Bierze mi olej , jak zaradzić

Postprzez Rekin » 15 lip 2006, 19:50

Witam serdecznie klubowiczów , moja madzia niestety bierze mi olej a mianowicie 1L na 1000Km to że silnik deko jes nie szczelny to zgodzę się ale nie na tyle by ubyło 1L oleju przy 1000Km waszym zadaniem co należy wymienić przy nie za duzych nakładach finansowych by osiągnąć widoczną poprawę . Dziękuje za odp
Ostatnio edytowano 16 lip 2006, 23:54 przez Rekin, łącznie edytowano 1 raz
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez GofNet » 15 lip 2006, 20:04

Nic? Aby nie brało oleju, trzeba byłoby wymienić:
– uszczelniacze (czyli zrobić głowicę)
– wymienić pierścienie olejowe (oryginalne), czyli wymiana wszystkich pierścieni.
– nowe uszczelki

Po tych operacjach masz 80% szans, że będzie OK. Te 20%, to jak ktoś spiepszy robotę podczas naprawy. Ile to będzie kosztować? Hmmm mało pewnie nie :|.

Tak więc lej olej i ciesz się tym, co masz. Pewnie jeździsz na mineralcu i dlatego zaczął brać Ci olej. Zapiekły się pierścienie olejowe i stąd te ubytki. Tak przynajmniej uważam.

Powodzenia
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez es » 16 lip 2006, 11:12

Jaksa twierdzi, ze mozna stosowac pierscienie RIK i uszczelniacze Tacoma, dostepne w Hipolu. Efekt zapewne jest nieco gorszy niz na oryginalach, ale w przypadku naszych GD remont na oryginalach to podwojenie wartosci wraczka ;) Jezeli uda sie zmniejszyc apetyt na olej do powiedzmy 1l/10 000 km to juz sukces. Raczej odradzam kupowanie silnika. Przypuszczam, ze praktycznie kazdy albo bedzie pil olej, albo za kilka kilometrow zacznie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2004, 13:17
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 2,2 i GV 95, chevy s10 02

Postprzez sołtys » 16 lip 2006, 12:20

es napisał(a):apetyt na olej do powiedzmy 1l/10 000 km to juz sukces.


to jest prawie jak fabryka marzenie w przypadku starego auta.


es napisał(a):Jaksa twierdzi, ze mozna stosowac pierscienie RIK i uszczelniacze Tacoma, dostepne w Hipolu.


ja mam taki zestaw wciąga średnio 0.5 litra na 10000 km tz że jak zaleje olej do pełna to jak spuszczam po 10000 km na gagnecie jest połowa stanu.

Rekin jak silnik ci nie dymi na zimnym to lej olej i jeżdzij szkoda kasy na remonty.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez japan » 16 lip 2006, 20:12

GofNet napisał(a):– uszczelniacze (czyli zrobić głowicę)


ja kiedyś wymieniałem w swojej madzi uszczelniacze bez zdejmowania głowicy-koszt 12 uszczelniaczy(8zł/szt.)
oraz ok 3godz roboty :(
też brała olej,i dymiła a teraz nie dolewam od wymiany do wymiany <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2006, 19:28
Posty: 136
Skąd: Wrocław
Auto: 121 1.3 16V '91r.

Postprzez Bokciu » 16 lip 2006, 22:25

japan napisał(a):też brała olej,i dymiła a teraz nie dolewam od wymiany do wymiany

No prosze....szczęściarz
Ahura Mazda – dobry bóg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2004, 22:23
Posty: 284 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Galant EA 2.4 Tiptronic '99

Postprzez Hazu » 16 lip 2006, 22:27

Też testowałem wymianę uszczelniaczy zaworowych w 16 letnim samochodzie i też pomogło. Te które wyjołem pokruszyły się hahaha .
Według mnie kazdy posiadacz kilkunastoletniego samochodu powinien się liczyć z koniecznością wymiany uszczelmniaczy nie tylko zaworowych.
Po prostu guma (tworzywo) uszczelniaczy traci swoja elastyczność.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Rekin » 16 lip 2006, 23:49

japan napisał(a):
ja kiedyś wymieniałem w swojej madzi uszczelniacze bez zdejmowania głowicy-koszt 12 uszczelniaczy(8zł/szt.)
oraz ok 3godz roboty :(
też brała olej,i dymiła a teraz nie dolewam od wymiany do wymiany <jupi>


