Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.

Postprzez Hazu » 29 cze 2009, 22:05

demba88 napisał(a):ale czemu moze brac olej

bo jest zuzyty a przynajmniej pierścienie olejow lub też możliwe jest że silnik został przegrzany

ale temat o braniu olwju jest na górze podwieszony i sobie poczytaj że to nie tylko ty pierwszy masz taki problem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez szakal333 » 2 lip 2009, 07:57

szoko napisał(a):Przed zapaleniem silnik dusi się, gasną kontrolki i zapala. Po 15 sek nasz przyjaciel DYM. Po kilku minutach dym oczywiście znika ale obroty nie są stabilne. W pewnych sekwencjach obroty delikatnie spadają i znów rosną.


Witam. Objawy mam podobne, oddałem do mechaniora, moją decyzją będzie mi robił tylko uszczelkę pod głowicą, uszczelniacze, zawory, głowica będzie planowana. Auto brało mi olej i wodę, zapalał czasem na trzy cylindry po czym gdy "dołączył" się czwarty, z wydechu dym jak z wytwornicy do dymu <nie> mechanior doradza mi bym zalał auto mineralnym bo może zacząć brać olej, z tym że zaraz jak kupiłem auto kupiłem już olej orlen 10W 60 i żal mi trochę żeby stał. Na silniku nie było żadnych śladów oleju. Jedyne co mnie zdziwiło to nieregularność pobierania oleju. Kiedy auto przywiozłem do domu olej był bardzo gęsty, przepalony, trochę smołowaty. Stan był na minimum, więc dolałem trochę na ślepo półsyntetycznego castrola magnateca. Przejechałem może z 500 km i już znów poziom był na minimum. w tamtym okresie nigdy auto nie zapalało normalnie. zaraz jak zapalił chodził na 3 cylindry, po jakimś czasie dochodził czwarty, kupa dymu i później już wszystko ok. kupiłem wtedy na dolewki lotosa też półsyntetyk. Brał jak zwykle do momentu kiedy ubyło mi tak z 3 – 4 razy (zużyłem na to 3 litry oleju), olej troszkę się rozjaśnił, jest bardziej płynny, i co mnie najbardziej zszokowało – zaczął brać dużo mniejsze ilości oleju niż zwykle. nie musiałem już dolewać co 300 ale np co 1200. wody to brał jak pralka – co jakiś czas aż brakowało wody w chłodnicy co odrazu za każdym razem uzupełniałem. moje pytanie jest następujące. czy po takim serwisie jak robię teraz warto zalać tym olejem co mam 10W 60 czy posłuchać mechanika i zalać mineralny? On twierdzi że pierścienie mogą zacząć przepuszczać...
Pozdrawiam, Przemek
Początkujący
 
Od: 2 lip 2009, 07:02
Posty: 20
Skąd: Czaniec
Auto: Mazda 626 GW 1998 2000cc

Postprzez BobBudowniczy » 2 lip 2009, 10:27

Witam szanowne grono :)

Właśnie zakończyłem czytanie tego wątku w całości, co zajęło mi 1,5 miecha <lol> .

Na początku byłem już prawie pewien remontu, ale teraz się trochę uspokoiłem.
Moja 626 spala mi 0,28l oleju na 1kkm. Na razie leję Mobila S 10w40, ale zastanawiam się nad tym Elfem 5w30. Oczywiście poranne dymki zaczęły się od pierwszej zmiany oleju po kupnie samochodu <killer>
Teraz dymi tylko po odpaleniu i to nie codziennie, tylko po np. kilku dniach postoju.
A że jeżdżę codziennie, to luzik <lol> Natomiast duży ubytek oleju zawsze pojawia się po długiej trasie (np. ostatnio 1200km jednego dnia).

Jak chodzi o:
wloczykij napisał(a):czy osoby ktore maja gaz zainstalowany

tez wam kopci na zimnym ???

;to nie zauważyłem zmiany po zainstalowaniu gazu, a zrobiłem już na nim 15 tysi.

