Jak wyciągnąć alternator w 626 GD, górą czy dołem?

Postprzez Adam626GD » 24 lis 2008, 21:23

Jak wyciągnąć alternator w 626GD, 2.0 benzyna FE, gaźnik?
Czy da się dołem, czy tez trzeba górą?
Ostatnio edytowano 25 lis 2008, 00:30 przez Adam626GD, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez tadziol » 24 lis 2008, 21:48

spoko górą :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Adam626GD » 24 lis 2008, 21:53

Górą to mnie tak bardzo nie cieszy bo tam mam reduktor, rurki od gazu, chłodzenie do reduktora... Choc z drugiej strony jak górą to moge probowac zrobić sam...

Duzo trzeba się nakombinowac (pomijając gaz) aby to wytargać bez kanału?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez qbass » 24 lis 2008, 23:51

Adam626GD, proszę o zapoznanie się z regulaminem działu. Dowiesz się z niego jak poprawnie nazywać i kiedy zakładać nowe tematy na forum.
Następnie popraw proszę temat na zgodny z regulaminem (użyj opcji 'zmień' – prawy górny róg Twojego postu) zwiększy to Twoje szanse na uzyskanie odpowiedzi. Masz na to 24h, później temat będę musiał umieścić w koszu.
Oznaczenia generacji i symbole silników – potrzebne do nazwania tematu – znajdziesz na stronie klubowej.
Skorzystaj też z opcji 'szukaj', wiele problemów było już omawianych na forum, a co ważniejsze, dużo z nich zostało rozwiązanych.

Regulamin
Opcja: Szukaj
Jak używać opcji: Szukaj
Oznaczenia modeli i silników
FAQ Forum MazdaSpeed
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez gxs5 » 25 lis 2008, 07:08

Ja wyciągałem i wkładałem dołem, bez większych problemów, też mam instalację gazową.W dodatku robiłem to na ulicy przed domem, jak się chce to się da :)
Forumowicz
 
Od: 19 lip 2006, 20:14
Posty: 31
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 626 GD 2.2i 12V

Postprzez Adam626GD » 25 lis 2008, 10:36

Tzn kładłeś sie pod samochod? Z tego co patrzylem to trudno wejsc pod samochod bez kanału. Opisz jak to zrobiles
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez gxs5 » 25 lis 2008, 11:29

Adam626GD napisał(a):Tzn kładłeś sie pod samochod? Z tego co patrzylem to trudno wejsc pod samochod bez kanału. Opisz jak to zrobiles


Aaaaaaaa.........sorry.....pomyliłem się, miałem na myśli rozrusznik :), do alternatora się jeszcze nie dobierałem, sorki za zamieszanie:).
Forumowicz
 
Od: 19 lip 2006, 20:14
Posty: 31
Skąd: Polkowice
Auto: Mazda 626 GD 2.2i 12V

Postprzez VeryCoolMan » 25 lis 2008, 12:08

Adam626GD napisał(a):tam mam reduktor, rurki od gazu, chłodzenie do reduktora...

W takim razie nie za bardzo może Ci się to udać, dobrze będzie jak uda Ci sie odkręcić srube mocującą alternator.. niestety
Ostatnio edytowano 25 lis 2008, 19:58 przez VeryCoolMan, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez Adam626GD » 25 lis 2008, 18:07

To jak koledzy, nikt nie podpowie jak wyciagnac altek w benzynowej GD?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez Waluś » 25 lis 2008, 19:18

najlepiej dołem bez rzadnych kombinaci i odkręcania śrub na czuja :P
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez VeryCoolMan » 25 lis 2008, 19:47

Adam626GD napisał(a):To jak koledzy, nikt nie podpowie jak wyciagnac altek w benzynowej GD?

Odpinasz kable odkręcasz 2 sruby jedna na dole masakryczny dostęp ale się da i druga od góry i masz alternator odkręcony teraz twoje zadanie to go wyciągnąć kombinuj.. "oczywiscie mówimy o wersji bez kanału" ps. nie zapomnij o poluzowaniu paska.
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez Adam626GD » 25 lis 2008, 20:20

Z odpieciem kabli nie powinno być problemu. Od góry to czy to jest regulacja wyhylenia alternatora czyli naciagu?