Powiec jak to zrobiłeś :) dzieki z góry

Ps. bylem posiadaczem nissana sunny 89r i nie brał ani grama od wymiany do wymiany , dlaego jestem zaszokowany tym apeytem na olej w mojej madzi silnik pszczółka a bierze olej
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez BIGer » 17 lip 2006, 11:58

Rekin napisał(a):bylem posiadaczem nissana sunny 89r i nie brał ani grama od wymiany do wymiany , dlaego jestem zaszokowany tym apeytem na olej w mojej madzi silnik pszczółka a bierze olej


Mazdy tak maja, i albo sie je lubi albo nienawidzi...potrafily brac olej po 90 tys km chyba z budzie GF.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2005, 19:59
Posty: 294
Skąd: Szczecin
Auto: Audi A4 B5 2.6 V6

Postprzez Cysiek » 17 lip 2006, 23:19

Bokciu napisał(a):No prosze....szczęściarz

Potwierdzam Masz Sołtys szczęście ;)
Rekin napisał(a):Ps. bylem posiadaczem nissana sunny 89r i nie brał ani grama od wymiany do wymiany

Zgadzam się. Mam kupla co ma sunny z lpg 278 tyś km przebiegu i zalewa Mobil 0w-30. Zero brania.
BIGer napisał(a):albo sie je lubi albo nienawidzi

:D
Była 323f bg
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2005, 23:18
Posty: 169
Skąd: Przasnysz
Auto: Audi 80 B4 Avant 1,9 Tdi

Postprzez GofNet » 18 lip 2006, 02:20

Ja mam ~220kkm i od wymiany w listopadzie nic nie wziął. Wciąż jest pod "F"...

Nie ma reguły. Jedne biorą po 100kkm inne nawet po 400kkm nie chcą brać.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Rekin » 19 lip 2006, 10:39

Pytałem wczoraj w niby lepszym warsztacie samochodowym , co nalezy by wymienić w madzi ze wzgledu na branie oleju podpowiedzieli mi abym zrobił uszczelniacze zaworowe koszt z materiałem to okołp 250PLN waszym zdaniem dobrze radzą czy kolejna kasa wyrzucona w błoto ?<<
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez GofNet » 19 lip 2006, 11:08

Tak, jak wcześniej pisaliśmy. Albo, albo... Trudno powiedzieć, co puszcza. Możesz odkręcić korek od oleju i zobaczyć (ale delikatnie i uważaj na twarz), czy chlapie, traci stabilność pracy, itp. To jest drobny symptom uszczelniaczy, choć w V6 ta metoda się nie sprawdza. Tam nawet dobre jednostki potrafią zgasnąć.

Jakby juz robili Ci te uszczelniacze, to niech przy okazji zerkną na popychacze, czy sprężyny są ok, który dzwoni, itp. Po co robić dwa razy to samo.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
                           (v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2004, 18:33
Posty: 1952 (0/2)
Skąd: Piotrków Trybunalski
Auto: Mazda 323 BG B6E 1,6i 8v 4/OHC

Postprzez Rekin » 19 lip 2006, 12:41

Właśnie przed kilkunastu minutami odbierałem auto z warsztatu , mechanik cały boss :) powiedziała że odrazu przejzał cały silnik i do wymiany klasyfikuje się uszczelka pod głowicą oraz pod klawiaturą od razu zrobie uszczelniacze przy jednej operacji koszty to około 500PLN z jego częściami
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez Huano » 19 lip 2006, 14:17

