Słabe ciśnienie spryskiwacza szyby – GD

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez monther » 3 lis 2004, 23:38

Witam!

Od pewnego czasu słabł mi "wytrysk" lewego spryskiwacza przedniej szyby. Teraz już doszło do tego, że ledwie cośtam wycieka (na maskę). Czy to oznacza, że trzeba wymienić jakiś silniczek, czy rurki...? Jak to ustrojstwo w ogóle jest skonstruowane i czy to się naprawia, czy od razu trzeba wymieniać?
Pogoda syfiasta, szyba wiecznie upaprana, i akurat teraz awaria...ehh

offtopic: W lecie zepsuła mi się "klapka" przeciwsłoneczna przy podsufitce, także słońce waliło mi prosto w oczy non-stop ;–) Chyba pech mnie prześladuje

GD Coupe '88
Pozdrawiam,
Monther
Początkujący
 
Od: 19 kwi 2004, 20:07
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 626 Coupe 2.0i KAT '88

Postprzez Paweł » 3 lis 2004, 23:56

Sprobuj przeczyscic dysze, mozna to probowac zrobic (po odlaczeniu) sprezonym powietrzem. Ewentualnie szpilka pogmerac, ale nie jestem pewien, czy to wystarczy.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Huano » 4 lis 2004, 00:52

U mnie też słabły sprskiwacze – odłączyłem przewody doprowadzające płyn do dysz i przeczyściłem sprężonym powietrzem. Potem dmuchnąłem w przewody już podłączone do dysz spryskiwaczy i znów dmuchnałem powietrzem – pomogło, działa wszystko jak należy.
Pozdrowienia
Huano
---------------------
MX-3 1.8 V6 wersja USA '92. Była: 626 GD coupe 2.0i DOHC 16V FE3 '90 – niestety blacharka nie wytrzymała próby czasu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2004, 10:00
Posty: 724
Skąd: REDA / k. Trojmiasta
Auto: MX-3 1.8 V6 wersja USA '92

Postprzez kura-1987 » 5 lut 2008, 00:41

witam od jakiś kilku dni nie leci mi płyn spryskiwaczy początkowo myślałem że to przez nowe dysze mżawkowe ale poprosiłem tatę by siadł i odpalił spryskiwacze jak sie okazało nie działa pompa płynu spryskiwaczy czy ktoś z was wie

co może być tego przyczyną
gdzie mieści sie pompa płynu i jak sprawdzić czy jest sprawna

dla ścisłości jeżdżę na zimowym płynie ale był jakiś tydzień czy dwa że zbiornik był pusty bo byłem chory i autem nigdzie nie jeździłem
Obrazek

Amicus Rara AvisEst i Semper Fi najważniejsze życiowe postawy

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 11:28
Posty: 33
Skąd: BEŁCHATÓW
Auto: 626 coupe GC 2,0 GLX LPG

Postprzez qbass » 5 lut 2008, 00:54

kura-1987 napisał(a):gdzie mieści sie pompa płynu i jak sprawdzić czy jest sprawna

Zapewne w zbiorniku od płynu :P
Może przetarły się gdzieś kabelki... Wcześniej działała?
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez kura-1987 » 5 lut 2008, 00:54

tak do zeszłego tygodni chulała
Obrazek

Amicus Rara AvisEst i Semper Fi najważniejsze życiowe postawy

ObrazekObrazekObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2007, 11:28
Posty: 33
Skąd: BEŁCHATÓW
Auto: 626 coupe GC 2,0 GLX LPG

Postprzez qbass » 5 lut 2008, 11:15

Sprawdź bezpieczniki (o ile jest od spryskiwaczy), przewody i styki w kostkach, bo może zaśniedziały. Mogła się też spalić pompka. Spróbuj na krótko podłączyć.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 kwi 2007, 10:39
Posty: 1021 (0/2)
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: MX-6 GE KL

Postprzez jazzzy » 10 gru 2009, 15:12

Wstepnie juz czyscilem przewody gumowe i dysze, wyglada ze wszystko jest drozne ale dzisiaj jeszcze bede meczyl temat natomiast podejzewam ze usterka jest gdzie indziej.
Objawy sa takie ze albo nie pryska w ogole albo ledwo ledwo wylewa na pare cm. Taka sama jest sytuacja dla obu dysz wiec podejzewam ze jest cos z cisnieniem. Niestety zalalem 5l plynu wiec nie mam bezposredniego wgladu w to co i jak zatem chcialem zapytac co mam odkrecic i co wyciagnac zeby dostac sie do pompki i ja zbadac.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez masakrator » 10 gru 2009, 17:31

Swego czasu walczyłem ze spryskiwaczami, za nie moglem ich odetkać do końca ciągle coś nie grało. W przypływie irytacji zalałem do zbiornika spryskiwaczy 3l octu. Ocet pięknie rozpuścił resztki kamienia który gdzieś tam zalegał i już prawie rok spryskiwacze śmigają aż milo. Jedyna wada to zapach płynu do spryskiwaczy zmieszanego z octem.
http://dsignlab.pl
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2008, 10:21
Posty: 33
Skąd: Białystok
Auto: 626 GF 2.0i FS

