Reflektory – używki czy zamienniki ?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Dante » 14 lut 2005, 23:03

Co lepsze? Oryginalny reflektor po regeneracji czy nowy zamiennik (np. DEPO)?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lis 2003, 01:22
Posty: 22
Skąd: Gdańsk

Postprzez VIP » 15 lut 2005, 17:43

nie wiem czy to ma zwiazek alek upilem kiedys o forda escorta nowy zamiennik byl tanszy niz uzywka original i w somie po 2 latach sprzedalem auto :) i bylo okey :)

ale wolalbym kupic uzywke :) ale w dobrym stanie :) wtedy masz pewnosc ze bedzie zawsze sprawne :)

bo regeneracja mi sie wydaje to tak jak zamiennik, a original to original :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 09:39
Posty: 249
Skąd: żory
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat

Postprzez Huano » 15 lut 2005, 21:57

Mi "blacharz-mechanik" (specjalnie pisze w "" bo to spec nieziemskiej klasy sie okazal...) wstawil nowy DEPO – koszt okolo 200 zł (w Japparcie), świeci o niebo lepiej niz "stary". Jak na razie nie moge narzekac.
Wiadomo ze nie ma jak orginal, ale niektore czesci po prostu sa niepolacalne w orginale do starych autek (no bo GD do nowych bym jednak nie zaliczyl...)
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez JACU626 » 15 lut 2005, 22:00

Dante nowe to nowe błyszczy sie i świeci a orginał będzie mial minimum 13 latek i może byc bardziej w... od twojego. Nie zawracaj sobie głowy używkami gdo skończyli robic w 91 a to juz 14 latek tak że części z rozbiórki mogą być mocno ale to mocno zużyte – z własnego doświadczenia to mówię :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 18:03
Posty: 555
Skąd: NIENAMIERZALNE TSA I RTA

Postprzez Plastus » 15 lut 2005, 22:30

W GD są takie lampy, że po 2 miesiącach deszczu i brudu kolorki się zrównają.
Po prostu przed założeniem używki trza ją solidnie domyć. Ja po prostu wsadziłem całą lampę do zmywarki do naczyń :) Sreberko w środku przetrwało.
Początkujący
 
Od: 1 maja 2004, 15:28
Posty: 12
Skąd: Jelenia Góra
Auto: Mazda 626 GD 2.0 D '91

Postprzez VIP » 15 lut 2005, 23:13

dlatego zaznaczylem ze original w dobrym stanie , sam mialem zamiennik to swiecil dobrze ale po 2 latch nie wiem co sie stalo pozniej – sprzedalem auto
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2004, 09:39
Posty: 249
Skąd: żory
Auto: XEDOS 6 2.0 V6 Automat

Postprzez Dante » 15 lut 2005, 23:41

Wiecie co... coraz bardziej przychylam sie do zakupu nowej podrobki. Mam nadzieje, ze bede zadowolony :) Sadze, ze nie bede mial problemu z wypalonym odblaskiem. Moj poprzednik musial uzywac zarowki 100-watowej, bo odblask jest w oplakanym stanie. Ja uzywam Philips Vision +50%, wlasciwej mocy, wiec nic zlego nie moze sie stac :) Dziekuje za odpowiedzi :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lis 2003, 01:22
Posty: 22
Skąd: Gdańsk

Postprzez Adam626GD » 23 mar 2005, 23:49

Jak coś to kupujcie DEPO a nie TYC
Tyc swieci nieprecyzyjnie.
Uzywane reflektory beda wypalone. Mialem w sumie w 2 mazdach ten problem.
2ga przyczyna słabych swiatłe to spadki napiec na kablach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez SÓWKA » 24 mar 2005, 13:58

Oczywiście że w takim przypadku tylko zamiennik! Masz nowy niewypalony odblask,nową nieporysowaną szybkę a przecież o to głównie w reflektorze chodzi :D Opieram się tu na własnym i moich kumpli doświadczeniu w wymianach świateł!!!!!!
Forumowicz
 
Od: 20 mar 2005, 12:54
Posty: 39
Skąd: Rudnik nad Sanem
Auto: 323 C Z5 98
6 GG LF 04

Postprzez Adam626GD » 24 mar 2005, 14:02

Ale Koito swieca dokładnie z wyrazna linia swiatła i cienia. Lepiej oswietlaja. Wybór nie jest aż tak oczywisty. Jesli miałbym do wyboru oryginał koito z odblaskiem bez uszkodzeń to bym go wybrał.