Rekin napisał(a):koszty to około 500PLN z jego częściami



Hmm... podejrzanie niedrogo... Jak orientowałem sie w cenie uszczelki pod "klawaiturą" to sama uszczelka kosztowała 170 zł (oryginał, cena sprzed około pół roku). Uszczelniacze po około 25-30 PLN – kolejna 100 – a to juz prawie 270 PLN... A gdzie uszczelka pod głowicę, planowanie głowicy, reszta robocizny?? Podpytaj się jeszcze na jakich podzespołach bedzie to robił – bo uszczelki pod głowicę i pod klawiaturę to powinienies mieć jednak oryginał... (klawaitura przerabaiana kilkukrotnie na zamiennikach – sie nie spisują jak trzeba)...
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez Rekin » 19 lip 2006, 14:29

Zakład jest dość długo i uznany w naszym mieśćie , ale warto zapytać dokładnie przed remontem dobra myś huano
Obecna- Mazda 626 GW 2.0i 16v FS-HP 136KM
Ex.nr.2. – Mazda 626 GE 2.0i 16v FS-DOHC 115KM
Ex.nr.1. – Mazda 626 GD Coupe 2.0i 16v FE-DOHC 148 KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2006, 12:47
Posty: 260 (2/0)
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 626 GW 2.0 16V 136KM 2001.R.
Sekwencja BRC 24.11 Wtryski BRC
Mercedes W210 e240 2,6 V6 2001.r

Postprzez Irekkk » 21 lip 2006, 22:04

Mam pytanie do Was a co jeśli ... z rana po nocy odpalam Magdalenę i jest jasno za mną ... 2-3minuty (pewnie silnik się rozgrzeje) i nic auto stoi cały dzień na słońcu (czas w pracy) odpalam znowu i nic zero dymu ?? Co to może być ?? Autko kupiłem od mechanika .... i tak od siebie zmieniłem olej .. zapobiegawczo – dolałem już Motor Doktora, dalej to samo !!! Tylko z rana jak odpalam to smuga dymu !! Czy też mnie czeka wymiana uszczelki pod głowicą,pokrywą,uszczelniaczy,gumek zaw...itp – czy lać doktorka do bólu !! Mało tego auto mam na LPG i odpala wyłącznie na LPG na benzynie nie chce ze mną gadać !! Gaz tankuje na Shelu i V-Powera też zapodałem --- co jest grane <glupek2>
Ireneusz Kamiński
www.autokaminski.com
gg:2688198
tel.792473553
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lip 2006, 20:46
Posty: 25
Skąd: Bydgoszcz

Postprzez Waluś » 21 lip 2006, 22:07

Irekkk napisał(a):gumek zaw...itp

nie gumek tylko uszczelniaczy zaworowych. Tak są do wymiany.

Irekkk napisał(a):odpala wyłącznie na LPG na benzynie nie chce ze mną gadać

zmień przepływomierz :P LPG rulezz hahaha

Irekkk napisał(a):czy lać doktorka do bólu

a może jeszcze zmienisz olej i zamiast niego wlejesz Moto shit hehe napewno pomoże.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Irekkk » 21 lip 2006, 22:26

gumki a uczelniacze to to samo ... potocznie w handlu się mówi gumki ale nie o to idzie ??Olej nalałem raczej z wyższej półki !! Motor Doktora też !! Ale słyszałem ze po .... tam doktorach pomoże ... czy to bajka ??
Ireneusz Kamiński
www.autokaminski.com
gg:2688198
tel.792473553
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 lip 2006, 20:46
Posty: 25
Skąd: Bydgoszcz

Postprzez Waluś » 21 lip 2006, 22:31

Irekkk napisał(a):pomoże ... czy to bajka

na krótką metę. To sie leje na handel a nie na codzień.

Irekkk napisał(a):Olej nalałem raczej z wyższej półki

to jest pojęcie względna. Ale olej ci nie uszczelni silnika więc nie wiele ma to do rzeczy.

Irekkk napisał(a):potocznie w handlu się mówi gumki ale nie o to idzie


no dobra nie łapmy sie za słuwka :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6