Brak ssania na pb i lpg.

Postprzez robertoz » 29 maja 2006, 13:00

Witam.Zauważyłem właśnie że nie mam ssania w swoim autku zarówno na benzynie jak i na gazie-zaraz po odpaleniu obroty ustawiają się na ok.900 .Jest to bardzo kłopotliwe bo zanim silnik się nagrzeje to każdy dojazd do skrzyżowania to telepie silnikiem i obroty schodzą mocno w dół.Przeszukałem forum ale o braku ssania w tym motorze nic nie ma.Dzięki.
Ostatnio edytowano 29 maja 2006, 22:13 przez robertoz, łącznie edytowano 2 razy
Lubię skośnookie wozy i tyle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2006, 22:16
Posty: 29
Auto: 2.0i 90 KM 8V 4/OHC FE 1990

Postprzez tadziol » 29 maja 2006, 21:42

Grzyby napisał(a):A zresztą – skąd pewność, że w twoim silniku ssanie jest zbudowane inaczej niż w innych z modelu GD?


sorry,że się wtrącam,ale musze troszkę stanąc po stronie kolegi robertoz
Układ "ssania" może występowac w GD FE w postaci zaworu powietrza dodatkowego umieszczony pod kolektorem ssącym w okolicy alternatora.Działa na zasadzie grzałki i bimetalu,a zasilany jest napięciem tym samym co pompa paliwa.Układ identyczny jak starsze modele Audi 80/100 Golf na wtrysku K-Jetronic.
Mało kto o tym wie...
Sprawdzenie zaworu polega na wybudowaniu i wzrokowej kontroli przesłony zamykającej przelot powietrza-powinna być przymknięta na ok.50%,po podaniu napięcia zasilania i upływie czasu ok.2-5 min.(w zależności od temp. otoczenia)przesłona powinna się zamknąć prawie całkowicie.
Może poczekaj Wielki Moderatorze z wywaleniem tego na hasiok. :D
to mówiłem ja:tadziol
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez robertoz » 29 maja 2006, 22:05

Tadziol,to się nazywa porada!!! .Wogóle wydaje mi się że gzieś tam słyszę jakiś sssyk powietrza,może to to.Dzięki,sprawdzę
Lubię skośnookie wozy i tyle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2006, 22:16
Posty: 29
Auto: 2.0i 90 KM 8V 4/OHC FE 1990

Postprzez rutilus » 4 lip 2006, 00:19

robertoz widzę u Ciebie podobny problem jak u mnie w 323f BG. Nie mam ssania ani na PB ani na LPG... i też słyszę dziwny sssyk w okolicy kolektora ssącego po odpaleniu.
To wkurzające kiedy po każdym podpaleniu muszę trzymać na pedale gazu nogę i pilnować żeby mi nie zgasło autko. <killer>
Czy pozbyłeś się już tego problemu u siebie?
rutilus
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 maja 2005, 21:37
Posty: 36
Skąd: Szczerców
Auto: 323f BG '94 1.6 16V LPG

Postprzez robertoz » 9 lip 2006, 21:26

Okazało sie że mam sparciałą rurkę [jedna z wielu idących koło wtrysku] podciśnieniową,wymieniłem i jest na razie dobrze,obroty trzyma ,pali malutko,czy jest ssanie nie wiem-jak to sprawdzić jak na dworzu o 8 00 jest 30 stopni? :)
Lubię skośnookie wozy i tyle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2006, 22:16
Posty: 29
Auto: 2.0i 90 KM 8V 4/OHC FE 1990

Postprzez Waluś » 9 lip 2006, 22:51

robertoz napisał(a):czy jest ssanie nie wiem-jak to sprawdzić

Jeśli chodzi na ssaniu to obroty powinieneś mieć na poziomie 1,5 – 2 tys i powinny sukcesywnie spadać wraz ze wzrostem temperatury do poziomu wartości obrotowej biegu jałowego. Jeśli tak nie masz to nie masz ssania :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez robertoz » 10 lip 2006, 12:30

2 tys. obr. przy 30 st. C ??? Przy mrozie -to rozumiem.Na 1200 to wchodzi ale nie więcej. I raczej tak ma być.
Lubię skośnookie wozy i tyle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2006, 22:16
Posty: 29
Auto: 2.0i 90 KM 8V 4/OHC FE 1990

Postprzez Waluś » 10 lip 2006, 18:44

podałem ogólnikowo :P
Ja mam teraz 1500 na ssaniu,potem spadają, ale w zimie jest czasem ponad 2 tys :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Overkill » 10 lip 2006, 21:42

Waluś napisał(a):Ja mam teraz 1500 na ssaniu,potem spadają, ale w zimie jest czasem ponad 2 tys


?? ??

robertoz napisał(a):Na 1200 to wchodzi ale nie więcej. I raczej tak ma być.


Jakiś czas temu założyłem silniczek krokowy od wolnossącego 2.2 i teraz mam rano max 1200, a po rozgrzaniu katalogowe 750 RPM.
A jak u mnie spadła rurka od podciśnienia to obroty miałem wyższe.
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2006, 13:12
Posty: 320

Postprzez Waluś » 10 lip 2006, 22:04

Overkill napisał(a):A jak u mnie spadła rurka od podciśnienia to obroty miałem wyższe.

yyy która rurka ??
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez galadyk » 7 lis 2007, 16:02

w którym miejscu znajduje sie ten silniczek krokowy i jak on wygląda??
Początkujący
 
Od: 6 lis 2007, 17:11
Posty: 21
Skąd: warszawa
Auto: mazda 626 2.0 i kat 1991.r

Postprzez Waluś » 7 lis 2007, 19:11

u mnie jest za przepustnicą (między podszybiem a przepustnicą) wychodzi z niego 2 przewody.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez galadyk » 7 lis 2007, 20:20

a mógłby ktoś umieścić foto tego silniczka??
Początkujący
 
Od: 6 lis 2007, 17:11
Posty: 21
Skąd: warszawa
Auto: mazda 626 2.0 i kat 1991.r

Postprzez galadyk » 8 lis 2007, 20:29

bylem u mechanika i wskazał mi on coś podobnego do puszeczki ale żadne przewody czy elektroniczne czy podciśnieniowe z niego nie wystają a silnik mam na wtrysku podejrzewam ze to nie to co mi pokazal dlatego chcialbym wiedziec jak to wygląda...prosze niech ktos umiesci foto takiego silniczka krokowego
Początkujący
 
Od: 6 lis 2007, 17:11
Posty: 21
Skąd: warszawa
Auto: mazda 626 2.0 i kat 1991.r

Postprzez Waluś » 9 lis 2007, 20:39

nie mam foty 2,0 a umnie jest zupełnie inna przepustnica
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez galadyk » 9 lis 2007, 21:43

no to ja juz nie wiem co mam zrobić i co sprawdzić żeby mieć to ssanie w aucie
Początkujący
 
Od: 6 lis 2007, 17:11
Posty: 21
Skąd: warszawa
Auto: mazda 626 2.0 i kat 1991.r

Postprzez galadyk » 15 sie 2009, 14:38

może ktoś umieścić foto tego dodatkowego zaworu powietrza ?
Początkujący
 
Od: 6 lis 2007, 17:11
Posty: 21
Skąd: warszawa
Auto: mazda 626 2.0 i kat 1991.r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6