Podłączenie radia – szczegółowy opis (GD)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Waluś » 20 sty 2004, 16:33

Pozdrawiam wszystkich.
Sorki, że troszkę poleję wody, ale inaczej się nie dało :D
Mam problemik. Kupiłem sobie magnetofonik Sony XR C450 i chciałbym go podłączyć jak należy, bo poprzednie były poprostu podłączone do zasilania i wystarczyło. Ale jak podłączyłem ten tak samo to po wyłączeniu zasilania na panelu, cały się świeci i do tego jeszcze przez jakiś czas zmieniarka miesza. :|
Na kości zasilającej radyjko ma cztery przewody: Czarny (1), czerwony (5), żółty (3), i niebieski (6), według schematu który mniejwięcej narysowałem niżej:
__________
| 1 2 3 4 |
| 5 6 7 8 |
--------------
Wiem że żółty i czerwony to zasilanie, zresztą zlutowane były razem (u mnie w poprzednich też), no a czarny to pewnie masa, nie wiem do czego niebieski.
Natomiast w samochodzie jest kostka z trzema stykami i kolorowymi kablami: Niebieski z białym paskiem i czerwoną kropką (1), Czerwony z czarnym paskiem i siwą kropką (2) i jasny zielony z żółtym paskiem i czerwoną kropką, wg mojego schematu poniżej

______
| 1 |
| 2 3 |
----------
A i jest jeszcze luźny kabelek zasilający z osobnym bezpiecznikiem, do którego sią teraz podpiołem.
Na nr 1 w samochodzie jest napięcie po przekręceniu zapłonu na pozycje pierwszą, natomiast nr 3 wygląda jak masa, ale bardzo słaba, bo po podłączeniu głośników radio przestaje grać.
Poradźcie mi jak to wszystko pozpinać tak aby było dobrze.
Jak podłączałem do jedynki w samochodzie to po wyłączeniu zapłonu cały program się kasował, natomiast jak jest podpięty do wolnego, to radio cały czas śię świeci. Jak gra to przy załączeniu rozrusznika jak to zwykle bywa gaśnie całkowicie i się nie kasuje, ba nawet zapamiętuje miejsce na płycie, a więc wnioskuje że można ja wyłączyś w jakiś sposób nie kasując programu.
Kto wię ile prądu ciągnie jak się będzie tak świecić przez kilka dni, wkońcu przyjde i nie odpale auta, a poza tym odrazu informacja dla bandziora, że frajer nie zabrał radia. <jelen>
Pomocy!!!!!![/b]
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Koleś » 21 sty 2004, 00:20

Po pierwsze to czy masz kostke z kablami do radia znaczy sie złacze ISO
jesli tak to powinno to byc 2 x 8 wejsc
z czego jedna czesc kostki to głosniki czyli 8 kabli
A druga to:
Czarny-masa
Czerwony-zasilanie
Żółty-pamiec
Inne kabelki odpowiadaja za podłaczenie do automatycznej anteny itp.
Najwazniejsze zebys znalazł kabel zasilajacy, jesli tego ci sie nieuda mozesz poprowadzic kabel z plusa akumulatora
Nastepnie masa-jesli niewiesz która to jest to podciagnij sobie kabel od elementu niepomalowanego lakierem-gołej blachy(napewno we wnece na radio cos znajdziesz
Zebys miał pamiec stacji radiowych to musisz połaczyc czerwony i żółty razem.
Jak znalazłes jakies kable i je podłaczyłes i jest zasilanie i masa, tylko twoja uwage przyciaga to ze radio cały czas swieci to jest prawie normalka bo do radia dochodzi prad i bedzie sie swieciło.
Radio sony ma swoja własna pamiec wiec niepowinno gubic zapamietanych stacii radiowych.
jesli to co napisałem ma jakies niedociagniecia to prosze po porawienie mnie i ewentualne dopowiedzenie.
Dzieki.:–)
Minister infrastruktury ostrzega:
Kierowco! paląc gumy na szosie popierasz Samoobrone:–)
Fiat :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2003, 01:14
Posty: 314
Skąd: Piaseczno
Auto: Fiat Brava1,6
Chrysler Sebring 2,7Lxi

Postprzez XsiX » 21 sty 2004, 08:27

Koleś napisał(a):Najwazniejsze zebys znalazł kabel zasilajacy, jesli tego ci sie nieuda mozesz poprowadzic kabel z plusa akumulatora

oczywiście pamiętając o zamontowaniu bezpiecznika tuż za wyprowadzeniem dodatkowego kabla z akumulatora <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:33
Posty: 2022 (0/3)
Skąd: Konin / wlkp.
Auto: CA KF '92 MTX

