Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.
A mam pytanko – Xedos (V6) bierze mi do 0,5l na 1000km to jest "norma katalogowa"? I zupełnie nie mam się czym przejmować? Czy jednak warto się tematem zainteresować?
Korzystając z okazji – mam nieszczelną uszczelkę pod tylnym deklem zaworów – "poci się", czy po jej wymianie ograniczy się jeszcze trochę zużycie oleju czy to jest "kosmetyka" bardziej?
Korzystając z okazji – mam nieszczelną uszczelkę pod tylnym deklem zaworów – "poci się", czy po jej wymianie ograniczy się jeszcze trochę zużycie oleju czy to jest "kosmetyka" bardziej?
f*ck
Mnie uszczelkami pod deklami uchodził sobie olej na kolektory wydechowe tak że śmierdziało w aucie.
Jednak po wymianie uszczelek zużycie oleju raczej się nie zmieniło a przynajmniej wywnioskowac mogę ze przez uszczelki nie wylatywało więcej niż 0,5 l na 10 000 km
U mnie zużecie oleju waha sę w granicach 1,5 l na 10 000km i tak stale od 50 000 km
w/g mnie za dużo bierze Ci oleju.
A to dla ruska niech się chłopak trochę podszkoli:
http://www.wsb.com.pl/mibm/index.php?page=wankla
Jednak po wymianie uszczelek zużycie oleju raczej się nie zmieniło a przynajmniej wywnioskowac mogę ze przez uszczelki nie wylatywało więcej niż 0,5 l na 10 000 km
U mnie zużecie oleju waha sę w granicach 1,5 l na 10 000km i tak stale od 50 000 km
w/g mnie za dużo bierze Ci oleju.
A to dla ruska niech się chłopak trochę podszkoli:
http://www.wsb.com.pl/mibm/index.php?page=wankla
Hugo napisał(a):nightflight napisał:
jakie pierscienie byłyby najlepsze oprócz tych oryginalnych
Teikoku lub RIK
Prof. Jaksa uważa, że w tej chwili nie ma w ogóle dobrej jakosci zamienników i dlatego wszystkie remonty wykonuje tylko w ORI. Inaczej nie jest udzielana gwarancja. A ogólny kosz "zabawy" to jakies nędzne 5000 złociszy
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 28 kwi 2008, 14:48
- Posty: 112
- Skąd: łódzkie
- Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi
Nam tez brala olej ale nie wtakiej ilosci,jak bylem rozpedzony i zaczolem chamowac biegiem i po chwili deplem na gaz to wypuscil niewielkom chmureczke,wiec wymienilem uszczelniacze,pierscienie,panewki korbowodowe wszystkie oringi i zimeringi co sie znajdujom no nie liczac szlifu.Troszeczke kosztowalo ale nie duzo i teraz ani grama
- Od: 14 wrz 2008, 12:04
- Posty: 8
- Auto: Mazda 626 GE 2.016v.LPG 1995r.
Mojemu koledze też odradzałem kupno innego silnika KF.
Ale on twierdził że będzie taniej i szybko , teraz robie jego stary silnik bo ten co kupił żre 1.5 l na 1000km.
Silniki które stoją dłużej niż rok nie nadają się do dalszej eksplatacji (zapiekanie pierścieni) a uszczelki są jak plastik i nie trzymają.
Ale on twierdził że będzie taniej i szybko , teraz robie jego stary silnik bo ten co kupił żre 1.5 l na 1000km.
Silniki które stoją dłużej niż rok nie nadają się do dalszej eksplatacji (zapiekanie pierścieni) a uszczelki są jak plastik i nie trzymają.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
- Od: 31 lip 2005, 18:04
- Posty: 331
W kwietniu zakupilem mazde xedos 6 z 1995r. Jak to po zakupie zmienilem filtr+olej(polsyntetych castrola) Po przejechaniu jakis 2kkm olej wyparowal, zadych sladów na bagnecie. Dolalem resztke oleju i dopatrywalem sie wycieków z pod silnika, nic takiego rano nie bylo, zaobserowalem natomiast wycieki z rury wydechowej, rura wewnątrz miala mokre slady oleju. Rozmawialem z poprzednim wlascicielem, ktory zarzekał sie ze zadne doktory nie byly dolewane do silnika. Zdecydowalem sie na doladnie doktora co nie jest chwalone przez forumowiczów mazdy. Silnik chodzi swietnie zadnych stuków puków itp. Lecz swiadomosc jazdy na doktorze denerwuje mnie i chcialbym to zmienic.
Moje pytanie brzmi: czy powinienem zlac to swinstwo i wlac mineralny, czy zastosowac płukankę i zalac polsynteze.
Temat tych olejów jest tematem rzeka i byl poruszany nie jednokrotnie. Proszę tylko o szybką radę.
Moje pytanie brzmi: czy powinienem zlac to swinstwo i wlac mineralny, czy zastosowac płukankę i zalac polsynteze.
Temat tych olejów jest tematem rzeka i byl poruszany nie jednokrotnie. Proszę tylko o szybką radę.
Ostatnio edytowano 21 wrz 2008, 19:31 przez jedrekla7, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 21 wrz 2008, 18:48
- Posty: 9
- Skąd: płock
- Auto: mazda xedos 6 1.6 16V 95'
jedrekla7 napisał(a):Moje pytanie brzmi: czy powinienem zlac to swinstwo i wlac mineralny, czy zastosowac płukankę i zalac polsynteze.
Obadaj czy nie dymi przy odpaleniu zimnego, pierścionki lubią się kończyć, zerknij też jak wygląda płyn chłodzący.
Ten temat też niejednokrotnie wałkowany na forum
Do kompletu zerknij do regulaminu i poczytaj o poprawnym nazewnictwie tematów. Taki mamy tutaj zwyczaj żeby stosować się do pewnych zasad które ułatwiają nam wszystkim żywot i poprawiają czytelność forum
Pozdrawiam

