Od tygodnie jestem posiadaczem mazdy 626 GC r 86 FE 2.0 gaźnik + instalacja gazowa (jeszcze mi się micha cieszy) niestety samochód gaśnie na niskich obrotach( benzyna i gaz ), poprzedni właściciel powiedział ze wystarczy wyregulować gaźnik i wszystko będzie ok. ( samochód stał w garażu parę miesięcy nie używany- drugi samochód poprzedniego właściciela). Zabrałem wiec madzie do mechanika na regulacje ( wymienili też świece) i tu stwierdzono niestety że brak ciśnienia na jednym cylindrze ( na pierwszym po stronie pasażera) i ze trzeba rozbierać silnik bo może tłok jest skrzywiony i do wymiany. Jeżeli pojeździ się chwile i silnik się nagrzeje to obroty nie spadają i wszystko jest ok. To mój pierwszy samochód i przyznaje się że jestem w tej materii zupełnie zielony a nie chce/boje się rozbierać silnik, chciałbym żeby madzia jeszcze pojeździła parę lat bo samochód bardzo mi się podoba, dlatego chce prosić o pomoc bardziej doświadczonych użytkowników rade. Czytałem posty innych ( jeszcze nie przebiłem się przez wszystkie przyznaje się ale jest ich dużo na kilka tygodni czytania a po drugie brak wiedzy i nie wiem czego szukać) i za podstawę podają wymianę kabli WN na ngk , ewentualnie kopułkę i palec rozdzielacza a może ktoś miał podobny przypadek, mam też kilka innych pytań:
1. Czy można wyregulować ciśnienie na cylindrze nie rozbierając silnika
2. Jaki rodzaj oznaczenie kabli do Mazdy 626 GC, jaki rodzaj filtru powietrza, oleju i paliwa , kopułki , palca rozdzielacza i rodzaj tłoka -- czy można gdzieś zdobyć katalog z oznaczeniami części do mojej madzi chciałbym założyć części dobre oryginalne, jeśli nie to będę szukał jakiś używanych .
Czy są sklepy internetowy albo wysyłkowy gdzie mieliby te części.
Może ktoś zna jakiś warsztat mechaniczny w Zachodniopomorskim gdzie by mieli do czynienia z takimi modelami jak mój, do pana Jaksy się nie wybiorę, trochę za daleko, chyba że założy filie swojego warsztatu gdzieś niedaleko szczecina.
Mazda na razie stoi bo postraszyli mnie w warsztacie żeby nie jeździć jeśli nie ma ciśnienia na jednym cylindrze bo można rozwalić silnik, dlatego chce wymienić filtry i kable WN dla pewności że to nie elektryka tylko coś z silnikiem.
3. Czy któreś części z modelu GD pasują do GC dużo postów jest właśnie pisanych przez właścicieli modeli GD (chyba nie jest zbyt dużo na forum 626 GC) czy te wersje aż tak się bardzo różnią budową poza wyglądem.
Szukam też wszelkich instrukcji, schematów elektrycznych (elektrykę tez będę musiał zrobić- jedno okno nie działa), trochę szukałem w Internecie ale prawie nic nie znalazłem
Mam też prośbę jeśli ma ktoś dostęp do jakieś strony która szczegółowo rozkodowuje vin – chodzi mi o miesiąc i rok produkcji – ta rosyjska strona podawana na forum nie działa a druga którą znalazłem nie podaje tych danych, mój to:
Vin JMZGC122201812891 i silnik FE441463
sorry za multi
pozdrawiam