Problem z panelem sterowania ogrzewaniem – zacina się suwak

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Janek1982 » 16 sty 2010, 17:26

Witam wszystkich.Mam taki problem w mojej mazdzie 626 GD.Na panelu sterowania nawiewami ten suwak do przesuwania na nawiew np na szybę,nogi itp blokuje mi sie na 3 pozycji czyli nawiewie na nogi(jak jest ustawione na nogi to wieje na szybę), dalej nie chce się przesunąć.

Rozebrałem całą tą konsole, wykręciłem panel nawiewów, odczepiłem 2 linki od sterowania nawiewami ale nie mogę sobie poradzić z odczepieniem tej linki która właśnie odpowiada za przesuwanie tego blokującego się suwaka.Czy ktoś kiedyś to wyciągał ?
Jak tak to jak to zrobić żeby ten cały panel sterowania wyciągnąć bo mam nowy ten ze zdjęcia i chce go włożyć.I jaka może być przyczyna że ten suwak się nie przesuwa? .
Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.

http://www.jdm-option.pl/forum/viewtopic.php?t=5539
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2009, 21:56
Posty: 22
Skąd: Jarosław
Auto: Mazda 626 2.2 coupe

Postprzez steven » 17 sty 2010, 10:25

przyczyną raczej będzie zacinająca się linka niż sam panel... ale to tylko mój domysł, ja miałem łatwiej, zacinał mi się suwak od położenia nawiew wewnętrzny-zewnętrzny ;) i przyczyną była linka ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez PLaster » 17 sty 2010, 16:51

słuchaj, ja zmieniałem z manualnych na elektryczne i jak rozbierałem to to nie było problemu z odczepianiem linek od panelu.
ale jak ci częściowo działa to może to nie być linka, a po prostu jest źle ustawiony mechanizm przy nagrzewnicy, tak jest taki jakby trybik, co przestawia nawiew i tam może coś jest nie tam

jak znajdę fotki to podeśle, będziesz miał pogląd jak to wygląda

ps. już sporo przeszedłem z tym :P
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Janek1982 » 17 sty 2010, 17:06

He dzięki bo chce żeby wszystko było na tip top zrobione :D
Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.

http://www.jdm-option.pl/forum/viewtopic.php?t=5539
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 lis 2009, 21:56
Posty: 22
Skąd: Jarosław
Auto: Mazda 626 2.2 coupe

Postprzez PLaster » 19 sty 2010, 11:16

Janek1982
przypomnij mi się na PW wieczorem ;)
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez damianos » 10 mar 2010, 23:34

PLASTERJak wygląda taka wymianka z manuala na elektryczne?
Dzis sam grzebałem w nawiewie i przyslo mi własnie dod głowy myśl takiejwymiany ale ne wymysliłem jak;p
pamiętaj!nawet jeśli uważasz swoje auto za starego grata,to nic...zawsze lepiej jest ch....o jechać jak dobrze iść :):):)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2010, 11:58
Posty: 33
Skąd: Gdańsk
Auto: Magdalenka 626 GD,1992r. 2,0i V8 90KM BP-LPG Hatchback

Postprzez damianos » 10 mar 2010, 23:39

Mi ogrzewanie od pewnego czasu wialo na 3 i 4.Dziś sie za to wziołem.Sprawdziłem miernikiem wentylator,przełącznik co się dało i nie zgadniecie co było przyczyna:P
Nie mam bladego pojęcia do czego to służy ale w mojej Madzi przy wentylatorze jest takie coś do którego jest podpiętych parę kabli,po zdemontowaniu SZOOK!
3 małe sprężynki z czego jedna z nich przepalona.Po zlikwidowaniu usterki tej sprężynki ogrzewanko śmiga n wszystkich pięciu biegach.
LUUUDZIE!!!
NA JAKI C....j t sprężynkii??????
Ostatnio edytowano 21 mar 2010, 16:22 przez damianos, łącznie edytowano 1 raz
pamiętaj!nawet jeśli uważasz swoje auto za starego grata,to nic...zawsze lepiej jest ch....o jechać jak dobrze iść :):):)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2010, 11:58
Posty: 33
Skąd: Gdańsk
Auto: Magdalenka 626 GD,1992r. 2,0i V8 90KM BP-LPG Hatchback

Postprzez markmas » 11 mar 2010, 01:11

Te sprężynki właśnie odpowiadają za "biegi" wiatraka. To są oporniki (rezystory), a element który wydłubałeś to opornica. Gratuluje – odkryłeś coś o czym nikt na tym forum nie wiedział...

Następnym razem zanim wyślesz posta proponuję go przeczytać i poprawić ewentualne błędy....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2008, 23:48
Posty: 567
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BG 1.6 16V
&
626 GV 2.2i 12V

Postprzez PLaster » 18 mar 2010, 11:52

damianos napisał(a):PLASTERJak wygląda taka wymianka z manuala na elektryczne?
Dzis sam grzebałem w nawiewie i przyslo mi własnie dod głowy myśl takiejwymiany ale ne wymysliłem jak;p

Wymiana jest dość prosta pod warunkiem, ze masz wszystkie zabawki.
Ja miałem mechanizmy sterowania z probe, panel dokupiłem od mazdy, a wiązkę elektryczną zrobiłem sam na podstawie schematu ;)

tak to wyglądało u mnie –> viewtopic.php?p=1441257#p1441257
nie mam tu wszystkich zdjęć, ale coś zobaczysz
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez damianos » 21 mar 2010, 16:26

A podesłał byś schemacik?
pamiętaj!nawet jeśli uważasz swoje auto za starego grata,to nic...zawsze lepiej jest ch....o jechać jak dobrze iść :):):)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2010, 11:58
Posty: 33
Skąd: Gdańsk
Auto: Magdalenka 626 GD,1992r. 2,0i V8 90KM BP-LPG Hatchback

Postprzez PLaster » 22 mar 2010, 19:08

damianos napisał(a):A podesłał byś schemacik?


patrz PW
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 02:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez mx6sc » 29 paź 2012, 15:14

jeżeli zacina ci się regulacja temp to po prostu żle poprowadzona jest linka jak rozbierzesz tunel z prawej strony przy nogach pasażera to zobaczysz linkę od temp. potem palcem suniesz po lince w stronę panelu i napotykasz po drodze takie ucho mocowanie radia czy czegoś tam linka swobodnie powinna przechodzić za tym uchem inaczej wysuwa się pancerz z mocowania przy zaworze i jest kich linki nie sięga
poprawiasz to i po problemie :)
i tak samo jest z resztą linek pancerz musi być dokładnie zamocowany
ps. <nauka> wyskoczyłem z tym opisem regulacji temperatury hahaha
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
Forumowicz
 
Od: 12 maja 2007, 20:25
Posty: 562
Skąd: brwinów
Auto: punto 1.4 8v......

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6