Postprzez Waluś » 21 sty 2004, 12:26

Kostkę ISO zamontowałem sam ale tylko na głośniki, na zasilaniu jest inna z trzema wsuwkami, z czego jedna jest zasilaniem po przekręceniu zapłonu w poziom I, to jest Mazda GD i nie ma jeszcze złączek w standardzie.
bezpiecznik jest. a jeśli np żółty podłącze do akumulatora, a czerwony do kostki zasilającej z instalacji radiowej istniejącej, która daje napięcie ale dopiero po włączeni zapłonu, to nie będzie tak, że po wyłączeniu zapłonu radio zgaśnie całkiem, a że żółty jest podłączony cały czas do zasilania to zapamięta stacje ???????
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Koleś » 21 sty 2004, 14:36

Czerwony i żółty łaczysz razem zeby była pamiec i prad dochodził
Sam żółty podłaczony do akumulatora nic ci nieda jak niebedzie zasilania to i tak wszycho zginie ;)
Najlepsze wyjscie podciagnij czerwony zasilajacy z akumulator zamontuj oczywiscie bezpiecznik i z radia połacz czerwony z żółtym z wyprowadzonym kablem zasilajacym. :)
A tak wogule jesli masz kostki ISO od radia to tylko musisz znalesc w instalacj samochodowej gdzie masz kabel pradowy(do niego łaczysz czerwony i żółty) i gdzie jest masa
Jesli znalazłes i tak podłaczyłes powinno grac
Co do gasniecia radia to niepowinno gasnac po przekreceniu kluczyka w pozycje off (tak mi si wydaje choc moze byc inaczej)
Minister infrastruktury ostrzega:
Kierowco! paląc gumy na szosie popierasz Samoobrone:–)
Fiat :–)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2003, 01:14
Posty: 314
Skąd: Piaseczno
Auto: Fiat Brava1,6
Chrysler Sebring 2,7Lxi

Postprzez Waluś » 21 sty 2004, 15:54

Co do gasniecia radia to niepowinno gasnac po przekreceniu kluczyka w pozycje off

skoro tak mówisz to niech tak będzie. czyli podłączenie pozostaje takie jak sam zrobiłem wcześniej.
OK :)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez marek » 22 sty 2004, 03:39

Zółty musi być podłączony do akku, często jest tak że kabel czerwony idzie od stacyjki i nia ma na nim napięcia przy położeniu off.
Żółty odpowiada za pamięć, (na kablach iso jest opisane "current 12V" czyli ciągłe 12 V)
Czerwony "power 12 V" czyli zasilanie 12 V
Czarny masa
niebieski automatyczna antena lub/i włącznik wzmacniacza
U mnie mam zasilanie z ominięciem stacyjki i wtedy mogę do niego podłączyć kabel żółty i czerwony- radio gra na postoju
Jeśli masz przez stacyjkę to tylko czerwony i wtedy i tak radio nie gra przy wyłączonej stacyjce (na postoju)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Waluś » 22 sty 2004, 17:26

O właśnie i o to mi chodziło
Żółty odpowiada za pamięć, (na kablach iso jest opisane "current 12V" czyli ciągłe 12 V)
Czerwony "power 12 V" czyli zasilanie 12 V

to właśnie jest odpowiedź na moje pytanie
Dzieki!!!!
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez Waluś » 22 sty 2004, 20:24

....Tak też podłączyłęm i jest tak jak chciałęm, po wyłączeniu zapłony radio gaśnie, pamięta, i przypomina o zabraniu panela. ;) ;) ;)
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez xANDy » 19 gru 2004, 23:01

To jest pytanie błagalne...
Mam radiomagnetofon Panasonica. Model trudno mi określić. Nie jest to raczej ważne w tym momencie. Z tyłu wystają mi obok siebie dwie kostki – zdążyłem się zorienotwać, że to podłączenie zasilania i głośników. Jednak z drugiej strony znajduje się gniazdko na kostkę, która ma razem 16 pinów w dwóch rzędach. Zakładam, że jest to wyjście na zmieniarkę, bo na panelu radia mam opcję CD oraz zmianę płyty. Zmieniarki nie mam i raczej nie zamierzam kupować, mam natomiast przenośny odtwarzacz CD/RW/MP3, który chcę podłączyć pod radio (nie chcę korzystać z "udawanej kasety")
Kiedy na panelu radia włączę klawisz CD pojawia się napis NO-DISC. Czy ktoś zna się na tym – gdzie podać sygnał audio (na który z pinów) i jak oszukać radio, że CD jest obecny (symulacja podłączonej zmieniarki i wsadzonego kompaktu). Gdzie można znaleźć oficjalną specyfikację tego łącza? (dwa rzędy po osiem pinów – razem szesnaście).
PS. Radio ma taki symbol (ale nie udało mi się znaleźć własciwie nic na jego temat w internecie) CQ-LM 4620A Matsushita (Panasonic)
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Waluś » 23 sty 2005, 20:01

