Witam.
Mam następujący problem. Wczoraj jeszcze silnik odpalał bez problemu, natomiast dzisiaj nie mogłem juz go odpalic.Sprawdziłem świece i iskra jest, silnik kręci bez problemu ale nie odpala. Nie bardzo sie na tym znam, ale wcześniej kiedy tylko przekręcałem kluczyk w stacyjce słyszałem jak zaczyna chodzic jakis silniczek pod maską, taki miał odgłos....dzisiaj juz nic nie słyszę i nie wiem co to może byc, moze ktos wie???? Przeczytałem na forum że jak sie przekreci kluczyk to od razu uruchamia się pompa paliwa przy wyłaczonym silniku. Czy dobrze kombinuję? Czy jest to dźwięk załączającej sie pompy. Proszę o odpowiedzi, bo ja sie na tym nie znam, dodam że jest to Mazda 626 2.2i z 89 roku,hatchback.
Silnik nie odpala – pompa paliwa
Strona 1 z 1
To rzeczywiscie moze byc brak paliwa. Wskazana jest pomoc drugiej osoby. Gdy siedzisz w aucie i katujesz rozrusznik ciezko Ci uslyszec czy pompa dziala. Niech pomocnik poslucha czy w okolicach tylnego kola slychac to bzyczenie. Odradzam eksperymenty z rozlaczaniem wezyka. Jesli pompa dziala to daje naprawde spore cisnienie. Zalejesz wszystko – pozar jest niewykluczony. Inne ewentualnosci to niestety sterowanie. Jednak jeszcze nie slyszalem o takiej awarii, co nie oznacza, ze nie bedziesz pierwszy
Zacznij od osluchania pompy. Nie ma co martwic sie na zapas.
Zacznij od osluchania pompy. Nie ma co martwic sie na zapas.
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
Przejrzałem wszystkie bezpieczniki jakie tylko znalazłem w samochodzie i wszystkie są ok, myslałem ze moze jakis bezpiecznik sie przepalił, pompę nasłuchiwałem i nic nie usłyszałem, ale nie jestem pewien czy nie przegapiłem jakiegos przekaźnika bo niestety nie mogłem znaleźć. W kazdym razie szykuje sie juz na zakup pompy paliwa ale czekam na potwierdzenie od mechanika.Mam tylko jedno pytanie czy pompa od Forda Probe 2,2i będzie pasowała do mojej Mazdy bo znalazłem taką na allegro, jesli ktos wie to niech napisze, bede wdzięczny.Pozdrawiam.
- Od: 19 lip 2006, 20:14
- Posty: 31
- Skąd: Polkowice
- Auto: Mazda 626 GD 2.2i 12V
Sprawdź czy świece są mokre jak zakręcisz rozrusznikeim, albo wykręć świece, włóż je do kabli i ułóż nad cylindrami. Zakręcisz rozrusznikiem i w ten sposob sprawdzisz, czy podaje paliwo i czy pali na kazdy cylinder. Nie przestrasz sie tylko, ze bedzie buchac ogień 40 cm
. U mnie to robili w ASO Mazdy, wiec chyba jest to w miarę bezpieczne.
gxs5 napisał(a):słyszałem jak zaczyna chodzic jakis silniczek pod maską
ten dźwięk t nie pompa paliwa tylko praca układu wtryskowego bądź zapłonowego (nie pamiętam). Musiał bym sprawdzić pod maską od czego jest ten dźwięk, u mnie brzęczy
Do testu pompy paliwa masz zworę. Jest to kostaka dwupinowa koloru żóltego (na zdjęciu) z lewej strony auta obok silnika wycieraczek i amora.

Zrób mostek, zdejm przewód paliwa, np z filtra, przekręć zapłon (ale bez rozrusznika), i powinno polecieć paliwo jeśli nie leci szukaj pompy.
Wielkie dzieki za rady...co do świec to wczesniej sprawdzałem i były suche oraz była iskra czyli paliwo nie dochodzi. Druga sprawa wielkie dzieki za zdjecie z tą żółtą zworką
nigdy bym sie nie domyślił że ona obsługuje pompe paliwa,jutro spróbuje tak zrobic, jak juz sprawdze to dam znac o efektach
...Pozdrawiam i jeszcze raz wielkie dzieki .
- Od: 19 lip 2006, 20:14
- Posty: 31
- Skąd: Polkowice
- Auto: Mazda 626 GD 2.2i 12V
Problem juz rozwiązany. Do pompy paliwa nie dochodziło napięcie, prawdopodobnie było cos z wtyczką, po jej poruszaniu pojawiło sie napiecie
, ponadto przewód masy był nie podłaczony do masy (jakas przerwa w instalacji?), ale podłaczyłem ją innym kabelkiem i wszystko działa.
- Od: 19 lip 2006, 20:14
- Posty: 31
- Skąd: Polkowice
- Auto: Mazda 626 GD 2.2i 12V
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6