Wymiana zbiornika paliwa – GD

Postprzez Huano » 13 lis 2004, 11:29

Wczoraj przez ponad 5 (!!) godzin wymienialiśmy zbiornik paliwa w moim autku... Pierwsze 1,5 godziny zajęło nam porozłączanie wszystkich przewodów od "nowego" (używany, ale stan na prawdę bardzo bardzo dobry) zbiornika oraz wyjęcie pompy paliwa (to zabrało nam najwięcej czasu – śruby oczywiście były nieodkręcalne bez ich zniszczenia – ale daliśmy w końcu radę). Obejrzeliśmy wnętrze zbiornika – normalnie nówka sztuka! Wszystko świeci, po prostu ideał – to samo pompa (nawiasem mówiąc, okazało się że jest sprawna :) ). Następną godzinkę (prawie) rozbieraliśmy stary zbiornik – tzn. wyjęcie siedzenia z tyłu, odpięcie elektryki (parę minut), rozłączenie wszelkich przewodów (odpowietrzenia, paliwowe, wlew) – troszke więcej zabawy (małe możliwości ruchu w kanale), odkręcenie wszelkich śrub, zabezpieczeń, opaski zabezpieczającej itd. W końcu wyjęcie zbiornika – i jakieś 30 minut zabawy w stylu: do mnie, do Ciebie, ciągnij, pchaj... Jak w dobrym pornusie :D W końcu udało nam się wyjąć zbiornik. Przerwa na zlanie paliwa ze starego zbiornika – SYF, i to mało powiedziane... Kolor paliwa brunatnty, mnóstwo zawiesiny, po prostu tragedia :( Po wyjęciu pompy ze starego wszystko sie wyjaśniło – sama rdza a nie zbiornik, kruszył się prawie że w ręku, na prawdę porażka (sądzę, że ten roczny postój jakie autko miało za sobą tak się do tego przyczynił – woda, zmiany temperatury zrobiły swoje). Zamontowanie "nowego" zbiornika zajęło mniej więcej tyle samo czasu – znów odgłosy z pornusa :) Podpięcie wszystkiego co trzeba, podjazd na stacje, zatankowanie i... Autko dostaje paliwo ale jazda tylko na gazie od paru miesięcy dała się we znaki :( Mam nadzieje że preparaty do czyszczenia wtryskiwaczy wystarczą bo na razie to autko zachowuje się jak maluch – szarpie, telepie itd. :( Tak więc przede mną nowa misja – doprowadzenie układu benazynowego do stanu używalności :)
Do całej pracy trzeba jeszcze doliczyć czas przeznaczony w domku na przygotowanie zbironika – pomalowanie :)

P.S. Przy okazji – w moim zbiorniku była pompka Mazda – Mistubishi, w "nowym" Mazda – Denso...
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez radziu » 13 lis 2004, 11:45

Kiedyś coś takiego robiłem sam w Golfie I. Noc mnie zastała, a zacząłem z samego rana :| W zasadzie zbiornika nie wymieniałem tylko go czyściłem. Musiałem wyjąć, wyczyścić, i póżniej włożyć na miejsce. Przesrana robota...
===Radziu===
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2003, 09:40
Posty: 301
Skąd: Gdańsk
Auto: 626 GF 1,9i

Postprzez Rokoś » 13 lis 2004, 21:10

walus1 na technicnzym mazdy tez opisal jak swoj wymienial :)

co wy macie z tymi zbiornikami ? :]
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2004, 21:39
Posty: 30
Skąd: Ciechanów
Auto: sprzedany