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 cze 2008, 20:27
Posty: 13 (2/0)
Skąd: Lublin
Auto: 626 GF 2.0 136KM '99 LPG (SGI)

Postprzez kierownik » 2 lip 2009, 13:51

eh Panowie – czemu mnie drażnicie :D
jest podwieszony temat o tych problemach, tam proszę kontynuować tą rozmowę...
łączę z nim...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 gru 2005, 02:26
Posty: 2956 (3/4)
Skąd: Kraków
Auto: służbowe

Postprzez wloczykij » 2 lip 2009, 14:37

ponownie sprawdzilem stan oleju (na zimnym silniku)

bierze tak jak brał 150 /1000 km

i czym dluzej stoi tym wiecej kopci
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2009, 21:39
Posty: 41
Skąd: gliwice
Auto: mazda 626 2.0 115K kM benzyn

Postprzez domingez » 5 lip 2009, 09:48

czy po takim serwisie jak robię teraz warto zalać tym olejem co mam 10W 60 czy posłuchać mechanika i zalać mineralny? On twierdzi że pierścienie mogą zacząć przepuszczać...

Nie lej tego oleju. Mineralny do tego silnika to największe zło. Jeśli masz szczelny silnik ( uszczelki ) to płukanka i syntetyk. Mechanik wie, że gdy zalejesz mineralnym ten silnik to za niedługo ponownie go odwiedzisz i wtedy skasuje Cię na konkretną kaskę. Poczytaj dokładnie ten wątek to może przekonasz się, że wiele opinii o olejach to mity. Aktualnie nie ma lepszych olejów do silników niż syntetyki. Nowy silnik nie ulega tak szybkiemu zużyciu a stary dłużej zachowuje żywotność, gdyż jest smarowany i czyszczony wewnątrz praktycznie od przekręcenia kluczyka.
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez SOEK » 12 lip 2009, 14:29

Witam,

Jestem nowym użytkownikiem z wielkim problemem.

Na komputerze spalanie benzyny zwiększyło się z ~10L do 13L. Zaniepokoiło mnie to, więc zmierzyłem ile przejeżdżam na LPG. Wyszło mi ok 50km mniej niż kiedyś.

Kiedy zmierzyłem poziom oleju i zobaczyłem ślad poniżej poziomu "low" wyglądałem tak –> :| .
Dolałem ponad litr oleju poziom był prawidłowy, jednak po przejechaniu 500km znów prosiła o dolewkę (minimalnie ponad "low")

Olej nigdzie nie wycieka.

Jaką diagnozę proponujecie ?
Początkujący
 
Od: 7 lip 2009, 17:57
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 116KM LPG

Postprzez Grzyby » 12 lip 2009, 19:55

Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez SOEK » 12 lip 2009, 23:37

Orientuję się ktoś ile będzie kosztować wymiana pierścieni? zakup + robocizna?
Początkujący
 
Od: 7 lip 2009, 17:57
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 116KM LPG

Postprzez ZipperPL » 13 lip 2009, 12:36

SOEK napisał(a):Olej nigdzie nie wycieka.


... a kopci ?? Jeśli tak to na jaki kolor ?? Czy tylko jak jest zimny czy jak ciepły to też ??
www.osk-karo.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez SOEK » 13 lip 2009, 12:42

Zaraz sprawdzę bo jeszcze nie miałem okazji żeby ktoś zerknął. Dam znać za jakieś 3h.
Początkujący
 
Od: 7 lip 2009, 17:57
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 116KM LPG

Postprzez Redoo » 13 lip 2009, 14:23

a ja zapytam tak na jakim oleju jeździsz??? jaka lepkość oleju?!bo po co od razu targać bebechy z silnika jak można olej zamienic na gęsciejsz6y!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez SOEK » 13 lip 2009, 15:40

Mam 10w40 olej zmixowany troche z orlenu troche ze statoil i właśnie zauważyłem, że olej był wymieniany 10k temu, wiec najwyższa pora.