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
bazyl wspaniały
po co kontynuować kolejny temat o braniu oleju?
Moze znalazła by sie mądra osoba która by zebrała wysztkie tematy dotyczące brania oleju, wybrała same konkrety i może podwiesic na górze aby każy widział.
po co kontynuować kolejny temat o braniu oleju?
Moze znalazła by sie mądra osoba która by zebrała wysztkie tematy dotyczące brania oleju, wybrała same konkrety i może podwiesic na górze aby każy widział.
Hazu napisał(a):po co kontynuować kolejny temat o braniu oleju?
też fakt

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57855
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59986
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59945
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=36041
Te są tylko z pierwszej strony:
musisz sie wysilić i je przeczytać (niestety)
Proponuje moderatorowi aby założył jeden temat podwieszony i umieścił w nim linki do tematów.
Mazdy GE GF GW CA robią się coraz starsze i jak widać głównym problemem nastoletnich mazd jest branie oleju.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59986
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59945
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=36041
Te są tylko z pierwszej strony:
musisz sie wysilić i je przeczytać (niestety)
Proponuje moderatorowi aby założył jeden temat podwieszony i umieścił w nim linki do tematów.
Mazdy GE GF GW CA robią się coraz starsze i jak widać głównym problemem nastoletnich mazd jest branie oleju.
jedrekla7jak czytałeś to wiesz że Twoje dylematy nie maja wiekszego sensu.
Jak chcesz aby było dobrze zrób remont silnika (koszt co najmniej połowa tego co zapłaciłeś za samochód)
Ostatecznie wymiana silnika na używany lub wymiana pierścieni i uszczelniaczy zaworowych ma szanse powodzenia.
olej należy lać taki jak zaleca producent
5W30 -zima
10W30-lato
z zamienników masz 5W40 lub 10W40
tyle w temacie
Jak chcesz aby było dobrze zrób remont silnika (koszt co najmniej połowa tego co zapłaciłeś za samochód)
Ostatecznie wymiana silnika na używany lub wymiana pierścieni i uszczelniaczy zaworowych ma szanse powodzenia.
olej należy lać taki jak zaleca producent
5W30 -zima
10W30-lato
z zamienników masz 5W40 lub 10W40
tyle w temacie
Hazu napisał(a):koszt co najmniej połowa tego co zapłaciłeś za samochód)
no bez przesady, 2k zł i po sprawie

