Wersje silnikowe-potrzebne kompendium

Postprzez Simo » 18 sie 2010, 23:56

Witam!
Na wstępie przepraszam z góry za post poruszający temat wersji silników do 626 GD, bo pewnie w tym dziale każdy jest dobrze z tym obeznany. Na swoje usprawiedliwienie dodam, że sprawdzałem i w Wikipedii (niestety, niektóre silniki nie mają podanych mocy) i w Autocentrum (często są tam pomyłki i brak niektórych silników), no i oczywiście w dziale GD/GV/GC i w różnych innych miejscach...Zajrzałem też do działu opinii o GD, ale tam są niestety dyskusje o wymianach filtrów, poszczególnych części itp. .
Ale na temat...przymierzam się do kupna GD i w ogłoszeniu jest podane: rocznik 1992, silnik 2000 benzyna, 115KM <co?> Z tego co wiem z serii FE nie było wersji 115KM...przynajmniej w budzie GD. Dlatego proszę was o oświecenie mnie w tej kwestii. Tak naprawdę przydałby się, moim zdaniem, przyklejony krótki temat z listą silników, ich kodami, mocami i ewentualne plusy i minusy, też krótko, w punktach, bez OT. Dla Was powinna to być gratka :)
Co do postu "Opinie dot. GD", dla mnie okazał się zupełnie nieprzydatny (jako laikowi) co napisałem wyżej i może dobrze byłoby go wyczyścić/odświeżyć bez OT.. Uff tyle na razie z mojej strony. Proszę modów o wyrozumiałość.
Howgh!
Ostatnio edytowano 19 sie 2010, 21:54 przez Simo, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2006, 12:02
Posty: 110
Skąd: Łódź
Auto: W124 E200T '93

Postprzez lucek_lukasz » 19 sie 2010, 00:05

Ja mogę się wypowiedzieć o mojej :

1998cm ( 2.0 ) silnik 12 zaworowy na gaźniku ma 112km – co do 12 to chodzą opinie o ich bardzo małej awaryjności
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:23
Posty: 34
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GD Coupe `89 2.0 12V

Postprzez Wodzu » 19 sie 2010, 14:56

A ja sie wypowiem co do F2 2.2i 12V. Mimo przebiegu 250tkm trzymał serię i nie palił oleju. Bdb silniki
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez Kzik » 20 sie 2010, 11:37

2.0 12V na gaźniku ma 107 koni, 115 konny silnik to 2.2 12V ale już wersja F2, wiec zaszła pewnie jakaś pomyłka w opisie
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 paź 2009, 19:49
Posty: 24
Auto: Mazda 626 GD/FE 2.0 12V '89 B+LPG

Postprzez Szyna » 20 sie 2010, 17:55

Mój 2.0 8V 90km, jest jeszcze 2.0i 16V 140 km ;)
Wiec ogólnie chyba są tylko 3 wersje 2.0
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez adam626 » 23 sie 2010, 09:11

silniki o jakich wiem w GD
benzynowe
F6 1.6 80KM wersja na Szwajcarię (lub oprócz szwajcarii prawdopodobnie odziedziczony po GC
F8 1.8 ??KM Gaźnik ciekawe czy był taki na wtrysku
F8 1.8 12V 89KM Gaźnik taki miałem
FE 2.0 101 KM Gaźnik
FE 2.0 12V ??KM Gaźnik kiedyś myślałem że takich nie ma ale są
FE 2.0i 90/115KM
FE 2.0i DOHC ??KM
FE3 20i DOHC 140KM
FE3N 2.0i DOHC Turbo ???KM
F2 2.2 12V ???KM Gaźnik z takim też się spotkałem
F2 2.2i 12V 115KM
F2T 2.2 12V Turbo 145KM

diesel
RF 65KM o dieslach nic nie wiem
RF comprex ???KM
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Cosma » 6 wrz 2010, 13:43

dobry temat bo sama żyłam w niewiedzy parę dni ;)
Szyna napisał(a):Mój 2.0 8V 90km

