Sonda lambda – jaki typ ?
Strona 1 z 1
no to wg katalogu NGK jest to OZA25-F12.
tutaj masz linka, w razie wątpliwości.
http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319& ... &m=626+III
pozdrawiam
Mariusz
tutaj masz linka, w razie wątpliwości.
http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319& ... &m=626+III
pozdrawiam
Mariusz
Nie wiem czy w swoim aucie moge zastosowac jakas zwykla uniwersalna sonde? bo te sa w granicach 80-120zl.Bo do tego modelu BOSCH kosztuje 199zl! a to dosc duzo.
- Od: 17 lut 2006, 14:10
- Posty: 16
- Auto: 626 coupe 2.0 V8 89r
Sorki za OT... Jesłi sądzisz ze 199 to duzo... Ja za moja BOSCHa zaplacilem 400 zł (po znizce warsztatowej 350) – a i tak do konca nie sa pewni czy dobrze dobrana (niby jest OK) bo BOSCH niestety nie robi typowo pod moj silnik sondy... A orginał to około 2000 zł
Z tego co mi się wydaje to do 2.0 8V jest zwykła 1 przewodowa (jeśli tak to kosztuje około 70-90 zł)
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
- Od: 27 maja 2004, 10:00
- Posty: 724
- Skąd: REDA / k. Trojmiasta
- Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92
wywal kata i problem z glowy 

www.mmt.xu.pl ZAPRASZAM
"MMT" Car Service, Tuning
"MMT" Car Service, Tuning
- Od: 21 lip 2005, 18:47
- Posty: 77
- Skąd: orzesze
- Auto: mazda 626 GD coupe 2,2 12V
siema, szukalem i nic tylko w ge cos tam pisali ale to nie to...
zmiezyłem sonde,(ustawilem miernik cyfrowy na 20 volt) i na wyłączonym silniku pokazuje 0,18 a jak zapale to rosnie do 0,52 i stoi, jaka powinna byc skala.... , kolega powiedział ze powinno byc 0.21-0,28 mozecie to potwierdzic bo nie chce wywalac nie potrzebych pieniedzy....
(obroty szaleja na beznzynie malo odczowalne ale czasami jest ze z 1000 na 1500 a na gazie to masakra schodza do 300, ale to jak silnik sie rozgrzeje powyzej 40 stopni na zimnym chodzi ładnie czyli jak doczytalem sie wczesniej w temacie to sonda wlacza sie od jakiejs temp...
zmiezyłem sonde,(ustawilem miernik cyfrowy na 20 volt) i na wyłączonym silniku pokazuje 0,18 a jak zapale to rosnie do 0,52 i stoi, jaka powinna byc skala.... , kolega powiedział ze powinno byc 0.21-0,28 mozecie to potwierdzic bo nie chce wywalac nie potrzebych pieniedzy....
(obroty szaleja na beznzynie malo odczowalne ale czasami jest ze z 1000 na 1500 a na gazie to masakra schodza do 300, ale to jak silnik sie rozgrzeje powyzej 40 stopni na zimnym chodzi ładnie czyli jak doczytalem sie wczesniej w temacie to sonda wlacza sie od jakiejs temp...
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
- Od: 24 lut 2008, 09:55
- Posty: 376
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2352 (23/37)
- Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
tak naprawdę 0.5 to jest bardzo dobrze
powyżej zbyt bogata mieszanka
poniżej uboga
sonda lambda zaczyna prawidłowo działać po osiągnięciu kilkuset stopni Celsjusza
i ma to coś wspólnego z jonami tlenu ze spalin i z powietrza otoczenia
jak w spalinach zostaje za dużo tlenu to znaczy że mieszanka jest za uboga
nadmiar tlenu podnosi temperaturę spalania i powstają trujące tlenki azotu
niedobór tlenu czyli za bogata mieszanka powoduje powolne niepełne spalanie
i powstają trujące węglowodory i sadze
złoty środek jest dla lambda =1 co dla takiej sondy jest około 05V (sprawnej sondy)
w naszych mazdach kłopoty z układem zapłonowym powodujące dopalanie niespalonej mieszanki
w kolektorze dolotowym potrafią zniszczyć sondę za wysoką temperaturą
powyżej zbyt bogata mieszanka
poniżej uboga
sonda lambda zaczyna prawidłowo działać po osiągnięciu kilkuset stopni Celsjusza
i ma to coś wspólnego z jonami tlenu ze spalin i z powietrza otoczenia
jak w spalinach zostaje za dużo tlenu to znaczy że mieszanka jest za uboga
nadmiar tlenu podnosi temperaturę spalania i powstają trujące tlenki azotu
niedobór tlenu czyli za bogata mieszanka powoduje powolne niepełne spalanie
i powstają trujące węglowodory i sadze
złoty środek jest dla lambda =1 co dla takiej sondy jest około 05V (sprawnej sondy)
w naszych mazdach kłopoty z układem zapłonowym powodujące dopalanie niespalonej mieszanki
w kolektorze dolotowym potrafią zniszczyć sondę za wysoką temperaturą
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
A czy dopalanie niespalonej mieszanki w kolektorze to rzecz normalna czy to wynika z jakiejs konkretnej przyczyny?
pamiętaj!nawet jeśli uważasz swoje auto za starego grata,to nic...zawsze lepiej jest ch....o jechać jak dobrze iść :):):)
- Od: 26 lut 2010, 11:58
- Posty: 33
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Magdalenka 626 GD,1992r. 2,0i V8 90KM BP-LPG Hatchback
winny jest przeważnie układ zapłonowy
mieszanka powinna się spalić w cylindrze
bo tylko tam pracuje
to co się spali w wydechu wypala tylko rury
mieszanka powinna się spalić w cylindrze
bo tylko tam pracuje
to co się spali w wydechu wypala tylko rury
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Jakie są w takim razie procedury żeby wszystko działało prawidłowo?
pamiętaj!nawet jeśli uważasz swoje auto za starego grata,to nic...zawsze lepiej jest ch....o jechać jak dobrze iść :):):)
- Od: 26 lut 2010, 11:58
- Posty: 33
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Magdalenka 626 GD,1992r. 2,0i V8 90KM BP-LPG Hatchback
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6