Kłopoty z odpalaniem nagrzanego silnika

Postprzez organo » 12 lis 2006, 21:28

choroba powiem szczerze ze to naprawde dziwny przypadek bo w pierwszej chwili obstawil bym zalewanie sie silnika ale hmn dziwne ze po zdjeciu tej klemy zaskakuje :) moze cos faktycznie ze sterowaniem silnika przec CPU
a czy zadne kody beldow nie wyskakuja ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2006, 11:19
Posty: 359
Skąd: Nasielsk
Auto: 323F 99r 1.8 LPG SGI Stag4:)

Postprzez Waluś » 12 lis 2006, 23:10

grze_zam napisał(a):Nowe NGK to koszt około 50zł wiec nie majątek usmiech

za 2 sztuki :P pozostaje jeszcze 2 :]
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez grze_zam » 13 lis 2006, 11:02

Waluś napisał(a):za 2 sztuki :P pozostaje jeszcze 2 :]


Pisałem na przykładzie moich – komplet kosztował niecałe 50zł, oczywiście kwestia świec ale kupiłem to co zaleca mazda do mojego modelu :P
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2004, 12:42
Posty: 25
Skąd: Zamość
Auto: 626 GE 1,8 16V 94r.

Postprzez japan » 13 lis 2006, 16:15

organo napisał(a):a czy zadne kody beldow nie wyskakuja ?

nie sprawdzałem:( dla mnie to też dziwne.zciągam kleme,odczekam 1-2 minuty i odpala.swiece jak odkręciłem to niebyły zalane,tak jak już pisałem iskier pod maską niemam.niewiem już gdzie szukać...pomocy :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez fachura » 13 lis 2006, 23:58

Panowie jakie kable jakie świece litości czy wy naprawę zaczynacie od wymiany kabli i swiec? masz walnięty czujnik temperatury silnika ale nie ten czujnik co ci wskazuje temperaturę na desce tylko ten drugi co daje sygnał do puszki sterującej silnikiem otóż na zimno jest ok bo komputer dostaje sygnał jako silnik zimny i daje wtedy wzbogacenie mieszanki, na ciepło powinien zdjąc ci tę dawkę a nie zdejmuje i wówczas go ci zalewa i stąd masz ten problem z odpaleniem go na ciepło wymien czujnik i po sprawie pozdrawiam.
NIE MA TO JAK PĘDZĄCA GWIAZDA MERCEDES-BENZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2004, 20:26
Posty: 56
Skąd: Białystok

Postprzez japan » 14 lis 2006, 17:12

Fachura – czy to ten czujnik obok tego wskazującego na desce?jest taki (nieco większy) i mam z nim problem,bo przepuszcza olej i brudzi mi silnik od jakiegoś czasu.Moze zalewa miejsca styku przewodów i nie łączy jak powinien??to byłoby banalne (nie licząc 100zł za czujnik :( )
a czy przez ten czujnik auto może czasem tracic moc?raz jest słabsze,a innym razem mknie jak rakieta. ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez Waluś » 14 lis 2006, 18:12

japan napisał(a):a czy przez ten czujnik auto może czasem tracic moc

jak zalewa to może

fachura a nie jest przypadkiem tak, że jeśli silnik jest zimny to czujnik faktycznie podaje wzbogaconą miesznaką, tylko że auto chodzi wtedy na ssaniu
A jakoś nie widzę aby japan pisał coś że auto ma wysokie obroty na gorącym silniku

japan sprawdź najpierw błędy kompa. Chyba masz "check engine" na desce obrotomierza ?? więc w twoim wypadku to banał.
Najpierw sprawdź na zgaszonym silniku po przekręceniu zapłonu a potem na zapalonym
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez japan » 14 lis 2006, 18:36

mam tą kontrolke i nigdy się nie zapaliła (napewno jest sprawna,bo jakiś czas temu wymieniałem wszystkie kontrolki).obroty mam cały czas ok 800 (na ciepłym),chociaż wczoraj jeździłem dłużej i na wolnych miał 1100 obr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez Waluś » 14 lis 2006, 18:58