Jak się okazało też mam ten motor pod machą, kupiłam parę dni temu i nie robiłam rozeznania ilu zaworowe wychodzą z iloma KM bo byłam przekonana że nie będzie w tej Maździe 8zaworówki :) W ogłoszeniu było podane 16V – 115KM ( w wielu tak było podawane) a był to mój pierwszy taki szybki zakup auta na teraz potrzebnego od ręki a nawet nie pomyślałam że to 8V może być a przy Mazdach nigdy nic nie robiłam więc nawet na oko nie podpadło nic
Mam oznaczenie FE silnika ( FE6E chyba, nie pamiętam już) czyli jak poszukałam wychodzi te nędzne 90 KM... to już wiem dlaczego to nie jedzie :D <rotfl> Muszę jeszcze poszukać jaki to ma moment obrotowy. A motor wydaje się że lubi wysokie obroty dlatego myślałam że to 16tka, słabsza bo słabsza ale 16 :)
Tylko nie wiem nadal jak to jest z z tymi silnikami 115 konnymi, były w ogóle w 626 seria III?
jest: Kawa GPZ 500s i Mazda 626 i Berlingo 1.6 HDI '08
było: Renia 5' 79; Vectra A 1.4 (!) '91; Vectra A 2.0 '95 by Cosma; 206 2.0 HDI; Partner 2.0 HDI '06; Fabia 1.4 TDI '07; C3 1.4 HDI '08
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2010, 21:39
Posty: 20
Skąd: Poznań
Auto: było 626 GV 2.0 '92; jest 406 2.0HDI '02, Kawa GPZ 500, Swift 1.2

Postprzez Kzik » 6 wrz 2010, 19:08

Tak byly, 2.2 12V to 115-konny motor
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 paź 2009, 19:49
Posty: 24
Auto: Mazda 626 GD/FE 2.0 12V '89 B+LPG

Postprzez Szyna » 6 wrz 2010, 21:03

Nie pamiętam jaki ma moment obrotowy ale wiem na pewno ze max uzyskuje już przy 2,5 tys obrotów ;) a czy trzeba go kręcić wysoko nie sadze :D tak od tych 2,5 tys zaczyna iść ale przy 5 się kończy :P :D A u kumpla w mx3 dopiero od 5 zaczyna jechać xD
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 20 lut 2008, 21:59
Posty: 3369 (90/160)
Skąd: Krotoszyn
Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG

Postprzez lucek_lukasz » 6 wrz 2010, 21:06

U mnie 2.0 12V ( gaźnik ) też zaczyna iść od 2500 do mniej więcej 5000- 5500 czyli moment podobnie rozłożony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 20:23
Posty: 34
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 GD Coupe `89 2.0 12V

Postprzez steven » 15 wrz 2010, 09:05

Cosma napisał(a):Jak się okazało też mam ten motor pod machą, kupiłam parę dni temu i nie robiłam rozeznania ilu zaworowe wychodzą z iloma KM bo byłam przekonana że nie będzie w tej Maździe 8zaworówki :)Tylko nie wiem nadal jak to jest z z tymi silnikami 115 konnymi, były w ogóle w 626 seria III?

Nie spotkałem się, tym bardziej z 1992 roku :) zrób fotkę silnika podaj VIN i postaramy się go przydzielić do jakieś kategorii :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez PLaster » 25 wrz 2010, 09:09

www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2352 (23/37)
Skąd: Marki k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Cosma » 28 wrz 2010, 18:18

PLaster napisał(a):http://www.mazdaspeed.pl/index.php?id=221

czyli się zgadza:
1987–1992 2.0 l I4 8/OHC – 90 KM FE
bo mam FE oznaczenie na silniku
jest: Kawa GPZ 500s i Mazda 626 i Berlingo 1.6 HDI '08
było: Renia 5' 79; Vectra A 1.4 (!) '91; Vectra A 2.0 '95 by Cosma; 206 2.0 HDI; Partner 2.0 HDI '06; Fabia 1.4 TDI '07; C3 1.4 HDI '08
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 1 wrz 2010, 21:39
Posty: 20
Skąd: Poznań
Auto: było 626 GV 2.0 '92; jest 406 2.0HDI '02, Kawa GPZ 500, Swift 1.2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6