Zamulony samochód – przestawiony zapłon
Strona 1 z 1
Moze ktoś będzie wiedział? Dziwny objaw mazda nie reaguje tak dynamicznie na gaz tak samo na Pb i na gazie. Cisnienie na cylindrach sprawdzałem ma od 10,5 do 11,5 hamulce też ok były sprawdzane. Czyściłem w kopułce styki, i nadal ma muła? Czy to będzie związane z ustawieniem TPSu ,moze świece,przewody zapłonowe albo palec w kopułce? Prosze o pomoc
Mazda 626 coupe z przebiegiem 249000km + nowy nabytek Mitsubishi Galant 95r. z przebiegiem 109000km=Japońska jakość
- Od: 2 sty 2005, 16:03
- Posty: 93
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 626coupe 2.0i GD FE6 89r
krzysiek626 napisał(a):moze świece,przewody zapłonowe albo palec w kopułce
dorzyciłbym jeszcze filtr powietrza. Na gazie zmieniałem zawsze 2 razy w roku, inaczej była lipa
Mechanik mi podpowiada ze trzeba sprawdzic czy pasek rozrządu przypadkiem nie przeskoczył i sprawdzić regulację zaworów bo w mojej nie ma hydrauliki a są zwykłe. Ciekawe czy to też może być tego powodem?
Mazda 626 coupe z przebiegiem 249000km + nowy nabytek Mitsubishi Galant 95r. z przebiegiem 109000km=Japońska jakość
- Od: 2 sty 2005, 16:03
- Posty: 93
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 626coupe 2.0i GD FE6 89r
Pasek sprawdzić możesz bardzo łatwo – masz znaki na kole i na obudowie, te co ustawiasz zapłon.
Wykrencasz świecę pierwszego cylindra od paska rozrządu i w górnym położeniu tłoka mają się pokrywac znak na kole z zerem na obudowie. Mniej wiecej coś takiego![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Wykrencasz świecę pierwszego cylindra od paska rozrządu i w górnym położeniu tłoka mają się pokrywac znak na kole z zerem na obudowie. Mniej wiecej coś takiego
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 3 gru 2004, 21:58
- Posty: 237
- Auto: Xedos CA KF '96
Aha ok mam dziwne objawy bo jak gaz wciskam przedtem szła jak burza a teraz się powoli rozpędza a i co jeszcze zauważyłem jak się przejade i auto stoi to słychac takie dziwnę pękania strzały metalu tak jakby pochodzą od strony tłumnika środkowego tak se myśle ze moze się przypchał? Jest firmy bosal i z tego co widac ma pare lat a ponoc te tłumniki jak spróchnieja w środku to potrafim się rura zapchać tą wełną co w nim wyciszenie daje miałem juz tak w końcowym tłumniku? Po czym poznać ze układ wydechowy nie jest zatkany?
Mazda 626 coupe z przebiegiem 249000km + nowy nabytek Mitsubishi Galant 95r. z przebiegiem 109000km=Japońska jakość
- Od: 2 sty 2005, 16:03
- Posty: 93
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 626coupe 2.0i GD FE6 89r
Czy nikt nie umie wypowiedzieć się na dany temat? Tylu jest mazdowiczów i nikt nic pomóc nie moze?
Mazda 626 coupe z przebiegiem 249000km + nowy nabytek Mitsubishi Galant 95r. z przebiegiem 109000km=Japońska jakość
- Od: 2 sty 2005, 16:03
- Posty: 93
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 626coupe 2.0i GD FE6 89r
Sprawdziles juz rozrzad? Strzelanie wydechu jest normalne – stygnie rozgrzany metal.
Droznosc wydechu mozna sprawdzic w prosty sposob – odczepiajac go.
Sa tez profesjonalne sposoby typu pomiar pocisnienia w kolektorze ssacym lub nadcisnienia w kolektorze wydechowym. Poza tym podcisnienie w kolektorze ssacym duzo mowi o kobdycji silnika.
Droznosc wydechu mozna sprawdzic w prosty sposob – odczepiajac go.
Sa tez profesjonalne sposoby typu pomiar pocisnienia w kolektorze ssacym lub nadcisnienia w kolektorze wydechowym. Poza tym podcisnienie w kolektorze ssacym duzo mowi o kobdycji silnika.
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
Sprawdź:
Filtr powietrza i paliwa.
Układ dolotowy (od przepływomierza). Jeśli masz tam nieszczelności, to może być podobna reakcja silnika.
Zmień świece na NGK – jeśli nie pomoże, to na pewno nie zaszkodzi.
Jeśli przewody WN są do bani, to zmień je na NGK (ok. 100-120zł).
Przez dwa tygodnie tankuj na innej (czyt. lepszej) stacji paliw. Do dobrych zaliczyć można między innymi PB (może masz pecha i zatankowałeś dupną benzynę i kiepski gaz).
Zerknij na rozrząd. Jak przeskorzył o jeden ząbek, to może się podobnie zachowywać.
No i sprawdź dokładnie przepływomierz. Jeśli masz gaz i trafił Ci się kiedyś strzał, od którego Madzia straciła moc (choć tego może nie kojarzysz), to silnik tak właśnie będzie mógł się zachowywać. Przepływka, to wydatek około 700-1.000zł.
Powodzenia.







Powodzenia.
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
krzysiek626 napisał(a):dziwnę pękania strzały metalu tak jakby pochodzą od strony tłumnika środkowego tak se myśle ze moze się przypchał?
to ja do listy GofNeta dołożę uszkodzony katalizator (chyba że wywaliłeś)
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Pozdrawiam,
Darek
Darek
Katalizator sprawdzałem jest ok reszta też. Juz autko naprawione. Problem tkwił w tym że miał błąd sondy lambda i zapłon był ustawiony na 3 stopnie ponoć od tego był ten błąd lambda. Teraz ustawiono mi na 10 stopni i wykasowano błędy w kompie i mazda chodzi jak przecinak.
Mazda 626 coupe z przebiegiem 249000km + nowy nabytek Mitsubishi Galant 95r. z przebiegiem 109000km=Japońska jakość
- Od: 2 sty 2005, 16:03
- Posty: 93
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 626coupe 2.0i GD FE6 89r
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6