Jak wyciągnąć alternator w 626 GD, górą czy dołem?
1, 2
Górą to mnie tak bardzo nie cieszy bo tam mam reduktor, rurki od gazu, chłodzenie do reduktora... Choc z drugiej strony jak górą to moge probowac zrobić sam...
Duzo trzeba się nakombinowac (pomijając gaz) aby to wytargać bez kanału?
Duzo trzeba się nakombinowac (pomijając gaz) aby to wytargać bez kanału?
- Od: 20 lut 2004, 01:28
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V
Adam626GD, proszę o zapoznanie się z regulaminem działu. Dowiesz się z niego jak poprawnie nazywać i kiedy zakładać nowe tematy na forum.
Następnie popraw proszę temat na zgodny z regulaminem (użyj opcji 'zmień' – prawy górny róg Twojego postu) zwiększy to Twoje szanse na uzyskanie odpowiedzi. Masz na to 24h, później temat będę musiał umieścić w koszu.
Oznaczenia generacji i symbole silników – potrzebne do nazwania tematu – znajdziesz na stronie klubowej.
Skorzystaj też z opcji 'szukaj', wiele problemów było już omawianych na forum, a co ważniejsze, dużo z nich zostało rozwiązanych.
Regulamin
Opcja: Szukaj
Jak używać opcji: Szukaj
Oznaczenia modeli i silników
FAQ Forum MazdaSpeed
Następnie popraw proszę temat na zgodny z regulaminem (użyj opcji 'zmień' – prawy górny róg Twojego postu) zwiększy to Twoje szanse na uzyskanie odpowiedzi. Masz na to 24h, później temat będę musiał umieścić w koszu.
Oznaczenia generacji i symbole silników – potrzebne do nazwania tematu – znajdziesz na stronie klubowej.
Skorzystaj też z opcji 'szukaj', wiele problemów było już omawianych na forum, a co ważniejsze, dużo z nich zostało rozwiązanych.
Regulamin
Opcja: Szukaj
Jak używać opcji: Szukaj
Oznaczenia modeli i silników
FAQ Forum MazdaSpeed
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL 
Adam626GD napisał(a):Tzn kładłeś sie pod samochod? Z tego co patrzylem to trudno wejsc pod samochod bez kanału. Opisz jak to zrobiles
Aaaaaaaa.........sorry.....pomyliłem się, miałem na myśli rozrusznik
- Od: 19 lip 2006, 20:14
- Posty: 31
- Skąd: Polkowice
- Auto: Mazda 626 GD 2.2i 12V
Adam626GD napisał(a):tam mam reduktor, rurki od gazu, chłodzenie do reduktora...
W takim razie nie za bardzo może Ci się to udać, dobrze będzie jak uda Ci sie odkręcić srube mocującą alternator.. niestety
Ostatnio edytowano 25 lis 2008, 19:58 przez VeryCoolMan, łącznie edytowano 1 raz
najlepiej dołem bez rzadnych kombinaci i odkręcania śrub na czuja 
Adam626GD napisał(a):To jak koledzy, nikt nie podpowie jak wyciagnac altek w benzynowej GD?
Odpinasz kable odkręcasz 2 sruby jedna na dole masakryczny dostęp ale się da i druga od góry i masz alternator odkręcony teraz twoje zadanie to go wyciągnąć kombinuj.. "oczywiscie mówimy o wersji bez kanału" ps. nie zapomnij o poluzowaniu paska.
Z odpieciem kabli nie powinno być problemu. Od góry to czy to jest regulacja wyhylenia alternatora czyli naciagu?
Czy warto zdejmować koło prawe i próbować dostawać się do altka?
Driver, próbowałeś tak bez kanału odkrecic to i jest szansa?
Czy warto zdejmować koło prawe i próbować dostawać się do altka?
Driver, próbowałeś tak bez kanału odkrecic to i jest szansa?
