Strona 1 z 1

Ogrzewanie – Przesuwająca sie linka??

PostNapisane: 18 sty 2005, 23:03
przez JACU626
Z racji że mam teraz porównanie i mazdzie żony grzeje aż miło a u mnie ledwo cieplo dziś rozpoczołem poszukiwania przyczyny. Narazie zostawiłem centralke w spokoju a przejrzałem ciegna i dzwigienki. Po zdemontowaniu schowka po prawej stronie nagrzewicy jest linka od regulacji przepływu powietrza przez nagrzewnicę. Nie jest ona zabezpieczona żadna śrubą tylko wciśnięta w zatrzask, okazało sie że po przesunięciu na grzanie do końca linka nie przesuwa do końca dzwigienek i powietrze leci przez nagrzewnice i obok nagrzewnicy tak jak w lecie. Przestawiłem linke i z kratek powiało gorącem <jupi> jutro zobaczymy jak będzie w czasie jazdy. Polecam sprawdzenie tego ustawienia wszystkim posiaaczom gd i pewie nie tylko bo problem może występować i w innych modelach.

PostNapisane: 18 sty 2005, 23:06
przez Adam626GD
Gdzies tutaj?

linka.jpg


Ja zauwazylem cos takiego. Wolno nagrzewa sie w samochodzie powietrze, ale silnik nagrzewa sie szybko dosc. Mam nowy termostat. Mimo tego ze silnik ma juz 90stopni to jeszcze grzeje słabo. POwiedzmy po 20- 30 minutach jazdy grzeje juz bardzo mocno. Chyba jednak nagrzewnicy nie bede rozbierał

PostNapisane: 18 sty 2005, 23:18
przez JACU626
Tu Adam ale z drugiej strony masz fotke w lewo?? Na tej jest regulacja przebiegu powietrza przy dmuchawie czy z zewnątrz czy ze środka ma byc brane??

PostNapisane: 18 sty 2005, 23:30
przez Adam626GD
W lewo czyli po stronie kierowcy, czy w lewo ale po stronie pasażera? Fotki chyba nie mam. za mało robie...
Dokumentacje techniczne czesto sie przydaja

PostNapisane: 18 sty 2005, 23:43
przez JACU626
Na tej fotce jest prawa strona wnęki po stronie pasażera a mi chodzi o lewą te z nagrzewnicą. Jak wyjmiesz schowek to zobaczysz od razu o co chodzi

PostNapisane: 18 sty 2005, 23:48
przez Adam626GD
Sprawdzę przy okazji. Twraz w kolejnosci chce rozebrac silnik od wycieraczek przednich i sprawdzic dlaczego tak wolno chodzi. Jezdziłem teraz drugą mazda starsza i bardziej dobita i szybciej chodziło niż u mnie.

PostNapisane: 18 sty 2005, 23:55
przez JACU626
Mialem tak <lol> to nie silnik u mnie był przyczyna ale przytarte wszystkie przeguby i sworznie prowadnice itp. Zapsikałem WD40 i dwa lata chodzą az miło :D

PostNapisane: 18 sty 2005, 23:59
przez Adam626GD
A psikałem troche też. Teraz mysle ze mam jakis problem elektryczny. Ostatnio cos mi sie przytkało i wycieraczka stawała i cos w silniku terkotało.

Ktoś ostatnio pisał, ze smar zagestniały w silnikach od podnoszenia szyb robił opory i zmulał. Mysle ze w wycieraczkach moze byc to samo.

Ale najlepiej to rozebrac silnik, wyczyscic komutator i psmarowac przekładnie i przeguby. ALe chyba nie ma tam dostepu dobrego:(

PostNapisane: 19 sty 2005, 00:07
przez JACU626
W mazdzie nie ma dostępu no co ty nie mow tak bo to posiadaczowi mazdy nie przystoi <lol> w fiacie czy renówce dostań sie do czegoś to jest problem ale w mazdzie a fe glupoty gadasz <lol> hahaha

PostNapisane: 19 sty 2005, 00:11
przez Adam626GD
Ostatnio clio demontowałem i było spoko.