Postprzez wujass » 10 gru 2009, 18:18

Na stacji kompresorem przedmuchaj rurki i bedzie sikalo jak u mlodego ;)
Samo zło!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 paź 2006, 15:22
Posty: 107
Skąd: wawa
Auto: mx-6 v6

Postprzez jazzzy » 13 gru 2009, 00:23

przedmuchane i przeczyszczone, problem nadal wystepuje wiec ponawiam pytanie jak to wszystko rozebrac aby dostac sie do pompki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez steven » 13 gru 2009, 13:59

a same dysze są drożne ?? ja komuś sprzedawałem cały zbiorniczek, i o ile się nie mylę, to pompka właśnie jest w zbiorniczku, również czujnik poziomu płynu jest w zbiorniczku :) a żeby go wymontować, to najpierw trzeba chyba wyciągnąć zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzenia, jest na jedną 10 i wsuwkę. A czy od spryskiwaczy jest na śrubę czy tylko wtykany o już nie pamiętam, to było jakiś rok temu jak go wyciągałem :) ogólnie dłuej niż 10 minut nie powinno Ci to zająć czasu :)

BTW
u mnie kiedyś też było marne ciśnienie, ale to przez malutką dziurkę :p
natomiast dziwi mnie fakt kamienia, ktoś zalewa spryskiwacze jeszcze wodą ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez jazzzy » 13 gru 2009, 14:14

dysze sa drozne bo i powietrze i plyn idzie ok, zreszta czyscilem tez dysze i ewidentnie nadal jest brak cisnienia

czy trzeba jakos wypompowac caly plyn przed wyjeciem zbiornika czy tez mozna wyjac calosc i sie nie wyleje ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez steven » 14 gru 2009, 17:55

się nie wyleje :) tylko uważaj ,żeby przewodu nie wyrwać :) bo nie jest zbyt długi :) a mam pytanie, czy przed przymrozkami miałeś spuszczony cały letni płyn :) – bo tak mi do głowy przyszło, że może zamarzło ;p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez jazzzy » 14 gru 2009, 18:02

zawsze cos tam bylo a watpie zeby przymarzlo bo dmuchnalem kompresorem w strone zbiornika i zabulgotalo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez steven » 14 gru 2009, 18:57

no to nie przymarzło :) tylko pompka :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez SPEED626 » 14 gru 2009, 21:52

kolego ja mam też ten problem tylko z u mnie tylny spryskiwacz nie sika w ogóle mechanik sprawdzał to i pompka była całkiem przerdzewiała a samochód jest z 2000 roku chyba poprzedni właściciel aby na wodzie jeździł :p pompka oryginalna kosztuje 170 zł w necie ja znalazłem za 25 +przesyłka jutro bede wyminnial znajduja się one pod nadkolem zdejmujesz nadkole i wymieniasz:P
SPEED626
 

Postprzez steven » 14 gru 2009, 23:33

SPEED626 no chyba w GF znajdują się pod nadkolem, bo w GD Hatchback czy tam liftback :p jest w bagażniku po lewej stronie, trzeba odpiąć zapinkę i go wysunąć do góry :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2008, 11:20
Posty: 755
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 626 GD FE3 89'

Postprzez jazzzy » 19 gru 2009, 22:08

Potrzebuje pomke do spryskiwacza przedniej szyby natomiast lokalny handlarz ma ale tylko od tylnej z hatchbacka, on nie wie i ja nie wiem czy bedzie pasowac a samemu nie wyciagne zbiornika bo u mnie kretyny tak to zrobili ze jak nie sciagne weza od wspomagania to kicha

jezeli ktos z was ma pewnosc ze ta od tylnego podejdzie to dajcie znac bo spryskiwacz mam na razie reczny tj. otwieram okno, wystawiam reke i pryskam z butelki (naturalnie nie w czasie jazdy)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 00:43
Posty: 694
Skąd: CKMK

Postprzez niedzwiadek833 » 23 gru 2009, 11:30

Witaj!
Nie jesyem pewny na 100% czy pompki są taki same, ale z tego co pamiętam to są podobne i na 80% będzie pasować. Co do wyciągnięcia zbiorniczka to nie trzeba ściągać węża od wspomagania. Trzeba odkręcić 2 śruby trzymające zbiorniczek płynu do wspomagania, odsunąć go, wąż od wspomagania też da się odsunąć tak żeby zbiornik płynu spryskiwacza dał się wyciągnąć. Mam to sprawdzone i zbiornik da się wyciągnąć, lecz trzeba użyć trochę siły. Dwa dni temu wyciągałem zbiornik, bo nie dopilnowałem i mi płyn zamarzł w zbiorniku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6