- Od: 20 lut 2004, 01:28
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V
Adam626GD Od góry masz regulacje naciągu paska, osobiscie udało mi sie odkręcic śruby lecz nie wyciągalem altka bo zmieniałem tylko pasek no i twoja sytuacja jest dodatkowo utrudniona bo jak już mówiłeś masz tam reduktor rurki od gazu.. więc pole manewru masz ograniczone, co do ściagania prawego koła musiał byś tam zanurkować i ocenić ale myśle że mogło by być to pomocne do odkręcenia dolnej śruby gdy byś z góry nie dał rady no i w ewentualnym wyciągnieciu alternatora od spodu. nie jest tak źle jak się wydaje 
ja zawsze a robiłem to już wiele razy wyciągam od góry
musisz poluzować mocowanie reduktora i go odchylić ile sie da
dolną śrubę klucz 14 luzuję na czuja lewą ręką
góra luzujesz śrubę zaciskającą regulacje i zwalniasz zacisk paska
obie śruby klucz 12(musi być poluzowany dół)
dodatkowo odkręcam ramię regulacji alternatora od bloku silnika klucz 17
przy luzowaniu przewodów pamiętaj o odłączeniu akumulatora bo gruby przewód jest pod napięciem
potem odchylam alternator od bloku silnika i ruchem wahadłowym (po wyjęciu dolnej śruby) ściagam go z dolnego wspornika
wyjmuję alternator kółkiem do góry jest takie położenie że się mieści obok obudowy filtra (mam gaźnik)
do wkładania przesuwam nieco tulejkę w jednym z dolnych ramion alternatora, wtedy chodzi lekko na wspornik a przy dokręcaniu śruby tulejka wraca na miejsce
musisz poluzować mocowanie reduktora i go odchylić ile sie da
dolną śrubę klucz 14 luzuję na czuja lewą ręką
góra luzujesz śrubę zaciskającą regulacje i zwalniasz zacisk paska
obie śruby klucz 12(musi być poluzowany dół)
dodatkowo odkręcam ramię regulacji alternatora od bloku silnika klucz 17
przy luzowaniu przewodów pamiętaj o odłączeniu akumulatora bo gruby przewód jest pod napięciem
potem odchylam alternator od bloku silnika i ruchem wahadłowym (po wyjęciu dolnej śruby) ściagam go z dolnego wspornika
wyjmuję alternator kółkiem do góry jest takie położenie że się mieści obok obudowy filtra (mam gaźnik)
do wkładania przesuwam nieco tulejkę w jednym z dolnych ramion alternatora, wtedy chodzi lekko na wspornik a przy dokręcaniu śruby tulejka wraca na miejsce
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
BYłęm dziś w warsztacie i cieszę się ze sam nie podjałem się wymiany. Alternator był wyciągany dołem. Aby dostać sie od góry do śrub, mechanik zdemontował filtr powietrza (gaźnik).
Od dołu był spory problem w wyciągnięciu alternatora – mało tam miejsca aby się zmieścił przy wyciąganiu. Po kombinacjach udało sie. NIestety włożyć już mechanicy nie zdołali rady i musieli odkręcić filtr oleju. Po tym montaż odbył się bezproblemowo. Całość – wyjęcie i wstawienie nowej sztuki trwał równo godzię. Auto na podnośniku, 2 mechaników.
BYłęm dziś w warsztacie i cieszę się ze sam nie podjałem się wymiany. Alternator był wyciągany dołem. Aby dostać sie od góry do śrub, mechanik zdemontował filtr powietrza (gaźnik).
Od dołu był spory problem w wyciągnięciu alternatora – mało tam miejsca aby się zmieścił przy wyciąganiu. Po kombinacjach udało sie. NIestety włożyć już mechanicy nie zdołali rady i musieli odkręcić filtr oleju. Po tym montaż odbył się bezproblemowo. Całość – wyjęcie i wstawienie nowej sztuki trwał równo godzię. Auto na podnośniku, 2 mechaników.
- Od: 20 lut 2004, 01:28
- Posty: 398
- Skąd: Warszawa
- Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V
ja to robie na ulicy sam i tez trwa to godzinę (wyjęcie i założenie)
dodam że gdybym to robił z podnosnika i od dołu trwało by to o wiele dłużej

Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
- Od: 18 lis 2003, 15:56
- Posty: 774
- Skąd: wawa
- Auto: 626GD89 GT 4WS
Siw-y
powiem Ci nawet, że jak byś się bardzo uparł to bez rozpinania
Siw-y napisał(a):przy wtrysku wyciągnięcie alternatora trwa jakieś 10 min, z tym, że trzeba porozpinać podciśnienia
powiem Ci nawet, że jak byś się bardzo uparł to bez rozpinania
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6