A w GD nie udało mi sie jakos wyjac silnika od szyb. Tak czy inaczej fajnie cos pogrzebac i usprawnic. Swiatła mam juz niezłe:)

PostNapisane: 19 sty 2005, 00:26
przez Jaksa
Adam626GD napisał(a):Twraz w kolejnosci chce rozebrac silnik od wycieraczek przednich i sprawdzic dlaczego tak wolno chodzi
To nie jest silnik tylko mechanizm wycieraczek ( musisz wymontowac z podszybia cały mechanizm i wszystko przesmarowac a dokładnie ośki osadzenia ramion, masz tam drucik zabezpieczający trzpien ....Dasz radę )

PostNapisane: 19 sty 2005, 00:46
przez Adam626GD
Czyli musze z podszybia ten plastik zdemontować?

Jaksa – przy okazji dzięki za porady – jak dzwoniłem z Bia wtedy z uszkodzoną piastą. PIastę znalazł mechanik na szrocie w łodzi i szrotmen nadesał kurierem, wiec wszystko poszło sprawnie

PostNapisane: 19 sty 2005, 11:02
przez adam626
u mnie staneły w zeszłym roku sworznie wycieraczek
i to w pozycji pionowej położenia ramion
okazało się że po zimie i po soli
pierwsze suche dni i coś co chodziło staneło dęba

po zdjęciu mechanizmu rozruszaniu sworzni w imadełku i solidnym nasmarowaniu zobaczyłem że problem musiał narastać już kilka lat

fajne jest to że awaria kosztowała mnie 2 godziny pracy, troszkę smaru i WD40.

dlatego jeżdzę mazdą

co do ogrzewania
u mnie jest takie zjawisko że jak spokojnie jadę to nagrzewnica jest ciepła dopiero po kilku kilometrach
ale jak się spieszę i dam w palnik to po około kilometrze jest już gorąco w środku

PostNapisane: 19 sty 2005, 20:20
przez JACU626
Pomogło w mazdce upał <jupi>

PostNapisane: 19 sty 2005, 21:03
przez Jaksa
Adam626GD napisał(a):Jaksa – przy okazji dzięki za porady – jak dzwoniłem z Bia wtedy z uszkodzoną piastą. PIastę znalazł mechanik na szrocie w łodzi i szrotmen nadesał kurierem, wiec wszystko poszło sprawnie
No to teraz wiem kto jest kto <lol> masa ludzi dzwoni i nie wiem z kim rozmawiam <glupek2> za duzo nick-ów. Dobrze ze udała się naprawa <spoko> Ja to chyba czasami widze Twoją GD na Kasprzaka ( a moze to klon <lol> )

PostNapisane: 19 sty 2005, 21:08
przez Adam626GD
Jaksa napisał(a): No to teraz wiem kto jest kto <lol> masa ludzi dzwoni i nie wiem z kim rozmawiam <glupek2> za duzo nick-ów. Dobrze ze udała się naprawa <spoko> Ja to chyba czasami widze Twoją GD na Kasprzaka ( a moze to klon <lol> )


Na kasprzaka jezdze codziennie. Głównie od Płockiej do Bema. Natomiast nie parkuję tam:)

PostNapisane: 19 sty 2005, 22:31
przez Jaksa
Adam626GD napisał(a):Na kasprzaka jezdze codziennie
No tak ,widziałem jak jechałes i to bardzo blisko po 16,30 jakos ze 3 tygodnie temu.

PostNapisane: 24 sty 2005, 22:47
przez Globy
adam626 napisał(a):co do ogrzewania
u mnie jest takie zjawisko że jak spokojnie jadę to nagrzewnica jest ciepła dopiero po kilku kilometrach
ale jak się spieszę i dam w palnik to po około kilometrze jest już gorąco w środku

Potwierdzam <spoko>