Nowa sprawawa w sprawie podłączenia <lol>
z mojego radia wychodzi jeszcze dwa kable, które nie są wpięte do kostki ISO. Od czego są.
Po odłączeniu ori kostek z mazdy też mi zostały dwa wolne kable. Przypuszczam że w obu wypadkach są one do anteny elektrycznej, którą w samochodzie mam :) tylko jak to ze sobą spiąć ??
W radiu jest jakiś taki niebieski w paski i biały w niebieskie prążki :|, w samochodzie niebieskie z paskiem, tylko nie znam kolorów tych pasków made by japan hehe

Te w kostce niebieski od anteny i pomarańczowy od oświetlenia radia podłączyłem, więc to nie te (uprzedzam tylko niewłaściwą odpowiedź :P )
Pomożecie ???????????
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez bajer0 » 23 sty 2005, 21:47

przyjedz na zlota to Ci powiem, nawet Ci podlacze :D
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez dizzi » 7 sie 2005, 19:12

w madzi wystają kolorowe kable przy radiu (w sensie do podłączenia),
niebieski+czerwony
niebieski+czarny
niebieski
bieały
niebieski+żółty
czarny+czerwony
fioletowy

błagam niech ktoś mi powie jak do tego mam podłączyć radio i co kazdy z tych kabli oznacza ( do czego jest)

bo mi już sił brak POMOCY
MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl

WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2003, 17:02
Posty: 641
Skąd: Warszawa - Włochy
Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP

Postprzez P0L4K » 8 sie 2005, 00:32

lepiej zobacz gdzie kazdy idzie,bo u mnie (pozostalosc po poprzedznim wlascicielu) np czarny to + a czerwony to masa hahaha
Główno-dowodzący LOŻY VIP'ów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2004, 12:23
Posty: 1124
Skąd: Warszawa
Auto: Passat B7

Postprzez dizzi » 8 sie 2005, 00:34

umnie wszystkie kable wychchodzą z wiązki z auta
Obrazek
MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl

WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2003, 17:02
Posty: 641
Skąd: Warszawa - Włochy
Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP

Postprzez tomekrvf » 8 sie 2005, 10:21

Ale burdel masz w tych kablach :D
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez bajer0 » 8 sie 2005, 11:29

mierniczek kolego i do roboty :D
"W niebie Cię czeka nagroda, wielka nagroda tylko grzeszyć się nie waż, bądź nam posłuszny to pójdziesz do nieba
W niebie Cię czeka niewyobrażalne, totalne i spektakularne, męczeństwo Twoje nie poszło na marne
W niebie Cię czeka religii sens taki, że masz być jak te pokraki bez myśli, Bóg Ojciec o wszystkim i tak za Ciebie pomyśli
Do nieba pójdziesz za czyny prawe, a nie za zabawę, religia daje niewolę, ale daje i strawę"
Kult – Park23
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2004, 13:11
Posty: 1134 (0/3)
Skąd: Lodz
Auto: 626 GF FS `98

Postprzez dizzi » 8 sie 2005, 12:22

a czy ktoś z was nie moze zerknoć do siebie jak makable kolorystycznie połączone?
MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl

WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2003, 17:02
Posty: 641
Skąd: Warszawa - Włochy
Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP

Postprzez Waluś » 8 sie 2005, 17:23

niebieski+czerwony

Zdaje sie że jest do bezpiecznika
dizzi napisał(a):niebieski+czarny

Left front speaker (nie wiem czy + czy –)
niebieski

right front speaker (sytuacja jak wyżej)
bieały

brak na schemacie
niebieski+żółty

Remote – wzmacniacz
czarny+czerwony

Light System – zdaje sie że do swiateł (jak zapalasz światła to radio sie przyciemnia, lub świeci panel jak radio jest wyłaczone)
fioletowy

brak

Tosą opisy do 626 GD, ale myśle że chyba instalacja radia sie nie powinna różnić.
Fotorelacje z napraw 626 GD
Gdzie zaczyna się pasja, tam kończy się ekonomia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2003, 20:48
Posty: 5112 (0/4)
Skąd: Włodawa
Auto: GJ SH01, a rekreacyjnie niebieskie 1300 ccm na dwóch kołach

Postprzez dizzi » 8 sie 2005, 20:01

juz rozkminiłem conieco i powiem ci ze sie różni
MÓJ WARSZTACIK DOBRYCH CEN :) www.mstechnik.dbv.pl

WWW.MSTECHNIK.DBV.PL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 gru 2003, 17:02
Posty: 641
Skąd: Warszawa - Włochy
Auto: M323BG, Rover 200si 1.4l 103HP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6