Bierze mi olej , jak zaradzić
1, 2
Witam serdecznie klubowiczów , moja madzia niestety bierze mi olej a mianowicie 1L na 1000Km to że silnik deko jes nie szczelny to zgodzę się ale nie na tyle by ubyło 1L oleju przy 1000Km waszym zadaniem co należy wymienić przy nie za duzych nakładach finansowych by osiągnąć widoczną poprawę . Dziękuje za odp
Ostatnio edytowano 16 lip 2006, 23:54 przez Rekin, łącznie edytowano 1 raz
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Nic? Aby nie brało oleju, trzeba byłoby wymienić:
– uszczelniacze (czyli zrobić głowicę)
– wymienić pierścienie olejowe (oryginalne), czyli wymiana wszystkich pierścieni.
– nowe uszczelki
Po tych operacjach masz 80% szans, że będzie OK. Te 20%, to jak ktoś spiepszy robotę podczas naprawy. Ile to będzie kosztować? Hmmm mało pewnie nie
.
Tak więc lej olej i ciesz się tym, co masz. Pewnie jeździsz na mineralcu i dlatego zaczął brać Ci olej. Zapiekły się pierścienie olejowe i stąd te ubytki. Tak przynajmniej uważam.
Powodzenia
..::GofNet::..
– uszczelniacze (czyli zrobić głowicę)
– wymienić pierścienie olejowe (oryginalne), czyli wymiana wszystkich pierścieni.
– nowe uszczelki
Po tych operacjach masz 80% szans, że będzie OK. Te 20%, to jak ktoś spiepszy robotę podczas naprawy. Ile to będzie kosztować? Hmmm mało pewnie nie
Tak więc lej olej i ciesz się tym, co masz. Pewnie jeździsz na mineralcu i dlatego zaczął brać Ci olej. Zapiekły się pierścienie olejowe i stąd te ubytki. Tak przynajmniej uważam.
Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Jaksa twierdzi, ze mozna stosowac pierscienie RIK i uszczelniacze Tacoma, dostepne w Hipolu. Efekt zapewne jest nieco gorszy niz na oryginalach, ale w przypadku naszych GD remont na oryginalach to podwojenie wartosci wraczka
Jezeli uda sie zmniejszyc apetyt na olej do powiedzmy 1l/10 000 km to juz sukces. Raczej odradzam kupowanie silnika. Przypuszczam, ze praktycznie kazdy albo bedzie pil olej, albo za kilka kilometrow zacznie.
- Od: 13 sie 2004, 13:17
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02
es napisał(a):apetyt na olej do powiedzmy 1l/10 000 km to juz sukces.
to jest prawie jak fabryka marzenie w przypadku starego auta.
es napisał(a):Jaksa twierdzi, ze mozna stosowac pierscienie RIK i uszczelniacze Tacoma, dostepne w Hipolu.
ja mam taki zestaw wciąga średnio 0.5 litra na 10000 km tz że jak zaleje olej do pełna to jak spuszczam po 10000 km na gagnecie jest połowa stanu.
Rekin jak silnik ci nie dymi na zimnym to lej olej i jeżdzij szkoda kasy na remonty.
- Od: 20 lip 2005, 16:56
- Posty: 1241
- Skąd: Polanka Wielka
- Auto: Focus I TDCi
GofNet napisał(a):– uszczelniacze (czyli zrobić głowicę)
ja kiedyś wymieniałem w swojej madzi uszczelniacze bez zdejmowania głowicy-koszt 12 uszczelniaczy(8zł/szt.)
oraz ok 3godz roboty
też brała olej,i dymiła a teraz nie dolewam od wymiany do wymiany

- Od: 31 mar 2006, 19:28
- Posty: 136
- Skąd: Wrocław
- Auto: 121 1.3 16V '91r.
Też testowałem wymianę uszczelniaczy zaworowych w 16 letnim samochodzie i też pomogło. Te które wyjołem pokruszyły się
.
Według mnie kazdy posiadacz kilkunastoletniego samochodu powinien się liczyć z koniecznością wymiany uszczelmniaczy nie tylko zaworowych.
Po prostu guma (tworzywo) uszczelniaczy traci swoja elastyczność.