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Drugi zaczyna: REMONT silnika KF zrobisz za 2000zł
Czy tylko wymienisz pirścienie i uszczelniacze zaworowe?
2000zł starczy tylko na wymianę rozrządu pompy wody sprężynek na wałkach rozrządu – czyli części eksploatacyjnych.
Czy tylko wymienisz pirścienie i uszczelniacze zaworowe?
2000zł starczy tylko na wymianę rozrządu pompy wody sprężynek na wałkach rozrządu – czyli części eksploatacyjnych.

Hazu napisał(a):Drugi zaczyna: REMONT silnika KF zrobisz za 2000zł
Czy tylko wymienisz pirścienie i uszczelniacze zaworowe?
obra, już nic nie mówię bo kiedy widzę
to chylę czoło przed wszechwiedzącymiHazu napisał(a):Drugi zaczyna:
pozdro
aha, i nowe skarpetki
w moim przypadku to KL

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Hazu napisał(a):jedrekla7jak czytałeś to wiesz że Twoje dylematy nie maja wiekszego sensu.
Jak chcesz aby było dobrze zrób remont silnika (koszt co najmniej połowa tego co zapłaciłeś za samochód)
Ostatecznie wymiana silnika na używany lub wymiana pierścieni i uszczelniaczy zaworowych ma szanse powodzenia.
olej należy lać taki jak zaleca producent
5W30 -zima
10W30-lato
z zamienników masz 5W40 lub 10W40
tyle w temacie
5W30 – jest całosezonowy jak zreszta inne typu 10W40
A tak w ogole co wy ludzie kupujecie, jakas plaga ostantio
Pozdro
Haszczu
car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Haszczu
car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
- Od: 21 wrz 2005, 11:00
- Posty: 263
- Skąd: Szczecin
- Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD
bazyl wspaniały chodzi o to że pojedzie taki do byle mechanika kupi jakieś pierścienie uszczelniacze i uszczelki będzie miał "remont" zrobiony
Ale dasz mu gwarancję że będzie z tego zadowolony?
później bedzie miał pretensje jak niejeden tu na forum że mazdy to szroty itd.
W/g instrukcji od xedosa (o niego tu chodzi) 5W30 jest do stosowania w temp poniżej zera.
a 10W30 od -25 w górę.
chyba teraz jest wysyp samochodów kiedyś sprowadzonych (w ostatnich latach) i dojeżdżonych w Polsce – nigdy tyle xedosów nie było oferowanych .
Ale dasz mu gwarancję że będzie z tego zadowolony?
później bedzie miał pretensje jak niejeden tu na forum że mazdy to szroty itd.
Haszcz napisał(a):5W30 – jest całosezonowy jak zreszta inne typu 10W40
W/g instrukcji od xedosa (o niego tu chodzi) 5W30 jest do stosowania w temp poniżej zera.
a 10W30 od -25 w górę.
Haszcz napisał(a):A tak w ogole co wy ludzie kupujecie, jakas plaga ostantio
chyba teraz jest wysyp samochodów kiedyś sprowadzonych (w ostatnich latach) i dojeżdżonych w Polsce – nigdy tyle xedosów nie było oferowanych .
Ostatnio edytowano 21 wrz 2008, 21:28 przez Hazu, łącznie edytowano 2 razy
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6