Strona 1 z 1

Przestawienie kierownicy oraz rezonans karoserii w 626 GD

PostNapisane: 10 cze 2008, 01:18
przez Bartosz
Witam. Powiedzcie mi co gdzie, rozkręcić, żeby móc przestawić kierownice prosto, mam jeszcze jedno pytanko, między 2000 obrotów a 3000 w prawym przodzie po stronie pasażera coś rezonuje, powyżej tych obrotów rezonans mija, mieliście może podobne przypadki, jeśli tak to podpowiedzcie co to może być. Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi :).

PostNapisane: 10 cze 2008, 08:47
przez Adam626GD
Na drążkach kierowniczych musisz przeciągnąć

PostNapisane: 10 cze 2008, 09:05
przez adam626
dokręć portki wydechu do uchwytu mocującego przy misce olejowej
u mnie jest to stały objaw rezonansu( ja wspawałem w portki tulejkę i dopiero można tak dokręcić że się nie luzuje, inaczej zgniatała się rura portek i znowu brzeczało)
oczywiście sprawdź czy nie dotyka gdzieś wydech podłogi i czy są całe tulejki na mechanizmie zmiany biegów
co do kierownicy
policz ilość obrotów kierownicy od końca do końca i ustaw w połowie obliczonych obrotów
jeżeli kierownica będzie prosto zrób tak jak napisał Adam626GD
jeżeli nie odkręć kierownicę załóż ją prosto i zrób tak jak napisał Adam626GD :P
wtedy będzie napewno wszystko ok
oczywiście jeżeli nie ma luzów

PostNapisane: 10 cze 2008, 09:59
przez nemi
Bartosz napisał(a):Powiedzcie mi co gdzie, rozkręcić, żeby móc przestawić kierownice prosto

Trzeba ustawić zbieżność.

PostNapisane: 10 cze 2008, 11:33
przez Silas
ustawienie zbieżności nie zawsze wyprostuje kierownice. tzrema kręcić drążkami kierowniczymi aż kierownica ustawi sie prosto przy czym trzeba pamiętać o sprawdzenie zbieżności...

PostNapisane: 10 cze 2008, 11:40
przez Bartosz
adam626 napisał(a):jeżeli kierownica będzie prosto zrób tak jak napisał Adam626GD
jeżeli nie odkręć kierownicę załóż ją prosto


No właśnie jak odkręcić tą kierownicę, tam z tyłu po odkręceniu obudowy kolumny kierownicy, patrząc na tył kierownicy są 4 śrubki, po odkręceniu ich, jest lużna tylko ta szara platikowa obudowa za kierownicą, ten klakson się jakoś wyjmuję w GD?

PostNapisane: 10 cze 2008, 11:44
przez Bartosz
Silas napisał(a):ustawienie zbieżności nie zawsze wyprostuje kierownice. tzrema kręcić drążkami kierowniczymi aż kierownica ustawi sie prosto przy czym trzeba pamiętać o sprawdzenie zbieżności...


Zbieżność była sprawdzana, czyli nie można dostać się poprzez klakson do kierownicy, żeby ją prosto ustawić, tylko trzeba kręcić drążkami? Pozdro

PostNapisane: 10 cze 2008, 13:53
przez adam626
ustawienie zbieżności daje nam gwarancje ustawienia kół wobec siebie a nie środkowego położenia kierownicy
dobry fachowiec zaczyna od ustawienia kierownicy dokładnie w środkowym położeniu przekładni i zbieżność obu kół ustawia do tego położenia przekładni
wtedy oba skręty kół w lewo i prawo są równe
ustawienie zbieżnosci do przypadkowego (prostego)ustawienia kierownicy może spowodować np: że samochód będzie w lewo skrecał na 9 metrach a w prawo na 13, mimo że prosto będzie jechał dobrze

aby zdjąć kierownicę odkrecasz 3 śruby z tyłu ramion
i cały środek kierownicy daje się zdjąć
potem nakrętka 21 i już
przy zakładaniu kierownicy warto dobrze ustawić ząbki mechanizmu wyłączania kierunkowskazów aby nic nie pekło

PostNapisane: 10 cze 2008, 15:32
przez Bartosz
adam626 napisał(a):ustawienie zbieżności daje nam gwarancje ustawienia kół wobec siebie a nie środkowego położenia kierownicy
dobry fachowiec zaczyna od ustawienia kierownicy dokładnie w środkowym położeniu przekładni i zbieżność obu kół ustawia do tego położenia przekładni
wtedy oba skręty kół w lewo i prawo są równe
ustawienie zbieżnosci do przypadkowego (prostego)ustawienia kierownicy może spowodować np: że samochód będzie w lewo skrecał na 9 metrach a w prawo na 13, mimo że prosto będzie jechał dobrze

aby zdjąć kierownicę odkrecasz 3 śruby z tyłu ramion
i cały środek kierownicy daje się zdjąć
potem nakrętka 21 i już
przy zakładaniu kierownicy warto dobrze ustawić ząbki mechanizmu wyłączania kierunkowskazów aby nic nie pekło


Gdzie tam są te 3 śruby, ja ich nie widziałem, klakson chyba trzeba wyjąć żeby dostać się do tej śruby, którą odkręca się kierownice? Muszę jeszcze tam u siebie popatrzeć. Dzięki za odpowiedz :). Pozdrawiam.

PostNapisane: 11 cze 2008, 18:03
przez marcin1212
mam ten sam problem w gf-ce niby drobiazg ale strasznie denerwujacy