Czy warto zdejmować koło prawe i próbować dostawać się do altka?

Driver, próbowałeś tak bez kanału odkrecic to i jest szansa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez Adam626GD » 25 lis 2008, 20:25

Waluś napisał(a):najlepiej dołem bez rzadnych kombinaci i odkręcania śrub na czuja :P


Znaczy kłaśc się pod auto czy jakos z boku?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez VeryCoolMan » 25 lis 2008, 20:39

Adam626GD Od góry masz regulacje naciągu paska, osobiscie udało mi sie odkręcic śruby lecz nie wyciągalem altka bo zmieniałem tylko pasek no i twoja sytuacja jest dodatkowo utrudniona bo jak już mówiłeś masz tam reduktor rurki od gazu.. więc pole manewru masz ograniczone, co do ściagania prawego koła musiał byś tam zanurkować i ocenić ale myśle że mogło by być to pomocne do odkręcenia dolnej śruby gdy byś z góry nie dał rady no i w ewentualnym wyciągnieciu alternatora od spodu. nie jest tak źle jak się wydaje :)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez adam626 » 28 lis 2008, 13:07

ja zawsze a robiłem to już wiele razy wyciągam od góry
musisz poluzować mocowanie reduktora i go odchylić ile sie da
dolną śrubę klucz 14 luzuję na czuja lewą ręką
góra luzujesz śrubę zaciskającą regulacje i zwalniasz zacisk paska
obie śruby klucz 12(musi być poluzowany dół)
dodatkowo odkręcam ramię regulacji alternatora od bloku silnika klucz 17
przy luzowaniu przewodów pamiętaj o odłączeniu akumulatora bo gruby przewód jest pod napięciem
potem odchylam alternator od bloku silnika i ruchem wahadłowym (po wyjęciu dolnej śruby) ściagam go z dolnego wspornika
wyjmuję alternator kółkiem do góry jest takie położenie że się mieści obok obudowy filtra (mam gaźnik)
do wkładania przesuwam nieco tulejkę w jednym z dolnych ramion alternatora, wtedy chodzi lekko na wspornik a przy dokręcaniu śruby tulejka wraca na miejsce
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Adam626GD » 29 lis 2008, 19:08

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.

BYłęm dziś w warsztacie i cieszę się ze sam nie podjałem się wymiany. Alternator był wyciągany dołem. Aby dostać sie od góry do śrub, mechanik zdemontował filtr powietrza (gaźnik).

Od dołu był spory problem w wyciągnięciu alternatora – mało tam miejsca aby się zmieścił przy wyciąganiu. Po kombinacjach udało sie. NIestety włożyć już mechanicy nie zdołali rady i musieli odkręcić filtr oleju. Po tym montaż odbył się bezproblemowo. Całość – wyjęcie i wstawienie nowej sztuki trwał równo godzię. Auto na podnośniku, 2 mechaników.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez adam626 » 30 lis 2008, 00:10

ja to robie na ulicy sam i tez trwa to godzinę (wyjęcie i założenie) <lol> dodam że gdybym to robił z podnosnika i od dołu trwało by to o wiele dłużej
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Adam626GD » 30 lis 2008, 00:35

Czyli najwyraźniej lepiej zabierać się do tego od góry. Od dołu nie idzie to ani szybko ani łatwo.
Nie wiem jednak czy od góry dałoby się to zdemontować u mnie bez ruszania reduktora
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez Siw-y » 30 lis 2008, 15:18

Nie wiem jak to wygląda przy gaźniku, ale przy wtrysku wyciągnięcie alternatora trwa jakieś 10 min, z tym, że trzeba porozpinać podciśnienia
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez VeryCoolMan » 10 kwi 2009, 15:48

Siw-y
Siw-y napisał(a):przy wtrysku wyciągnięcie alternatora trwa jakieś 10 min, z tym, że trzeba porozpinać podciśnienia

powiem Ci nawet, że jak byś się bardzo uparł to bez rozpinania ;)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6