Postprzez Waluś » 13 lis 2004, 21:10

Huano, ale jazd, ja przedchwilą z garażu wruciłem hihi w tym samym celu tam byłem co ty hahaha ale ja narazie tylko wyjąłem bo będe renowacje przeprowadzał, bo w jednym miejscu mi cieknie, i narazie oczyściłem, a w poniedziałem żywica we wtorek biteź do konserwacji całości i w środe na miejsce :) Zastanawiam sie tylko jak ja go tam sam zasadze :|
to moja relacja
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=6128

wiesz do czego służą te dwa cieniutkie przewody idące do góry do wlewu paliwa ???? bo mi sie jeden odpadł a drugi prawie przegnił, zresztą cała lewa strona jest w kiepskim stanie.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Huano » 13 lis 2004, 23:22

z tego co mi sie wydaje to te dwa przewody to chyba ida do filtra weglowego (ta czarna wielka puszka po lewej stronie silnika (od strony paska rozrzadu). W moim starym zbiorniku tez jedno mi sie urwalo, w tym co zakladalem jest OK :) Co do zasadzenia zbiornika – konieczna druga para rak (a raczej podporek) :D

A co do problemów ze zbiornikami – z tego co wiem to dosc czesta przypadlosc w GD... niestety :(
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Waluś » 14 lis 2004, 14:38

Normalka jeśli jest stalowy to w końcu musi zgnić, tymbardziej żę blacha z której jest wykonany nie jest najgróbsza, a przy konserwacji mało który blacharz zdejmuje zbiornik aby go zakonserwować od góry. :|
Kiedyś jak konserwowałem podwozie mojego FSO to zapytałem pana czy zdejmował zbiornik i konserwował go od góry i podwozie nad nim. Zrobił tylko wielkie oczy i głupią mine :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez frkone » 7 wrz 2006, 00:11

mam pytanie zbiornik od coupe pasuje do hb???? bo mi przecieka zbiornik a mam okazje kupic lepszy w dobrej cenie i chce go tylko szybko przełozyc
Początkujący
 
Od: 23 lip 2006, 00:08
Posty: 5
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626 2,0i 16V gd 91' +lpg

Postprzez Waluś » 7 wrz 2006, 19:15

hmm powinien pasować.
Ja robiłem w obu autach i nie zauważyłem różnic w kształcie i wielkości, masa też podobna <lol> tak samo łapy bolały <lol>
Ostatnio edytowano 8 wrz 2006, 20:05 przez Waluś, łącznie edytowano 1 raz
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez nemi » 7 wrz 2006, 19:33

Waluś napisał(a):to moja relacja
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=6128

Może niech to będzie doklejone do tego tematu, bo nie jestem pewien, czy T&O to odpowiedni dział :]
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Waluś » 7 wrz 2006, 19:41

yhmmm ale tam nie ma fot. Fotorelacja z naprawy jest, tylko serwer kicha i nie mam gdzie tego wrzucać. Mam na kompie jeszcze 3 fotorelacje, ale nie wrzucam na ten serwer, bo i tak częściej nie działa jak działa, więc po co. Jak udami się coś zorganizować to wrzucę i po prostu zapodam linka, ale to zimą, bo teraz nawet nie mam czasu się tym zająć.
Ostatnio edytowano 8 wrz 2006, 20:04 przez Waluś, łącznie edytowano 1 raz
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez bucz » 7 wrz 2006, 23:13

Waluś napisał(a):hmm powinien pasować.
Ja robiłem w obu autach i nie zauważyłem rużnic w krztałcie i wielkości, masa też podobna <lol> tak samo łapy bolaly <lol>


albo w tym watku jestes po piwie albo musisz pocwiczyc slownik ortograficzny
pojemność silnika (cm^2)
------------------------------------------------- x 200 = IQ posiadacza pojazdu
średnica wydechu (mm) x głośność (dB)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2006, 01:17
Posty: 107 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 626 1.8 16V LPG – 96r.

Postprzez nemi » 7 wrz 2006, 23:43

Waluś rzucaj na Imageshack.us
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez frkone » 8 wrz 2006, 01:02

Kupie to sprawdze dzieki dam znac czy był ok:D
pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 23 lip 2006, 00:08
Posty: 5
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626 2,0i 16V gd 91' +lpg

Postprzez Waluś » 8 wrz 2006, 20:02

bucz napisał(a):albo w tym watku jestes po piwie

nawet po trzech :P zdarza się :P już się poprawiam :P czasem nie czytam tego co piszę, hmmm nawet często <lol>
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6