Kopcenie, ubytki oleju silnikowego itp.

Postprzez Mev » 8 wrz 2008, 22:32

A mam pytanko – Xedos (V6) bierze mi do 0,5l na 1000km to jest "norma katalogowa"? I zupełnie nie mam się czym przejmować? Czy jednak warto się tematem zainteresować?

Korzystając z okazji – mam nieszczelną uszczelkę pod tylnym deklem zaworów – "poci się", czy po jej wymianie ograniczy się jeszcze trochę zużycie oleju czy to jest "kosmetyka" bardziej?
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez Hazu » 8 wrz 2008, 22:50

Mnie uszczelkami pod deklami uchodził sobie olej na kolektory wydechowe tak że śmierdziało w aucie.
Jednak po wymianie uszczelek zużycie oleju raczej się nie zmieniło a przynajmniej wywnioskowac mogę ze przez uszczelki nie wylatywało więcej niż 0,5 l na 10 000 km

U mnie zużecie oleju waha sę w granicach 1,5 l na 10 000km i tak stale od 50 000 km

w/g mnie za dużo bierze Ci oleju.
A to dla ruska niech się chłopak trochę podszkoli:
http://www.wsb.com.pl/mibm/index.php?page=wankla
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez domingez » 10 wrz 2008, 16:10

Hugo napisał(a):nightflight napisał:
jakie pierscienie byłyby najlepsze oprócz tych oryginalnych
Teikoku lub RIK

Prof. Jaksa uważa, że w tej chwili nie ma w ogóle dobrej jakosci zamienników i dlatego wszystkie remonty wykonuje tylko w ORI. Inaczej nie jest udzielana gwarancja. A ogólny kosz "zabawy" to jakies nędzne 5000 złociszy :] Oczywiscie chodzi o silnik FS.
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2008, 14:48
Posty: 112
Skąd: łódzkie
Auto: 626 2.0 16v FS 1998 kombi

Postprzez Arek_1980 » 18 wrz 2008, 20:14

Nam tez brala olej ale nie wtakiej ilosci,jak bylem rozpedzony i zaczolem chamowac biegiem i po chwili deplem na gaz to wypuscil niewielkom chmureczke,wiec wymienilem uszczelniacze,pierscienie,panewki korbowodowe wszystkie oringi i zimeringi co sie znajdujom no nie liczac szlifu.Troszeczke kosztowalo ale nie duzo i teraz ani grama
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2008, 12:04
Posty: 8
Auto: Mazda 626 GE 2.016v.LPG 1995r.

Postprzez wiesiek5 » 19 wrz 2008, 07:31

Mojemu koledze też odradzałem kupno innego silnika KF.
Ale on twierdził że będzie taniej i szybko , teraz robie jego stary silnik bo ten co kupił żre 1.5 l na 1000km.
Silniki które stoją dłużej niż rok nie nadają się do dalszej eksplatacji (zapiekanie pierścieni) a uszczelki są jak plastik i nie trzymają.
Naprawie wyremontuje każdy silnik do mazdy , KJ.KL.KF.M6.CX7
Posiadam własne części specjalizacja Mazdy.
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2005, 18:04
Posty: 331

Postprzez jedrekla7 » 21 wrz 2008, 19:15

W kwietniu zakupilem mazde xedos 6 z 1995r. Jak to po zakupie zmienilem filtr+olej(polsyntetych castrola) Po przejechaniu jakis 2kkm olej wyparowal, zadych sladów na bagnecie. Dolalem resztke oleju i dopatrywalem sie wycieków z pod silnika, nic takiego rano nie bylo, zaobserowalem natomiast wycieki z rury wydechowej, rura wewnątrz miala mokre slady oleju. Rozmawialem z poprzednim wlascicielem, ktory zarzekał sie ze zadne doktory nie byly dolewane do silnika. Zdecydowalem sie na doladnie doktora co nie jest chwalone przez forumowiczów mazdy. Silnik chodzi swietnie zadnych stuków puków itp. Lecz swiadomosc jazdy na doktorze denerwuje mnie i chcialbym to zmienic.
Moje pytanie brzmi: czy powinienem zlac to swinstwo i wlac mineralny, czy zastosowac płukankę i zalac polsynteze.

Temat tych olejów jest tematem rzeka i byl poruszany nie jednokrotnie. Proszę tylko o szybką radę.
Ostatnio edytowano 21 wrz 2008, 19:31 przez jedrekla7, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2008, 18:48
Posty: 9
Skąd: płock
Auto: mazda xedos 6 1.6 16V 95'

Postprzez bazyl wspaniały » 21 wrz 2008, 19:27

jedrekla7 napisał(a):Moje pytanie brzmi: czy powinienem zlac to swinstwo i wlac mineralny, czy zastosowac płukankę i zalac polsynteze.

Obadaj czy nie dymi przy odpaleniu zimnego, pierścionki lubią się kończyć, zerknij też jak wygląda płyn chłodzący.
Ten temat też niejednokrotnie wałkowany na forum

Do kompletu zerknij do regulaminu i poczytaj o poprawnym nazewnictwie tematów. Taki mamy tutaj zwyczaj żeby stosować się do pewnych zasad które ułatwiają nam wszystkim żywot i poprawiają czytelność forum
Pozdrawiam :)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez jedrekla7 » 21 wrz 2008, 19:35

naturalnie, ze kopci, delikatnie lecz kopci. Jesli chodzi o plyn chlodzacy to zbadac czy poziom jest wlasciwy?
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2008, 18:48
Posty: 9
Skąd: płock
Auto: mazda xedos 6 1.6 16V 95'

Postprzez Hazu » 21 wrz 2008, 19:36

bazyl wspaniały
po co kontynuować kolejny temat o braniu oleju?