japan napisał(a):nigdy się nie zapaliła

to dobrze, nie powinna się sama zapalać :P ale tylko w czasie jazdy.Powinna ci sięzapalać razem z resztą czerwonych kontrolek na desce po zapaleniu zapłonu, po czym powinna zgasnąć po uruchomieniu silnika.
ale o co innego mi chodzi :) Kontrolka posłuży ci do liczenia mignięć zamiast diody w kostce. Nią sobie sprawdzasz błedy.
Po kolei.
masz tu fotę.
Obrazek
Masz pod maska taka kostkęzieloną jedno pinową jak na focie. Spinasz ją z masą auta. Idziesz do auta, przekręcasz zapłon (nie odpalasz auta) Check zapali ci się na 2/3 sekundy, poczym zgaśnie i zacznie mrygać. Długie mrygnięcie to dziesiętne kodu, krutkie to jednostki (a więc np. jedno długie i 6 krutkich to błąd 16 i tp.) może być kilka błędów na raz, więc patrz i obserwuj. Jak skończy serią to zaczyna od początku, więc po którejś kolejce kapniesz o co chodzi :P.
Następnie wyłączasz zapłon. I znowu przekręcasz i odpalasz motur. Check znowu się zajarzy i zgaśnie i znowu zacznie walić błędy, tym razem inne :P kilka serii i już wiesz wyszystko.
a tu masz linka do kodów dla twojego silnika :]
http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=44
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez fachura » 14 lis 2006, 21:05

Witam tak jak koledzy piszą sprawdz dla swiętego spokoju błedy alę ja na 200 procent stawiam na ten czujnik temperatury płynu chłodzącego.
NIE MA TO JAK PĘDZĄCA GWIAZDA MERCEDES-BENZ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 kwi 2004, 20:26
Posty: 56
Skąd: Białystok

Postprzez japan » 14 lis 2006, 21:57

Dzięki Waluś za fotkę i opis-kutro sprawdzę :D
czujnik też sprawdzę może coś się odpieło albo zalało olejem.Ostatecznie będę go musiał wymienić :(
tak,czy siak dziękuję za pomoc.bede sie z wami konsultował wrazie dalszych problemów
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez japan » 15 lis 2006, 19:25

dziś zauważyłem,ze po przekręceniu kluczyka nie zapala się kontrolka check (czy jak tam ona się nazywa).czy napewno powinna sie ona zapalaw wraz z zapłonem?a może nie działa poprawinie-już głupieje <jelen>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez Waluś » 15 lis 2006, 19:30

powinna się zapalić i zgasnąć wraz z odpaleniem silnika, mniejewięcej w tym samym czasie coo kontrolka ładowania i ciśnienia.
Wyjmij deskę i zobacz czy jest podłączona. To taka malutka biała kosteczka na 2 piny przypięta do zewnętrznej płytki :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Wodzu » 15 lis 2006, 20:58

Waluś jeśli nie mam check-a to musze podpiąć led-a w ta biala kostke obok zielonej jedno pinowej?? Pozdro
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Przemo » 15 lis 2006, 21:45

Wodzu tyle razy już było o tym na forum, a taki stary wyjadacz jak ty jeszcze pyta. Ta biała kostka jest do sprawdzenia pompy paliwa, wystarczy zmostkować oba piny przekręcić kluczyk i nasłuchiwać czy pompa chodni. Do podpięcia testera jest natomiast druga zielona kostka sześciopinowa (widoczna na zdjęciu), z trzema kablami. Do czerwonego podłączasz plus, do zielonego minus. Tester wykonaj według opisu.
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Waluś » 15 lis 2006, 22:07

Przemo napisał(a):Ta biała kostka jest do sprawdzenia pompy paliwa,

momęcik. U mnie do tego służy ta kostka dwupinowa obok tej testowej przy nadkolu :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Przemo » 15 lis 2006, 22:21

Waluś napisał(a):momęcik. U mnie do tego służy ta kostka dwupinowa obok tej testowej przy nadkolu


Przecież o niej mówię!! Wydawało mi się że o nią Wodzu pyta.
Wodzu napisał(a):nie mam check-a to musze podpiąć led-a w ta biala kostke obok zielonej jedno pinowej
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Waluś » 15 lis 2006, 22:44

ale ona jest żołta :P a biała jest wyżej przy podszybiu obok zielonej o której ty piszesz
hehe
ale namieszaliśmy <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Przemo » 15 lis 2006, 23:00

Waluś napisał(a):ale ona jest żołta


Mi też się tak wydawało, ale z opisu wywnioskowałem że Wodzowi o nią chodzi.
Apropo, tamtej białej przy podszybiu, nie wiesz co nią można zdiagnozować?? Ciekawe od czego są pozostałe kostki?? Przydał by się jakiś manual!!
Obrazek
Pozdrawiam Przemo
Generacja Doskonała
Obrazek
Mazda 626 GD 2.0 16V FE3 GT 4WS '87 120kkm & BMW 525d '00 160kkm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2004, 22:14
Posty: 223
Skąd: okolice Kraka
Auto: 626 GD 2.0 16V GT 4WS

Postprzez Waluś » 16 lis 2006, 01:09

nie mam pojęcia.
być może ABS i reszta wyposażenia
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6