Dymi raczej na biało na zimnym. po odkręceniu wlewu oleju nie dymi tylko chlapnie czasem(normalne?)

Co myślicie o płukance jakimś engine flushem + wymiana oleju na motul 15w50 ?

Może pomóc?
Początkujący
 
Od: 7 lip 2009, 17:57
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 116KM LPG

Postprzez Edel » 13 lip 2009, 20:03

Nie żałuj na Olej, kup jakiś dobry i markowy
Zacznij zarabiać prawdziwe pieniądze poprzez marketing sieciowy http://www.wellbiznes.info/edel

http://www.rozwoj-uwodzenie.pl
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2009, 11:27
Posty: 92
Skąd: Wrocław
Auto: MAZDA 626 1.8 16V 97r GE FP

Postprzez SOEK » 13 lip 2009, 23:25

Jeszcze jeden dziwny objaw. Na LPG komputer pokladowy (wiem że nie pokazuje spalania LPG) pokazuje ~13L przejechalem trochę na benzynie i pokazuje ~8L.

I teraz pytanie zagadka. Czy jest możliwość że przy jeździe na benzynie nie będzie brał tyle oleju?

Teoretycznie LPG bardziej rozpiera silnik i może przez to, stare uszczelniacze nie wytrzymują.

<faja> tak sobie wymyśliłem :)
Początkujący
 
Od: 7 lip 2009, 17:57
Posty: 5
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 98r. 2.0 116KM LPG

Postprzez ZipperPL » 14 lip 2009, 09:47

SOEK napisał(a):LPG bardziej rozpiera silnik


...bzdura totalna :| to właśnie na LPG olej jest mniej rozrzedzany i wolniej się "starzeje"
www.osk-karo.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 wrz 2007, 23:24
Posty: 116
Skąd: Libiąż/Skawina
Auto: Mazda 626 GE 2,0 LPG STAG 200

Postprzez Redoo » 14 lip 2009, 10:38

ZipperPL napisał(a):to właśnie na LPG olej jest mniej rozrzedzany i wolniej się "starzeje"

no nie wiem :| LPG ma wyższą temp.spalania co przyczynia się do upalania zaworów (gdy zrobione sa ze słabszych materiałów) do wypalania gniazd zaworowych itd... Co za tym idzie olej pracuje w wyższej temp. co prowadzi do szybszej zmiany jego wartości lepkiej!
Śmierć Jezdzi Szybko!!!My Jezdzimy Jeszcze Szybciej:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2004, 12:09
Posty: 1033
Skąd: Krakow
Auto: Mazda 626 GE 2.0 16v.LPG.

Postprzez steven » 14 lip 2009, 11:26

SOEK rób jak chcesz, w dziale eksploatacja o olejach jest kilka stron ;) ja tylko wiem dwie rzeczy: 1) nigdy castrola do gazu do swojego samochodu nie zaleję, 2) dobry olej nie jes tani...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez MazDarek » 15 lip 2009, 08:22

Łączę z epopeją o znikającym oleju.
Pozdrawiam,
Darek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2004, 15:35
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Mazdowsze
Auto: DE ZJ

Postprzez barren » 15 lip 2009, 23:40

no ja mam 626 ge fp z '93 i nie wiem jaki był tam olej... zaczął olej znikać – 100-200ml na miesiąc i lekko zimny silnik hałasował, zalałem castrol edge 5w-30 i jak ręką odjął, tzn dalej minimalnie bierze ale niezauważalnie – 100ml na 3-4 miesiące ale poranne klekoty z głowicy sie uciszyły, więc też polecam markowe oleje, zwłaszcza że nie są dużo droższe, moja mazda ma 3.5 litra oleju w silniku więc tym bradziej przy tak małej ilości oleju cena nie robi dużej różnicy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2007, 11:24
Posty: 297 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: 626 GE FP '93/Efini MS-6
MX-6 GE FS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6