Miałem do czynienia z TYC DEPO i KOITO – wystarczy spojrzec na ekran i widac jak sie roznia.
A jeslimiałbym do wyboru nieznany stan koito i depo to bym wybrał nówkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2004, 01:28
Posty: 398
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GD 2.0 FE4 GF 2.0 TDsI 16V

Postprzez marioch » 24 mar 2005, 14:17

ja mam zamienniki i są OK,
najpier jeden – w ramach OC sprawcy – a następnie taka była różnica że dopłaciłe i juz mam dwa zaminniki – jestem zadowolony ale nie wiem jakie :(
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2004, 15:51
Posty: 145
Skąd: okolice W-wy
Auto: mazda 626 GD RF7 2D 5d '91

Postprzez Dante » 23 paź 2005, 12:23

W koncu zdecydowalem sie na zakup nowych lamp :) Najpierw, na probe, kupilem i wymienilem jedna. Efekt przerosl moje najsmielsze oczekiwania! Nie moglem patrzec na to, jak bardzo roznia sie oba reflektory, wiec nastepnego dnia kupilem drugi :) Jestem bardzo zadowolony, w porownaniu z tym co jest teraz to wczesniej jezdzilem bez swiatel <lol> Wszystkim, ktorzy sie wahaja, polecam takie "odnowienie" autka.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lis 2003, 01:22
Posty: 22
Skąd: Gdańsk

Postprzez adam626 » 23 paź 2005, 14:06

moje próby rozbierania reflektorów skończyły się peknięciem szkła
nowe szkło, ale zapewne podróba kosztuje w BHMD około 60 zł
myslę że warto do oryginalnego reflektora w którym pekło szkło dokupic takie.
Tak samo mozna zaryzykować regenerację, jedyne ryzyko to pęknięcie szkła przy demontażu a w tym momencie wiadomo ile to kosztuje.
Nie regenerowałem nigdy plastykowych odbłyśników takich jak w maździe,
ale metalowe od starych motocykli były bardzo dobrze zrobione i wytrzymywały zalanie wodą przed czym przestrzegali panowie od regeneracji.
Niestety nie wypowiem się na temat TYC ani DEPO nawet nie widziałem jak swiecą, jednak kierunkowskazy OWL zawsze są zapocone a oryginały nie więc gdzies ta różnica jest.
Szukam kogoś kto zaopiekuje się GD GT 4WS
Samochód ogólnie sprawny z zadbaną tapicerką co jest unikalne w tym wieku auta.
Wymagający jednak poprawek blacharskich i lakierniczych na które ani ja ani Mazda nie mamy czasu.
Ewentualnych kandydatów zapraszam na PW
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 15:56
Posty: 774
Skąd: wawa
Auto: 626GD89 GT 4WS

Postprzez Dante » 24 paź 2005, 10:03

Za komplet zaplacilem ok. 360zl w Auto-Partnerze (http://autopartner.pl). Lampy sa produkcji DEPO. Jestem z nich naprawde zadowolony :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 23 lis 2003, 01:22
Posty: 22
Skąd: Gdańsk

Postprzez Huano » 24 paź 2005, 11:41

I o to chodzi i o to chodzi. Ja też mam Depo i jak na mój gust są na prawdę OK!
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez mimuch » 2 gru 2005, 10:41

<jupi> I wymieniłem przednie reflektory. Kupiłem DEPO nowe. Dałem za dwa 300zł i już po jednym dmiu wiem, że nie wyrzuciłem tych pieniędzy w błoto. Na drodze jasno jak w niebie. Aż się boję teraz czy nie oślepiam innych ze starszymi lampami. Szkoda że nie zrobiłem zdjęcia przed wymianą bo zobaczył bym różnicę.
Myślę że warto było. A sama wymiana zajęła fatktycznie 20 minut.
<jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2005, 19:36
Posty: 48 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: GD 2,0D / Premacy 1,84 / CX-7 2.3T EU / CX-9 3.7 EU, Mazda 3 BL

Postprzez Wodzu » 6 sie 2007, 22:13

Ja jednak zauważam różnice między DEPO a oryginałem mam prawą lampę Depo a z lewej oryginał. Lampa oryginalna ładnie odcina niestety Depo odcięcie ma rozmazane, ale po za tym jest spoko a no i ciężko ja ustawić.
EX XEDOS 9
Moja EX
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2005, 12:38
Posty: 1358 (1/1)
Skąd: Szczecin
Auto: BJ 2.0 :D, Demio 99r

Postprzez steven » 4 cze 2008, 12:16

racja, również mam depo i nie ma pięknej linii odcięcia ;( ale i tak jest o niebo lepiej niż na starych 19 letnich oryginałach ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez PARTYBOY » 4 cze 2008, 17:26

do probasków ciężko znaleźć używki, trzeba trochę poszukać. Ale jednak warto, zamienniki szybko pękają od różnicy temperatur. Przynajmniej w naszych autach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2007, 19:09
Posty: 333 (2/0)
Skąd: Universe
Auto: był FORD PROBE 2 2.0 16V HIGHLIGHT

jest FORD PROBE 2 2,5 v6 GT

jest MAZDA 3 2.0 MZR 2010 USA

Postprzez steven » 2 lut 2009, 12:21

ja miałem bardzo wypalone, kupiłem po pół roku DEPO, różnica kolosalna, żarówki włożyłem VisionPlus, było ok, dopuki nie spaliła się jedna, wtedy od razu druga wypaliła trochę powłoki odbłyskowej :( więc przy zamiennikach trzeba uważać, żeby nie jeździć na jednej włączonej żarówce ;) teraz założyłem Xenony Hidy i krótkie światła są w miarę poprawne ;) oślepiają na poziomie do przyjęcia... natomiast długie bardzo dokładnie doświetlają 200 metrów, jednak na normlanych żarówkach świeciły dużo dalej, ale mniej intensywnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6