Moze znalazła by sie mądra osoba która by zebrała wysztkie tematy dotyczące brania oleju, wybrała same konkrety i może podwiesic na górze aby każy widział.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez jedrekla7 » 21 wrz 2008, 19:43

Panowie, ja chce tylko uzyskac informacje co mam zrobic przy zblizającej sie wymiane oleju. Znajdują się tu fachowcy co posiadaja wiedze i doswiadczenie i chce z tego skorzystac.

pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2008, 18:48
Posty: 9
Skąd: płock
Auto: mazda xedos 6 1.6 16V 95'

Postprzez bazyl wspaniały » 21 wrz 2008, 19:50

Hazu napisał(a):po co kontynuować kolejny temat o braniu oleju?

też fakt
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Hazu » 21 wrz 2008, 19:51

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=57855
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59986
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=59945
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=36041
Te są tylko z pierwszej strony:
musisz sie wysilić i je przeczytać (niestety)

Proponuje moderatorowi aby założył jeden temat podwieszony i umieścił w nim linki do tematów.

Mazdy GE GF GW CA robią się coraz starsze i jak widać głównym problemem nastoletnich mazd jest branie oleju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez jedrekla7 » 21 wrz 2008, 19:58

Hazu ja czytalem wiekszosc materiałów na forum. Chodzi mi o krótką odpowiedz typu:
-zlej doktora dolej mineralny
-zrób płukane wlej polsyntetyk
i tyle, nie chce rozpoczynac kolejnej "olejowej debaty"
Początkujący
 
Od: 21 wrz 2008, 18:48
Posty: 9
Skąd: płock
Auto: mazda xedos 6 1.6 16V 95'

Postprzez Hazu » 21 wrz 2008, 20:20

jedrekla7jak czytałeś to wiesz że Twoje dylematy nie maja wiekszego sensu.

Jak chcesz aby było dobrze zrób remont silnika (koszt co najmniej połowa tego co zapłaciłeś za samochód)

Ostatecznie wymiana silnika na używany lub wymiana pierścieni i uszczelniaczy zaworowych ma szanse powodzenia.

olej należy lać taki jak zaleca producent

5W30 -zima
10W30-lato

z zamienników masz 5W40 lub 10W40
tyle w temacie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez bazyl wspaniały » 21 wrz 2008, 20:52

Hazu napisał(a):koszt co najmniej połowa tego co zapłaciłeś za samochód)

no bez przesady, 2k zł i po sprawie :)
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Hazu » 21 wrz 2008, 21:05

Drugi zaczyna: REMONT silnika KF zrobisz za 2000zł ??
Czy tylko wymienisz pirścienie i uszczelniacze zaworowe?

2000zł starczy tylko na wymianę rozrządu pompy wody sprężynek na wałkach rozrządu – czyli części eksploatacyjnych. <głaszcze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez bazyl wspaniały » 21 wrz 2008, 21:13

Hazu napisał(a):Drugi zaczyna: REMONT silnika KF zrobisz za 2000zł
Czy tylko wymienisz pirścienie i uszczelniacze zaworowe?

obra, już nic nie mówię bo kiedy widzę
Hazu napisał(a):Drugi zaczyna:
to chylę czoło przed wszechwiedzącymi :P , dodaję do tego panewki uszczelki zimmeringi pompę rozrząd. ale nic to ja sie przecie nie znam
pozdro
;) :)
aha, i nowe skarpetki ;)
w moim przypadku to KL
Obrazek
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2006, 19:10
Posty: 3713 (0/2)
Skąd: stalowa wola
Auto: ś.p 626 GE FP
ś.p 626 GE KL
ś.p XEDOS9 KF
ś.p Fiesta 1,3
Grand Caravan 3.3LPG :D
Virago 535

Postprzez Haszcz » 21 wrz 2008, 21:18

Hazu napisał(a):jedrekla7jak czytałeś to wiesz że Twoje dylematy nie maja wiekszego sensu.

Jak chcesz aby było dobrze zrób remont silnika (koszt co najmniej połowa tego co zapłaciłeś za samochód)

Ostatecznie wymiana silnika na używany lub wymiana pierścieni i uszczelniaczy zaworowych ma szanse powodzenia.

olej należy lać taki jak zaleca producent

5W30 -zima
10W30-lato

z zamienników masz 5W40 lub 10W40
tyle w temacie


5W30 – jest całosezonowy jak zreszta inne typu 10W40

A tak w ogole co wy ludzie kupujecie, jakas plaga ostantio
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 11:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez Hazu » 21 wrz 2008, 21:19

bazyl wspaniały chodzi o to że pojedzie taki do byle mechanika kupi jakieś pierścienie uszczelniacze i uszczelki będzie miał "remont" zrobiony

Ale dasz mu gwarancję że będzie z tego zadowolony?
później bedzie miał pretensje jak niejeden tu na forum że mazdy to szroty itd.

Haszcz napisał(a):5W30 – jest całosezonowy jak zreszta inne typu 10W40


W/g instrukcji od xedosa (o niego tu chodzi) 5W30 jest do stosowania w temp poniżej zera.
a 10W30 od -25 w górę.


Haszcz napisał(a):A tak w ogole co wy ludzie kupujecie, jakas plaga ostantio



chyba teraz jest wysyp samochodów kiedyś sprowadzonych (w ostatnich latach) i dojeżdżonych w Polsce – nigdy tyle xedosów nie było oferowanych .
Ostatnio edytowano 21 wrz 2008, 21:28 przez Hazu, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Hazu » 21 wrz 2008, 21:23

:(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6