Według mnie kazdy posiadacz kilkunastoletniego samochodu powinien się liczyć z koniecznością wymiany uszczelmniaczy nie tylko zaworowych.
Po prostu guma (tworzywo) uszczelniaczy traci swoja elastyczność.
japan napisał(a):
ja kiedyś wymieniałem w swojej madzi uszczelniacze bez zdejmowania głowicy-koszt 12 uszczelniaczy(8zł/szt.)
oraz ok 3godz roboty
też brała olej,i dymiła a teraz nie dolewam od wymiany do wymiany
Powiec jak to zrobiłeś
Ps. bylem posiadaczem nissana sunny 89r i nie brał ani grama od wymiany do wymiany , dlaego jestem zaszokowany tym apeytem na olej w mojej madzi silnik pszczółka a bierze olej
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Rekin napisał(a):bylem posiadaczem nissana sunny 89r i nie brał ani grama od wymiany do wymiany , dlaego jestem zaszokowany tym apeytem na olej w mojej madzi silnik pszczółka a bierze olej
Mazdy tak maja, i albo sie je lubi albo nienawidzi...potrafily brac olej po 90 tys km chyba z budzie GF.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
- Od: 19 paź 2005, 19:59
- Posty: 294
- Skąd: Szczecin
- Auto: Audi A4 B5 2.6 V6
Bokciu napisał(a):No prosze....szczęściarz
Potwierdzam Masz Sołtys szczęście
Rekin napisał(a):Ps. bylem posiadaczem nissana sunny 89r i nie brał ani grama od wymiany do wymiany
Zgadzam się. Mam kupla co ma sunny z lpg 278 tyś km przebiegu i zalewa Mobil 0w-30. Zero brania.
BIGer napisał(a):albo sie je lubi albo nienawidzi
Była 323f bg
- Od: 27 gru 2005, 23:18
- Posty: 169
- Skąd: Przasnysz
- Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi
Ja mam ~220kkm i od wymiany w listopadzie nic nie wziął. Wciąż jest pod "F"...
Nie ma reguły. Jedne biorą po 100kkm inne nawet po 400kkm nie chcą brać.
Nie ma reguły. Jedne biorą po 100kkm inne nawet po 400kkm nie chcą brać.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Pytałem wczoraj w niby lepszym warsztacie samochodowym , co nalezy by wymienić w madzi ze wzgledu na branie oleju podpowiedzieli mi abym zrobił uszczelniacze zaworowe koszt z materiałem to okołp 250PLN waszym zdaniem dobrze radzą czy kolejna kasa wyrzucona w błoto ?<<
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Tak, jak wcześniej pisaliśmy. Albo, albo... Trudno powiedzieć, co puszcza. Możesz odkręcić korek od oleju i zobaczyć (ale delikatnie i uważaj na twarz), czy chlapie, traci stabilność pracy, itp. To jest drobny symptom uszczelniaczy, choć w V6 ta metoda się nie sprawdza. Tam nawet dobre jednostki potrafią zgasnąć.
Jakby juz robili Ci te uszczelniacze, to niech przy okazji zerkną na popychacze, czy sprężyny są ok, który dzwoni, itp. Po co robić dwa razy to samo.
Jakby juz robili Ci te uszczelniacze, to niech przy okazji zerkną na popychacze, czy sprężyny są ok, który dzwoni, itp. Po co robić dwa razy to samo.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Właśnie przed kilkunastu minutami odbierałem auto z warsztatu , mechanik cały boss
powiedziała że odrazu przejzał cały silnik i do wymiany klasyfikuje się uszczelka pod głowicą oraz pod klawiaturą od razu zrobie uszczelniacze przy jednej operacji koszty to około 500PLN z jego częściami
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Rekin napisał(a):koszty to około 500PLN z jego częściami
Hmm... podejrzanie niedrogo... Jak orientowałem sie w cenie uszczelki pod "klawaiturą" to sama uszczelka kosztowała 170 zł (oryginał, cena sprzed około pół roku). Uszczelniacze po około 25-30 PLN – kolejna 100 – a to juz prawie 270 PLN... A gdzie uszczelka pod głowicę, planowanie głowicy, reszta robocizny?? Podpytaj się jeszcze na jakich podzespołach bedzie to robił – bo uszczelki pod głowicę i pod klawiaturę to powinienies mieć jednak oryginał... (klawaitura przerabaiana kilkukrotnie na zamiennikach – sie nie spisują jak trzeba)...
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
Zakład jest dość długo i uznany w naszym mieśćie , ale warto zapytać dokładnie przed remontem dobra myś huano
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Mam pytanie do Was a co jeśli ... z rana po nocy odpalam Magdalenę i jest jasno za mną ... 2-3minuty (pewnie silnik się rozgrzeje) i nic auto stoi cały dzień na słońcu (czas w pracy) odpalam znowu i nic zero dymu
Co to może być
Autko kupiłem od mechanika .... i tak od siebie zmieniłem olej .. zapobiegawczo – dolałem już Motor Doktora, dalej to samo
! Tylko z rana jak odpalam to smuga dymu
Czy też mnie czeka wymiana uszczelki pod głowicą,pokrywą,uszczelniaczy,gumek zaw...itp – czy lać doktorka do bólu
Mało tego auto mam na LPG i odpala wyłącznie na LPG na benzynie nie chce ze mną gadać
Gaz tankuje na Shelu i V-Powera też zapodałem --- co jest grane 





Ireneusz Kamiński
www.autokaminski.com
gg:2688198
tel.792473553
www.autokaminski.com
gg:2688198
tel.792473553
- Od: 12 lip 2006, 20:46
- Posty: 25
- Skąd: Bydgoszcz
Irekkk napisał(a):gumek zaw...itp
nie gumek tylko uszczelniaczy zaworowych. Tak są do wymiany.
Irekkk napisał(a):odpala wyłącznie na LPG na benzynie nie chce ze mną gadać
zmień przepływomierz

Irekkk napisał(a):czy lać doktorka do bólu
a może jeszcze zmienisz olej i zamiast niego wlejesz Moto shit hehe napewno pomoże.
gumki a uczelniacze to to samo ... potocznie w handlu się mówi gumki ale nie o to idzie
Olej nalałem raczej z wyższej półki
Motor Doktora też
Ale słyszałem ze po .... tam doktorach pomoże ... czy to bajka 


Ireneusz Kamiński
www.autokaminski.com
gg:2688198
tel.792473553
www.autokaminski.com
gg:2688198
tel.792473553
- Od: 12 lip 2006, 20:46
- Posty: 25
- Skąd: Bydgoszcz
Irekkk napisał(a):pomoże ... czy to bajka
na krótką metę. To sie leje na handel a nie na codzień.
Irekkk napisał(a):Olej nalałem raczej z wyższej półki
to jest pojęcie względna. Ale olej ci nie uszczelni silnika więc nie wiele ma to do rzeczy.
Irekkk napisał(a):potocznie w handlu się mówi gumki ale nie o to idzie
no dobra nie łapmy sie za słuwka
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6