięcia testera jest natomiast druga zielona kostka sześciopinowa (widoczna na zdjęciu), z trzema kablami. Do czerwonego podłączasz plus, do zielonego minus. Tester wykonaj według opisu.
- Od: 12 gru 2004, 22:14
- Posty: 223
- Skąd: okolice Kraka
- Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS
Przemo napisał(a):Ta biała kostka jest do sprawdzenia pompy paliwa,
momęcik. U mnie do tego służy ta kostka dwupinowa obok tej testowej przy nadkolu
Waluś napisał(a):momęcik. U mnie do tego służy ta kostka dwupinowa obok tej testowej przy nadkolu
Przecież o niej mówię!! Wydawało mi się że o nią Wodzu pyta.
Wodzu napisał(a):nie mam check-a to musze podpiąć led-a w ta biala kostke obok zielonej jedno pinowej
- Od: 12 gru 2004, 22:14
- Posty: 223
- Skąd: okolice Kraka
- Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS
ale ona jest żołta a biała jest wyżej przy podszybiu obok zielonej o której ty piszesz
hehe
ale namieszaliśmy
hehe
ale namieszaliśmy
Waluś napisał(a):ale ona jest żołta
Mi też się tak wydawało, ale z opisu wywnioskowałem że Wodzowi o nią chodzi.
Apropo, tamtej białej przy podszybiu, nie wiesz co nią można zdiagnozować?? Ciekawe od czego są pozostałe kostki?? Przydał by się jakiś manual!!
- Od: 12 gru 2004, 22:14
- Posty: 223
- Skąd: okolice Kraka
- Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS
nie mam pojęcia.
być może ABS i reszta wyposażenia
być może ABS i reszta wyposażenia
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6