Kłopoty z odpalaniem nagrzanego silnika
Witam wszystkich, od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 626 gd z silnikiem 2,0 12V. Ostatnio pojawił się problem tego typu, że samochód na zimno odpala bez problemu, i po przejechaniu ok 5-10km, jak silnik sie nagrzeje gaśnie Wygląda tak jakby skończyło się paliwo. Potem dopóki nie ostygnie jest problem z odpaleniem. Dodam, ze auto posiada instalację gazową. Miał ktoś może podobny problem?
-
M_S
Dzieje się tak samo na benzynie jak i na LPG??
Nie ma to jak mazda gaz do dechy i jazda:D
- Od: 6 cze 2008, 10:43
- Posty: 22
- Skąd: Braniewo
- Auto: Mazda 626 2.0i +LPG 1990r
Tak, to samo jest na benzynie i na lpg. po ponownym odpaleniu (trzeba dłużej pokręcić) na nagrzanym silniku zaraz silnik jakby dusił się i gaśnie.
-
M_S
bardzo dziwny objaw, a jaką temp. wskazuje ci gdy silnik gaśnie? może zagotowuje się silnik?
Nie ma to jak mazda gaz do dechy i jazda:D
- Od: 6 cze 2008, 10:43
- Posty: 22
- Skąd: Braniewo
- Auto: Mazda 626 2.0i +LPG 1990r
silnik raczej nie przegrzewa się, wskaźnik jest po środku po nagrzaniu, więc powinno być ok. wyczytałem gdzieś że dzieje się tak, gdy wadliwy jest moduł aparatu zapłonowego. po nagrzaniu silnika pali się też kontrolka check, tylko u mnie w okolicy trudno znaleźć chyba serwis z komputerem, żeby sprawdzić to. może warto skusić się na tester diagnostyczny i samemu sprawdzić, jaki błąd wywala.
-
M_S
Porzednio miałem vectre i właśnie przy tym objawie miałem moduł do wymiany. W madzie nie wiem jak to wygłąda.
-
mc_zebo
w sumie w oplach tak bywa bo miałem tpodobne objawy w astrze, hmmm taki modół diagnostyczny to spory wydatek ale w sumie przydatny na dalszą mete. a nie masz możliwości np sprawdzenia u kogoś w innej madzi tego modułu?? bo jak sie nie myle to to osztowna sprawa taki modulik, ale co do tego interfejsu diagnostycznego to może to i dobry pomysł bo kupując taki tańszy to wydatek równy okolo 2-3 wizyt na diagnostyce komputerowej
Nie ma to jak mazda gaz do dechy i jazda:D
- Od: 6 cze 2008, 10:43
- Posty: 22
- Skąd: Braniewo
- Auto: Mazda 626 2.0i +LPG 1990r
To jest moduł zapłonowy i koszt do vectry firmy hella to 140zł, sa tez po 75zł jakiejs innej firmy.
-
mc_zebo
moja propozycja gdy Ci autko zgasnie i nie bedzie chciało odpalic sprawdz czy jest iskra na swiecach i bedziesz juz wiedział...czy moduł czy coś innego...
- Od: 25 paź 2008, 22:07
- Posty: 269
- Skąd: EPI
- Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7
tiger918 napisał(a):moja propozycja gdy Ci autko zgasnie i nie bedzie chciało odpalic sprawdz czy jest iskra na swiecach i bedziesz juz wiedział...czy moduł
Akurat guzik będzie wiedział
Zwykle to uszkodzenie objawia się tym że jest iskra ale za słaba żeby przy kompresji pozwoliła na zapłon.
Jednak wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują właśnie na to uszkodzenie.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6