Sonda lambda – jaki typ ?

Postprzez Gość » 18 gru 2005, 18:53

czy moze ktos podac rodzaj sondy lambda do GD 2.0i8v '88
Gość
 

Postprzez Grzyby » 18 gru 2005, 18:59

NGK są dwie:
OZA25-F12
lub
OZA25-F3
podaj jeszcze numer podwozia, to powiem ci która z nich.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Gość » 18 gru 2005, 20:10

JMZGD12D501200013
Gość
 

Postprzez Grzyby » 18 gru 2005, 20:13

no to wg katalogu NGK jest to OZA25-F12.

tutaj masz linka, w razie wątpliwości.
http://www.ngkntk.pl/index.php?id=1319& ... &m=626+III

pozdrawiam
Mariusz
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez tomekrvf » 19 gru 2005, 09:37

Np BOSCH LS07
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez przemek626coupe » 13 mar 2006, 20:21

Nie wiem czy w swoim aucie moge zastosowac jakas zwykla uniwersalna sonde? bo te sa w granicach 80-120zl.Bo do tego modelu BOSCH kosztuje 199zl! a to dosc duzo.
Początkujący
 
Od: 17 lut 2006, 14:10
Posty: 16
Auto: 626 coupe 2.0 V8 89r

Postprzez zenith839 » 13 mar 2006, 21:45

kup uniwersalną. Ta od dedykowanej różni się wtyczką.
3.0 V6 24V DOHC JE-ZE <– co za dźwięk
Nie oddawaj autka do mechanika bo zrobisz mu krzywdę. Madzia lubi jak sam łapki wkładam.

NGK ZE, Iridium on board
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 gru 2004, 14:14
Posty: 258
Skąd: Kraków
Auto: Nissan Pathfinder R51 LE AT

Postprzez Huano » 13 mar 2006, 22:28

Sorki za OT... Jesłi sądzisz ze 199 to duzo... Ja za moja BOSCHa zaplacilem 400 zł (po znizce warsztatowej 350) – a i tak do konca nie sa pewni czy dobrze dobrana (niby jest OK) bo BOSCH niestety nie robi typowo pod moj silnik sondy... A orginał to około 2000 zł :D Z tego co mi się wydaje to do 2.0 8V jest zwykła 1 przewodowa (jeśli tak to kosztuje około 70-90 zł)
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez roberth » 13 mar 2006, 23:30

wywal kata i problem z glowy hahaha
www.mmt.xu.pl ZAPRASZAM
"MMT" Car Service, Tuning
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 18:47
Posty: 77
Skąd: orzesze
Auto: mazda 626 GD coupe 2,2 12V

Postprzez czarny626 » 8 maja 2006, 23:33

ja kupilem taka sonde za 120 pln i okazalo sie ze moja jest dobra <glupek2> .jest jedno zylowa .moge odsprzedac za dobra cene 70 pln . firmy walker
Mazda juz po przebodowie odrazu sie lepiej patrzy
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2006, 13:50
Posty: 33
Auto: 626coupe 2.0 8v 89r

Postprzez andrewx85 » 19 maja 2010, 14:07

siema, szukalem i nic tylko w ge cos tam pisali ale to nie to...
zmiezyłem sonde,(ustawilem miernik cyfrowy na 20 volt) i na wyłączonym silniku pokazuje 0,18 a jak zapale to rosnie do 0,52 i stoi, jaka powinna byc skala.... , kolega powiedział ze powinno byc 0.21-0,28 mozecie to potwierdzic bo nie chce wywalac nie potrzebych pieniedzy....

(obroty szaleja na beznzynie malo odczowalne ale czasami jest ze z 1000 na 1500 a na gazie to masakra schodza do 300, ale to jak silnik sie rozgrzeje powyzej 40 stopni na zimnym chodzi ładnie czyli jak doczytalem sie wczesniej w temacie to sonda wlacza sie od jakiejs temp...
Zauważyliście, że każdy jadący wolniej od nas to palant, a szybciej – szaleniec
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 09:55
Posty: 376
Skąd: Olsztyn
Auto: 626 GD, 2.2i 88 /LPG 12.02.1988:)

Postprzez PLaster » 20 maja 2010, 01:05

w GD F2 wg manuala powinno być jak poniżej
http://images46.fotosik.pl/295/2f2bc783361db024.png
Obrazek
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez adam626 » 20 maja 2010, 21:33

tak naprawdę 0.5 to jest bardzo dobrze
powyżej zbyt bogata mieszanka
poniżej uboga

sonda lambda zaczyna prawidłowo działać po osiągnięciu kilkuset stopni Celsjusza
i ma to coś wspólnego z jonami tlenu ze spalin i z powietrza otoczenia
jak w spalinach zostaje za dużo tlenu to znaczy że mieszanka jest za uboga
nadmiar tlenu podnosi temperaturę spalania i powstają trujące tlenki azotu
niedobór tlenu czyli za bogata mieszanka powoduje powolne niepełne spalanie
i powstają trujące węglowodory i sadze
złoty środek jest dla lambda =1 co dla takiej sondy jest około 05V (sprawnej sondy)
w naszych mazdach kłopoty z układem zapłonowym powodujące dopalanie niespalonej mieszanki
w kolektorze dolotowym potrafią zniszczyć sondę za wysoką temperaturą
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez damianos » 21 cze 2010, 19:48

A czy dopalanie niespalonej mieszanki w kolektorze to rzecz normalna czy to wynika z jakiejs konkretnej przyczyny?
pamiętaj!nawet jeśli uważasz swoje auto za starego grata,to nic...zawsze lepiej jest ch....o jechać jak dobrze iść :):):)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2010, 11:58
Posty: 33
Skąd: Gdańsk
Auto: Magdalenka 626 GD,1992r. 2,0i V8 90KM BP-LPG Hatchback

Postprzez adam626 » 28 cze 2010, 11:22

winny jest przeważnie układ zapłonowy
mieszanka powinna się spalić w cylindrze
bo tylko tam pracuje
to co się spali w wydechu wypala tylko rury
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez damianos » 28 cze 2010, 15:34

Jakie są w takim razie procedury żeby wszystko działało prawidłowo?
pamiętaj!nawet jeśli uważasz swoje auto za starego grata,to nic...zawsze lepiej jest ch....o jechać jak dobrze iść :):):)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2010, 11:58
Posty: 33
Skąd: Gdańsk
Auto: Magdalenka 626 GD,1992r. 2,0i V8 90KM BP-LPG Hatchback

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6